Hop til indhold

Hvilken race vælger du næste gang?


Therese
 Share

Recommended Posts

Gæst jeanett25

Vi skal have en grand danois igen. Helst mens vi har Emil, men det bliver først når vi flytter i noget større. Mere omfagnende og kærlig personlighed skal man lede længe efter.

 

Gerne blå, by the way.

 

Hvis vi endelig skulle få plads til en lille een også, så gerne en mobbe.

 

Hvis jeg skulle få tid til seriøs brugshundetræning så gerne en malle :lun:, men det bliver ikke aktuelt i nærmeste fremtid.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 160
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes, det er et svært spørgsmål. Jeg er vild med min race (norfolk terrier), men de er svære at få fat på, og jeg er også bange for, at jeg ville gå og se efter min gamle hund, hvis den nye lignede den for meget.

 

Egentlig kan jeg lide de fleste racer, men mange bliver valgt fra pga. praktiske årsager eller helbredsmæssige ting.

 

De mest nærliggende muligheder udover Norfolk er Yorkshire - jeg er bare ikke så vild med den lange pels, så den ville i givet fald blive holdt kort. Ellers en lille puddel eller én af Bichon racerne. Jeg tror dog, det ville være svært for mig at vænne mig til en race, der ikke har terrierens personlighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, det er et svært spørgsmål. Jeg er vild med min race (norfolk terrier), men de er svære at få fat på, og jeg er også bange for, at jeg ville gå og se efter min gamle hund, hvis den nye lignede den for meget.

Du kommer da bare herover og henter en, der er mange :mrgreen: og så får du nummer 2 mens du har Zarina, så kommer du ikke til at sammenligne :blink:

Norfolk er den eneste terrier jeg nogensinde ville overveje at eje, de er simpelthen bare uimodståelige :hjerte: Vi har 2 i pensionen lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja!, husker nemlig også de gårhunde fra min barndom. :mrgreen:

 

Men så er der lige det problem at jeg har katte..... (til den tid må jeg finde en opdrætter med katte, hvis det gør en forskel). :engel:

 

Smilla lever selvfølgelig også 40 år...

 

Karla har ingen problemer med katte og hun er en d/s blanding... det afhænger jo af hvordan de præges som hvalpe... jeg ville nok ikke sætte hende til at passe marsvin eller kaniner, men kattekillinger ville jeg ikke have problemer med at sætte hende sammen med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min næste hund har hele tiden skullet være en dansk / svensk og det er jeg såmænd ikke gået fra... men der er nu også mange andre racer jeg ikke ville have noget imod at eje :mrgreen:

 

Jeg er blevet fuldstændigt bidt af pudler efter at have mødt Jason og Groa herinde fra, og have gået til agility med både dværg, mellem og stor pudler - fantastiske hunde! Sådan en får jeg når jeg min mand er død og jeg er den aktive enke :lol:

 

Hunde der nok aldrig finder vej indenfor mine døre er spidshunde og terrierer - deres selvstændige sind og mig duer ikke sammen... Beagler er min mand helt forgabt i - og jeg syens personligt de må være verdens kæreste som hvalpe, men tanken om en hund som altid skal gå i snor er simpelthen næsten ubærlig - så den går ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er åbenbart en del, der gerne vil have pudler. Lidt sjovt når man tænker på, at mange opfatter dem som "gammelkone-hunde". :-D Men det viser vel bare, at vi her på HF er klogere end flertallet af befolkningen. :blink:

 

jeg tror generelt at pudler er en meget misforstået hunderace - og jeg skal ikke spille bedrevidende, for jeg har også altid selv set dem som "jappende møghysteriske gammel-kone kræ" ....

 

Men med den rette aktivering er de jo fantastisk morsomme, venlig, glade og aktive hunde der er lærenemme og arbejdsvillige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg er jo VIIIIIIIIIIIIIIIILD med den race som jeg har nu... samojed... og jeg kunne ikke forestille mig at have en anden race... så det bliver KLART en samojed næste gang..og næste gang..og næste gang osv..:lol::lol::lol:. Jeg elsker jo den pelspleje som der er, deres temperament, deres selvstændighed men samtidig elsker de at samarbejde. Jeg ville ikke kunne undvære det dejlige smil..:engel:

 

Men HVIS jeg skulle vælge en anden race så synes jeg at en American Akita er fantastisk!... Synes også at en Afhganer (ved ikke hvordan det staves:oops:) er en smuk hund!... og en Amerikansk Cocker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Har planlagt min næste hund, selvom det forhåbentligt først bliver om mange år.

Når engang jeg ikke længere har Beauty så skal jeg have mig en Saluki.

