Hop til indhold

HJÆLP TIL RACE!!!


Gæst Puppy Dogg
 Share

Recommended Posts

Hvis du ønsker en større sennenhund er der også grosser schweizer sennenhunden. Og den største, Berner Sennenhunden som jeg personligt har tabt mit hjerte til.

¨

Psssst - det er altså grosseren, der er størst - ikke berneren :blink: Den har bare stor pels :mrgreen:

 

I hvert fald højdemæssigt - ved og ikke vægtmæssigt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

¨

Psssst - det er altså grosseren, der er størst - ikke berneren :blink: Den har bare stor pels :mrgreen:

 

I hvert fald højdemæssigt - ved og ikke vægtmæssigt :hmm:

 

Narh...

I fci-standard står der 65-72 for Grosser hanner og 60-68 for Grosser tæver.

Fci-standard for Berneren siger 64-70 for hanner og 58-66 for tæver.

 

Men i praksis fremavler man især store bernere.

Mens der vist er MEGET få grossere herhjemme, der kommer helt op i nærheden af de 70 cm. Jeg har endnu aldrig set sådan en.

 

--Nu er der ikke opgivet vægt i FCI-standard, men jeg er ret overbevist om, at berneren er nogle kilo tungest. Det er ikke pels det hele..

Link til indlæg
Del på andre sites

Narh...

I fci-standard står der 65-72 for Grosser hanner og 60-68 for Grosser tæver.

Fci-standard for Berneren siger 64-70 for hanner og 58-66 for tæver.

 

Men i praksis fremavler man især store bernere.

Mens der vist er MEGET få grossere herhjemme, der kommer helt op i nærheden af de 70 cm. Jeg har endnu aldrig set sådan en.

 

--Nu er der ikke opgivet vægt i FCI-standard, men jeg er ret overbevist om, at berneren er nogle kilo tungest. Det er ikke pels det hele..

 

Synes størrelsen på bernere varierer meget, men ja, der er vist en kærlighed for den store type.

 

Men så havde jeg da i hvert fald ret i følge standarden :klap2:

 

Den grosser jeg kender/har mødt synes jeg nu er ret stor - men har ikke målt den og på den anden side, så får jeg også et chok over berneren størrelse, hver gang jeg møder sådan én... Fudvoksen altså :blink: Jeg får dog kun et chok et par gange om måneden, når jeg rigtig ligger mærke til, hvor meget Møffe er vokset :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes størrelsen på bernere varierer meget, men ja, der er vist en kærlighed for den store type.

 

Men så havde jeg da i hvert fald ret i følge standarden :klap2:

 

Den grosser jeg kender/har mødt synes jeg nu er ret stor - men har ikke målt den og på den anden side, så får jeg også et chok over berneren størrelse, hver gang jeg møder sådan én... Fudvoksen altså :blink: Jeg får dog kun et chok et par gange om måneden, når jeg rigtig ligger mærke til, hvor meget Møffe er vokset :mrgreen:

 

Virker Grosseren ikke bare så meget des større, fordi den er korthåret og en mere sporty udgave end Berneren ?

 

Og så er du ikke ene om choket over en fuldvoksen Berners størrelse Lige da vi havde fået Simba (han var vel en 10 uger) kom Santos på besøg. Jeg var rystet og næsten klar til at levere Bassen tilbage. Sådan en stor hund !!! Jamen, det gik da bare ikke ! Det havde vi da slet ikke plads til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Virker Grosseren ikke bare så meget des større, fordi den er korthåret og en mere sporty udgave end Berneren ?

 

Og så er du ikke ene om choket over en fuldvoksen Berners størrelse Lige da vi havde fået Simba (han var vel en 10 uger) kom Santos på besøg. Jeg var rystet og næsten klar til at levere Bassen tilbage. Sådan en stor hund !!! Jamen, det gik da bare ikke ! Det havde vi da slet ikke plads til :mrgreen:

 

Ja, det er jo det jeg absolut ikke er sikker på :mrgreen:

 

Men standarden understøtter mig! Nå! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Puppy Dogg
Undskyld, men synes ikke de to ting hænger sammen. Er ikke sikker på de andre i opgangen vil synes om en hund der gør meget.

 

det med rødt: en speciel grund til det?

 

en vagthund behøver vel ikk som sådan at gø overdrevent meget, syntes ofte det er de små selskabshunde jeg oplever gøer meget.. har aldrig oplevet en vagthunde race være specielt gøende!

 

Jeg ved ikk om der er en speciel grund til jeg vil have en enmandshund, de passer bare bedre til mig og min personlighed.. jeg vil helst ikk have en hvem som helst hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Puppy Dogg
--Ja... jeg mener også, at en amstaff matcher dine krav. Bare ikke i et lejlighedskompleks. Dels kan kamp-muskelhunde være/blive helt forbudt i kvarteret, og dels KAN det usandsynlige ske, at de racer bliver forbudt i Danmark...

