Hop til indhold

Endelig :)


Gæst trunte--musen
 Share

Recommended Posts

Gæst kratos' mor

Det var ikke sagt for at blande disse ting sammen, men blot for at konstatere at papirer desværre ikke er et stempel for en sund og rask hund. Uanset om den er ægte med eller uden papirer, eller er en blanding ligesom min egen guldklump. Håber du forstår hvad jeg mener. Ellers spørger du bare igen Lars :-) Forstår dog ikke hvorfor man skulle sælge en ægte uden papirer, men det er straks en helt anden sag :-) Jeg mener ikke at vedkommende har handlet uansvarligt... tvært i mod. Hun sætter sig jo ind i at lære om HD/AD og man lærer jo kun ved at spørge :-) Og hvis du spørger mig om det er forkert at avle på en hund med dårligere en b-hofter eller med anlæg for HD/AD er svaret klart og entydigt... NEJ det er ikke i orden!! Håber dette gav lidt klarhed, da jeg ikke er herinde for at diskutere, eller tage andre ting op i denne tråd. Denne tråd er blot en glad tilkendegivelse på at HVALPEN er fundet og det gør mig bare så super glad på vedkommendes vegne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ps. Til den der gjorde opmærksom på rygter ang. den mulige kennel. :5up: God konstruktiv måde at sige tingene på :) Godt gået :-D

 

Jeg er da også ked af, hvis jeg starter noget, som der så ikke er hold i, men det var da bedre for trådstarter at opdage det nu, og dermed kan undersøge bedre, om der er noget galt med hvalpen, hvor hun måske kan nå at finde en anden hvalp, end når hun har fået hvalpen :cry:

 

Så "godt gået" eller ej - jeg blev altså bare bekymret på trådstarters vegne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er tit oppe at vende i sådanne tråde som denne; at nogle bliver kede af eller harme over, at ikke alle indlæg er rosenrøde og med dansende bananer. MEN vær forvisset om, at det er fordi alle vil hinanden det bedste.

 

Efterhånden har jeg ikke tal på, hvor mange gange jeg har advaret folk om at købe hund et planlagt sted, hvor alle gode råd bliver overhørt og folk står tilbage med en hund, der enten skal aflives for tidligt eller går et halvt liv i møde. Jeg har ingen intentioner om at kunne komme af med et "hvad sagde jeg", men ville i stedet ønske at "nybegyndere" gad lytte til andre hundeejere, der har opnået års erfaring på egen krop og ved at lytte til andres gode råd.

 

Der er INGEN der vil spille bedrevidende, nedladende eller andet. Selvom man kan blive yderst frustreret, når man ser folk vade lige ind i deres største fejltagelse. Måske er jeg en nar, og måske bør jeg bare kunne lukke munden og glædes på andres vegne. Men jeg personligt ønsker ikke at sidde med hænderne i skødet, hvis jeg kan hjælpe hundeejere in spe med at finde frem til deres drømmehund - eller hvis jeg kan bidrage til hovedløs avl ikke finder sted. Tavle eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Jeg synes at dette er formuleret rigtig godt. Og som jeg skrev handler det da også om at råde og vejlede, men man behøver ikke angribe folk. Og slet ikke hvis man forsøger at hjælpe, da dette vil resultere i modsatte resultat. Men godt skrevet :-) Tænker om det måske kunne være en idé at holde nogle ting for sig selv, såfremt det ikke kommer tråden ved, eller måske sende det vedkommende man vil rådgive en Privat besked? Dette er blot en tanke :-) Og desuden er jeg komplet enig i det du skriver om hovedløs avl - papirer eller ej :-) Er selv meget imod dette. Men igen... min og andres mening om avl, er ikke relevant i denne tråd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

min og andres mening om avl' date=' er ikke relevant i denne tråd :-)[/quote']

 

Det er her jeg ikke er enig, for hvis det viser sig at TS er ved at købe hund fra et sted med hovedløs avl, er det da NU der skal gøres opmærksom på det, og ikke senere eller andre steder.

