Hop til indhold

Olivers Petfood med 25 % rabat


Gæst turtle
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Jeg synes det er prisværdigt at du gerne vil råde folk omkring foder og vil orientere om fremstillingen af foder, for du har ganske ret i at meget af det foder der bliver hældt i hovedet på vores hunde er noget rigtig hundeæde.

Men hvis du vil have folk til at lytte efter hvad du siger, så tror jeg du skal gribe det an på en lidt andet måde. Vi er flere som har oplevet din meget kritiske holdning til alt foder - undtaget det ene mærke du anbefalder.... og undskyldning med at halvdelen af os her inde sælger foder, den kan du vist godt glemme - den diskusion har vi haft og den holder ikke en meter, som du ganske godt ved!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jeg har boet on / off i Canada i 2,5 år.....har for et tysk firma beregnet og monteret anlæg på den fabrik som også producerer for Olivers. Så, jo jeg har set lidt af hver.

Godt.

Nu har jeg en meget god spejderkollega som laver akkurat samme arbejde som du har lavet, altså kødbearbejdningsanlæg, og jeg kender såmænd også lidt til dén slags ting.

 

 

Vil du ikke godt vise mig den statistik som viser at hunde er blevet ældre?
Har givet dig én artikel.

Google søg på variationer af: levealderen på hunde de sidste 10-15 år.

 

Det er de sidste 10-15 år at tørfoderet er blevet standard i de danske hundehjem, og derfor i den periode man skal kigge alder.

 

Fakta er at levealderen er STEGET 2-5 år i løbet af de sidste 10-15 år. Ikek faldet, som du påstår.

 

Hvis I virkelig tror at nogle folk hellere vil sælge deres produkter for lave priser til hundefoder når de kan få mere for dem som menneskefoder, så må I tro om.

Dét tror jeg ikek der er nogen der er dumme nok til at tro.

Men et andet fakta er at danskere aldrig har været mere villige til at bruge penge på hundens foder, end nu.

Og dét giver sig også udslag i at kvaliteten i diverse fodertyper er steget markant. Enkelte bruger rent faktisk det rene kød, og ikke kun afskæret fra kød, i deres foder.

 

Hvis det er en god dansk landkylling økologisk så koster den ca. 85 - 120 kr i butikkerne til os, allerede her er der mere fordelagtigt at sælge kyllingen til os end til hundefoder.....
Det er dælme nogen dyre kyllinger du køber. Iøvrigt kan du ikek sammenligne omkostningerne til kødet i produktionsleddet, med omkostningerne til det samme kød i slutforbruger/konsumerleddet.

AVancen fra produktionen, og ud til detailsalg overstiger på langt de fleste ting 200%. Typisk imellem 200 og 250%

Så lad os liige få divideret din kyllingepris med 2½. Så ender vi på maksimalt 34 kroner pr. kylling. Og dét er vel at mærke økologiske slagtekyllinger KLARGJORT til menneskeligt konsum.

Så nej. Producenten tjener hverken mere eller mindre på at sælge sin kyllinger det ene sted fremfor det andet.

 

Givetvis er hundefoder generelt ikke lavet af "den gode" klargjorte kødvare. Og hvad så.

Afskær fra kødproduktion, er udelukkende affald, fordi det økonomisk ikke kan svare sig at skære det yderligere ud til fødevarer.

Som sidebemærkning kan jeg sige at jeg kan lave 2 forbandet gode medisterpølser af dét svinekød man i almindelig produktion ville kassere. Og det er forbandet godt kød, bare for besværligt at "høste" i en rationel produktion.

 

så mod ikke de ikke lige får den bedste kvalitet.....nå jeg gider ikke mere....jeg har set de sække kyllinger, eller snare, rester af kylling, der kommer til tørring og bliver lavet til mel.....bare lugten giver bræk fornemmelser.
Kød og benmel lugter..... Og hvad så?

Eftersom du selv har bygget sådanne anlæg, så ved du vel også at det der komemr ud i den anden ende af produktionen, bliver brugt til dyrefoder, SÅVEL som kosttilskud til MENNESKER!!

Det ER fødevarekvalitet. Ikke en elelr anden B-vare. Dyrefoder underlægger på mange måder endnu strengere kontroller end menneskeføde.....

