Hop til indhold

Samojed tøs skal flytte!


Tonks
 Share

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kan egentlig godt forstå dem, hvis det var mig og jeg skulle af med min elskede vovse så ville jeg da selv bestemme hvor den skulle hen. Hvis den ryger tilbage til opdrætter ved man jo ikke hvor den havner, og om de har den standard man selv føler er nødvendig :blink:

 

Tjaa... Hvis der er tale om en god og seriøs opdrætter, så behøver man ikke at være bekymret for det. Det er noget helt andet, hvis det er en opdrætter som gladeligt sælger til hvem som helst. Men det ved man jo fra sine egne oplevelser hos opdrætteren, altså om han/hun var meget kritisk med hvem som fik lov at få en hvalp eller ej ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Vi taler meget herhjemme. Min kæreste har fået arbejde i dag, så det er muligt at økonomien alligevel strækker, hvis vi blot er fornuftige :-D Hvis det par ikke er interesseret, vil vi gerne bede om et tlf nummer, så vi måske kan tale sammen og så evt besøge hende og se om hundene kan sammen :oops::oops::oops: Mange hilsner fra Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi taler meget herhjemme. Min kæreste har fået arbejde i dag' date=' så det er muligt at økonomien alligevel strækker, hvis vi blot er fornuftige :-D Hvis det par ikke er interesseret, vil vi gerne bede om et tlf nummer, så vi måske kan tale sammen og så evt besøge hende og se om hundene kan sammen :oops::oops::oops: Mange hilsner fra Maja[/quote']

 

:blink: Er de andre ikke interesseret så skal du nok få nummeret :5up:

 

Hun har sagt at hun gerne ville have 4000 kr for hende, men at det ikke er pengene, så er der en der er interesseret kan det absolut forhandles :mrgreen:

 

Har sagt til hende at jeg synes 3000 - 3500 er rigeligt da de selv har givet 5000 kr for hende :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Det er lige sådan en hund vi har drømt om :-D Nu må vi se hvad de andre siger. Det er lidt blandet følelser herfra... :lol::lol: Hovedsagen er selvfølgelig at kemien er der og at hundene kan sammen :-D Må sige at jeg er lidt spændt :oops::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige sådan en hund vi har drømt om :-D Nu må vi se hvad de andre siger. Det er lidt blandet følelser herfra... :lol::lol: Hovedsagen er selvfølgelig at kemien er der og at hundene kan sammen :-D Må sige at jeg er lidt spændt :oops::oops:

 

Det er da vildt spændende! Meeeen..... altså, hvornår får vi billeder af Kratos??!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Buddha: :-D Har lagt et par tråde med billeder inde i den tråd, som hedder "Vis din Perle" Tror nok de hedder noget med Kratos :oops::roll::mrgreen: Der kommer nok en masse i morgen, for har fået taget en masse knald gode billeder her i weekenden :mrgreen::mrgreen: Hilsen Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink: Er de andre ikke interesseret så skal du nok få nummeret :5up:

 

Hun har sagt at hun gerne ville have 4000 kr for hende, men at det ikke er pengene, så er der en der er interesseret kan det absolut forhandles :mrgreen:

 

Har sagt til hende at jeg synes 3000 - 3500 er rigeligt da de selv har givet 5000 kr for hende :engel:

Det er sgu mange penge for et papirløst kræ:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sgu mange penge for et papirløst kræ:shock:

 

Vores papirløse kræ :mrgreen: kostede da 6000. Tror det har noget at gøre med om det er en race som mange avler, eller ikke..

Samojede med tavle koster (hvor vi har kigget) 8000,-

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores papirløse kræ :mrgreen: kostede da 6000. Tror det har noget at gøre med om det er en race som mange avler, eller ikke..

Samojede med tavle koster (hvor vi har kigget) 8000,-

Det var da ikke så galt igen, troede at de lå i højere kurs. Men i min verden er et papirløst kræ alt imellem himmel og jord, man kan ikke vide hvad man har fået købt en ged måske:confused::mrgreen:

 

Vi købte Emma for 7000, og dengang kunne man få dem tavleløse til 1500-2000, og vi syntes ikke det var meget at punge ud for et tavledyr for ca. 10-11 år siden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da ikke så galt igen, troede at de lå i højere kurs. Men i min verden er et papirløst kræ alt imellem himmel og jord, man kan ikke vide hvad man har fået købt en ged måske:confused::mrgreen:

 

Vi købte Emma for 7000, og dengang kunne man få dem tavleløse til 1500-2000, og vi syntes ikke det var meget at punge ud for et tavledyr for ca. 10-11 år siden...

 

Nej synes jeg heller ikke. Ser nu også hellere at prisen på dyr faktisk ér et indgreb i pungen, det gør det i mine øjne lidt mere seriøst.. sådan generelt set.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej synes jeg heller ikke. Ser nu også hellere at prisen på dyr faktisk ér et indgreb i pungen, det gør det i mine øjne lidt mere seriøst.. sådan generelt set.

Ja det er det bedste middel imod spontane købere:mrgreen: Og det er det billigste køb man gør, der har noget med hunden at gøre, tør selt ikke tænke på hvor mange penge der er brugt til Emmas foder ignnem snart 11 år:rolleyes::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er det bedste middel imod spontane købere:mrgreen: Og det er det billigste køb man gør, der har noget med hunden at gøre, tør selt ikke tænke på hvor mange penge der er brugt til Emmas foder ignnem snart 11 år:rolleyes::shock:

 

Haha ja det er dyrt at være vild med hund!

