Hop til indhold

Hvilken race vælger du næste gang?


Therese
 Share

Recommended Posts

  • Svar 160
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uhhhh.. Der er alt for mange :shock:

 

Allerførst skal jeg jo lige have den første hund, en Kooiker til foråret.

 

Engang når jeg har fundet mig en jæger og er flyttet ud på landet i eget hus, kunne jeg godt tænke mig en jagt-golden, F1 labrador og/eller en FT cocker.

 

Og når jeg har fået mine geder der skal hyrdes kunne jeg godt tænke mig en Border Collie eller en Schapendoes.

 

Når jeg er blevet gammel vil jeg gerne have en Tibetansk terrier eller en Cavalier King Charles Spaniel :mrgreen::blink::oops:

 

Hold da op.... jeg skal vist leve lææænge....:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhhh.. Der er alt for mange :shock:

 

Allerførst skal jeg jo lige have den første hund, en Kooiker til foråret.

 

Engang når jeg har fundet mig en jæger og er flyttet ud på landet i eget hus, kunne jeg godt tænke mig en jagt-golden, F1 labrador og/eller en FT cocker.

 

Og når jeg har fået mine geder der skal hyrdes kunne jeg godt tænke mig en Border Collie eller en Schapendoes.

 

Når jeg er blevet gammel vil jeg gerne have en Tibetansk terrier eller en Cavalier King Charles Spaniel :mrgreen::blink::oops:

 

Hold da op.... jeg skal vist leve lææænge....:rolleyes:

Jeg skal også mindst blive 80 :lol:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tjaa... Vi har allerede snakket om den næste hund, vi nok skal have om et par år, når Bamse bliver henad pensions alderen, og ikke helt kan holde til vores aktive liv længere.

 

Det bliver enten en Kooiker eller en border collie, da jeg endelig har fået foden indenfor i hundesporten, og har tænkt mig at blive ved til jeg fylder mindst 110!! (det kræver dog nok mere end én hund ;-))

Så jeg skal have en hund der vil arbejde og kræver noget af mig - Især er det vigtigt at den kan komme med på de 10-20 km ture, vi går i weekenden og at det ikke er en "kedelig" hund, der har det bedst i sin kurv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er os lidt lun på de der kooikere... meen den måtte godt være en anelse mindre. Dalmatinerne er jo bare super smukke og Shibaerne viiildt nuttede... :hjerte:

 

Tror jeg er på dansk svensk gårdhund..

 

 

:5up: Nemlig ja!!! :mrgreen::blink:

 

Izzie lever jo selvfølgelig de næste 20 år :engel: men tror når hun engang er væk at så blir det også dsg igen :lun:

 

Det er bare den dejligste hunderace - godt nok ikke så fancy og eksotisk, men en god lille én der gerne vil arbejde for dig og gøre dig glad.

 

Izzie er absolut min drømmehund :hjerte: ingen adfærdsproblemer eller arvelige sygdomme :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: Nemlig ja!!! :mrgreen::blink:

 

Izzie lever jo selvfølgelig de næste 20 år :engel: men tror når hun engang er væk at så blir det også dsg igen :lun:

 

Det er bare den dejligste hunderace - godt nok ikke så fancy og eksotisk, men en god lille én der gerne vil arbejde for dig og gøre dig glad.

 

Izzie er absolut min drømmehund :hjerte: ingen adfærdsproblemer eller arvelige sygdomme :5up:

 

Ha ha synes faktisk Izzie er utrolig smuk, lidt derfor jeg er blevet ekstra hooked på dem. :blink: :lun: Og så vidste jeg ikke de indeholdt så meget og havde så mange muligheder :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha synes faktisk Izzie er utrolig smuk, lidt derfor jeg er blevet ekstra hooked på dem. :blink: :lun: Og så vidste jeg ikke de indeholdt så meget og havde så mange muligheder :5up:

 

 

Årh :lun: taaak :blink:

 

Ja, de er helt utrolige og slet ikke som jeg før har set dem. Som de der kedelige hunde der går og passer sig selv på gårde og gør af alt.