 

 

Foder lavet med meget kød er blevet målt til at have indhold af det middel som dyrlægen afliver kæledyr med......hvordan kommer der der i?? Spiser vores kæledyr, kæledyr.....siger ikke at det er i Olivers....men ....nå giv jeres hund hvad I vil......

Sikekrt nok. Produktionsdyr bliver også fodret med kød og benmel fra andre produktionsdyr.

Ko æder ko..... som tilskud.

 

Dyrene er forøvrigt ret ligeglade.

 

Halvdelen af de folk der er i dette hunde forum er alligevel sælgere af hundefoder....så de giver sikkert "gode" råd....

Klart klart. Men dine noget bastante, og iøvrigt på flere punkter direkte løgnagtige udtalelser, er da ikek et hak bedre end alle de andre folks. Når man bliver en anelse for snævertsynet, så går den gal.
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså herlig læsning, når folk kan blive så uenige om noget der er lavet gode undersøgelser på.

 

Jeg bruger selv Oliver og er ganske tilfreds. Har prøvet andre produkter for år tilbage til min gamle hund. Faldt over fodertesten fra TÆNK, og tænk sig, OLIVERS fik bedst karakter ud af 21 fodermærker. Endog de dyre fra dyrlægen. Hvem skulle tro det??? ;o)

Så den test kan klart anbefales at se nærmere på :)

 

Så til dig der brokker dig, læs lige den og det link der er sat ind for din skyld, hvor der står at hundes levealder er steget de sidste 10-15 år.

Det synes jeg da kun er dejligt og det er absolut ikke fordi de får madrester og sovs osv.

 

Har også fået at vide af BARF kendere, at vil man give sin hund BARF, skal det være udelukkende det og ikke andet, ellers virker det ikke optimalt. Maven kan ikke tåle det og omsætte maden ordentligt. Men jeg ville da gerne om du ville gå videre med din viden omkring fabrikken i Canada.

Det har vi her i DK jo ikke chancen for at vide.... Tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Har også fået at vide af BARF kendere, at vil man give sin hund BARF, skal det være udelukkende det og ikke andet, ellers virker det ikke optimalt. Maven kan ikke tåle det og omsætte maden ordentligt.

Hmmm ... gadvide om mine hunde har læst det, de fungere nemlig ubeklageligt :blink:

 

Der floraere så mange usandheder omkring BARF at det er vanskelig at kende løgn fra latin.

Er du intereseret så vil jeg anbefalde dig at læse http://www.naturligthundefoder.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med fabrikken i canada er nu standard.

 

Det er kødbearbejdningsanlæg, ganske tilsvarende dem DAKA og andre bruger. Intet nyt dér.

 

èn sæk kød stoppes ind i én ende, og i den anden ende drysser tørret pulver ud, eller tørrede klumper, afhængig af hvor groft man indstiller skidtet.

 

Et sådant anlæg har helelr ikke problemer med at tage en hel pony, hvis det er dét man vil fylde i.

 

Det der komemr ud i den anden ende af sådan et anlæg, er iøvrigt klassificeret som egnet til menenskelig ernæring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har boet on / off i Canada i 2,5 år.....har for et tysk firma beregnet og monteret anlæg på den fabrik som også producerer for Olivers. Så, jo jeg har set lidt af hver.

 

Vil du ikke godt vise mig den statistik som viser at hunde er blevet ældre?

 

Hvis I virkelig tror at nogle folk hellere vil sælge deres produkter for lave priser til hundefoder når de kan få mere for dem som menneskefoder, så må I tro om.

 

Lad os tage den kylling som Olivers kommer i, hvorfor skriver de ikke hvor meget kylling der er i for øvrigt? Lad os sige det er 30%, så er 4,05 kg af de 13.5 kg kylling. 4 kg kylling,vel og mærket tørret kylling, ved I hvor mange kyllinger der går på 4 kg tørret kyllingmel??? Hint 70% er vand i en kylling, hvad koster det? Hvis det er en god dansk landkylling økologisk så koster den ca. 85 - 120 kr i butikkerne til os, allerede her er der mere fordelagtigt at sælge kyllingen til os end til hundefoder.....så mod ikke de ikke lige får den bedste kvalitet.....nå jeg gider ikke mere....jeg har set de sække kyllinger, eller snare, rester af kylling, der kommer til tørring og bliver lavet til mel.....bare lugten giver bræk fornemmelser. Og det putter vi i vores kæledyr.