Og bare alle de små ting. Kong... som om at buddha synes den er sjov - penge lige ud af vinduet :rolleyes:

 

Skal du have en lille hvalp?? (Læste din nye underskrift...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ja det er dyrt at være vild med hund!

Og bare alle de små ting. Kong... som om at buddha synes den er sjov - penge lige ud af vinduet :rolleyes:

 

Skal du have en lille hvalp?? (Læste din nye underskrift...)

Nej det skal jeg dog ikke, der er ganske enkelt ikke plads i huset når der også bor 2 katte, men er kommet til at kigge efter kenneler til min stor fortrydelse:engel::oops:

Redigeret af Agnete87
det gik lige hurtigt nok...
Link til indlæg
Del på andre sites

altså Izzie kostede 2500 kr. og jeg var på udkig efter en "billig" hund, men jeg er da stadig seriøs :mrgreen:

 

Synes nogengange det er lidt for vildt at kræve SÅ meget for en hund, for selvom man ikke har mange penge kan man da godt være seriøs omkring sin hund.

 

At jeg ikke skulle af med så meget betød at jeg fik råd til en hund, fremfor at skulle vente en frygtelig masse år til jeg havde råd til en monster dyr hund. :(

 

Men kan godt se det fra den anden side også....ville bare lige sige at det ikke er alle der har råd til en dyr hund på papir :engel:

 

For mig er en hund en hund, uanset hvad man har givet for den. Papir eller ej :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

altså Izzie kostede 2500 kr. og jeg var på udkig efter en "billig" hund, men jeg er da stadig seriøs :mrgreen:

 

Synes nogengange det er lidt for vildt at kræve SÅ meget for en hund, for selvom man ikke har mange penge kan man da godt være seriøs omkring sin hund.

 

At jeg ikke skulle af med så meget betød at jeg fik råd til en hund, fremfor at skulle vente en frygtelig masse år til jeg havde råd til en monster dyr hund. :(

 

Men kan godt se det fra den anden side også....ville bare lige sige at det ikke er alle der har råd til en dyr hund på papir :engel:

 

For mig er en hund en hund, uanset hvad man har givet for den. Papir eller ej :blink:

 

Nu er det jo ikke bare et spørgsmål om at kræve en masse penge.... jeg havde et kuld på seks hvalpe, hvoraf jeg selv beholdt én. De 5 andre blev solgt for 6500 kr (med stamtavle, vaccinere, øjenlyste og chippede). Overskuddet på dette svarede ca. til at jeg ville have penge til næste parring = prisen på en hvalp. Det er dælme en lav timeløn, når man tænker på al den tid, man lægger i sådan et kuld hvalpe! Og så har jeg ikke regnet nogle tidligere udgifter på tæven med (røntgen, prøver osv.)

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

altså Izzie kostede 2500 kr. og jeg var på udkig efter en "billig" hund, men jeg er da stadig seriøs :mrgreen:

 

Synes nogengange det er lidt for vildt at kræve SÅ meget for en hund, for selvom man ikke har mange penge kan man da godt være seriøs omkring sin hund.

 

At jeg ikke skulle af med så meget betød at jeg fik råd til en hund, fremfor at skulle vente en frygtelig masse år til jeg havde råd til en monster dyr hund. :(

 

Men kan godt se det fra den anden side også....ville bare lige sige at det ikke er alle der har råd til en dyr hund på papir :engel:

 

For mig er en hund en hund, uanset hvad man har givet for den. Papir eller ej :blink:

 

Derfor jeg skrev generelt set :blink:

 

Men som du selv skriver, er 2500 også et indhug i din tegnedreng.. Vi kunne da også mærke det her, selvom vi har 2 indtægter. Altså vores hund - ikke din :lol:

 

Vores ene besøg hos en opdrætter gav mig heller ikke indtryk af at hun endte med at tjene på sine hvalpe - fri fra arbejde, dyrlægebesøg, dyrehospital etc.. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo ikke bare et spørgsmål om at kræve en masse penge.... jeg havde et kuld på seks hvalpe, hvoraf jeg selv beholdt én. De 5 andre blev solgt for 6500 kr (med stamtavle, vaccinere, øjenlyste og chippede). Overskuddet på dette svarede ca. til at jeg ville have penge til næste parring = prisen på en hvalp. Det er dælme en lav timeløn, når man tænker på al den tid, man lægger i sådan et kuld hvalpe! Og så har jeg ikke regnet nogle tidligere udgifter på tæven med (røntgen, prøver osv.)

 

-Trine

 

Den må du altså lige regne ud for mig, for jeg kan ikke forstå det : 6 hvalpe (at du selv beholdt een er jo i denne sammen hæng ligegyldigt) af 6.500 kr = 39.000 kr.

Hvordan i alverden kommer udgifterne til et hvalpekuld op i nærheden af 39.000 kr ?:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den må du altså lige regne ud for mig, for jeg kan ikke forstå det : 6 hvalpe (at du selv beholdt een er jo i denne sammen hæng ligegyldigt) af 6.500 kr = 39.000 kr.

Hvordan i alverden kommer udgifterne til et hvalpekuld op i nærheden af 39.000 kr ?:confused:

 

Det er også det jeg har svært ved at forstå :hmm:

 

Det samme når det gælder racer - der må jo være noget snobberi i prisen.

 

For det kan da ikke koste mere at opforstre chihuahuere end det gør at opfostre dansk/svensk gårdhunde :engel: :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...