Hop til indhold

hundeferie-tråd


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi skal til Polen, som vi plejer hver sommer. Vi har venner dernede, som vi besøger og rejser rundt med - evt. med nogle smut over grænserne til Slovakiet og Tjekkiet.

Landet er ret hundevenligt. Mange restauranter tillader hunde. Det hjælper selvfølgelig også på deres omsætning - det er så billigt, at man gerne betaler for en ret til hunden. Stasia kan godt lide chateaubriand og sushi :lol:

I år håber jeg vi tager til nogle bjergegne, men vi har endnu ikke bestemt hvilke - sandsynligvis bliver det Tartrabjergene, og vi vil så bo i Zakopane.

 

Her er en lille turist...

2205_Kopi_af_P8050108_1.jpg

2205_Kopi_af_P8100177_1.jpg

2205_Kopi_af_P8070146_1.jpg

 

Det er netop sådanne oplysninger der er interessante at vide i en ferietråd som denne.

 

Jeg kan fortælle at i Algarve -og Estoril hvor vi var sidste år (begge Portugal) er det i princippet ikke tilladt at have hunde med på hverken strand eller restauranter.

Dog kunne vi i vel ca. 50% af de steder vi spurgte, få lov at tage Toffi med på restaurant, hvis vi spurgte først.

Vi vil i Algarve prøve at finde strande som er knapt så besøgte (det ville vi nu nok alligevel foretrække) og så se om ikke folk accepterer så lille en hund for en times tid eller to.

 

Jeg har på fornemmelsen at Italien og måske også Frankrig (i hvert fald Paris) er mere hundevenlig. Nogen der har prøvet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Vi skal til Toscana i 14 dage med Pero. Vi fandt to lækre villaer, som vi valgte at leje en uge hver - den ene villa ligger tæt på vandet og den anden oppe i bjergene med pool og en fantastisk udsigt.

 

Jeg håber nogle af de italienske restauranter tillader hund. Vi har køkken i villaerne, men ville jo gerne ud og have lidt italiensk mad og vin :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal til Toscana i 14 dage med Pero. Vi fandt to lækre villaer, som vi valgte at leje en uge hver - den ene villa ligger tæt på vandet og den anden oppe i bjergene med pool og en fantastisk udsigt.

 

Jeg håber nogle af de italienske restauranter tillader hund. Vi har køkken i villaerne, men ville jo gerne ud og have lidt italiensk mad og vin :D

 

Jeg er meget spændt på at høre om hundevenlighed eller ej på jeres ferie, for vi er ret hooked på at prøve Italien en anden gang, vi var omkring Toscana-udlejningssider på nettet, men der var ikke meget ledigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal til Polen, som vi plejer hver sommer. Vi har venner dernede, som vi besøger og rejser rundt med - evt. med nogle smut over grænserne til Slovakiet og Tjekkiet.

Landet er ret hundevenligt. Mange restauranter tillader hunde. Det hjælper selvfølgelig også på deres omsætning - det er så billigt, at man gerne betaler for en ret til hunden. Stasia kan godt lide chateaubriand og sushi :lol:

I år håber jeg vi tager til nogle bjergegne, men vi har endnu ikke bestemt hvilke - sandsynligvis bliver det Tartrabjergene, og vi vil så bo i Zakopane.

 

Her er en lille turist...

2205_Kopi_af_P8050108_1.jpg

2205_Kopi_af_P8100177_1.jpg

2205_Kopi_af_P8070146_1.jpg

 

Det er netop sådanne oplysninger der er interessante at vide i en ferietråd som denne.

 

Jeg kan fortælle at i Algarve -og Estoril hvor vi var sidste år (begge Portugal) er det i princippet ikke tilladt at have hunde med på hverken strand eller restauranter.

Dog kunne vi i vel ca. 50% af de steder vi spurgte, få lov at tage Toffi med på restaurant, hvis vi spurgte først.

Vi vil i Algarve prøve at finde strande som er knapt så besøgte (det ville vi nu nok alligevel foretrække) og så se om ikke folk accepterer så lille en hund for en times tid eller to.

 

Jeg har på fornemmelsen at Italien og måske også Frankrig (i hvert fald Paris) er mere hundevenlig. Nogen der har prøvet det?

 

Jeg har hørt godt om Frankrig i forbindelse med hunde, men har ikke prøvet det selv.

 

Om sommeren kan man jo ofte spise udendørs, og så er det sjældent et problem at have vovsen med.