 

Foder lavet med meget kød er blevet målt til at have indhold af det middel som dyrlægen afliver kæledyr med......hvordan kommer der der i?? Spiser vores kæledyr, kæledyr.....siger ikke at det er i Olivers....men ....nå giv jeres hund hvad I vil......

 

Halvdelen af de folk der er i dette hunde forum er alligevel sælgere af hundefoder....så de giver sikkert "gode" råd....

 

Jamm... det gør de da... :shock:

Olivers adult indeholder f.eks. ialt 59,5% kylling. Heraf er 15,5% frisk kylling,

 

Jeg synes, at du lige på stedet skal give os et link til HVOR du har din oplysning om, at foder med et højt proteinindhold skulle indeholde barbiturater??? Det er da en uhyggelig historie:skraek:. Og vi vil så sandelig gerne allesammen vide HVILKE mærker, der er tale om. Især da du nævner, at problemet er fundet i tørfoder med et højt proteinindhold... Det tyder ikke på, at der er tale om billige produkter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamm... det gør de da... :shock:

Olivers adult indeholder f.eks. ialt 59,5% kylling. Heraf er 15,5% frisk kylling,

 

Jeg synes, at du lige på stedet skal give os et link til HVOR du har din oplysning om, at foder med et højt proteinindhold skulle indeholde barbiturater??? Det er da en uhyggelig historie:skraek:. Og vi vil så sandelig gerne allesammen vide HVILKE mærker, der er tale om. Især da du nævner, at problemet er fundet i tørfoder med et højt proteinindhold... Det tyder ikke på, at der er tale om billige produkter.

 

Der har været nogle partier foder for noooooogen herrens år siden, af forskellige mærker, der dog alle hentede deres kød-ingredienser samme sted fra, hvor der åbenbart var røget et par dyr med igennem valsen, der ikek skulle have været med.

 

Svigt i kvalitetskontrollen.

Og så hvidt jeg husker, blev alle de partier der var ramt af dette også øjeblikkeligt tilbagekaldt. Men det ligger nogen tid tilbage

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Der har været nogle partier foder for noooooogen herrens år siden, af forskellige mærker, der dog alle hentede deres kød-ingredienser samme sted fra, hvor der åbenbart var røget et par dyr med igennem valsen, der ikek skulle have været med.

 

Svigt i kvalitetskontrollen.

Og så hvidt jeg husker, blev alle de partier der var ramt af dette også øjeblikkeligt tilbagekaldt. Men det ligger nogen tid tilbage

Men der bliver stadig tærsket langhalm på det - også i BARF kredse, hvor det benyttes som argument mod tørkost :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm ... gadvide om mine hunde har læst det, de fungere nemlig ubeklageligt :blink:

 

Der floraere så mange usandheder omkring BARF at det er vanskelig at kende løgn fra latin.

Er du intereseret så vil jeg anbefalde dig at læse www.naturligthundefoder.dk

 

Jeg har selv søgt meget på skrivelser ang. BARF. Fodrede min gamle hund udelukkende med det. Men ja, der stod der, at man langsomt vænner hunden fra tørkost over til BARF og derefter kun skal fodre med det.

 

Som du selv skriver, så er der mange meninger om det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

BARF kendere, at vil man give sin hund BARF, skal det være udelukkende det og ikke andet, ellers virker det ikke optimalt. Maven kan ikke tåle det og omsætte maden ordentligt.

 

Hmmm ... gadvide om mine hunde har læst det, de fungere nemlig ubeklageligt :blink:

 

Jacki har vist også hoppet det kapitel over :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske jeg skal omformulere det. Som I selv skrev, så er der mange versioner af BARF fodring. Men formålet er vel, at fodre som i naturen og der var jo ikke adgang til råt kød og tørfoder.

