Hop til indhold

Bliver holdt vågen af hundegøen, og ikke af Victors


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Men af min bagbos hund, af og til, når hun vælger at forlade hunden, eller når hun holder fest i haven, og lader den løbe rundt og gø midt om natten.

 

Min tålmodighed er snart opbrugt.

 

Den tuder også ofte når den er efterladt hjemme, for at komme ud og blive luftet, og om morgenen for at komme ud, hvor jeg kan høre hun råber "hold så kæft" og lign. gentagne gange til den.

 

I vinters da vi flyttede ind, lukkede hun den ud i haven (når den skulle lufte sig selv, det er sådan den bliver luftet, hun går aldrig med den) i sneen, og sov videre, hvor vi så kunne ligge inde i soveværelset og høre på hunden hyle og jamre og slå på hendes terassedør for at komme ind, den frøs jo nok, men hun sov vel nok videre:(

 

Der er perioder hvor den kun gøer vildt om dagen, det gider jeg ikke klage overm så tolerant er jeg. Det eneste jeg forlanger er min god damn nattesøvn. Jeg har været ovre og klage til hende, uden effekt, hun gider ikke engang at svare mig, hun går bare hovedrystende ind til sig selv:shock:.

 

Her i nat vågnede jeg vi ved at hunden gøede fra kl. 5 til kl. næsten 7 morgen (jeg ved ikke om hun var hjemme?) men nu har jeg så ringet til Dyrenes Beskyttelse meget imod min kærestes vilje, han synes ikke man skal "blande sig". De sagde jeg havde mulighed for at anmelde hende til politiet for den der hedder vedvarende gøen, et punkt jeg selv er meget obs på med en papillon i huset:engel: Jeg ved at det kan lykkes at lære en hund ikke at gø. Men hun svigter jo hunden. Det er ikke for at være den der nabo der klager jeg gør det.

 

Men så ringede jeg til politiet for at melde det, og de sagde så, at jeg først kunne anmelde fra næste episode, og så begyndte politi-assistenten med noget lirum-larum med om jeg ikke kunne "snakke med hende". Det er typisk politiet, at det skal løses naboerne imellem, men det er der bare ikke alle problemer der kan. Jeg ser helst så lidt som muligt kontakt, i og med hun er så usympatisk, og jeg ved jeg ikke er den eneste der er træt af at høre på larmen derovre fra, men folk er vel bange for at klage, fordi de ikke vil have klagen hæftet på dem.

 

Jeg gider bare ikke at problemet bliver tørret af på mig. Jeg synes det er nok at jeg skal høre på larmen. Undskyld hvis det er coldheartet. Selvfølgelig har jeg ondt af hunden, og ondt af at hun har de her sociale problemer. Men nu synes jeg bare det har stået på længe nok.

 

Nogen der har erfaringer med sådanne trælse hundejere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du mulighed for at filme eller optage lyden når hunden gør?

 

Nej, det er jo inde hos bagboen, det kan jeg ikke lige se hvordan det skal kunne lade sig gøre.

 

Desuden tror jeg heller ikke det er lovligt, hvis jeg står med mit video-kamera og filmer hunden i hendes have (når det er den er ude), for det meste er det jo inde i huset den gøe, for åbne vinduer. Det tror jeg ikke man må. Har heller ikke lyst til risikoen for at hun opdager at jeg har "gang i noget" med anmeldelse anonymt, hvis du forstår.

 

Synes ikke det er en rar situation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen der har nogle erfaringer?

 

Forstår godt det er et tricky emne, eftersom gøen kan være et problem for mange, men herinde går man jo op i at løse problemerne, jeg har indtrykket af at de fleste træner gø-stop, og rolige aktivering/mental stimulering der trætter hunden, og som ikke kører hunden op, når man har en gøende race.

 

Jeg føler mig komplet lost i forhold til naboen, også fordi jeg jo selv har hund, og skal være obs på at folk ikke tror det er min hund der laver larmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nu mene, at det råd politiet gav, er det man skal forsøge først.

Hvis det nu lykkes, er det da det bedste for naboskabet.

Hvis det er politiet, der skal komme, så virker det jo som en krigserklæring.

De har nu heller ikke ressourcer, til at klare alt.:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen der har nogle erfaringer?

 

Forstår godt det er et tricky emne, eftersom gøen kan være et problem for mange, men herinde går man jo op i at løse problemerne, jeg har indtrykket af at de fleste træner gø-stop, og rolige aktivering/mental stimulering der trætter hunden, og som ikke kører hunden op, når man har en gøende race.

 

Jeg føler mig komplet lost i forhold til naboen, også fordi jeg jo selv har hund, og skal være obs på at folk ikke tror det er min hund der laver larmen.

Skriv et brev til hende... Så kan hun læse det i ro og mag.. Vedlæg nogle udprint af hvad man kan gøre for at stoppe hundens larmen..

Videofilme og lydoptage skal du ikke begynde på, det er meget ulovligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Skriv et brev til hende... Så kan hun læse det i ro og mag.. Vedlæg nogle udprint af hvad man kan gøre for at stoppe hundens larmen..