 

Hvis I skal have hunden med i flyet, så husk at bestille i god tid, da flyselskaberne typisk kun tillader 1 eller 2 hunde i kabinen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så blev der lavet lidt om på vores ferieplaner. Jan fik "solgt" den ene uge af de tre sammenhængende han havde. Så nu hedder det 14 dage i Hirtshals sidst på sommeren.

Midt på sommeren skal vi en uge til Sjælland, det bliver lækkert, måske man får mulighed for at møde nogle debatører :wink:

 

Orv, ja, Gryn, sig lige til når I kommer :D Vi vil i hvert fald meget gerne møde jer!!! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi endelig fået bestilt en uge sydpå med Toffi i sommerferien.

Det var enormt svært at finde en feriebolig, som levede op til vores hunde-venlige krav, så vi har måttet slække på kravene. Vi er simpelthen for sent ude, folk bestiller åbenbart tidligt.

 

Men vi tager til Algarve, og velvidende at der kan være vældigt turistet og meget gang i den dernede, har vi valgt at bo et særdeles roligt sted, for enden af en blind "Trackroad" (Markvej?). Med kun ét hus tæt på, som er udlejet til 4 voksne belgiere uden børn :wink:

 

Men der er en ikke-indhegnet pool, og iøvrigt er haven heller ikke indhegnet, så det bliver noget med Toffen i lang line udendørs, og ikke fri. Tør simpelthen ikke risikere at hun bliver væk dernede :shock:

 

Nogen tips til hvordan man lærer hunden at have respekt for en pool? Tweesa?

 

-Og så lige et billede fra den lille tagterrasse :wink:

 

2199_bo_algarve_1.jpg

 

Ok, tal lige om at være miljøskadet, jeg tænkte STRAKS "belgiske hyrdehunde! :lol::lol: men da den med børnene kom efter, så måtte jeg jo indse at det nok ikke liiige var det der var tale om... :lol::oops:

 

Det ser dejligt ud i øvrigt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber på at vi tager i sommerhus ved vandet :D Selvfølgelig skal hundene med! Nu var jeg i Italien i vinterferien, og jeg skal til Berlin/Prag fra 18.-23. maj, så sommerferien skal bruges sammen MED hundene. Synes jeg har været rigeligt væk fra dem med de to ferier... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg skal med vivi og toffi på ferie, de har fundet stedet til os :wink: 8)

 

 

 

Nej. Jeg overvejer en vandring m telt og hund, og vil så gradvist vænne vinter til det (telt, lange ture, osv). Ingen planer er lagt endnu, jeg kan slet ikke tænke så langt endnu....selvom sommeren da godt nok nærmer sig hastigs :shock:

 

Ja, kom I bare med, der må max være 2 vovser i flykabinen, så det går vist lige :wink:

 

Det lyder som en rigtig dejlig hundevenlig ferie du er ved at planlægge :)

 

 

hvis bare vinter kunne sidde i kabinen...hun er for stor :)

 

Jeg har slet ikke overskud lige nu til at tænke på andet end en slags vandring. Og det bliver sikkert i Danmark, for at lave det simpelt. Det kommer sig lidt af en tråd jeg læste på jubii sidste år og at jeg tror at vinters chow chow side vil elske det.

 

Jeg havde forestillet mig norge eller sverige, men det bliver sikkert Danmark (enten tidlig sommer eller efterår pga vejret).

 

Jeg har nogle venner som har taget turen i norge, så måske... :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

 

hvis bare vinter kunne sidde i kabinen...hun er for stor :)

 

Jeg har slet ikke overskud lige nu til at tænke på andet end en slags vandring. Og det bliver sikkert i Danmark, for at lave det simpelt. Det kommer sig lidt af en tråd jeg læste på jubii sidste år og at jeg tror at vinters chow chow side vil elske det.

 

Jeg havde forestillet mig norge eller sverige, men det bliver sikkert Danmark (enten tidlig sommer eller efterår pga vejret).

 

Jeg har nogle venner som har taget turen i norge, så måske... :wink:

Jeg var i Norge sidste sommer og det var virkelig en fantastisk tur. Der var rig mulighed for vandreture i området... Vi boede i nogle hytter (hvor hund er tilladt) omkring Vrådal lige ned til Nisser sø. Der er bare helt utrolig smukt. Kan virkelig anbefale det!! I den del af Nisser sø, hvor vi boede var der en hel masse små øer, som man kunne ro ud til og spise frokost og føle at man var alene i verden. Vi havde taget vores speedbåd med og stod på vandski/wakeboard på den blanke sø... Fantastisk :)

 

Jeg vedlægger lige nogle af de billeder vi tog :D

 

 

2214_Billede_2_1.jpg

2214_Billede_3_1.jpg

2214_Billede_4_1.jpg

2214_Billede_5_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja i vrådal er der utrolig smukt! har engang været der i efterårsferien og farverne var fantastiske!!!!