Nu har jeg i så mange år været helt blændet af denne races skønhed og egenskaber, så der er vist ingen tvivl om at det ikke ændrer sig.

Typemæssigt vil jeg meget gerne have en der kan begå sig på udstilling men samtidig også på coursing banerne, heldigvis har jeg god tid til at sætte mig ind i hvem der avler efter hvilke linier :-)

Jeg vil også helt sikkert træne lydighed, og det bliver nok en endnu større udfordring med en Saluki end det har været med gravhundene :-D

 

Hvad med en Pharoah????.... Jeg kender Tenna som har et SUPER opdræt her i DK... www.sharqiya.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Næsten gang jeg skal have en hund, skal det være en flatcoated retriver

 

De har pels og de fleste har en god psyke..

 

Hvad synes I andre om Flatcoated retriver?? :):)

 

Jeg har passet de banditter på en kennel for mange år siden - skulle jeg nogensinde tvinges til at have en retriver, blev det en flat :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kommer da bare herover og henter en, der er mange :mrgreen: og så får du nummer 2 mens du har Zarina, så kommer du ikke til at sammenligne :blink:

Norfolk er den eneste terrier jeg nogensinde ville overveje at eje, de er simpelthen bare uimodståelige :hjerte: Vi har 2 i pensionen lige nu.

 

Ja, det er egentlig mærkeligt, at de er så sjældne i Danmark, når Cairn og Westie er så populære. :hmm:

Det er vist heller ikke mange, der bliver importeret fra England - dem jeg kender, der kommer fra udlandet er fra Sverige, Norge eller Tyskland.

NORFOLK POWER :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næsten gang jeg skal have en hund, skal det være en flatcoated retriver

 

De har pels og de fleste har en god psyke..

 

Hvad synes I andre om Flatcoated retriver?? :):)

 

Uhh, det er verdens dejligste race. :mrgreen: Har haft en og vil gerne have en til, hvis det kan passe ind i mit liv når jeg skal have en ny hund. Jeg håber bare at de ikke skiller racen for meget op i brugshunde kontra udstillingshunde. Racen har lidt tendens til at have lidt fis i kasketten i forvejen og jeg tror det vil blive mere udtalt hvis man ikke avler på "hele pakken".

 

Det der også er dejligt ved racen er, at selvom den har pels, så kan man strigle det meste af i løbet af et par dage når den fæller. Den hund jeg har nu (en springer) kan man ikke børste underulden af, så han går rundt og drysser lidt hele tiden og dækhårene samler sig ikke i totter rundt omkring (som en flatters gør) men borer sig ned i tøj og tæpper. :???:

 

Jeg kan ikke se mig selv med nogen af de andre retrievere, selvom jeg godt kan lide dem. Flatten har imo evnen til at skelne sjov fra alvor, både når det drejer sig om andre levende væsner men også i forbindelse med arbejde. Den har også en lille smule egen vilje og lader det ofte komme til udtryk, men på en charmerende måde.

 

Racen er jo ikke en beskyttelseshund men jeg har da været i situationer hvor jeg har følt at: nu må du vist hellere få fat i din hund, for ellers kan hun måske godt blive rigtig vred, i situationer hvor jeg har følt mig usikker, f.eks. på vores natture. Det tænker jeg ikke om hverken golden eller lab,.. ikke at der er slagkraft bag (eller hvad man skal kalde det) ihvertfald. Samtidig har jeg om dagen aldrig været i tvivl om hun kunne finde på at gøre nogen noget og det er jo rart og dejligt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er egentlig mærkeligt, at de er så sjældne i Danmark, når Cairn og Westie er så populære. :hmm:

Det er vist heller ikke mange, der bliver importeret fra England - dem jeg kender, der kommer fra udlandet er fra Sverige, Norge eller Tyskland.

NORFOLK POWER :mrgreen:

Det ku være du skulle starte en lille import-business :lol: jeg kan kramse-teste dem f¢r du henter dem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ku være du skulle starte en lille import-business :lol: jeg kan kramse-teste dem f¢r du henter dem :mrgreen:

 

:lol: De skulle såmænd nok blive afsat.

Der var engang en norfolk ejer, der skrev på sin hjemmeside, at norfolks var ligesom bolcher - man ville hele tiden have én mere - hvor mange er der i din pose?

