Hop til indhold

Hvormange og hvorlange gåture pr. dag?


Dinah
 Share

Recommended Posts

Snakkede lige med min far idag og deraf spørgsmålet:vinken:

 

Cleo er en lille hund

 

Morgentur er ca 45 minutter

Middagstur ca 1 time (+15 min)

Aftentur ca 45 minutter

 

men herimellem kan der sagtens snige sig småture ind:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er meget meget forskelligt her i huset... idag fx har hun kun fået 1 tur - den var så tilgengæld 5 timer lang og foregik på strand og i skoven.... Her til aften har vi leget lidt i haven, men jeg orker ikke at gå nogen steder, så hun må leve uden... det kan hun også sagtens, men hun ville sandelig ikke sige nej, hvis man spurgte hende om en aftentur :-D

 

På hverdage - hvor jeg ikke er til træning med hende - får hun som regel en morgentur på ca 30 minutter, en eftermiddagstur på en times tid og en aftentur på en times tid...

 

Men det afhænger igen af hvad der sker ... skal vi fx ud til mine svigerforældre at spise om aftenen, så får hun en eftermiddagstur, men ingen aftentur - fordi hun har rendt rundt i deres have og leget med deres hund imens menneskerne hyggede...

 

så jeg synes det er svært at sige - alting afhænger af dags-skemaet

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan får 2 ture

 

 

morgen tur varrighed af 30-60 min (alt efter om jeg har fri eller ej).

 

Aftenstur 1+ time

 

 

Det skal dog siges at turene egenlig ikke er specielt lange, men vi har en snude hund :mrgreen:

 

 

Så vil jeg ikke udelukke at der sniger sig en lille tur ind, når jeg har været hjemme lidt :engel: Men den er ikke "obligatorisk"

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt går vi en time om morgenen, mest snusen og musegravning, da turen kun er ca 2 km:)

 

jeg kommer sent hjem (møder sent) så vi går en lang tur fra 18-19,30 ca.

 

Dvs på dage hvor vi ikke skal til hesten, der bliver den afløst af 15 min til bus, mysla ved min mor, sheila måske med ved hesten i 2 timer og så hjem igen med bussen. Så der sker ikke nødvendigvis så meget for mysla, men så træner vi lidt når vi kommer hjem istedet.

 

og så nattetisseri med mindre vi er kommet hjem sent.

 

Det er meget forskelligt men mindst 2 timer om dagen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva får en morgentur på ca. ½ time. Samme rute hver morgen, tiden afhænger af hvor meget avis, der skal læses.

 

Vi har to forskellige eftermiddagsture, som afhænger af min arbejdstid. Mandag og tirsdag er jeg først hjemme omkring 16:45, så der er eftermiddagsturen på omkring 45 - 60 min. Vi plejer at tage i plantagen eller til søen, hvor der er en masse indtryk, og hun kan blive (mentalt) træt på den lidt kortere tur.

 

Resten af ugen er jeg hjemme en times tid tidligere, så der kan eftermiddagsturen godt vare op til 2 timers tid. Jeg bor heldigvis tæt på marker og helt små biveje, så hun får flexen på og så går vi ellers af sted. Vi har 3 ruter, jeg plejer at veksle imellem - 2 på omkring 5 km og en på 8 km.

 

Det er dog først fornylig vi er begyndt at gå så lange ture. Forhåbentlig ender det med, at vi begge to kommer i bedre form.

 

Vi går ikke aftenture. Jeg kan ikke rigtig få dem puttet ind i programmet. Vi er hjemme fra eftermiddagsturen ved 18-tiden, hvor vi så spiser (Liva med fodersøg på græsplænen) og hun får sig en "lille" lur. Og når vækkeuret ringer kl. 5:30, plejer vi at smutte i seng ved 21:30-22:00 tiden.

 

I stedet får hun et par korte træningssessioner og hyggetid på sofaen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi har en regel om hver anden dag i hverdagene er hundensdag.

 

Så de "alm." dage er det ca. ½ times morgentur og en times aftentur.

 

På hundens dag er det ½ times morgentur, ca. 1½ time om eftermiddagen et nyt og spændende sted og så en ½ times aftentur.

 

Bamse har nemt til stress, så derfor har vi delt det op, så han ikke bliver overstimuleret til hverdag - Og så får han nogle laaaange ture i weekenden, på flere timers varighed forskellige steder i landet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Morgentur hverdag: 15-20 minutter (med mindre han skal være alene, mens jeg er på arbejde, så er den på 45 minutter)

Morgentur weekend: 25 minutter

 

Hvis han er med på arbejde, går vi ud på et par små tisse-/snuseture på 5-10 minutter i løbet af arbejdsdagen.

 

Middagstur hverdag: 45 min-1 time

Middagstur weekend: 1-1 1/2 time

 

Aftentur: Normalt 30 minutter, men nogle gange 45-50 minutter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Når jeg ser sådan nogle tråde her, så tænker jeg altid at jeg går alt for lidt :cry:

 

Folk skriver ofte at de går en eftermiddagstur på 1,5 - 2 timer, men hvor lang en tur er det? Jeg mener vi går 5 km, men det tager altså kun 45-60 minutter, betyder det så at I andre går 10 km?

