Hop til indhold

Spiser pøller


Gæst NinaLab
 Share

Recommended Posts

Vores hvalp på 4 måneder spiser ret ofte forskellige former for (ulækre) ting når vi går tur med hende, og det får hun for det meste lov til (at beholde det hun selv har fundet).

 

Vi er bare ret trætte af at hun er begyndt at æde kattelorte (tror vi det er) eller i hvert fald lorte af en bestemt "type". Det er lidt svært at sige præcist hvad der er fælles for dem hun æder - det er som om det er den samme størrelse og farve hver gang (kattelort?), men de kommer ikke kun fra sandkassen, så det kan godt være det ind imellem er en lille hundelort.. :confused:

 

Det er nok ikke nødvendigt at sige at vi er trætte af det - det er ret ulækkert og hun kan jo blive syg af det :neutral:

 

Vi prøver at hive hende væk når vi ser at hun er ved at æde én, men da er det som regel for sent.

 

Naboen snakkede noget om, at man kunne få det til at gå væk med et kosttilskud? Nogen der ved noget om det?

 

Vil også være taknemmelig for andre forslag til, hvordan vi får hende til at holde op med at spise pøller :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også hørt om en masse kosttilskud man kan købe sig fattig i men tror i mange tilfælde det drejer sig om at hunde spiser lort hvis de er sultne nok.

 

Nu ved jeg ikke hvordan din hund har det med mad, men du kunne jo fylde lidt i maven inden i går tur (selvfølgelig ikke et kæmpe måltid) og generelt fylde mere i hendes mave, f.eks. ved at tilsætte lidt kogte grøntsager i hendes foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi fik vores hvalp hjem var han også slem til at spise pøller.. vi fik nogle piller ved dyrlægen som gjorde når han spiste dem fik han det dårligt og de hjalp meget i dag gør han det ikke...

 

hvad de hedder osv ved jeg ikke det skal du snakke med dyrlægen om:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også hørt om en masse kosttilskud man kan købe sig fattig i men tror i mange tilfælde det drejer sig om at hunde spiser lort hvis de er sultne nok.

 

Nu ved jeg ikke hvordan din hund har det med mad, men du kunne jo fylde lidt i maven inden i går tur (selvfølgelig ikke et kæmpe måltid) og generelt fylde mere i hendes mave, f.eks. ved at tilsætte lidt kogte grøntsager i hendes foder.

 

Hun er en labrador, så hun æder selvfølgelig alt.. Hun er heller ikke tynd overhovedet, så jeg tror simpelthen det er fordi hun bare er "lækkersulten" :confused:

 

Tror vi prøver begge forslag - tak skal I have :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske træne nej igen? Men kræver selvfølgelig at i er på forkant med hvad det er hun er ved at stoppe i munden på gåturen.

 

Må sige at jeg som regel ikke lader buddha spise hvad han finder.... synes ikke en hvalp skal spise halve burgere og kage, synes han skal spise mine godbidder :blink: Men der bruger vi "nej - men kom her så får du noget andet i stedet". Skal nok kombineres med at i får drejet hunden væk fra lorten.

Det virker (meget) stille og roligt bedre og bedre for hver tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...