Hop til indhold

Olivers Petfood med 25 % rabat


Gæst turtle
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Jeg tror vist vi alle kan blive enige om at foder det er noget man aldrig kan blive enige om - lidt lige som hvad der er det bedste mærke inden for rugbrød, vaskepulver mv.! ... ellers ville der jo kun være ét enkelt mærke ikke :blink:

 

... men kan vi ikke blive enige om at vi alle fodre vores hunde efter bedste formåen og viden :?:

 

... og kan vi ikke blive enige om at vi hver især har hver vores holdning til hvad der kan defineres som kvalitet i et foder, hundes trivsel, etiske holdninger omkring ingredienser, produktionsprosedure mv. :?:

 

Vi har hver vores idé om hvad der er det bedste og bare fordi en af fundet himlen i et foder betyder ikke at vi synes skal synes det samme.

 

Jeg har helt klart min egen preferrence og min holdning vil af nogle sandsynligvis blive kaldt på grænsen til fanatisme: hunde er ikke skabt til at æde korn og skal derfor foderes mod kød eller alternativt tørkost uden kornprodukter, konserveringsmidler osv. osv.

 

Når nogle spørger om foder så anbefalder jeg helt klart dette, selvfølgelig gør jeg det, det er jo det som jeg synes er bedst for hunden.

 

Hvis nogle spørger direkte om et foder, så svare jeg også gerne ærligt og forhåbentlig diplomatisk, jeg håber ikke at nogle synes jeg rakker ned.

 

... men jeg tænker aldrig dårlig om folk og deres valg af foder ... jo det passer ikke, da jeg for en kort bemærkning sad ved kassen i et supermarkedet og så folk læsse den ene engelske bøf oefter den anden op på båndet - også hælde en sæk paws knas op, så blev jeg lidt fornærmet på hundens vejne.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Lige præcis...

Vore verdens billeder differencire og vi kan vælge at lytte til ALLE de gode råd og derefter må vi så selv sortere efter bedste evne!

Altså må vi som hundeejere, selv tage ansvaret!

At tro blindt på de "kloge" er bare ikke godt nok.

Desværre er der mange af de "kloge", som er kloge på at tjene penge og klapt så kloge på foder. Det skjuler de bare, for at tjene flere penge!

Altså er det op til hvert enkelt at tænke selv, undersøge selv og så tage en beslutning ud fra det....

 

 

Det eneste råd, som jeg har lyst til at være påståelig omkring, det er at vi skal spise varieret, som mennesker og servere varieret for vores hunde.

 

Selv Pizza, slik og en kold øl er sundt en gang i mellem...

 

Lilleper: Er grøntsager sunde?

Ernæringseksperten: JA, det er sundt, spid rigeligt af det!

Lilleper gik hjem og smed ALT andet end det grønne ud, for han vil være sund og lever nu kun, af hvad eksperten sagde. Nemlig grøntsager!

 

Så spørger jeg bare, lever Lilleper sundt?

 

Så pas på med at give de "kloge" for meget autoritet og ta ansvaret selv.

Så ved du jo også. hvis hoved du skal dunke, hvis det bliver nødvendigt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Lilleper: Er grøntsager sunde?

Ernæringseksperten: JA, det er sundt, spid rigeligt af det!

Lilleper gik hjem og smed ALT andet end det grønne ud, for han vil være sund og lever nu kun, af hvad eksperten sagde. Nemlig grøntsager!

 

Så spørger jeg bare, lever Lilleper sundt?

 

Det er der faktisk folk som gør. Kun lever af grøntsager eller rå kost. Der er også mennesker som kun lever af frugt! (Mener det hedder frugtar.) Tror i lige at de spiser mange gange på en dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

*GG*

 

Hvad kaldes den lidelse?

Kan der stilles en lægelig diagnose?

Findes der nogle lægevidenskablige præperator?

Hvordan vil en behandling typsik forløbe?

 

:-)

 

Uanset om de lever sådan, eller ej så er det ABSOLUT usundt.

Hvor får de proteiner fra?

 

Og ja, nu er jeg ikke enæringekspert, men jeg gætter på at der er en række af andre ting, den slags mennesker (frugtar) mangler...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ja, nu er jeg ikke enæringekspert, men jeg gætter på at der er en række af andre ting, den slags mennesker (frugtar) mangler...

Det er der såmænd også.

 

Se blot på den endeløse mængde af alverdens underlige tilskud mange vegetarer og veganere osv skal tilføres...

 

Har ganske vist hørt om folk der mener de kan få dækket "det hele" via kosten, meeeennn........

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der såmænd også.

 

Se blot på den endeløse mængde af alverdens underlige tilskud mange vegetarer og veganere osv skal tilføres...

 

Har ganske vist hørt om folk der mener de kan få dækket "det hele" via kosten, meeeennn........