Desværre har jeg pt kun mulighed for at have én hund, og Stasia er også en udpræget solohund, men hvem ved hvad der sker engang i fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er næsten lettere at sige hvad det ikke skal være:mrgreen:

 

Men jeg hopper også lidt rundt i det. Lige nu er det feks kun blandingshvalpe/hunde der kan sætte mit hjerte i brand. Helst så mærkeligt så muligt, så jeg ikke kan regne ud hvad race det er:lol:

 

Men jeg ender nok med at tage hensyn til min allergi og vælge ikke/lidt fældende race. Og af dem er storpudel eller portugisisk vandhund højest på listen. Deres udseende trækker bare ned...

 

Men jeg vil godt nok gerne have en collie en dag, suk:mrgreen:

Du kan da bare få klippet Pudeln som du ønsker:blink:

 

Den første (egen) hund jeg skal have er og bliver en Retriver (dog undtaget, flatteren og golden, eller en toller). Er lidt lun på Curlyen lige pt.:lun:

Hvordan ser den ud?

 

En af hver???:-D

:5up:

 

:cry: :ae: Patience is a virtue, ignorance is a bitch:blink: Jeg har nogle notater om DdB-sanheden fra mine rejser til Bordeaux og Toulouse, hvis du vil have dem så mailer jeg dem til dig.

Er leroy da hård overfor andre hunde siden folk er efter dig?

 

Jeg har overhovedet ikke de problemer, tværtimod så kan jeg have problemer med at vi ikke kan gå i fred for andre hunde og hundeejere..Et luksus problem ja, og der er da heller ikke noget jeg på nogen måde vil brokke mig over, det er jo så hyggeligt:-D:-D

 

Jeg skal have dogue de bordeaux igen med mindre de ryger ind under et eller andet forbud eller helt urimelige krav

Du har også en utrolig dejlig hund du har, kan godt forstå han er populær.

 

Jeg er ret "hooked" (staves?) på Eurasieren og det er også sådan en jeg skal have :-D

Hvad for en race jeg så skal have bagefter afhænger af om jeg bor i lejlighed i København eller om jeg måske har lejet et værelse på min mormor & morfars gård. Men jeg har altid drømt om en Collie og det kan da også godt være at jeg vælger sådan en hvis jeg bor i "de rigtige omgivelser". Men nu vil jeg lige se hvordan det går med Eurasieren (min aller første hund) og så bedømme ud fra det :-)

Hvordan ser den ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min næste hund har hele tiden skullet være en dansk / svensk og det er jeg såmænd ikke gået fra... men der er nu også mange andre racer jeg ikke ville have noget imod at eje :mrgreen:

 

Jeg er blevet fuldstændigt bidt af pudler efter at have mødt Jason og Groa herinde fra, og have gået til agility med både dværg, mellem og stor pudler - fantastiske hunde! Sådan en får jeg når jeg min mand er død og jeg er den aktive enke :lol:

 

Hunde der nok aldrig finder vej indenfor mine døre er spidshunde og terrierer - deres selvstændige sind og mig duer ikke sammen... Beagler er min mand helt forgabt i - og jeg syens personligt de må være verdens kæreste som hvalpe, men tanken om en hund som altid skal gå i snor er simpelthen næsten ubærlig - så den går ikke...

 

Din mand skal da bare møde Groa, Jason og alle de andre dejlige Pudler:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal så absolut have en pudel - er så småt begyndt at kigge og den dag den helt rigtige viser sig - ja så bliver jeg til en ninja der slår til hurtigere end lynet :oops::-D:mrgreen:

Sig hvis du skal have hjælp.

 

Vi er åbenbart en del, der gerne vil have pudler. Lidt sjovt når man tænker på, at mange opfatter dem som "gammelkone-hunde". :-D Men det viser vel bare, at vi her på HF er klogere end flertallet af befolkningen. :blink:

:5up: His du havde sagt Pudel til mig for 7-8 år siden, var jeg løbet skrigende bort.

 

jeg tror generelt at pudler er en meget misforstået hunderace - og jeg skal ikke spille bedrevidende, for jeg har også altid selv set dem som "jappende møghysteriske gammel-kone kræ" ....

 

Men med den rette aktivering er de jo fantastisk morsomme, venlig, glade og aktive hunde der er lærenemme og arbejdsvillige...

Ja helt sikkert. Groa vil meget gerne arbejde, og hun er glad når hun har løst opgaven.

 

Ja, det er faktisk sjovt at de betragtes som "gammel kone" hunde, når de er nr. 2 over mest inteligente hunderace ( kun overgået af borderen). Man kan jo komme langt med dem i forskellige konkurrencer.

Problemet er nok at dem der bor hos ældre mennesker ikke får den aktivitet de har brug for, og så bliver hunden hys.

Jeg gør meget for at folk skal få et andet syn på racen, og mange ændre syn når de har mødt Groa.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...