Hop til indhold

Emil er meget syg...


Gæst jeanett25
 Share

Recommended Posts

Så blev det dag 2 på skånekost - halv ration af de normale ca 800 g. - SUK :neutral:

 

Emil tager det simpelthen SÅ flot. Han er mere træt end normalt, men har ellers lavet sin "første" nr. 2 igår og den var heldigvis som den skulle være!

 

Og det er jeg simpelthen rigtig glad for, for havde han stadig haft tynd afføring, havde han skulle besøge dyrlægen igen.

 

Han affinder sig fint med at skulle være inde det meste af tiden og sover fint gennem dagen og natten. Han har fået lov og sove i smørhullet.

 

Og der ligger vi så på stribe - Emil ligger nemlig fuldstændig som os. Med hovedet på hovedpuden og så i ske - han er så skøn :hjerte:

 

De store piller han skal have, spiser han uden brok overhovedet, og det gør det en del nemmere eftersom han skal have morgen og aften de næste to uger. Zoolac er han HELT tosset med. Slikker løs på sprøjten....skøre hund.

 

Han er stadig meget meget sulten. Æder løs i det der tarvelige skånemad, men kigger sig om efter mere så snart han er færdig. :( Han har også tabt sig.

 

Tusind tak for tippet med det andet pasta. Vil jeg helt klart have i tankerne. Indtil nu ser det dog ud til at han er ved at blive fit for fight.

 

Godt at høre det går som det skal, og at han er sådan en dygtig patient:-)..

 

Stadig god bedring til ham den bette:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så blev det dag 2 på skånekost - halv ration af de normale ca 800 g. - SUK :neutral:

 

Emil tager det simpelthen SÅ flot. Han er mere træt end normalt, men har ellers lavet sin "første" nr. 2 igår og den var heldigvis som den skulle være!

 

Og det er jeg simpelthen rigtig glad for, for havde han stadig haft tynd afføring, havde han skulle besøge dyrlægen igen.

 

Han affinder sig fint med at skulle være inde det meste af tiden og sover fint gennem dagen og natten. Han har fået lov og sove i smørhullet.

 

Og der ligger vi så på stribe - Emil ligger nemlig fuldstændig som os. Med hovedet på hovedpuden og så i ske - han er så skøn :hjerte:

 

De store piller han skal have, spiser han uden brok overhovedet, og det gør det en del nemmere eftersom han skal have morgen og aften de næste to uger. Zoolac er han HELT tosset med. Slikker løs på sprøjten....skøre hund.

 

Han er stadig meget meget sulten. Æder løs i det der tarvelige skånemad, men kigger sig om efter mere så snart han er færdig. :( Han har også tabt sig.

 

Tusind tak for tippet med det andet pasta. Vil jeg helt klart have i tankerne. Indtil nu ser det dog ud til at han er ved at blive fit for fight.

 

Dejligt at det går i den rigtige retning:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev det dag 2 på skånekost - halv ration af de normale ca 800 g. - SUK :neutral:

 

Emil tager det simpelthen SÅ flot. Han er mere træt end normalt, men har ellers lavet sin "første" nr. 2 igår og den var heldigvis som den skulle være!

 

Og det er jeg simpelthen rigtig glad for, for havde han stadig haft tynd afføring, havde han skulle besøge dyrlægen igen.

 

Han affinder sig fint med at skulle være inde det meste af tiden og sover fint gennem dagen og natten. Han har fået lov og sove i smørhullet.

 

Og der ligger vi så på stribe - Emil ligger nemlig fuldstændig som os. Med hovedet på hovedpuden og så i ske - han er så skøn :hjerte:

 

De store piller han skal have, spiser han uden brok overhovedet, og det gør det en del nemmere eftersom han skal have morgen og aften de næste to uger. Zoolac er han HELT tosset med. Slikker løs på sprøjten....skøre hund.

 

Han er stadig meget meget sulten. Æder løs i det der tarvelige skånemad, men kigger sig om efter mere så snart han er færdig. :( Han har også tabt sig.

 

Tusind tak for tippet med det andet pasta. Vil jeg helt klart have i tankerne. Indtil nu ser det dog ud til at han er ved at blive fit for fight.