 

Ydermere må vi ikke glemme, at det her forum dukker op i google søgninger (hvilket de sporadiske tilbud om hundehvalpe og hanner til avlsbrug fra folk der har oprettet ét indlæg viser), og der er flere andre, der kan sidde med den samme uvidenhed og de samme overvejelser som der luftes for i tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Jeg forstår din pointe. Men søger folk disse spørgsmål skriver de vel og spørger om dette? Det formodes vel ikke at det findes i en tråd hvor er glad person tilkendegiver at hun har fundet sin kommende hvalp? Ja, det ved jeg ikke. Jeg mener at man som hundeejer må gøre op med sig selv, hvad man mener er rigtigt og forkert og hvad man vil stå inde for. Mener ikke at man nødvendigvis behøver skrive sin mening i en tråd som ikke omhandler emnet. Satte jeg et billede ind af min gravhund, behøvede jeg jo ikke få spørgsmål om hvorfor jeg dog har valgt denne race, da det er jo er en tråd hvori jeg viser min hund? Jeg siger ikke at jeg ikke er enig med dig i dette punkt med avl (som også står skrevet tidligere), men derimod at man ikke behøver skrive disse ting i en tråd, hvor der ikke spørges om vores holdninger til avl :-) Nu vi er OT, så stiller jeg lige et Off Topic spørgsmål... (håber det er okay) Synes absolut det er spændende at der er så mange der følger med i denne tråd, men synes det ville være endnu mere spændende, hvis folk kom med deres mening også :-) Vil lige sige at jeg altid er ivrig efter at lære, da der altid kommer ny information/undersøgelser m.m. Har aldrig stødt ind i dette forum :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår din pointe. Men søger folk disse spørgsmål skriver de vel og spørger om dette? Det formodes vel ikke at det findes i en tråd hvor er glad person tilkendegiver at hun har fundet sin kommende hvalp? Ja' date=' det ved jeg ikke. Jeg mener at man som hundeejer må gøre op med sig selv, hvad man mener er rigtigt og forkert og hvad man vil stå inde for. Mener ikke at man nødvendigvis behøver skrive sin mening i en tråd som ikke omhandler emnet. Satte jeg et billede ind af min gravhund, behøvede jeg jo ikke få spørgsmål om hvorfor jeg dog har valgt denne race, da det er jo er en tråd hvori jeg viser min hund? Jeg siger ikke at jeg ikke er enig med dig i dette punkt med avl (som også står skrevet tidligere), men derimod at man ikke behøver skrive disse ting i en tråd, hvor der ikke spørges om vores holdninger til avl :-) Nu vi er OT, så stiller jeg lige et Off Topic spørgsmål... (håber det er okay) Synes absolut det er spændende at der er så mange der følger med i denne tråd, men synes det ville være endnu mere spændende, hvis folk kom med deres mening også :-) Vil lige sige at jeg altid er ivrig efter at lære, da der altid kommer ny information/undersøgelser m.m. Har aldrig stødt ind i dette forum :([/quote']

 

Det her indlæg forstår jeg ikke :confused: Først mener du at man skal holde sin mund fordi dette er en tråd hvor TS har valgt sin hvalp og har man ikke noget godt at sige om det, så flet næbbet (sådan lidt groft oversat :blink:). Og i bunden opfordrer du til at man skriver sin mening fordi det vil være mere spændende...:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Nollike: :-) Godt spørgsmål. citat: Nu vi er OT, så stiller jeg lige et Off Topic spørgsmål... (håber det er okay)

Det er ment sådan at når tråden alligevel har ændret sig til off topic (altså noget andet som egentlig ikke var trådens hensigt) vil jeg gerne stille dette spørgsmål. Håber dette besvarede dit spørgsmål :-D Og hvis nogen skulle være i tvivl, ønsker jeg at vide om det er okay at ændre trådens formål til en snak om avl i stedet :) Altså hvad er Jeres holdning til at folk "blander" andre ting ind over tråden? Her henviser jeg f.eks. til mit eget eksempel om gravhunden i et fotogalleri :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min holdning er kort og godt, at forum er en meningsudveksling på skrift. Og lige så vel som jeg accepterer - endog forventer - at en snak ansigt til ansigt udvikler sig alt efter hvad deltagerne siger, er det det samme jeg forventer på et debatforum på nettet.