 

Det var måske nok dårligt formuleret, at hunden ikke kan tåle det, men f.eks så lærte jeg for ca 8 år siden(ret mig endelig hvis der er ny viden)

at den skal have rent kød og knogler. Og evt. grøntsager, men kun i pureret form, for ellers kan kroppen ikke optage det. Det er vel også derfor man fodrer med kallun?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen

Har givet dig én artikel.

Google søg på variationer af: levealderen på hunde de sidste 10-15 år.

 

Det er de sidste 10-15 år at tørfoderet er blevet standard i de danske hundehjem, og derfor i den periode man skal kigge alder.

 

Fakta er at levealderen er STEGET 2-5 år i løbet af de sidste 10-15 år. Ikek faldet, som du påstår.

 

Så læs denne undersøgelse, den bygger på dåse foder men det er ofte det samme som det der bliver lavet tørfoder af, altså ikke tilstrækkelige foder kilder. http://www.ukrmb.co.uk/images/LippertSapySummary.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

HELT SERIØST, så lugter HELE denne tråd laaangt væk af penge!

MEGET mere en benmel og biprodukter....

Det er som om argumenterne her, bare er baseret på at sælge!

 

Jeg ser på der her, på en HELT HELT anden måde...

 

Dyr er forskellige, de forskellige dyrs behov er også forskellige!

Varrieret kost er det bedste, efter min opfattelse.

Vores hunde lever primært at Olivers tørfoder, som jeg vurdere er af rigtig god kvalitet.

Hvordan vurdere jeg så det?

For det første så er der artiklen fra tænk og test.

Der er et link til den, på www.stig-morell.dk (Det er der jeg køber mit Olivers foder) Så er der Olivers egne argumenter, som jeg godt ved jeg skal forholde mig kritisk til, da der er penge involveret.

Så er der dyrelægens råd, om at se på mine hundes afføring og den ser rigtige "fin" ud :-)

 

Jeg tror at Eukunuba, Hills, Roal Canin og hvad de hedder alle sammen er samme kvalitet, som Olivers i hvertfald IFT mine hunde. (Hunde er forskellige) Jeg ved der er hunde, med allergi, som ikke kunne tåle Royal Canins speciale allergifoder (German Schepard) som til gengæld kunne tåle Olovers Selected Fish og så er det jo fristende at påstå, at Olivers er bedre. Det var det jo til min hund.

Så må jeg bare gentage mig selv, hunde er forskellige og det er deres behov også. Der findes sikkert andre, som har oplevet at Olivers gav problemer med deres hund og at det hjalp at skifte til Royal Canin Etc.

 

Min argumenter for at bruge olivers er:

1) Kvalitet

2) Økonomi

3) Dyrevelfærd

(I nævnte rækkefølge)

 

Mine hunde køre godt på Olivers og jeg får det billigere, end konkurenterne!

 

Så der nogen som siger: Kvalitet og pris hænger sammen ! ! !

Igen markedsføring og salgsstrategier også forskellig..

Det nytter ikke noget at tænke i kasser, med mindre man øsnker at begrænse sig selv!

 

Olivers springer 2 led over, som normalt tjener penge på fodereret!

Grosisten og Dyrlægen/Detailhandleren. De sælger direkte fra deres eget kontor, til private, kenneler osv og derfor er det muligt at levere samme høje kvalitet, til færre penge. Det er jeg glad for og spare Ca. 200,- Kr. om måneden :-)

 

Sidste argument, som jeg godt kan lide ved Olivers, det er at de bruger dyr i deres foder, som er behandlet ordenligt.

Jeg som forbruger har jo ikke mulighed, for at kontrollere om det er de faktiskef forhold, men jeg kan vælge at tro, eller lade værre.

Når alt kommer til alt er kvalitet og pris jo det vigtigste for mig, når jeg køber foder. hvis jeg vil redde verden, så er det nok ikke mit køb af hundefoder, som gør den STORE forskel???

 

I øvrigt kender jeg også fortalere for Barf, det skal være rigtigt godt.

Dog lidt besværligt, men GODT.

Hvis man er til det, kan det jo fint kombineres med andet ! ! !

Varieret kost - er den rigtige kost, også for din hund...

