Hop til indhold

Hvilken race vælger du næste gang?


Therese
 Share

Recommended Posts

Gæst Tessa&Molly

Jeg kunne godt tænke mig en Grosser Schweizer Sennen, Labrador Retriever (gul) eller Schæfer..

 

Men ellers kunne valget også godt falde på samme blanding som tøserne - Schæfer/Labrador..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 160
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har planlagt min næste hund, selvom det forhåbentligt først bliver om mange år.

Når engang jeg ikke længere har Beauty så skal jeg have mig en Saluki.

Nu har jeg i så mange år været helt blændet af denne races skønhed og egenskaber, så der er vist ingen tvivl om at det ikke ændrer sig.

Typemæssigt vil jeg meget gerne have en der kan begå sig på udstilling men samtidig også på coursing banerne, heldigvis har jeg god tid til at sætte mig ind i hvem der avler efter hvilke linier :-)

Jeg vil også helt sikkert træne lydighed, og det bliver nok en endnu større udfordring med en Saluki end det har været med gravhundene :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har planlagt min næste hund, selvom det forhåbentligt først bliver om mange år.

Når engang jeg ikke længere har Beauty så skal jeg have mig en Saluki.

Nu har jeg i så mange år været helt blændet af denne races skønhed og egenskaber, så der er vist ingen tvivl om at det ikke ændrer sig.

Typemæssigt vil jeg meget gerne have en der kan begå sig på udstilling men samtidig også på coursing banerne, heldigvis har jeg god tid til at sætte mig ind i hvem der avler efter hvilke linier :-)

Jeg vil også helt sikkert træne lydighed, og det bliver nok en endnu større udfordring med en Saluki end det har været med gravhundene :-D

 

Vores ringtræner har en Saluki og jeg tror, hun vil give dig helt ret i, at lige den med lydighedstræningen bliver noget af en udfordring :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En dejlig gylden og slank Golden tæve!! :lun:

 

Havde jo egentligt allerede kig på et evt. kuld til foråret, men efter vi har fået killing og Mio er begyndt at vise sine frustrationer over teenagertilværelsen, må jeg nok indse, at der skal gå lidt længere tid, så jeg har mere overskud! :megaked: SUK! :rolleyes:

 

Egentligt er jeg også begyndt, at svime lidt over blandingshunde, især efter vi mødte en blanding af cocker og måske mynde? - nøj for en lækkergøj han var! :lun:

 

Den cocker der kunne meget vel være en højbenet cocker i hvalpepels eller generelt utrimmet. Frem til de er ca. 7-9 mdr. giver cockerens pels den gas og de får en meget lang pels, der ligner en miniafghaner. Når de når ovennævnte alder dør denne hvalpepels, og man trimmer den af når den løsner sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den cocker der kunne meget vel være en højbenet cocker i hvalpepels eller generelt utrimmet. Frem til de er ca. 7-9 mdr. giver cockerens pels den gas og de får en meget lang pels, der ligner en miniafghaner. Når de når ovennævnte alder dør denne hvalpepels, og man trimmer den af når den løsner sig.

 

Det vidste jeg slet ikke :oops:

 

Men jeg synes nu han var lidt for hurtigt til en cocker (han lå ned i svingene og løb fra Mio), men der er måske også noget jeg har taget fejl af?! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faldet helt pladask for Australian Shepherd og den næste bliver sikkert nok sån en igen :-D Ku ikke ha fået m,ig en bedre arbejdskammerat som jeg har i Koda :mrgreen: kiki er jo også helt fantastisk en blanding af Bordercollie/berner senenn men sån en som hende finder jeg nok ikke igen. Så det må være Aussien kunne dog godt tænke mig en farverne rød/hvis og helst med hale men på det opunkt er jeg nu ikke så krævende sindet frem for udseendet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg skal have hund igen, så bliver det højst sandsynligt et raceskift grundet størrelsen på Springeren.

 

Hvis jeg gider at blive i specialklubben og kan finde en god opdrætter, så bliver det en Sussex-spaniel.