 

Dybest set syntes jeg det er synd om en snak kun må foregå én-dimensionelt og ikke kan udvikle sig naturligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Indtil dette indlæg, mente jeg at du formulerede dig rigtig fint og ja... havde fat i nogle ting, selvom jeg ikke kunne erklære mig enig i det hele. Men synes virkelig at det er noget pjat at skrive lige denne kommentar: Dybest set syntes jeg det er synd om en snak kun må foregå én-dimensionelt og ikke kan udvikle sig naturligt.

- Du ved jo godt hvad jeg mener. Men dette udviklede sig ikke. Pludselig sidder en masse kloge mennesker og rakker ned på en person, som blot fortæller at hun er glad fordi hun har fundet sin hvalp.

Jeg synes det virker som om du gør grin med mig med det her. Og det er min tid simpelthen ikke til. Desuden kan jeg ikke tage mig af det. Jeg vælger at kommentere dette alligevel, fordi jeg indtil videre har givet dig ret i mange ting, men dette virker meget "langt ude" på mig. Som om det er lettere at gøre grin med mig, da jeg åbenbart har fået "fat i den lange ende" og at du ikke længere kan komme med noget konstruktivt. Tager jeg fejl og har opfattet disse kommentarer forkert, vil jeg gerne undskylde for min hurtige reaktion. Men mere er der vist ikke at sige til dette :-) Hav en god dag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min holdning er kort og godt, at forum er en meningsudveksling på skrift. Og lige så vel som jeg accepterer - endog forventer - at en snak ansigt til ansigt udvikler sig alt efter hvad deltagerne siger, er det det samme jeg forventer på et debatforum på nettet.

 

Dybest set syntes jeg det er synd om en snak kun må foregå én-dimensionelt og ikke kan udvikle sig naturligt.

Jeg tror slet ikke det er muligt at undgå at emnet vandrer en smule. Når jeg opretter en tråd forventer jeg da at folk kommer med de input de mener er relevant for spørgsmålet, og at det ikke altid er lige hvad jeg har forventet.

 

Indtil dette indlæg' date=' mente jeg at du formulerede dig rigtig fint og ja... havde fat i nogle ting, selvom jeg ikke kunne erklære mig enig i det hele. Men synes virkelig at det er noget pjat at skrive lige denne kommentar: Dybest set syntes jeg det er synd om en snak kun må foregå én-dimensionelt og ikke kan udvikle sig naturligt.

- Du ved jo godt hvad jeg mener. Men dette udviklede sig ikke. Pludselig sidder en masse kloge mennesker og rakker ned på en person, som blot fortæller at hun er glad fordi hun har fundet sin hvalp.

Jeg synes det virker som om du gør grin med mig med det her. Og det er min tid simpelthen ikke til. Desuden kan jeg ikke tage mig af det. Jeg vælger at kommentere dette alligevel, fordi jeg indtil videre har givet dig ret i mange ting, men dette virker meget "langt ude" på mig. Som om det er lettere at gøre grin med mig, da jeg åbenbart har fået "fat i den lange ende" og at du ikke længere kan komme med noget konstruktivt. Tager jeg fejl og har opfattet disse kommentarer forkert, vil jeg gerne undskylde for min hurtige reaktion. Men mere er der vist ikke at sige til dette :-) Hav en god dag :-)[/quote']