 

Godt at høre at det stille og roligt går bedre med ham :-) Vægten skal han nok tage på igen når alt er tilbage til normalt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor dejligt det allerede går bedre - bare hæng i alle sammen! :ae:

 

Og ja, ZooLac er også gudemad for Mio, han åd gerne hele sprøjten hvis han måtte, og han ser forbavset til, når vi må tvinge under halvdelen af hvad han får, ned i den lille misser - hun bryder sig absolut ikke om det! Katte altså! :roll:

 

Og det med vægten er bestemt ikke sjovt at følge, ved det selv fra Mio der i forvejen er en lille splejs, men det er faktisk bedre for hvalpe/hunde, at blive for tynde (selvf ikke så ribbenene hænger i luften), end det er at de bliver for tykke - det bedste er jo når de vejer det rigtige, men Emil skal nok blive stor og stærk igen efter sin faste! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev det dag 2 på skånekost - halv ration af de normale ca 800 g. - SUK :neutral:

 

Emil tager det simpelthen SÅ flot. Han er mere træt end normalt, men har ellers lavet sin "første" nr. 2 igår og den var heldigvis som den skulle være!

 

Og det er jeg simpelthen rigtig glad for, for havde han stadig haft tynd afføring, havde han skulle besøge dyrlægen igen.

 

Han affinder sig fint med at skulle være inde det meste af tiden og sover fint gennem dagen og natten. Han har fået lov og sove i smørhullet.

 

Og der ligger vi så på stribe - Emil ligger nemlig fuldstændig som os. Med hovedet på hovedpuden og så i ske - han er så skøn :hjerte:

 

De store piller han skal have, spiser han uden brok overhovedet, og det gør det en del nemmere eftersom han skal have morgen og aften de næste to uger. Zoolac er han HELT tosset med. Slikker løs på sprøjten....skøre hund.

 

Han er stadig meget meget sulten. Æder løs i det der tarvelige skånemad, men kigger sig om efter mere så snart han er færdig. :( Han har også tabt sig.

 

Tusind tak for tippet med det andet pasta. Vil jeg helt klart have i tankerne. Indtil nu ser det dog ud til at han er ved at blive fit for fight.

Godt at høre :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

I er de bedste (godt nok også de eneste:mrgreen:)netvenner jeg og Emil har!! :kys::hjerte:

 

Iiihh, hvor er i betænksomme, sådan at skænke "bette" Emil en tanke :lun:

 

Jeg er faktisk glad idag :-D, fordi at Emil viste sin første spillop siden i torsdags!

 

Jeg må jo tage ud med ham fra idag. Så vi tog en tur ned på lystbådehavnen - så kom der nogle drenge der var ude og løbe - går ud fra det noget idræts"noget" - så stikker Emil bare af efter ham den ene - hopper og springer som en glad gris! :oops:

 

Det kunne han ellers aldrig finde på ....Men jeg skal lige love for den medicin der og så lidt skånekost kan gøre underværker for den bette spillopmager :lol:

 

Hentede ham selvfølgelig - var lidt flov - men drengen syntes heldigvis han var meget sød.

 

Jeg burde have tænkt mig bedre om - kan jo sige mig selv han vil springe efter alt med en puls efter at have været "lukket inde" i tre døgn.

 

Nå men ellers gik det fint :mrgreen:

 

Dog er han nu endnu mere sulten end før :neutral: - han går frem og tilbage til den skål - og så kunne jeg altså ikke dy mig - så nu har jeg givet ham kogt oksehud som er mere mildt for maven end almindelig tyggeben - bare som han kunne tygge i lidt, så han kunne falde ned. :oops: - Det hjalp! Og han så meget glad ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Jeg ville nok hellere have givet ham almindelig mad fremfor oksehud.. Bare til en anden gang. Det kan være rigtig skidt for maven..

 

Men jeg er glad for at høre, at det går fremad:-D

 

Ja, jeg ved det godt :oops:, men han har heller ikke spist noget af det - bare gnasket i det. Så faldt han i søvn.

 

Kunne simpelthen bare ikke holde hans hvileløshed ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
:cry: Bette Emil er blevet voldsom syg.

 

Vi har fundet årsagen hertil, idet han onsdag uheldigvis sprang i en mose.

 

Han syntes vel den så spændende ud eftersom mosen var grøn på overfladen, og fræsede ned af bakken og sprang i med alle 4. Kulsort kom han op ret så hurtigt, da han fik et chok - stakkels dreng.

 

Igår eftermiddag torsdag, fik han pludselig ret så kraftig diarré - og resten af aftenen stod det ud af ham i tide og utide. Han kunne slet ikke styre det. Han vandrede rundt - var oppe om natten og virkede generelt utilpas.

 

Fredag morgen, var han meget træt - lå imellem Esben og jeg og så meget trist ud. Jeg tog i skole og sagde til Esben han skulle hente Zoolac og skånekost til Emil - og så måtte vi se status når jeg kom hjem.

 

Esben ringede til mig kun et par timer efter, fordi Emil nu også var begyndt og kaste op. Han ville ikke spise skånekost og han havde stadig uhæmmet diarré.