 

(okay hun gør temmelig meget :engel: men hun er bare SÅ intelligent, og det er ikke for sjov de blev brugt som cirkus hunde :blink: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha synes faktisk Izzie er utrolig smuk, lidt derfor jeg er blevet ekstra hooked på dem. :blink: :lun: Og så vidste jeg ikke de indeholdt så meget og havde så mange muligheder :5up:

 

De er i hvert fald meget oplagte, hvis man gerne vil dyrke hundesport med sin hund. Jeg går både til dogdancing og agility med D/S'ere, og de er bare super hurtige, kvikke og lærenemme. :-)

 

Jeg har dog også mødt nogle halvtykke og ikke så kønne af slagsen i parken, men mon ikke det har mere med ejerne at gøre. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

De er i hvert fald meget oplagte, hvis man gerne vil dyrke hundesport med sin hund. Jeg går både til dogdancing og agility med D/S'ere, og de er bare super hurtige, kvikke og lærenemme. :-)

 

Jeg har dog også mødt nogle halvtykke og ikke så kønne af slagsen i parken, men mon ikke det har mere med ejerne at gøre. :lol:

 

 

Det kan jeg også mærke på bissen :5up: hun lærer lynhurtigt og ville garanteret blive god til agility!

 

 

(ihh...hvorfor er der så længe til foråret :engel:)

 

Der er nu mange der ikke kan se at Izzie er dsg, fordi hun er sort/hvid. Men jeg sys det er det der gør hende allersmukkest i hele verden :mrgreen::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh :lun: taaak :blink:

 

Ja, de er helt utrolige og slet ikke som jeg før har set dem. Som de der kedelige hunde der går og passer sig selv på gårde og gør af alt.

 

(okay hun gør temmelig meget :engel: men hun er bare SÅ intelligent, og det er ikke for sjov de blev brugt som cirkus hunde :blink: )

 

Ja!, husker nemlig også de gårhunde fra min barndom. :mrgreen:

 

Men så er der lige det problem at jeg har katte..... (til den tid må jeg finde en opdrætter med katte, hvis det gør en forskel). :engel:

 

Smilla lever selvfølgelig også 40 år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Amstaff...men nu er mine jo meget unge, og det er ikke sikkert at amstaffen er lovlig længere når jeg engang skal have ny...har ikke rigtigt overvejet nogen second choices....men når jeg bliver ældre og måske ikke kan være så aktiv længere vil jeg gerne have en mastiff af en art...er vild med bullmastiff...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er så mange dejlige racer, så det ændrer sig næsten fra time til time :blink: Men så er det godt, at Anton bliver mindst 15 år, så der er lang tid til at tænke over det :mrgreen:

 

Næste hund skal dog ligne Anton på den måde, at den skal være aktiv og kunne klare lange gåture men samtidig være glad for at nusse i sofaen :lun: Dog må næste hund godt være lidt større end Anton, for at prøve noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Den næste hund bliver nok endnu en schæfer ;-)

Og skal jeg det, så har jeg en aftale med Nazak - skal have en hanhund fra deres kennel... Og prøver også at overtale dem til, at lækre Tayson da skal gå på pension her :engel::mrgreen: :blink:

 

Hvis jeg ikke skulle have en schæfer, så ville valget nok ende på en malinois eller hollandsk hyrdehund, hvis altså jeg skulle træne brugsarbejde.

 

Vi har også snakket lidt om, at få os en jagthund på et tidspunkt... Og det ender med enten at blive en tysk ruhåret hønsehund, flatcoated retriever, vizla, irsk setter, jack russell terrier, parson russell terrier, cocker spaniel. Og så har Thomas også luftet ideen om en labrador - men der melder jeg jo pas... Det er søde og dejlige hunde, men ikke hunde jeg selv kunne tænke mig. Intet ondt i det!