Jeg tror du misforstår MK101. Som jeg læser det er det et forsøg på at forklare hvorfor man ikke altid kan holde tingene adskilt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Jeg giver dig helt ret. Emnet kan sagtens vandre en smule. Men i dette tilfælde bliver hele trådens emne vendt, da det bliver et spørgsmål om at tale avl og at rakke vedkommende ned fordi det ikke er en hund med de helt rette papirer og fordi vedkommende spurgte til HD i ANDEN tråd, da hun ikke kendte til dette og ville lære herom. Her mener jeg at alle disse grove anklager m.m. absolut ikke hører tråden til. Det kan sagtens tænkes at jeg misforstod hvad der er skrevet, og for dette har jeg undskyldt i så frem i fald. Og det mener jeg. Jeg er her ikke for at tilsvine nogen overhovedet. Skrev blot i denne tråd, for at vise min glæde på vedkommendes vegne over at hun havde fundet HVALPEN :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ærligt talt ikke, der er blevet rakket ned på TS. Til gengæld synes jeg, at hun har fået nogle særdeles fornuftige råd...som f.eks. ikke at købe den første og bedste Berner-hvalp hun kan finde. Det har ikke en disse med papirer og tavler osv at gøre. Det har noget at gøre med at få sig en hvalp, der er avlet (ja puha der var ordet igen) på garenteret mentalt og fysisk sunde forældredyr.

 

Det ville da være trist om TS om et par mdr står med en uregerlig eller syg hund...og især hvis ingen har været så søde at give hende en fair warning mens tid var.

 

Nogle gange er det umåde meget venligt IKKE at sige det, der umiddelbart forventes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver dig helt ret. Emnet kan sagtens vandre en smule. Men i dette tilfælde bliver hele trådens emne vendt' date=' da det bliver et spørgsmål om at tale avl og at rakke vedkommende ned fordi det ikke er en hund med de helt rette papirer og fordi vedkommende spurgte til HD i ANDEN tråd, da hun ikke kendte til dette og ville lære herom. Her mener jeg at alle disse grove anklager m.m. absolut ikke hører tråden til. Det kan sagtens tænkes at jeg misforstod hvad der er skrevet, og for dette har jeg undskyldt i så frem i fald. Og det mener jeg. Jeg er her ikke for at tilsvine nogen overhovedet. Skrev blot i denne tråd, for at vise min glæde på vedkommendes vegne over at hun havde fundet HVALPEN :-)[/quote']

 

Hej Kratos mor

 

Beklager jeg ikke kan sidde ved computeren og kommentere hele tiden.

 

Ja det er mig der er kommet med nogle af de "grove anklager" men jeg synes simpelthen sådan en hundehandel som truntemusen har foretaget er dybt useriøst og kan ikke være gennemtænkt.

 

For nøjagtig en uge siden spurgte truntemusen i en ny tråd hvor der var nogle gode steder at købe hvalp og hun fik nogle råd om det .

 

2 dage senere spørger hun hvad HD og AD er og får også svar på det.

 

Få dage senere er hun ude og se et kuld hvalpe fra en "alternativ opdrætter" og får også valgt en ud.

 

Hvis hun kan sætte sig ind i alt det som jeg synes man skal når man skal have en hund ja så må jeg sige at hun kan mere end de fleste.

 

Det er bare min mening og den står jeg selvfølgelig ved , og hvis jeg kan omvende/skræmme folk fra at købe racehunde fra DBA og Gul og Gratis ja så bliver jeg ved med det.

 

MVH Lars

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså så længe at truntemusen har sikret sig at forældene til hendes kommende vaps er undersøgt for HD og AD/AA og hvad der ellers må være af skavanker i Berner racen (ved jeg ikke en dyt om:oops:), og sikret sig at de er fri for alt dette, så synes jeg jo godt hun kan forsvare at købe en hvalp lige meget om den har stamtavle eller ej, og uanset hvilken stambogsførende organisation det er under.

Nu må jeg jo så lige modsige mig selv en smule, for med en ordentligt stambog kan man jo se HD status mm meget længere tilbage i linierne og det må jo være at foretrække til hver en tid.

Stadigt synes jeg det er forsvarligt hvis opdrætter tager opgaven seriøst og har fået sine hunde undersøgt.

 

Hovedsagen må være at hvalpen er efter sunde og raske forældre og derfor har en bedre chance for at blive drømmehunden end en hvalp efter hovedløst avl på individer uden nogen form for undersøgelser, hvor man let kan ende op med en hund der må aflives i en alt for tidlig alder, som andre også har nævnt.