Videofilme og lydoptage skal du ikke begynde på, det er meget ulovligt!

 

Jeg ved godt, hvordan det er med dumme naboer, man ikke kan tale med :neutral:

Jeg er med på ovenstående ide. Sørg virkelig for at skrive brevet pænt og som en hjælp til hende (og ikke som om du klager over larmen). Kom med nogle ideer til hvad hun kan gøre, måske vedlægge et ubetydeligt stykke legetøj til hunden og evt. kan du jo foreslå, at du kan lufte hendes hund med engang imellem, hvis det ville være en hjælp for hende.

Det sidste ved jeg så ikke lige om du gider :mrgreen: Men så har du i hvert fald rakt en hånd ud mod hende, og så er det da svært for hende at blive fornærmet - og hvem ved måske kan I blive hinandens hundepassere.

Og fungerer det ikke, ja, så har politiet altså en afdeling, der kun skal tage sig af nabostridigheder, og der må hundegøen vel høre under? Men prøv lige den bløde metode først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nu mene, at det råd politiet gav, er det man skal forsøge først.

Hvis det nu lykkes, er det da det bedste for naboskabet.

Hvis det er politiet, der skal komme, så virker det jo som en krigserklæring.

De har nu heller ikke ressourcer, til at klare alt.:confused:

 

Vi har ikke noget naboskab, altså som man har almindeligt hvor man kender hinanden, vi er tilflyttere, og vi kender hende overhovedet ikke, andet end for larmen. Så om det er en krigserklæring at klage over støj, det ved jeg ikke rigtigt.

 

De gange jeg har tiltalt hende, venligt over hækken, fra min have, går hun bare ind til sig selv. Det virker jo meget mærkeligt. Som jeg sidder her nu, gør hunden uafbrudt og har gjort det hele dagen, og hun har siddet udenfor med musikken skruet op og drukket vin. Det er jeg ærligt talt lidt berørings angst overfor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Skriv et brev til hende... Så kan hun læse det i ro og mag.. Vedlæg nogle udprint af hvad man kan gøre for at stoppe hundens larmen..

Videofilme og lydoptage skal du ikke begynde på, det er meget ulovligt!

 

Det synes jeg sådan set er et fint nok råd, hvis ikke det var fordi larmen var så voldsom derovre fra, og hun drak så meget som jeg har indtryk af (jeg har ikke på fornemmelsen, at hun vil nærlæse et brev om hundetræning vedr. gøen, og gå i gang med træning) Jeg ved ikke om det er en fordom? men hun virker bare "blæst" , ja sorry.

 

Men jeg føler at jeg skyder mig selv i foden, i så fald at larmen fortsætter, og "sætter underskrift" på min anmeldelse af larmen. Hvis vi er nødt til at indblande politiet.

 

Uha nej, kunne aldrig drømme om at filme/optage noget derovre fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg sådan set er et fint nok råd, hvis ikke det var fordi larmen var så voldsom derovre fra, og hun drak så meget som jeg har indtryk af (jeg har ikke på fornemmelsen, at hun vil nærlæse et brev om hundetræning vedr. gøen, og gå i gang med træning) Jeg ved ikke om det er en fordom? men hun virker bare "blæst" , ja sorry.

 

Men jeg føler at jeg skyder mig selv i foden, i så fald at larmen fortsætter, og "sætter underskrift" på min anmeldelse af larmen. Hvis vi er nødt til at indblande politiet.

 

Uha nej, kunne aldrig drømme om at filme/optage noget derovre fra.

Hvis det er så slemt, så må der vel være andre naboer, som du kan gå sammen med i en klage til hende? Ud fra hvad du skriver, lyder det dog ikke til at en klage vil hjælpe meget, ej heller et politibesøg. Og jeg tvivler på, at politiet ligefrem tager hunden fra hende efter utallige klager. Men det er et forsøg...

 

http://www.hunde-info.dk/hundgoe.shtml <- har du set det her? Der er også en pjece til naboen med en larmende hund.

 

Du har min medfølelse i hvert fald!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt, hvordan det er med dumme naboer, man ikke kan tale med :neutral:

 

Jeg er med på ovenstående ide. Sørg virkelig for at skrive brevet pænt og som en hjælp til hende (og ikke som om du klager over larmen). Kom med nogle ideer til hvad hun kan gøre, måske vedlægge et ubetydeligt stykke legetøj til hunden og evt. kan du jo foreslå, at du kan lufte hendes hund med engang imellem, hvis det ville være en hjælp for hende.

 

Det sidste ved jeg så ikke lige om du gider :mrgreen: Men så har du i hvert fald rakt en hånd ud mod hende, og så er det da svært for hende at blive fornærmet - og hvem ved måske kan I blive hinandens hundepassere.

 

Og fungerer det ikke, ja, så har politiet altså en afdeling, der kun skal tage sig af nabostridigheder, og der må hundegøen vel høre under? Men prøv lige den bløde metode først.