 

Puha... Nej da!

 

I hverdagene klarer Bamse kilometerne løs på marken, og så tuller jeg bare rundt, og så træner vi undervejs på turerne og det tager jo noget tid.

 

Men i weekenderne sniger det sig op på de 10-20 km, fordi vi tager på oplevelses turer for både menneske og hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha... Nej da!

 

I hverdagene klarer Bamse kilometerne løs på marken, og så tuller jeg bare rundt, og så træner vi undervejs på turerne og det tager jo noget tid.

 

Men i weekenderne sniger det sig op på de 10-20 km, fordi vi tager på oplevelses turer for både menneske og hund :mrgreen:

 

Jeg glæder mig sådan til Luna er gammel nok til at kunne gå så langt, så vi kan tage på sådan en oplevelses tur :-D

 

Men jeg er da glad for at høre at jeg ikke er den eneste der ikke går 10-20 km hver dag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg ser sådan nogle tråde her, så tænker jeg altid at jeg går alt for lidt :cry:

 

Folk skriver ofte at de går en eftermiddagstur på 1,5 - 2 timer, men hvor lang en tur er det? Jeg mener vi går 5 km, men det tager altså kun 45-60 minutter, betyder det så at I andre går 10 km?

 

Når vi går omkring 5 km (tror iform.dk sagde 5,2 km) tager det os 1,5 - 2 timer. Jeg er ikke helt i supergod form (endnu), så noget af "forsinkelsen" er sikkert mig. Resten er masser af snusen, musegraveri m.v.

Link til indlæg
Del på andre sites

Emma kommer nu ud på ca. 2 timer hver dag, og det er meget svingende hvor længe morgen, eftermiddag og aften varer. Morgen og aften, bestemmer hun selv og vi skal ikke nå en runde. Middag gås gerne efter en eller anden rute, gerne den der nu er blevet mest "kold" og skal læses op igen. Løbeture på 5 km. er skut nu, hun er ganske enkelt blevet for gammel, men disse foregik også i hendes tempo...

 

Da hun var yngre gik vi op til 3 timer på en dag, men vi sommerferien kan det godt komme op på 3-4 timer, men ikke lange ture, mest bare hygge i det grønne:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Morgen: 50 min. - 1 time

 

Eftermiddag: 1-2 timer (i weekenden tager vi nogle gange på udflugt og i så fald er turen længere)

 

Aften: 15-30 min.

 

Han har selskab det meste af dagen, da jeg kun er væk hjemmefra 4 dage i ugen mellem 2 og 6 timer (oftest 3-4 timer på en dag).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer jo også meget an på hvad hunden har behov for, sherlok har måske bare ikke brug for at rende så meget ude i det fri???

 

Det kan godt være. Jeg vil heller ikke ligefrem sige at han løber på væggene, når han er indenfor :rolleyes:

 

Men tak for at være så sød, at prøve at fjerne min dårlige samvittighed :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Vores varierer meget, så det er mere vejledende!

 

Alt efter om vi kommer på til tiden er hendes morgentur (med mig)

 

ca. 15 - 30 min. (Er rimelig fast).

 

Kæresten har hende nogen ude inden han smutter også.

 

Om eftermiddagen: omkring 1 time.

 

Og om aftenen: ca. ½-1 time.

 

Vi er så heldige, at vi nogen gange har vores kammerat Anders til at tage hende om dagen, og han tager nogle gode ture med hende.

 

I weekenden er det meget forskelligt. Hjemme ved svigerforældrene, er hun ude det meste af tiden. Og også meget hjemme ved mine forældre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg ser sådan nogle tråde her, så tænker jeg altid at jeg går alt for lidt :cry:

 

Folk skriver ofte at de går en eftermiddagstur på 1,5 - 2 timer, men hvor lang en tur er det? Jeg mener vi går 5 km, men det tager altså kun 45-60 minutter, betyder det så at I andre går 10 km?

 

For mit vedkommende betyder det, at jeg har en meget nysgerrig hund som skal undersøge alt, helst flere gange, så det tager sin tid :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg ser sådan nogle tråde her, så tænker jeg altid at jeg går alt for lidt :cry:

 

Folk skriver ofte at de går en eftermiddagstur på 1,5 - 2 timer, men hvor lang en tur er det? Jeg mener vi går 5 km, men det tager altså kun 45-60 minutter, betyder det så at I andre går 10 km?

 

For mit vedkommende er morgenturen på en time kun 2 km lang, de bruger tiden på at snuse, søge mad, grave musehuller ovs.

 

Eftermiddag/aftenturen er hveranden dag ned til musemarken, hvor jeg bare sidder på min flade det meste af tiden mens der fanges mus:lol:

Det passer mig fint da jeg står/går på arbejde hele dagen, så jeg er ret træt i benene:blink:

 

Hver anden dag, når det er hestedag er sheila nogle gange med ude at ride ca 5 km eller hun cykler 3-6 km. Og i weekenden kan vi godt tage nogle lange ture på 10 km på et par timer, men så skal mysla være løs ellers ville det tage det dobbelte:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...