 

Truntemusen spurgte jo netop til hvad HD AD/AA betød og hvordan det skulle forståes, så forhåbentligt har hun spurgt ind til alt dette og meget mere inden hun valgte at købe en hvalp hos kennelen.

 

Især hos en race med så store problemer som Berneren er det vigtigt at være omhyggelig med sit valg af hvalp, og med mindre svigermor er meget hundekyndig og ikke "bare har en hund og ved lidt om hunde" så ved hun højst sansynligt ikke det der er brug for at vide lige omkring Berneren i denne situation.

 

Og så alt held og lykke med hvalpen trunte, det bliver en spændende tid du går i møde, jeg håber du har valgt den rigtige hvalp :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså så længe at truntemusen har sikret sig at forældene til hendes kommende vaps er undersøgt for HD og AD/AA og hvad der ellers må være af skavanker i Berner racen (ved jeg ikke en dyt om:oops:), og sikret sig at de er fri for alt dette, så synes jeg jo godt hun kan forsvare at købe en hvalp lige meget om den har stamtavle eller ej, og uanset hvilken stambogsførende organisation det er under.

Nu må jeg jo så lige modsige mig selv en smule, for med en ordentligt stambog kan man jo se HD status mm meget længere tilbage i linierne og det må jo være at foretrække til hver en tid.

Stadigt synes jeg det er forsvarligt hvis opdrætter tager opgaven seriøst og har fået sine hunde undersøgt.

 

Hovedsagen må være at hvalpen er efter sunde og raske forældre og derfor har en bedre chance for at blive drømmehunden end en hvalp efter hovedløst avl på individer uden nogen form for undersøgelser, hvor man let kan ende op med en hund der må aflives i en alt for tidlig alder, som andre også har nævnt.

 

Truntemusen spurgte jo netop til hvad HD AD/AA betød og hvordan det skulle forståes, så forhåbentligt har hun spurgt ind til alt dette og meget mere inden hun valgte at købe en hvalp hos kennelen.

 

Især hos en race med så store problemer som Berneren er det vigtigt at være omhyggelig med sit valg af hvalp, og med mindre svigermor er meget hundekyndig og ikke "bare har en hund og ved lidt om hunde" så ved hun højst sansynligt ikke det der er brug for at vide lige omkring Berneren i denne situation.

 

Og så alt held og lykke med hvalpen trunte, det bliver en spændende tid du går i møde, jeg håber du har valgt den rigtige hvalp :-)

 

En ting jeg mener der er langt vigtigere ved køb af berner er, at være sikker på de linjer der er i hunden et rigtig godt stykke bagud.

Berneren har nemlig haft/har "nogle" opdrættere der har avlet mentalt usunde hunde - dette mener jeg er langt værer end en dårlig HD/AD-status. Ikke at dette skal glemmes, men......

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så er der lige en useriøs annonce i DBA igen !!!!

En opdrætter har 4 hvalpe til salg og skriver at der er stambog i DRU.

Hvis i går ind på hjemmesiden vil i se at faderen er en 9 Mdr gammel berner som jo nok har stamtavle men jo ikke er HD og AD fotograferet.

En anden tæve de har venter sågar hvalpe om en uge med den samme far.

Jeg har skrevet til opdrætteren og påpeget det og hun skriver at hun har sagt til Evt hvalpekøbere at det er uden stambog

Dette er et udklip fra DRU`s regler om stambogsføring .

 

Stambogsføring skal ske senest når hvalpene er 12 uger, her gives ikke dispensation, hele kuldet skal stambogsføres.

