Hop til indhold

Jeg kender en landmand der snart får ufrivillige hvalpe


Hailey
 Share

Recommended Posts

Lige udenfor byen ligger der en svinefarm, ejeren er åbenbart totalt ligeglad med hans hund, for den løber frit i hele byen - også ude på vejen.

 

Den har gentagne gange rendt rundt udenfor mit hus, og hver gang jeg går ud af byen, så kommer den løbende imod mig og mine hunde.

 

Når det sker, så vender jeg om og går den anden vej.

 

Det er en tæve, og hvis hun kommer hen til mine hanhunde når hun er i løb, så får de sgu lov til at parre hende - så kan han forhåbentlig lære at holde hans hund hjemme.

 

 

 

JEG ER P****TRÆT AF AT BLIVE OVERRENDT AF LØSE HUNDE!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Godt man er den dogfather der kan se meget gal ud når man råber "nu får du kraft¤¤%&(=)())=)))=?)?=//) den "#¤%&/()= hund væk! Min er i løb!

 

hehe...det er ligesom om der ik rigtigt er nogen der vil stille sig op og diskutere om jeg nu også kan tillade mig at tale sådan til dem....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt man er den dogfather der kan se meget gal ud når man råber "nu får du kraft¤¤%&(=)())=)))=?)?=//) den "#¤%&/()= hund væk! Min er i løb!

 

hehe...det er ligesom om der ik rigtigt er nogen der vil stille sig op og diskutere om jeg nu også kan tillade mig at tale sådan til dem....:mrgreen:

 

Der er ikke rigtig nogen at råbe af for mit vedkommende :engel: hunden render løs alene :roll:

 

(kunne godt ønske at jeg var så frygtindgydende nogen gange :engel: ) :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Utroligt at nogen kan være så uansvarlige (eller ligeglade?)

Én ting er de hvalpe de kan risikere at stå med, noget andet er at den pludselig møder en bil på vejen.....

 

Køre også tit forbi to løse hunde på landet, der farer frem mod alle biler der kommer forbi, og flere gange har det været meget tæt på jeg har ramt dem.

 

Det går over min forstand, at nogle ikke vurdere deres hunds liv er mere værd, end at den hele tiden risikere at miste livet på vejen...

 

Håber i det mindste det er en godmodig hund, så i i værste fald ikke får andet ud af at møde den, end nogle kønne små vapser! :engel: (selvom det nu er træls nok)

Link til indlæg
Del på andre sites

Utroligt at nogen kan være så uansvarlige (eller ligeglade?)

Én ting er de hvalpe de kan risikere at stå med, noget andet er at den pludselig møder en bil på vejen.....

 

Køre også tit forbi to løse hunde på landet, der farer frem mod alle biler der kommer forbi, og flere gange har det været meget tæt på jeg har ramt dem.

 

Det går over min forstand, at nogle ikke vurdere deres hunds liv er mere værd, end at den hele tiden risikere at miste livet på vejen...

 

Håber i det mindste det er en godmodig hund, så i i værste fald ikke får andet ud af at møde den, end nogle kønne små vapser! :engel: (selvom det nu er træls nok)

Åh, sådan nogle historier om uansvarlige/ligeglade hundeejere gør mig irriteret :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også en enkelt gående løs her i kvarteret, men den er vist enten halv-dum eller direkte velopdragen (:shock:). Når vi går forbi med Bassen og den triller rundt ude på fortorvet, siger vi bare til den: "Bliv der !" og så bliver den på sin side af fortorvet og vi på vores side. Den ser ud som om den er vild for at komme over til os, men af en eller anden grund lystrer kræet :confused::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet ligger i at ude på landet går man ikke så meget op i sine hunde, og da slet ikke heroppe i Thy:roll:

 

Mange af hundene er ikke noget tavlehalløj, så de har ikke kostet noget, eller de er ligefrem blevet foræret til ejerne. Men det mest sørgelige heroppe er nok at hundene mangegange på gårdene lever udenfor hele deres liv, og må sove i laden. Hvis de render på tur selv, og det sker jo når de bliver overladt til sig selv på en gård, så får de en omgang prygl når de kommer hjem:neutral: Jagtdyrene får lov til at bo i en hundegård, og der bliver muget i den gård en gang i ugen, de kommer kun ud når der er jagt:neutral:

 

Jeg har op til flere gange oplevet at blive jagtet op og ned af landevejene til og fra arb. på cykel af op til flere køtere, når den ene ikke turde rende længere, tog nabo hunden over:rolleyes:

 

Og her bruger man hellere en patron på sin hund når den skal aflives, end at sende den vidre hos dr. dyr....