 

Ellers kigger jeg lidt i retning af Corgi's, hvis jeg kan blive enig med mig selv om hyrdehund er noget for mig eller en Beagle, hvis jeg kan forlige mig med tanken om at skulle have en hund i snor resten af dens liv mere eller mindre.

Jeg har også kigget lidt på Kooikeren, hvor jeg desværre har hørt nogle negative ting omkring temperamentet.

Fælles for dem alle er jeg skal have sat mig ordentligt ind i dem og så kan det tænkes, at de bliver skrottet alligevel.

 

Der er dog mange år til, at jeg skal have hund igen (hvis jeg skal) og det kan være at skyggerne fra Mollie til den tid er blevet væk og jeg ikke synes Springeren er for stor mere og at jeg synes specialklubben virker for mig......

 

Jeg melder mig vist under fanerne med skiftende meninger :mrgreen:

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Jeg prøver noget helt andet næste gang... en TÆVE... men aussie vil det blive igen. Mit liv er fuldendt uden sådan en sag i mit liv :blink:

 

Hvis manden skal bestemme så bliver det en corgie cardigan. han synes det er fint med en stor og en lille hund. :mrgreen:

 

Hvis det stod til mig havde jeg en 2-3 aussier :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Én ting er sikker, jeg skal i hvert fald ikke have en DdB igen!

Ikke fordi der er noget galt med Leroy - han er en dejlig hund, og den nemmeste hvalp jeg nogensinde har haft. Men jeg er træt af at blive rakket ned på pga. mit valg af hund. De uvidende rakker mig ned for at have valgt en "kamphund", og tavlesnobberne rakker mig ned for at have valgt en tavleløs hund. Jeg er træt træt TRÆT af det! :evil:

 

Så det bliver enten en GD eller en blandingshund. Jeg er meget impulsiv, så det afhænger af hvad der er til at få lige når behovet er der.

:cry: :ae: Patience is a virtue, ignorance is a bitch:blink: Jeg har nogle notater om DdB-sanheden fra mine rejser til Bordeaux og Toulouse, hvis du vil have dem så mailer jeg dem til dig.

Er leroy da hård overfor andre hunde siden folk er efter dig?

 

Jeg har overhovedet ikke de problemer, tværtimod så kan jeg have problemer med at vi ikke kan gå i fred for andre hunde og hundeejere..Et luksus problem ja, og der er da heller ikke noget jeg på nogen måde vil brokke mig over, det er jo så hyggeligt:-D:-D

 

Jeg skal have dogue de bordeaux igen med mindre de ryger ind under et eller andet forbud eller helt urimelige krav

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhhh.. Der er alt for mange :shock:

 

Allerførst skal jeg jo lige have den første hund, en Kooiker til foråret.

 

Engang når jeg har fundet mig en jæger og er flyttet ud på landet i eget hus, kunne jeg godt tænke mig en jagt-golden, F1 labrador og/eller en FT cocker.

 

Og når jeg har fået mine geder der skal hyrdes kunne jeg godt tænke mig en Border Collie eller en Schapendoes.

 

Når jeg er blevet gammel vil jeg gerne have en Tibetansk terrier eller en Cavalier King Charles Spaniel :mrgreen::blink::oops:

 

Hold da op.... jeg skal vist leve lææænge....:rolleyes:

 

Jeg har da glemt Welsh springer spaniel.... ikke godt...:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk sig at når nu man har valgt så fantastisk og alsidig en hunderace som mig, behøver man aldrig nogensinde igen at spekulere på "næste race" :mrgreen:

 

Hvis du er en hunderace, må man så kalde dig for en møgkøter efter behov.......:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er nysgerrig og vil gerne vide hvilken race du planlægger at anskaffe dig næste gang og hvorfor :mrgreen:

 

Jeg selv har kigget lidt på en collie, jeg vil gerne have en mellemstor, langhåret hund, der ikke behøver hilse på alle mennesker vi møder på vores vej, som er samarbejende, intelligent, aktiv, men samtidig god til at tilpasse sig mit aktivitetsniveau.