Men er det ikke lidt kompliceret at få hund med til Norge? vi overvejede engang at tage Nikka med på skiferie, men det strandede allerede på, at hunde kun må opholde sig på bildækket :( D.v.s. 9-10 timer på et aflåst bildæk hvor man ikke engang har mulig for at se til dem! det ville jeg aldrig byde min hund!

 

En mulighed kunne være, at køre neden om og igennem Sverige er der nogen der kender de helt præcise regler for indførelse af hunde i Norge og Sverige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ja i vrådal er der utrolig smukt! har engang været der i efterårsferien og farverne var fantastiske!!!!

Men er det ikke lidt kompliceret at få hund med til Norge? vi overvejede engang at tage Nikka med på skiferie, men det strandede allerede på, at hunde kun må opholde sig på bildækket :( D.v.s. 9-10 timer på et aflåst bildæk hvor man ikke engang har mulig for at se til dem! det ville jeg aldrig byde min hund!

 

En mulighed kunne være, at køre neden om og igennem Sverige er der nogen der kender de helt præcise regler for indførelse af hunde i Norge og Sverige?

 

Hmm... Ja, det havde jeg ikke lige tænkt på :) Men fandt det her på Stenaline's hjemmeside http://www.stenaline.dk/faerge/oftestilledespoergsmaal/spoergsmaal-foer-rejsen/husdyr-ombord/

 

Så det kan godt lade sig gøre hvis man bestiller en kahyt, bestiller plads i hundeloungen eller har den i bilen.

 

Mht. Sverige så mener jeg "bare" at hunden skal være rabiesvaccineret. Og det skal gøres i god tid, da man skal vente på blodprøver efter vaccinationen osv. Men det kan lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Vi starter med at tage knap 14 dage til Japan - uden Alice :(

Vi rejser på søndag (04. april) og Alice skal gerne passes af mandens bror og hans kæreste.

De har selv en hund - en labrador, som vi har passet en del gange.

Der er kun ET problem: Vi har ikke kunne få fat i dem i de sidste par dage, så afleverings-tidspunkt er stadig et spørgsmål, samt hvad vi gør hvis vi ikke får fat i dem??

 

Til sommer tager vi (inkl. Alice) til Servige i sommerhus som vi lejer.

Det bliver fedt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så blev der lavet lidt om på vores ferieplaner. Jan fik "solgt" den ene uge af de tre sammenhængende han havde. Så nu hedder det 14 dage i Hirtshals sidst på sommeren.

Midt på sommeren skal vi en uge til Sjælland, det bliver lækkert, måske man får mulighed for at møde nogle debatører :wink:

 

Orv, ja, Gryn, sig lige til når I kommer :D Vi vil i hvert fald meget gerne møde jer!!! :D

også her !! Vi kan gå en laaaang tur sammen?! ;D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja i vrådal er der utrolig smukt! har engang været der i efterårsferien og farverne var fantastiske!!!!

Men er det ikke lidt kompliceret at få hund med til Norge? vi overvejede engang at tage Nikka med på skiferie, men det strandede allerede på, at hunde kun må opholde sig på bildækket :( D.v.s. 9-10 timer på et aflåst bildæk hvor man ikke engang har mulig for at se til dem! det ville jeg aldrig byde min hund!

 

En mulighed kunne være, at køre neden om og igennem Sverige er der nogen der kender de helt præcise regler for indførelse af hunde i Norge og Sverige?

 

Hmm... Ja, det havde jeg ikke lige tænkt på :) Men fandt det her på Stenaline's hjemmeside http://www.stenaline.dk/faerge/oftestilledespoergsmaal/spoergsmaal-foer-rejsen/husdyr-ombord/

 

Så det kan godt lade sig gøre hvis man bestiller en kahyt, bestiller plads i hundeloungen eller har den i bilen.

 

Mht. Sverige så mener jeg "bare" at hunden skal være rabiesvaccineret. Og det skal gøres i god tid, da man skal vente på blodprøver efter vaccinationen osv. Men det kan lade sig gøre.

 

 

Tak for det link :D det var color line vi rejste med og hos dem SKAL hunden være i bilen eller i nogle tranport bure de har.