 

Som medlem af DRU er du forpligtiget, iflg. vores vedtægter, til at stambogføre alle hvalpe

Jeg synes simpelt hen det er total knald i låget hvis der er nogen der vil give 9000kr for sådan en hvalp

Hvis det havde været et DKK Kuld Som var blevet lavet ved et uheld er du tvungen til at sælge hvalpene til Max kostprisen som jeg mener er ca 1500 kr

MVH Lars

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst trunte--musen

Hvad siger i til at vi bare lukker denne tråd her, tror jeg har hørt rigeligt, og grunden til jeg oprettede denne tråd var af glæde, men ved ikk hvor den blev af, den er ihvertfald ikke på denne side mere..... :cry:

Der er sikker mange flere dårlige ting der kan siges om mig og mit valg af berner sennen, jeg er f.eks. 18 år, det er min første hund.. MEN... jeg er 100 % sikker på det er den hund jeg skal have, den har vundet min kærlighed, og det er den slgs hund jeg altid har ville have... :-)

Og det positive ved mig er jo så at jeg vil give den ALT min kærlighed, min omsog, og en masse opmærksomhed, jeg bpr på landet så den vil få masser af luft, og der er masser af plads til den.. så er sikker på vi nok skal få et godt liv sammen....

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad siger i til at vi bare lukker denne tråd her, tror jeg har hørt rigeligt, og grunden til jeg oprettede denne tråd var af glæde, men ved ikk hvor den blev af, den er ihvertfald ikke på denne side mere..... :cry:

Der er sikker mange flere dårlige ting der kan siges om mig og mit valg af berner sennen, jeg er f.eks. 18 år, det er min første hund.. MEN... jeg er 100 % sikker på det er den hund jeg skal have, den har vundet min kærlighed, og det er den slgs hund jeg altid har ville have... :-)

Og det positive ved mig er jo så at jeg vil give den ALT min kærlighed, min omsog, og en masse opmærksomhed, jeg bpr på landet så den vil få masser af luft, og der er masser af plads til den.. så er sikker på vi nok skal få et godt liv sammen....

 

:vinken:

 

Hej Trunte mus

 

Vi kan godt slutte her for min skyld og jeg vil også ønske dig held og lykke endnu en gang.

 

Jeg vil dog lige slutte med at fortælle at glæden ved at have et godt forhold til sin opdrætter også inden hvalpen bliver født er endnu større ,så har du måske et halv eller helt år at gå og glæde dig i :vinken:

 

MVH Lars

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Lars: Super godt at du har andet at tage dig til end at sidde ved din computer. Det har jeg faktisk også, men har en kronisk sygdom som binder mig meget i hjemmet og derfor har jeg den fornødne tid til at lege, gå og kramme min hund. Og ja... til at sidde på div. forums.

 

Synes det er godt at lukke denne tråd. Og kram til dig truntemusen :-D

Er meget glad på dine vegne og jeg tror du bliver en super hundeejer :-D Du spørger og læser og ja... erfarer. Det skal nok gå det hele :-D Held og lykke med det. Glæder mig til billeder osv. Hilsen Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu går jeg totalt mod strømmen og nægter at erkende tråden er lukket. So shoot me!

 

Først og fremmest: til TS - der er ingen der påpeger noget hos dig, der skulle give sig til udtryk som manglende evner til at kunne tage vare på en hund. Hverken når det gælder mad, kærlighed, opdragelse eller hyggelige stunder. Der er ingen grund til at føle sig anklaget for noget i den retning.

 

Kernen i de knap så positive udmeldinger i tråden handler om, at ingen ønsker du skal stå i lort til knæene i løbet af ganske kort tid, fordi hunden enten er avlet på et dårligt temperament, får kræft i en ung alder, har svær HD, en håbløs bidfejl eller andet der kan undgås ved godt opdræt. Og som betyder du og din nye bedste ven ikke får fuldt udbytte af hinanden, og du skal sige farvel før tid. Eller acceptere at du har en hund, der ikke må lave fysisk udfoldelse fordi dens hofte er ikke-eksisterende.