 

Jeg er stadig på overvejeren, mht. til det med brevet pga. hendes utilnærmelige adfærd, som jeg har oplevet de gange jeg har forsøgt at tale med hende om det her, der jo gør at jeg tænker at hvis jeg skriver det brev og hun så ignorerer det, eller bliver fornærmet over det (uanset hvor pænt det så er skrevet), og larmen fortsætter, så er min klage til politiet knap så anonym længere, og så er der jo dømt nabokrig.

 

Jeg kan ikke påtage min at lufte hendes hund med, da jeg frygter den problem adfærd med gøen vil smitte af på Victor, som jeg lige har vænnet af med at lave udfald mod hanhunde, det har bare taget laaang tid. Så han skal luftes med hans alm. rolige lufte-venner.

 

Vi bliver ikke hinandens hundepassere, jeg kommer ikke til at overlade Victor til en der har et alkohol-problem, og ikke tager sig af sin egen hund. Undskyld, men der synes jeg du ser lidt for rosenrødt på det:eek:. Jeg synes egentlig man skal stille lige så store krav, til en hundepasser som en der skulle passe ens barn.

 

Mht. det du linker til i dit sidste indlæg, så kender jeg godt hundeloven, og § om vedvarende gøen. Det er bla. derfor jeg selv har trænet Victor til ikke at stå og køre op ude i haven, fordi han jo også er et potentielt gø-apparat, hvis han får lov, men der var jeg især da han var hvalp obs på ham, med at træne hviske og stille. Af hensyn til mig selv og mine naboer, og fordi han jo er en race der kunne have været en plage, uden træning. lissom min nabos terrier, men den får jo bare lov at køre linen ud. Det tror jeg det er det der gør mig så irriterret. At man selv gør et stort arbejde for at holde hund uden gene for naboerne i et tæt boligområde, og så bor man ved siden af en der er så ligeglad :damn:

 

Folk er begyndt at kigge skævt til mig når jeg står og spiller bold inde i vores have, som om de tror natte-larmen kommer herinde fra, det lyder måske halv-paranoidt? men hvem kan forvente at de kan høre forskel på 2 småhundes gøen? Så inden længe så tror jeg at jeg prøver at snakke med de omkringliggende naboer, så vi lige får det på det rene at det altså ikke er Victor der larmer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er stadig på overvejeren, mht. til det med brevet pga. hendes utilnærmelige adfærd, som jeg har oplevet de gange jeg har forsøgt at tale med hende om det her, der jo gør at jeg tænker at hvis jeg skriver det brev og hun så ignorerer det, eller bliver fornærmet over det (uanset hvor pænt det så er skrevet), og larmen fortsætter, så er min klage til politiet knap så anonym længere, og så er der jo dømt nabokrig.

 

Jeg kan ikke påtage min at lufte hendes hund med, da jeg frygter den problem adfærd med gøen vil smitte af på Victor, som jeg lige har vænnet af med at lave udfald mod hanhunde, det har bare taget laaang tid. Så han skal luftes med hans alm. rolige lufte-venner.

 

Vi bliver ikke hinandens hundepassere, jeg kommer ikke til at overlade Victor til en der har et alkohol-problem, og ikke tager sig af sin egen hund. Undskyld, men der synes jeg du ser lidt for rosenrødt på det:eek:. Jeg synes egentlig man skal stille lige så store krav, til en hundepasser som en der skulle passe ens barn.

 

Mht. det du linker til i dit sidste indlæg, så kender jeg godt hundeloven, og § om vedvarende gøen. Det er bla. derfor jeg selv har trænet Victor til ikke at stå og køre op ude i haven, fordi han jo også er et potentielt gø-apparat, hvis han får lov, men der var jeg især da han var hvalp obs på ham, med at træne hviske og stille. Af hensyn til mig selv og mine naboer, og fordi han jo er en race der kunne have været en plage, uden træning. lissom min nabos terrier, men den får jo bare lov at køre linen ud. Det tror jeg det er det der gør mig så irriterret. At man selv gør et stort arbejde for at holde hund uden gene for naboerne i et tæt boligområde, og så bor man ved siden af en der er så ligeglad :damn:

 

Folk er begyndt at kigge skævt til mig når jeg står og spiller bold inde i vores have, som om de tror natte-larmen kommer herinde fra, det lyder måske halv-paranoidt? men hvem kan forvente at de kan høre forskel på 2 småhundes gøen? Så inden længe så tror jeg at jeg prøver at snakke med de omkringliggende naboer, så vi lige får det på det rene at det altså ikke er Victor der larmer.

 

Da jeg skrev det indlæg, havde du jo endnu ikke fortalt, at du mistænkte hende for drikke ;-) Jeg forsøgte egentlig at hjælpe lidt og lade være med at piske en stemning op i forhold til naboen, så jeg synes godt du kunne skrive lidt pænere. Det var jo egentlig kun ment som en hjælp til dig ved at komme med nogle forslag og links. Men jeg bakker ud igen så.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...