 

Nikka er ikke så glad for at sejle, så det ville være en frygtelig oplevelse for hende hvis hun ikke kunne være sammen med os, i de mange timer overfarten varer.

 

Vi plejer altid at være på skiferie i Norge i vinterferien og jeg har altid drømt om at have Nikka med, hun ville elske det! og My hun skal bare have vintertøj på :lol: så ville hun sikkert også synes det var sjovt :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi starter med at tage knap 14 dage til Japan - uden Alice :(

Vi rejser på søndag (04. april) og Alice skal gerne passes af mandens bror og hans kæreste.

De har selv en hund - en labrador, som vi har passet en del gange.

Der er kun ET problem: Vi har ikke kunne få fat i dem i de sidste par dage, så afleverings-tidspunkt er stadig et spørgsmål, samt hvad vi gør hvis vi ikke får fat i dem??

 

Til sommer tager vi (inkl. Alice) til Servige i sommerhus som vi lejer.

Det bliver fedt :D

 

Skal hilse fra min datter og spørge om ikke i skal have en barnepige eller noget med til japan? :wink: Skulle give dig dette link: http://www.japanskedanmark.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi starter med at tage knap 14 dage til Japan - uden Alice :(

Vi rejser på søndag (04. april) og Alice skal gerne passes af mandens bror og hans kæreste.

De har selv en hund - en labrador, som vi har passet en del gange.

Der er kun ET problem: Vi har ikke kunne få fat i dem i de sidste par dage, så afleverings-tidspunkt er stadig et spørgsmål, samt hvad vi gør hvis vi ikke får fat i dem??

 

Til sommer tager vi (inkl. Alice) til Servige i sommerhus som vi lejer.

Det bliver fedt :D

 

Øhm du ved godt at det heddet søndag d 6 april ikk?

Bare mere i ikke kommer for sent til flyveren :wink:

 

Lyder ellers fedt med Japan :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi har nu ændret vores ferie fra Portugal til Italien.

Vi havde modtaget kontrakt og skulle betale depositum, men kunne mærke at det ikke føltes rigtigt.

 

Så vi gik på jagt vha gode links fra PPP-Pero, og har nu betalt depositum på et hus i Umbrien, som ligger inde bagved Toscana.

Og vi har bestilt og betalt flybilletter, så der er ingen fortrydelsesret, og det har vi det fint med:banan:-Skal dog lige have fat i Sterling, for Toffi figurerer på udrejse, men ikke på hjemrejse, og vi skulle jo gerne have hende med hjem igen :shock:

 

Et foto er vel på sin plads, vi skal bo helt ude på landet, det eneste der larmer er efter sigende kirken I kan se på bakketoppen, i det fjerne, hvor der er udendørs messe om søndagen :5up:

 

 

 

 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

WAUU hvor ser det bare lækkert ud :-D

 

Jeg er slet ikke misundelig ;)

 

Hilsen Susanne.

 

Vi glæder os også rigtigt meget, gruer selvfølgelig lidt for poolen, men da der kun er indhegnet med buske, skal Toffi i lang line udendørs.

Men VE DEN SOM GLEMMER AT LUKKE DØREN!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi glæder os også rigtigt meget, gruer selvfølgelig lidt for poolen, men da der kun er indhegnet med buske, skal Toffi i lang line udendørs.

Men VE DEN SOM GLEMMER AT LUKKE DØREN!

 

 

Altså her da jeg var på weekend hos forældrene var der ingen problemer med poolen, de drøner nok så fint rundt uden om den - de har også alle fået dyppet fødderne i vandet.. Det var vist lidt afskrækkende hehe..

 

Men kan godt forstå at der skal være lukket dør, man kan aldrig vide hvad der kan ske på et par minutter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det link :D det var color line vi rejste med og hos dem SKAL hunden være i bilen eller i nogle tranport bure de har.

 

Nikka er ikke så glad for at sejle, så det ville være en frygtelig oplevelse for hende hvis hun ikke kunne være sammen med os, i de mange timer overfarten varer.

 

Vi plejer altid at være på skiferie i Norge i vinterferien og jeg har altid drømt om at have Nikka med, hun ville elske det! og My hun skal bare have vintertøj på :lol: så ville hun sikkert også synes det var sjovt :wink:

 

Der er helt andre regler til Norge end der er til Sverige. Bl.a. skal du til en norsk dyrlæge som ser du giver din hund en ormepille. Du kan se reglerne på fødevarestyrelsens hjemmeside.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...