 

At du udråber denne hvalp som den eneste ene, gør dig desværre til en jubel-romantiker i mine øjne. Hvalpe i denne alder er mere eller mindre ens. Måske du har været heldig, at præcis denne hvalp er faldet i søvn i dine arme. At den var den første der løb dig i møde da du så dem første gang. At den var den første til at slikke dig i hele hovedet da du satte dig hos dem. MEN det gør IKKE denne hvalp til en ener. Den er ikke noget mere særligt end du kan gøre enhver hvalp til, hvis den rigtige hvalp matches til dig på baggrund af psyke. Ikke på baggrund af farver eller andet.

 

Måske glemmer folk det, men det her med at købe hund et ordentligt sted, er ikke mere indviklet end spørgsmålet om, hvorvidt du helst vil købe tændstikker lavet på en fabrik i Skandinavien hvor der er høje sikkerhedskrav - eller om du hellere vil købe dem til 2/3 af prisen? Som dog er produceret på en fabrik i Indien, hvor det er små børn der sidder og dypper stikkerne i svovl. Uden masker eller anden beskyttelse. Vil du hellere købe granitpriser til den dyre pris, men hvor du ved at det er udvundet i et brud i Europa, der er underlagt en bunke af regler. Eller vil du hellere spare 1/3 og have på samvittigheden, at de indiske stenbrudsarbejdere dør i en alder af ca. 30 med massive stenlunger?

 

Og for at fortsætte i den bane: du kan med begge type fliser lægge et flot mønster, som du selv bestemmer og som du er glad for. Men vil valget stadig falde på de billigste (hvis moralen kan bære det), vel vidende at 1/3 af fliserne fra virksomheden må kasseres i arbejdet, fordi de ikke er plane. Mens en anden 1/3 flækker efter et år på gulv og vægge.

 

Slutteligt til Kratos mor: der er ingen der gør grin med nogen, men jeg mener vitterligt, at man ikke kan garantere at en samtale/tråd kan dikteres og ikke er organisk. Og så kan jeg på ingen måde forstå, hvordan pokker du formåede at gøre det til en tavle/ikke tavle diskussion?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så er der lige en useriøs annonce i DBA igen !!!!

 

En opdrætter har 4 hvalpe til salg og skriver at der er stambog i DRU.

 

Hvis i går ind på hjemmesiden vil i se at faderen er en 9 Mdr gammel berner som jo nok har stamtavle men jo ikke er HD og AD fotograferet.

 

En anden tæve de har venter sågar hvalpe om en uge med den samme far.

 

Jeg har skrevet til opdrætteren og påpeget det og hun skriver at hun har sagt til Evt hvalpekøbere at det er uden stambog

 

Dette er et udklip fra DRU`s regler om stambogsføring .

 

Stambogsføring skal ske senest når hvalpene er 12 uger, her gives ikke dispensation, hele kuldet skal stambogsføres.

 

Som medlem af DRU er du forpligtiget, iflg. vores vedtægter, til at stambogføre alle hvalpe

 

 

 

 

 

Jeg synes simpelt hen det er total knald i låget hvis der er nogen der vil give 9000kr for sådan en hvalp

 

Hvis det havde været et DKK Kuld Som var blevet lavet ved et uheld er du tvungen til at sælge hvalpene til Max kostprisen som jeg mener er ca 1500 kr

 

 

MVH Lars

 

JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIII

 

Min egen lille kamp mod useriøse opdrættere ser ud til at have båren lidt frugt nu .

 

Her er svar fra DRU som jeg selvfølgelig også har kontaktet Vedr. ovennævnte opdrætter.

 

Hej Lars

DRU har omg, undersøgt sagen, den er desværre korrekt.

Og nej det acceptere vi ikke, hvilket vi har skrevet til opdrætteren og udbedt os en skriftlig redegørelse, hvorefter sagen vil blive behandlet i DRU´s bestyrelse.

Resulatet af en sådan overtrædelse af DRU´s regler plejer at medføre eksklusion, samt fratagelse af retten til stambogsføring.

Venlig hilsen

Bent Thuesen ( formand)

 

Og ja jeg ved godt at der kan ske uheld når man både har hanhunde og tæver sammen men 2 gange med 2 måneders mellemrum , så er det i mine øjne en bevidst handling.

Mvh Lars

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...