 

Og så synes jeg den er utrolig smuk :lun::engel:

 

 

Nu ved jeg ikke om du absolut søger en "anderledes" hund som ikke mange har :-D - men jeg kan anbefale en labrador. Jeg har den bedste erfaring med den race når det skal være en mellemstor hund. Eventuelt en formel 1'er (dem der er størrelsen mindre end de normale ) hvis en labrador er lidt for stor. De har simpelthen sådan en dejligt sind og passer ind under de krav du har stående for oven :)

 

Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, du er virkelig ude i yderlighederne med to så forskellige racer. Hvordan skal du dog vælge. :mrgreen: :blink:

 

Det kunne meget nemt gå hen og blive svært :oops: Men nu har Kleo tilgengæld lige løst problemet :mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

Nu mangler jeg så bare at møde manden i mit liv og flytte i hus et eller andet sted, men ellers er der såmænd ikke noget der står i vejen for den plan... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig!! :5up: Hvorfor tænkte jeg dog ikke på det? :stupid:

Er du så leveringsdygtig til den tid?? :engel:

 

nej jeg har bestemt mig til ikke at lave flere kuld :-):-)

Det er simpelthen for svært at finde de helt rigtige hjem.

Masser af henvendelser men hold da op hvor er der mange som ikke har nogen ide om hvad en hund kræver!

(det kan også godt være jeg er pjattet, men de skal bare ikke ud hvis min mavefornemmelse ikke er god)

Så før der er bestilling fra rigtig gode hjem, på min. 5 hvalpe laver jeg ikke et kuld igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om du absolut søger en "anderledes" hund som ikke mange har :-D - men jeg kan anbefale en labrador. Jeg har den bedste erfaring med den race når det skal være en mellemstor hund. Eventuelt en formel 1'er (dem der er størrelsen mindre end de normale ) hvis en labrador er lidt for stor. De har simpelthen sådan en dejligt sind og passer ind under de krav du har stående for oven :)

 

Marie

Jeg søger ikke noget bestemt, andet end en hund der passer til mig - om den skiller sig ud eller ej, er jeg ligeglad med :-D

 

Labradoren er også en dejlig hund, ingen tvivl om det og jeg kunne sagtens finde på at anskaffe mig en engang. Men nu har jeg forelsket mig i collien, så labradoren må vente :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej jeg har bestemt mig til ikke at lave flere kuld :-):-)

Det er simpelthen for svært at finde de helt rigtige hjem.

Masser af henvendelser men hold da op hvor er der mange som ikke har nogen ide om hvad en hund kræver!

(det kan også godt være jeg er pjattet, men de skal bare ikke ud hvis min mavefornemmelse ikke er god)

Så før der er bestilling fra rigtig gode hjem, på min. 5 hvalpe laver jeg ikke et kuld igen :-)

 

Det kan jeg faktisk godt forstå :5up: Jeg er tilgengæld heller ikke et sekund i tvivl om at jeg aldrig ville have fået lov til at købe Futte hos en seriøs opdrætter :oops: (Nu var han jo genbrug og deres vigtigste krav for at jeg måtte få ham var at jeg ville være sød ved ham og nusse ham godnat, for det var han vant til :lol:) Jeg var 23 år, kendte ikke til racen ud over hvad min veninde lige havde fortalt, bl.a. at han lignede en langhåret schæfer, så jeg blev noget skuffet da jeg kom og så det stankelben der stod bag døren :mrgreen: men han var så sød at gå tur med og Jens sagde god for ham fordi han kunne tage overalt på ham og Futte syntes at det var helt ok :stupid: så jeg tog ham alligevel :lol: Og han endte med at blive verdens smukkeste og dejligste hund. Mit livs lys :lun: Og jeg bilder mig ind at han havde et godt liv :-D Men havde det været en seriøs opdrætter, så var jeg blevet smidt ud i hoved og r*v :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Dobermann har stået øverst på listen i mange år.

Men har lavet en aftale med mig selv om at så længe jeg har Labell, skal jeg ikke have en dobber.

Det vil gå galt.

 

Så hvilken race der kommer ind af døren næste gang kommer an på hvilken en af de nuværende hunde der først skal skiftes ud.

 

Skal Labell først skiftes ud, blir det uden tvivl en dobber.

Skal Bambi først skiftes ud blir det enten en schæfer eller en ny Jack Russel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...