 

Lad mig til sidst lige pointere, at jeg er ked af at et godt råd/tips slulle ende i en STOR dikution. Jeg ville egentlig ønske at der bare var kommet andre gode råd og at diskutionen kunne have funde sted i en anden tråd :-(

 

Mvh. turtle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen

At ens hunds lort ser fint ud, er ikke et agument for sundt foder, min lort er også pæn efter pizza og burgere og nogle øller. Men sundt er det ikke.

 

For at et foder virker må der ikke være "for lidt" ej heller "for meget", med det mener jeg at de livsstilsygdomme men ser hos hunde og hos os for den sags skyld er kommet over lang tid meget "forkert" kost.

 

Når en ny celler skal dannes skal den dannes af det du har spist!

 

Etisk synes jeg ikke, som nogle gør, at dyr skal spise hvad som helst. Dyrevelfærd er vel både for det dyr som spiser maden og den som "levere" maden.

 

Hvis man vil have hund må man indse at det koster at give den ordentligt foder, men vi handler jo selv ind hvor der er billigst....det fremmer ikke kvaliteten....og har aldrig gjort det og vil aldrig gøre det.

 

Vi som forbrugere skal stille krav og købe derefter....hvis vi bare stiller krav men køber efter pengepungen....sker der ingenting.

 

Hvis et supermarked ikke kan sælge en vare...så bliver den ikke købt hjem igen.....så simplet er det, vi forbrugere har så stor magt.

 

Hvorfor købe noget som kun har sælges på andenhåndsviden og markedførings triks og oven i købet skal transporteres 1000 vis af km med forurening og lign. i kølvandet, Når man har det i baghaven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så læs denne undersøgelse, den bygger på dåse foder men det er ofte det samme som det der bliver lavet tørfoder af, altså ikke tilstrækkelige foder kilder. http://www.ukrmb.co.uk/images/LippertSapySummary.pdf

 

 

Og igen er det et værdiløs argument.

 

At sammenligne "dit foder" med tørfoder, ved at kigge på dåsefoder og hjemmelavet.... :roll:

 

Og manden bag, er oceanolog, og marineveterinær, Der hvor han arbejder, arbejder han med miljøsager.

 

 

 

Der er stor forskel på indholdet af vand i forskellige former for hundemad. Tørfoder har typisk et vandindhold på ca. 10 procent. Traditionelt dåsefoder kan derimod have et reelt vandindhold på helt op til 75-80 %.

Sammenligner man priser på hundemad som kroner per kilo foder varierede de i en undersøgelse fra 1984 af Lektor Kurt Jensen fra ca. 10 til 30 kr. I undersøgelsen har man også udregnet prisen som kroner per kilo tørstof, og så varierer priserne pludselig fra ca. 12 kr. til 80 kr. per kilo tørstof!

Det kan altså godt betale sig at holde øje med vandindholdet når man køber hundefoder. Det er dog ikke et krav at vandindholdet skal deklareres. Står det ikke på pakken, kan man i stedet se på energimængden per 100 gram foder for at vurdere hvor koncentreret foderet er. I tørfoder ligger energimængden ofte omkring 1200-1500 kJ/100 g foder. I dåsefoder kan energimængden være nede på 400-700 kJ/100 g foder.

Af Helle Friis. Dyrlæge

 

Heraf fremgår det ganske tydeligt, at dåsefoder rent indholdsmæssigt, selv hvis din påstand om at ingredienserne i dåsefoder er de samme som i tørfoder er rigtig, faktisk er en ringere fødevare.

Hunden skal indtage dobbelt så meget foder, for at få den samme mængde tørstof og energi (og alt andet en hund nu har brug for)

Husker man på dét, og læser dit link igen, så ser sagen bare en smule anderledes ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det som er så underligt ved at debatere, i et forum.

Jeg frembringer en MASSE argumenter og så leder en meddebatør efter fejl, finder en og det er så det eneste, som der vælges at kommentere på???

det er altså derfor jeg er her! Jeg ville bare give eksisterende Olivers brugere, en mulighed for at spare nogle penge...

 

Lad mig så alligevel lige kommentere på dit modargument til det med hundens afføring. Jo det spiller en rolle om den er "fin".

Jeg burde måske have defineret, hvad jeg mener med fin, det må jeg medgi.

 

En "fin" hundeafføring er relativt lille, den har en blød men fast konsistens.