 

Man kan nu sagtens få dækket sine behov andre steder, det bare ikke altid man GIDER spise bønner og andet hippie agtigt mad.. :blink:

 

Ved ikke hvordan frugtarer gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan nu sagtens få dækket sine behov andre steder, det bare ikke altid man GIDER spise bønner og andet hippie agtigt mad.. :blink:

 

Ved ikke hvordan frugtarer gør?

 

Ja det er der mange der påstår....

 

Man kommer dog ikke uden om at oplagsnæringen i diverse planter (herunder også bønner) ikke er i samme form som eksempelvis kød.

 

Historiske undersøgelser på knoglefund, har som mindre sidegevinst fundet ud af at mennesker først fik tandproblemer, dengang det blev almindeligt at spise landbrugsvarer e.g. grøntsager og korn.

Dengang menensket var et jæger/samlersamfund, hvor kød var én af de primære fødekilder, var der stort set ingen tandproblemer.

 

Man kommer heller ikke uden om at mennesket som helhed, har enddog meget svært ved at styrke og reparere muskelvæv, uden bl.a. proteiner fra kød. (Og så undrer man sig over hvorfor der er så mange vatarme i verden idag ? :mrgreen: )

 

SÅ kan man tage det et skridt videre, og se på det rent naturtekniske i det, herunder bæredygtighed.

Hvis hele verdens befolkning skulle leve udelukkende af grøntsager og deslige, så ville der ikek være ét eneste træ på hele kloden. (groft forenklet.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er der mange der påstår....

 

Man kommer dog ikke uden om at oplagsnæringen i diverse planter (herunder også bønner) ikke er i samme form som eksempelvis kød.

 

Historiske undersøgelser på knoglefund, har som mindre sidegevinst fundet ud af at mennesker først fik tandproblemer, dengang det blev almindeligt at spise landbrugsvarer e.g. grøntsager og korn.

Dengang menensket var et jæger/samlersamfund, hvor kød var én af de primære fødekilder, var der stort set ingen tandproblemer.

 

Man kommer heller ikke uden om at mennesket som helhed, har enddog meget svært ved at styrke og reparere muskelvæv, uden bl.a. proteiner fra kød. (Og så undrer man sig over hvorfor der er så mange vatarme i verden idag ? :mrgreen: )

 

SÅ kan man tage det et skridt videre, og se på det rent naturtekniske i det, herunder bæredygtighed.

Hvis hele verdens befolkning skulle leve udelukkende af grøntsager og deslige, så ville der ikek være ét eneste træ på hele kloden. (groft forenklet.)

 

Ehh, er det ikke noget med at man bruger 9 eller 10 tdr land for at lave foder til én ko?

 

Ligemeget hvad man spiser, tror jeg bare det vigtige er, at ALLE ikke spiser det samme. For det er der ikke plads til i verden, og så er vi sådan set ikke så uenige :engel:

 

Man kan nu sagtens leve uden kød.... det kræver bare at man gider spise grønne bønner, grovkornede produkter, svampe, brune ris mm. et par gange om ugen.

Der er nu også stor forskel på hvem som fungerer på hvad, det spiller selvfølgelig også ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehh, er det ikke noget med at man bruger 9 eller 10 tdr land for at lave foder til én ko?

Nej. én hektar dyrket normalt kan vedligeholde omkring 2,3 dyreenheder, elelr svarende til næsten 1 årsdyr (0-28mdr) af tung race. (det er hvad man MÅ holde pr. hektar, ifølge loven. Jorden kan producere mere. )

Hertil kommer at man ved kvægdrift reelt set ikke bruger alt jorden. Det har man ikke behov for, hvilket giver muligheder for små naturbiotoper.

 

Du glemmer så også at der kg for kg er væentligt mere energi i kød end i grønt.

Omkostningerne er lavere, spildet mindre, sliddet på naturen mindre, og går man linen ud og indoperere landskabspleje i dyreholdet (øger udgifterne lidt) så tjener det endda et formål mere udover føden.

 

Ved produktion af grøntsager af alle arter, har du et slid på de jorder du dyrker der er helt enormt. Ikke mindst er du nødt til at rydde store arealer læhegn, skove og brakmarker for overhovedet at kunne dyrke effektivt.

 

 

Ligemeget hvad man spiser, tror jeg bare det vigtige er, at ALLE ikke spiser det samme. For det er der ikke plads til i verden, og så er vi sådan set ikke så uenige :engel:

Hvad folk spiser, er jeg fuldstændig ligeglad med. Sålænge man ikke bliver fanatisk og prædikene.

 

Man kan nu sagtens leve uden kød.... det kræver bare at man gider spise grønne bønner, grovkornede produkter, svampe, brune ris mm. et par gange om ugen.

Der er nu også stor forskel på hvem som fungerer på hvad, det spiller selvfølgelig også ind.

Spørgsmålet er ikke om man KAN.

SPørgsmålet er, hvor sundt det reelt er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt.

Nu har jeg en meget god spejderkollega som laver akkurat samme arbejde som du har lavet, altså kødbearbejdningsanlæg, og jeg kender såmænd også lidt til dén slags ting.