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet ligger i at ude på landet går man ikke så meget op i sine hunde, og da slet ikke heroppe i Thy:roll:

 

Mange af hundene er ikke noget tavlehalløj, så de har ikke kostet noget, eller de er ligefrem blevet foræret til ejerne. Men det mest sørgelige heroppe er nok at hundene mangegange på gårdene lever udenfor hele deres liv, og må sove i laden. Hvis de render på tur selv, og det sker jo når de bliver overladt til sig selv på en gård, så får de en omgang prygl når de kommer hjem:neutral: Jagtdyrene får lov til at bo i en hundegård, og der bliver muget i den gård en gang i ugen, de kommer kun ud når der er jagt:neutral:

 

Jeg har op til flere gange oplevet at blive jagtet op og ned af landevejene til og fra arb. på cykel af op til flere køtere, når den ene ikke turde rende længere, tog nabo hunden over:rolleyes:

 

Og her bruger man hellere en patron på sin hund når den skal aflives, end at sende den vidre hos dr. dyr....

 

Sådan en gang BONDERØVE :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Af de 5 gårde jeg har været på, er der kun en der har fået lov til at komme med ind i huset:roll:

 

Så forstår jeg slet ikke at man overhovedet gider bruge penge på at have hund - Selvom den lever udenfor, så skal den vel fodres engang imellem....

 

Jeg kan simpelthen ikke fatte hvordan man får noget ud af, at holde hund på den måde... :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så forstår jeg slet ikke at man overhovedet gider bruge penge på at have hund - Selvom den lever udenfor, så skal den vel fodres engang imellem....

 

Jeg kan simpelthen ikke fatte hvordan man får noget ud af, at holde hund på den måde... :confused:

Jo de fik skam det billigste fra superbrugesen, men nej jeg kan heller ikk se formålet med at have hund, bare for at den er der...

Nu er der jo i princippet ikke noget galt i at lade hunden bo ude, men selvf¢lgelig kun hvis den har et meningsfyldt "arbejde" og har et trygt, isoleret sovested. Og selvf¢lgelig ikke render rundt på vejene.

Jeg mener ikke at en bigbag i en kold lade har noget som helst med isolering at gøre. Men nej de har ikke lavet noget de hunde andet end bare at være der, den ene kom kun ud af sin gård når den skulle med på jagt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo de fik skam det billigste fra superbrugesen, men nej jeg kan heller ikk se formålet med at have hund, bare for at den er der...

 

Jeg mener ikke at en bigbag i en kold lade har noget som helst med isolering at gøre. Men nej de har ikke lavet noget de hunde andet end bare at være der, den ene kom kun ud af sin gård når den skulle med på jagt...

 

Hvad med at lade den lokale dyreværnsforening se på sagerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Kender det alt for godt - folk og deres forbandede løse hunde: "h^n gør altså ikke noget", "den er jo ikke så stor".

 

Jeg er sgu, fandme og ind i helvede ligeglad :evil: :evil: :evil:

 

Jeg køber sgu snart en ordentlig motherf.... af en pitbull - så kan det være de kan kalde deres dumme hunde til sig (egentlig er det ikke hunden som er dum, men ejeren) og lade mig og mine hunde være i fred :!:

 

..... obs .... der kom jeg vist tale grimt :oops::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan får man en GÅRD med ind i HUSET? :mrgreen:

 

Ku ikk la vær...

Hvis den nu er meget lille den gård:confused::mrgreen:

Hvad med at lade den lokale dyreværnsforening se på sagerne?

Lokale Dyreværnsforenning??? Hvad er det, har ikke set noget til en lokal foening heroppe, der er en trunte der arbejder på frivillig basis for DB, men hende skal man ikke ive meget for...

 

Heroppe skaffer folk sig bare a med dyrene på andre måder:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...