 

Han kom til dyrlægen kl. 15.00 eftersom jeg begyndte og regne mig frem til at han nok havde fået en bakterielinfektion fra mose-badet. Da Esben nævnte det for dyrlægen, var han ikke tøvende da han bad os komme ved hurtigst ledige tid.

 

Han har en alvorlig betændelse i tarmene, forårsaget af de fantakstiske mængder bakterier sådan en mose indeholder, og som er meget "skrappe" og som blot ved berøring ved Emils næse har smittet ham meget alvorligt. :cry: Han slugte jo netop ikke noget vand.

 

Han må ikke få noget mad indtil i morgen aften (og han har intet fået idag heller og hele aftenen igår.)

 

I morgen aften må han kun få 100 g speciel skånekost:!: :(

 

Resten af lørdag må han ialt få 300 g skånekost- hvor han normalt plejer at få 850 g. på en dag. Han må kun få 400 g foder pr dag, de næste 4 dage :!:

 

Bakterierne må absolut få intet at leve af. Ikke en engang et tyggeben eller en gren må han få :cry:

 

Han har fået 2 store omgange antibiotika

 

Han skal derudover have piller morgen og aften og pasta (zoolac)

 

Allerede nu er han helt umulig - han er hamrende sulten og hvad i alverden stiller man op med en 50 kg hund der bare VIL have mad:confused::confused::confused: og ikke må få det i et døgn og sdkal leve af "fuglemad" den næste uge....Åh suk

 

Det værste er bare at jeg er så frygtelig ked af det på Emils vegne, fordi han skammer sig hver gang "skidtet" bare ryger ud af ham, fordi han ikke kan styre det.

 

Allerede nu er diárrén blevet endnu mere tynd, pga fasten.

 

Han gør og gør - beder os om mad - åååhhh hvor er det dog frygteligt...:cry:

 

tak for dit indlæg... :( håber han kommer sig.. fingers crossed..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Så er Emil ved at være på toppen igen :-D:-D:-D

 

Idag har han nærmest været sig selv og han laver flotte "pølser" :mrgreen: - Dog lettere grønlige (tror det er medicinen)

 

Jeg er begyndt og vænne lidt almindeligt foder i ham også, så han ikke får et chok når skånekosten er slut.

 

Iiihhh hvor er det dejligt at have sin hund rask igen!

 

Tak for alle jeres tanker og søde indlæg

 

Ps. Vil bestemt give Emil et kæmpe kødben fra jer, det bliver han sikkert super glad for :-D...I tyranusaurusstørrelse!:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Emil ved at være på toppen igen :-D:-D:-D

 

Idag har han nærmest været sig selv og han laver flotte "pølser" :mrgreen: - Dog lettere grønlige (tror det er medicinen)

 

Jeg er begyndt og vænne lidt almindeligt foder i ham også, så han ikke får et chok når skånekosten er slut.

 

Iiihhh hvor er det dejligt at have sin hund rask igen!

 

Tak for alle jeres tanker og søde indlæg

 

Ps. Vil bestemt give Emil et kæmpe kødben fra jer, det bliver han sikkert super glad for :-D...I tyranusaurusstørrelse!:mrgreen:

 

 

Det var da dejligt at hører :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Emil ved at være på toppen igen :-D:-D:-D

 

Idag har han nærmest været sig selv og han laver flotte "pølser" :mrgreen: - Dog lettere grønlige (tror det er medicinen)

 

Jeg er begyndt og vænne lidt almindeligt foder i ham også, så han ikke får et chok når skånekosten er slut.

 

Iiihhh hvor er det dejligt at have sin hund rask igen!

 

Tak for alle jeres tanker og søde indlæg

 

Ps. Vil bestemt give Emil et kæmpe kødben fra jer, det bliver han sikkert super glad for :-D...I tyranusaurusstørrelse!:mrgreen:

 

Præcis! :mrgreen: Og dyyygti' Emil-mor!

 

Og hvor er da altså bare super godt at høre, at han har det så godt! :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Så er Emil ved at være på toppen igen :-D:-D:-D

 

Idag har han nærmest været sig selv og han laver flotte "pølser" :mrgreen: - Dog lettere grønlige (tror det er medicinen)

 

Jeg er begyndt og vænne lidt almindeligt foder i ham også, så han ikke får et chok når skånekosten er slut.

 

Iiihhh hvor er det dejligt at have sin hund rask igen!

 

Tak for alle jeres tanker og søde indlæg

 

Ps. Vil bestemt give Emil et kæmpe kødben fra jer, det bliver han sikkert super glad for :-D...I tyranusaurusstørrelse!:mrgreen:

 

 

Det Godt, Godt, Gooodt! :banan: :banan: :banan: ! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...