 

Men som først skrevet, så går jeg nok om et par år, og venter på en hanhvalp fra Nazak :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja!, husker nemlig også de gårhunde fra min barndom. :mrgreen:

 

Men så er der lige det problem at jeg har katte..... (til den tid må jeg finde en opdrætter med katte, hvis det gør en forskel). :engel:

 

Smilla lever selvfølgelig også 40 år...

 

 

Bissen kan godt lide katte :mrgreen:

 

Men de gider ikke lege :megaked: så hun gør det eneste hun kan: "vuffer" :rolleyes:

 

Min mors kat har efterhånden accepteres Izzie, og den fik oven i købet et kys sidst vi var dernede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bissen kan godt lide katte :mrgreen:

 

Men de gider ikke lege :megaked: så hun gør det eneste hun kan: "vuffer" :rolleyes:

 

Min mors kat har efterhånden accepteres Izzie, og den fik oven i købet et kys sidst vi var dernede :lol:

 

 

Ja, for de er vel skabt til at jage katte væk fra gårdene/ dræbe dem. Ved ikke om man kan stole på dem sammen... :hmm:Men nu er hund og katte herhjemme heller aldrig alene sammen, så måske ville problemet ikke være så stort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er næsten lettere at sige hvad det ikke skal være:mrgreen:

 

Men jeg hopper også lidt rundt i det. Lige nu er det feks kun blandingshvalpe/hunde der kan sætte mit hjerte i brand. Helst så mærkeligt så muligt, så jeg ikke kan regne ud hvad race det er:lol:

 

Men jeg ender nok med at tage hensyn til min allergi og vælge ikke/lidt fældende race. Og af dem er storpudel eller portugisisk vandhund højest på listen. Deres udseende trækker bare ned...

 

Men jeg vil godt nok gerne have en collie en dag, suk:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hænger fast til tid og evighed i springeren. Det er jeg ganske overbevist om. MEN der er mange andre racer jeg finder interessante og spændende. Skal jeg være helt realistisk, er der bare rigtig mange af dem, jeg ikke passer til. Syntes mynder er smukke og fantastisk fascinerende, men ville aldrig selv kunne have en.

 

Mest af alt hænger jeg fast i jagthunderacerne, og kunne godt tænke mig noget uden så meget pelspleje som på spaniels (det er jo et kæmpe arbejde hver gang vi kommer hjem fra jagt eller en tur i skoven). Ligesom jeg også syntes det kunne være sjovt med en stående hund. Hvilket betyder jeg går og glaner lidt på braccoen.

 

Ellers overvejer jeg hunde der oprindeligt var jagthunde, men har mistet deres job. Bare for at overbevise mig selv om, at det stadig må kunne lade sig gøre at få glimrende jagthunde ud af en storpuddel eller en amerikansk cocker spaniel.

Link til indlæg
Del på andre sites

En dejlig gylden og slank Golden tæve!! :lun:

 

Havde jo egentligt allerede kig på et evt. kuld til foråret, men efter vi har fået killing og Mio er begyndt at vise sine frustrationer over teenagertilværelsen, må jeg nok indse, at der skal gå lidt længere tid, så jeg har mere overskud! :megaked: SUK! :rolleyes:

 

Egentligt er jeg også begyndt, at svime lidt over blandingshunde, især efter vi mødte en blanding af cocker og måske mynde? - nøj for en lækkergøj han var! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener helt ærligt :lun: kan man modstå :hjerte:

JA!! Når man har m¢dt de eksemplarer jeg har set, kan man sagtens modstå :lol:

 

Mindes for et stykke tid siden at have lavet en lang liste herinde, over mulige "næste hunde"... men nu hvor vi er så småt ved at kigge os omkring, er det kun hyrdebasserne der duer, dvs schæfer/belgier typerne. Sjovt som man alligevel holder sig til hvad man kender når det kommer til stykket!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...