Hop til indhold

Holdbar vand dummy


Dorte
 Share

Recommended Posts

Hvis hunden tygger i dummyer, så går man ikke over til vildt.

Vildt vil for langt de fleste hunde blot provokere tyggelysten.

 

 

Og om hunden er 15 måneder eller ej, er for dén sags vedkommende reelt underordnet.

Hvis hunden tygger i apportemnerne, så er man gået for langt i træningen, for hurtigt.

Elelr man har trænet forkert elelr slet og ret sprunget nogle led over.

 

Løsning for alle eventualiteters vedkommende: Tilbage i træningen, træn ro, ro og atter ro, og er den hélt gal, så hedder det baglænskædning.

 

For mit eget vedkommende er en hund der tygger, fuldstændig uacceptabel, og jeg vil kun have én at dunke i hovedet: mig selv.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork nej, vi har haft krager/duer/ænder og en enkelt ræv liggende ved siden af vores div. fryseting, der skal bare en god sort sæk til så er det ordnet...

 

Eller hvis man har en fryser der står på højkant, kan den ene hylde indrages til formålet:mrgreen:

 

Min hund har i forvejen 3 ud af 4 skuffer i fryseren. :roll: Men jeg har da haft et par duer liggende hos min mor,.. indtil hun fandt ud af hvad det var. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden tygger i dummyer, så går man ikke over til vildt.

Vildt vil for langt de fleste hunde blot provokere tyggelysten.

 

 

Og om hunden er 15 måneder eller ej, er for dén sags vedkommende reelt underordnet.

Hvis hunden tygger i apportemnerne, så er man gået for langt i træningen, for hurtigt.

Elelr man har trænet forkert elelr slet og ret sprunget nogle led over.

 

Løsning for alle eventualiteters vedkommende: Tilbage i træningen, træn ro, ro og atter ro, og er den hélt gal, så hedder det baglænskædning.

 

For mit eget vedkommende er en hund der tygger, fuldstændig uacceptabel, og jeg vil kun have én at dunke i hovedet: mig selv.

 

:blink:

Du har helt ret, men uanset, så tyggede min hund i dummyer da han var yngre (han spiste dem faktisk hvis han kunne komme afsted med det) men i det øjeblik han blev præcenteret for vildt, blev han helt professionel. Faktisk helt af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep...hehe...totalt yndlings-fender...:-D

Men de kan jo ikke engang beskytte en optimistjolle:confused:

Min hund har i forvejen 3 ud af 4 skuffer i fryseren. :roll: Men jeg har da haft et par duer liggende hos min mor,.. indtil hun fandt ud af hvad det var. :lol:

hehe, min far plejede at tø fuglene op på tørrestativet, ved siden af vores tøj, det var min mor ikke just tilfreds med, kunne man høre til tider:lol:

Jeg startede med tennisbolde, men gik over til dummy'er, fordi hun ikke kan bide ordentlig sammen om boldene. Hun ender altid med at sluge en hel søvand på vej ind.

Hmm ja vi kan jo ikke have at kræet drukner på vej ind, ved du hvordan man strikker en hjemmegjort dummy sammen? af sokker? ved dog ikke om de kan flyde, det burde de næsten kunne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden tygger i dummyer, så går man ikke over til vildt.

Vildt vil for langt de fleste hunde blot provokere tyggelysten.

 

 

Og om hunden er 15 måneder eller ej, er for dén sags vedkommende reelt underordnet.

Hvis hunden tygger i apportemnerne, så er man gået for langt i træningen, for hurtigt.

Elelr man har trænet forkert elelr slet og ret sprunget nogle led over.

 

Løsning for alle eventualiteters vedkommende: Tilbage i træningen, træn ro, ro og atter ro, og er den hélt gal, så hedder det baglænskædning.

 

For mit eget vedkommende er en hund der tygger, fuldstændig uacceptabel, og jeg vil kun have én at dunke i hovedet: mig selv.

 

:blink:

 

Som nævnt tidligere så er turene til søen ikke træning men ren hygge og adspredelse for hende.

 

Hun er ikke jagthund, skal heller ikke bruges som jagthund (da jeg selv ikke er interesseret i jagt) og endelig kan hun ikke trænes til retrieverprøver, da hun er en blanding og vores lokale retrieverklub ikke accepterer blandinger. Så jeg skal ikke bruge vandapportering til noget - derfor er det bare leg og hygge.

 

Jeg ledte bare efter en dummy (eller andet), der kan holde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det godt må være en apportbuk og ikke skal være en dommy, kan du prøve at kikke ved www.apporten.dk. De har en god i hård plast med tov på bide stykket. De kan holde til lidt af hvert og er super gode i vand.

Prisen er også ok, mener det er omkring en 50.-.

Hvis det skal være dommy vil jeg også sige fender, de bliver brugt til at være stød puder mellem skib og kajkant.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst teflonhat

Hej du,

 

En idé til en dummy, der kan tåle vand kunne være en ca. 20 cm gren med liggeunderlag udenpå. Eller en rest gulvtæppe. Fastgør liggeunderlaget med fx snor - jeg har prøvet med strips, men de efterlader en spids, der sikkert er ubehagelig i munden på hunden. Elastikker fra asparges-bundter (korte postelastikker) virker også fortrinligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...