 

 

Har givet dig én artikel.

Google søg på variationer af: levealderen på hunde de sidste 10-15 år.

 

Det er de sidste 10-15 år at tørfoderet er blevet standard i de danske hundehjem, og derfor i den periode man skal kigge alder.

 

Fakta er at levealderen er STEGET 2-5 år i løbet af de sidste 10-15 år. Ikek faldet, som du påstår.

 

Dét tror jeg ikek der er nogen der er dumme nok til at tro.

Men et andet fakta er at danskere aldrig har været mere villige til at bruge penge på hundens foder, end nu.

Og dét giver sig også udslag i at kvaliteten i diverse fodertyper er steget markant. Enkelte bruger rent faktisk det rene kød, og ikke kun afskæret fra kød, i deres foder.

 

Det er dælme nogen dyre kyllinger du køber. Iøvrigt kan du ikek sammenligne omkostningerne til kødet i produktionsleddet, med omkostningerne til det samme kød i slutforbruger/konsumerleddet.

AVancen fra produktionen, og ud til detailsalg overstiger på langt de fleste ting 200%. Typisk imellem 200 og 250%

Så lad os liige få divideret din kyllingepris med 2½. Så ender vi på maksimalt 34 kroner pr. kylling. Og dét er vel at mærke økologiske slagtekyllinger KLARGJORT til menneskeligt konsum.

Så nej. Producenten tjener hverken mere eller mindre på at sælge sin kyllinger det ene sted fremfor det andet.

 

Givetvis er hundefoder generelt ikke lavet af "den gode" klargjorte kødvare. Og hvad så.

Afskær fra kødproduktion, er udelukkende affald, fordi det økonomisk ikke kan svare sig at skære det yderligere ud til fødevarer.

Som sidebemærkning kan jeg sige at jeg kan lave 2 forbandet gode medisterpølser af dét svinekød man i almindelig produktion ville kassere. Og det er forbandet godt kød, bare for besværligt at "høste" i en rationel produktion.

 

Kød og benmel lugter..... Og hvad så?

Eftersom du selv har bygget sådanne anlæg, så ved du vel også at det der komemr ud i den anden ende af produktionen, bliver brugt til dyrefoder, SÅVEL som kosttilskud til MENNESKER!!

Det ER fødevarekvalitet. Ikke en elelr anden B-vare. Dyrefoder underlægger på mange måder endnu strengere kontroller end menneskeføde.....

 

 

Sikekrt nok. Produktionsdyr bliver også fodret med kød og benmel fra andre produktionsdyr.

Ko æder ko..... som tilskud.

 

Dyrene er forøvrigt ret ligeglade.

 

Klart klart. Men dine noget bastante, og iøvrigt på flere punkter direkte løgnagtige udtalelser, er da ikek et hak bedre end alle de andre folks. Når man bliver en anelse for snævertsynet, så går den gal.

Så vidt jeg husker er det ulovligt at bruge benmel fra kvæg til kvæg, efter den hersens mund og klovsyge, total OT:mrgreen:

Det er der såmænd også.

 

Se blot på den endeløse mængde af alverdens underlige tilskud mange vegetarer og veganere osv skal tilføres...

 

Har ganske vist hørt om folk der mener de kan få dækket "det hele" via kosten, meeeennn........

Vegetarer og vegeanere kan ikke få dækket alt ind af de essientele stoffer, da der findes en olietype i fisk (som idioten her seføli ikke kan huske hvad hedder), som man kun kan få dækket ind ved at æde de 400-600 gram fisk om ugen, denne olie hjælper hjernen til at fungere optimalt, og bruges som et smørre middel til hjulene...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Krejberg

Sikken en tråd

 

Vil ikke kommentere en masse på den, men blot sige at jeg er yderst tilfreds med olivers.

 

Jeg bor ved Aalborg og er der nogen som er intresseret i olivers billigere, så send en pb.

 

Go´ søndag

 

/Henrik

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg husker er det ulovligt at bruge benmel fra kvæg til kvæg, efter den hersens mund og klovsyge, total OT:mrgreen:

 

Vegetarer og vegeanere kan ikke få dækket alt ind af de essientele stoffer, da der findes en olietype i fisk (som idioten her seføli ikke kan huske hvad hedder), som man kun kan få dækket ind ved at æde de 400-600 gram fisk om ugen, denne olie hjælper hjernen til at fungere optimalt, og bruges som et smørre middel til hjulene...:mrgreen:

 

veganer og fisk?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Hmm... Lyder da godt med 25%!!

Men det er lidt svært for sådan nogle som mig der bor i Aalborg.

 

Jeg vil nu nok stadig benytte mig af Pet Food Nord.

De giver godt nok ikke 25%, men de er super flinke og lette at snakke med. Og så får man bonusprodukter når man køber for over 700kr! og de leverer til døren.

Redigeret af mads55
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...