Når du HAR mulighed for at vælge, så er det sikrest at vælge de "uønskede" racer fra. --Du kommer nemt til at stå med en hund, der SKAL have mundkurv og snor på hver eneste gang du er udenfor din lejlighed...

 

Selv om de racer måske ikke er forbudte i det øjeblik du flytter ind med din hund, så kan der opstå mange trængsler med en hvalp i en lejlighed. Og kommer der klager over din hund, så kan du blive presset til at skille dig af med den.

Der kommer ikke lige så let klager over en sennenhund... Eller en anden hyrdehund.

Alle vi, der bor i lejlighed med vores hunde, er afhængige af vores naboers velvilje.

Hvis du ønsker en større sennenhund er der også grosser schweizer sennenhunden. Og den største, Berner Sennenhunden som jeg personligt har tabt mit hjerte til.

Men det er en rigtig stor hund. --Med en masse pels. Og et mildere/roligere temperament. Jeg tror, de tre andre sennenhunde passer bedre til dig.

 

Ja forstår godt hvad du mener, og når jeg tænker over det lyder det også dumt at anskaffe sig sådan en race lige nu med al den ballade.

syntes bare de er så smukke ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja forstår godt hvad du mener, og når jeg tænker over det lyder det også dumt at anskaffe sig sådan en race lige nu med al den ballade.

syntes bare de er så smukke ;)

 

Du skal ALDRIG vælge en hund udelukkende ud fra udseendet.....

Du er nødt til at se på helheden.

Kamp-mulkelhundene er ikke gode i tæt bebyggelse hvor de ikke kan undgå at skulle omgås andre hunde.

 

Hvis du vil have en hund, der er meget "enmandshund" så skal du tænke på, at det KAN give problemer. Det er ikke særlig velset, hvis hunden f.eks. knurrer hver gang andre mennesker kommer for tæt på..

I skal jo kunne færdes i nærområdet hvor der er andre mennesker. OGSÅ mennesker, der ikke aner en dyt om hunde, og som derfor ikke altid opfører sig hensigtsmæssigt.

Du kan selv sætte dig ind i, hvordan man opfører sig overfor din hund, men du kan ikke forvente-forlange at andre har den samme viden.

Og en hvalp ER en menneskemagnet, uanset race. Hvis DU opfører dig afvisende overfor dine naboer når du går med din hvalp, så kan du sikkert få den til at ignorere dem. Men når den bliver voksen kan DET blive et problem..

Det er bedst at opdrage sin hund til venlighed og tålmodighed overfor andre mennesker og hunde.

Og det kan du nemmest med hunde, der på forhånd er af "mild" race.

 

Ellers skal du vente med at få hund til du har hus og have og god afstand til naboer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg har ledt efter en race for mig i rigtig lang tid, men kan sku ikk finde en perfekt en.. hvad ville i anbefale, her er mine krav -

 

-> Glad for at arbejde!

-> Beskyttelses/vagthund | knap så vigtigt |

-> Nem at træne! (glad for at arbejde)

-> Førerfikseret!

-> Enmandshund!

-> Gerne lidt udfordring i!

-> Må gerne være lidt tilbageholdene over for fremmede | knap så vigtigt |

-> Meget opmærksom og "alert"

-> Glad og legesyg!

-> Være meget tæt knyttet til ejer!

-> Energisk - helst lidt højt motions behov!

-> Helst kortpelset | knap så vigtigt |

-> Helst noget mastiff lignende | knap så vigtigt |

-> Skal bo i lejlighed så ikke for stor men heller ikk for lille mellem 20-30 kilo

 

håber i kan hjælpe mig lidt har været i gennem en masse, men det er sku svært syntes jeg!

Malinois!?:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen A
Hej jeg har ledt efter en race for mig i rigtig lang tid, men kan sku ikk finde en perfekt en.. hvad ville i anbefale, her er mine krav -

 

håber i kan hjælpe mig lidt har været i gennem en masse, men det er sku svært syntes jeg!

 

Prøv at gå ind på dette link: http://www.gipote.dk/, der vil du kunne læse om alle hunderacerne og se billeder af hundene. Måske du her kan finde lige den race, der passer dig bedst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Apropo mastiff:

 

biggest-hercules-mastiff.jpg

 

:shock::shock::shock:

 

Eneste jeg vil sige om kamp-muskel hund og din lyst til at træne, er at det virker som om det kan være svært for folk med disse hunde at finde et sted der vil have dem!

Vi har 2 på hvalpehold, hvor den ene kommer fra Roskilde (vi øver langt ude på Amager, Kbh), ingen andre ville have hans hvalp ind :cry:

 

Er nok også værd at have med i overvejelsen..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...