Jeg har jo trods alt ike sagt, at hvis afføringen er "fin, så er ALTING godt.

Der er flere ting som spiller ind, bla. om hunden kan lide det.

Hvad indeholder foderet meste af. (Det som står først i deklrationen)

Hundens pels, hundens energiniveau osv.

 

Så lad være med bare at gribe chanchen, for at udstille mig som uviden, ved at finde en "fejl" i mit indlæg og kommenter på mit indlæg som helhed og før i det hele taget en saglig debat. Vi er her vel for at give hinanden de bedst mulige forudsætninger, for vor fælles interesse, hunden!

 

Ellers er jeg gået forkert og agter at finde et ordentligt sted at være...

 

Trods alt Mvh. turtle

Link til indlæg
Del på andre sites

Så læs denne undersøgelse, den bygger på dåse foder men det er ofte det samme som det der bliver lavet tørfoder af, altså ikke tilstrækkelige foder kilder. http://www.ukrmb.co.uk/images/LippertSapySummary.pdf

 

Hm... Den undersøgelse er bestilt og lavet af UKRMB (United Kingdom Raw Meaty Bones), --altså et andet ord for BARF.

 

Kunne du ikke finde en uafhængig undersøgelse, der siger det samme?

 

Og jeg vil stadig gerne have linket til den undersøgelse, der har påvist at visse fodermærker indeholder barbiturater.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok en af de få der ved hvad jeg snakker om, da jeg har været på fabrikken der laver Olivers....

 

At der kun er 13,5kg i poserne gør det jo ikke bedre.

 

Siden tørfoderet blev "opfundet" er gennemsnits alderen på hunde gået ned med 2-3 år!!! Lidt at tænke over ikke?

 

Og, nej jeg har ikke brugt Oliver og jeg sælger ikke Barf eller for den skyld andet foder. Men bruger selv både tørfoder og Barf i blanding samt andet godt fra middagsbordet.

 

Så kan du måske fortælle mig om der er majs i deres foder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers er jeg gået forkert og agter at finde et ordentligt sted at være...

 

Dét er du bestemt ikke.

 

Men alle steder vil du finde enkelte fanatikere, der kategorisk afviser alt andet end det de selv fodrer med.

Og efter min erfaring er dé folk særligt at finde indenfor barf. men dét er så en anden snak.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis Gryn... Gør det som virker, efter at have sat sig lidt ind i tingene...!

 

Jeg talar aldrig for, eller mod Olivers. Jeg siger bare jeg bruger det og er glad for det !

 

Dem som har brug for at nedgøre andre produkter, end det de selv er fortaler for, siger egentlig mere om dem selv, end de gør om foderet!

 

Hunde er forskellige og Barf er et godt produkt, det vil jeg ikke tage fra nogen. Det betyder så bare ikke, at alt andet er dårligt....!

Jeg synes at Barf er en god idé og jeg finder det så bare for besværligt i min hverdag og derfor bruger jeg nogen andet, som jeg synes passer bedre til min hunds behov og min hverdag!

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Wauv.... man er i jylland et par dage :blink:

 

Hmm, synes nu også denne tråd er endt med at handle mest om hvem der ved hvad, men man bliver ikke særlig meget klogere af at læse den igennem.

 

- Jeg har stadig ikke fundet ud af om Olivers direkte lyver, og IKKE putter øko-glade kyllinger i?

- Jeg har heller ikke fundet ud af hvad forskellen er på Olivers (og mange andres) foderanlæg, som er værre end de unavngivne fodermærker?

- Har heller ikke fattet om det er skidt at kylling bliver lavet til pulver?

 

Ved sgu heller ikke hvad barbiturater....something er? Og hvor det har været og om det kommer igen :confused: Måske er jeg lidt blank i dag :oops:

 

Er helt vildt enig med Gryn - håber virkelig ikke at nogen debatterer i denne tråd med et håb om at vi alle skal fodre med det samme mærke?

 

Tror nok Buddha ville blive ked af at spise det samme som en chihuaua :engel:

 

...fred til forskellighed, ikke :-D

PS - jeg ville dælme få dårlig mave hvis jeg spiste pizza i en uge! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...