Hop til indhold

Hvilken race vælger du næste gang?


Therese
 Share

Recommended Posts

  • Svar 160
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst ThomasTBO

Jeg må indrømme, at mødet med Trold har fået mig til seriøst at ønske mig en Sheltie. Trold var ganske vist 'skadet', men jeg fandt ind til ting ved ham, som jeg genkender fra tidligere shelties jeg har mødt, og som i den grad tiltaler mig...

 

Aldrig aggressiv eller afvisende, men sådan lidt... reserveret, tøvende til at starte med, som om hunden beder en tage stilling til, om man virkelig VIL den, man kan ikke være halvhjertet venner med en sheltie - man er nødt til at 'investere sig selv fuldt ud', ellers kan det være lige meget og hunden gider knapt hilse.

 

Men hvis man så vælger dette, så belønnes man meget, meget rigt - ikke med en overstrømmende, hoppende, dansende hund, men med en stille og rolig, dybfølt, varm oprigtighed, værdsættelse og loyalitet, der mærkes/føles mere end den ses på det ydre. Jeg har f.eks. en masse billeder og filmklip af Trold (han var absolut ikke bange for kameraet, syntes det var interessant og spændende), men de yder ham slet ikke retfærdighed for de kan ikke vise venskabet, hans 'sjæl'.

 

Jeg, som person, er heller ikke typen, der render rundt og snakker med enhver. Jeg er ikke god til small-talk eller uengagerede mennesker, man skal MENE det, ellers kan det være ligemeget. Jeg råber aldrig, griner ikke højt, har aldrig gidet gå i byen osv., er i det hele taget 'enormt kedelig' set ud fra gængse målestokke :engel:

 

Jeg tror jeg er en menneskelig sheltie :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikker på næste gang skal jeg have en rottweiler, hvis jeg selv får lov at bestemme :blink: Men jeg vil også have en Leonberger og en mini-pudel :mrgreen:

 

Kender også en rottweiler, hold op hvor er han sød! Meget meget stor og ualmindelig kær :engel: Der er sådan en ro over ham, også selvom han gør højt engang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu går der nok en rum tid, før vi skal have ny hund :lol: Vi har ligesom hænderne fulde.

 

Men vi har altid ønsket os en Irsk Ulvehund, men har dels ikke haft råd, ( det har ihvertfald været nemmere at finde en GD til en pris vi kunne betale, end det har været at finde en Irsk Ulvehund ) dels synes det som om, denne race er svær at opdrive ? Jeg mener, det ser ud som om, der ikke er så mange der avler dem ? (Måske også derfor den umiddelbart har en højere pris ? )

 

Men vi fik så Odin i stedet, for 8½ år siden, og nu altså helt uden planlægning, Lady og Balou. Odin både er, og har været alle tiders dejlige hund. Og det er Lady og Balou også. De skal jo bare lige vænne sig til hinanden, og til os.

 

Så hvis vi om mange år, endnu ikke lykkedes med at finde en Irsk Ulvehund, så bliver det Grand Danoise igen :-)

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Jeg skal da selvfølgelig have verdens dejligste race, en cavalier king charles spaniel igen - En gang cavalie altid cavalier :blink:

 

Ellers er jeg også forelsket i en hel masse andre racer, jo flere dejlige hunde jeg møder, jo flere racer bliver jeg vilde med, lige nu er det fx:

 

Mops

Fransk bulle

Boxer

papillion

cocker osv. osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, at mødet med Trold har fået mig til seriøst at ønske mig en Sheltie. Trold var ganske vist 'skadet', men jeg fandt ind til ting ved ham, som jeg genkender fra tidligere shelties jeg har mødt, og som i den grad tiltaler mig...

 

Aldrig aggressiv eller afvisende, men sådan lidt... reserveret, tøvende til at starte med, som om hunden beder en tage stilling til, om man virkelig VIL den, man kan ikke være halvhjertet venner med en sheltie - man er nødt til at 'investere sig selv fuldt ud', ellers kan det være lige meget og hunden gider knapt hilse.

 

Men hvis man så vælger dette, så belønnes man meget, meget rigt - ikke med en overstrømmende, hoppende, dansende hund, men med en stille og rolig, dybfølt, varm oprigtighed, værdsættelse og loyalitet, der mærkes/føles mere end den ses på det ydre. Jeg har f.eks. en masse billeder og filmklip af Trold (han var absolut ikke bange for kameraet, syntes det var interessant og spændende), men de yder ham slet ikke retfærdighed for de kan ikke vise venskabet, hans 'sjæl'.

 

Jeg, som person, er heller ikke typen, der render rundt og snakker med enhver. Jeg er ikke god til small-talk eller uengagerede mennesker, man skal MENE det, ellers kan det være ligemeget. Jeg råber aldrig, griner ikke højt, har aldrig gidet gå i byen osv., er i det hele taget 'enormt kedelig' set ud fra gængse målestokke :engel:

 

Jeg tror jeg er en menneskelig sheltie :-P

 

Tro mig, man skal også være et meget specielt menneske for at eje sådan en speciel hund.

En sheltie kan du ikke købe med mad eller legetøj.

 

Mange mennesker kategoriserer dem som "bange, sky eller bare kedelige" mens det rigtige ord nemlig er: "resververet". De vælger deres venner med omhu. Det tager tid at vinde en shelties hjerte - men tilgengæld har du det for evigt!

En sheltie er den mest loyale og trofaste ven du kan have. Har du først vundet en shelties tillid, har du hans fulde tillid. Han vil aldrig stille sig mistroisk overfor det du gør. Aldrig reagere med aggresivitet eller vrede, måske med undren eller ubehag, men han vil stole på dig, og aldrig stille spørgsmålstegn ved dig.

Din sheltie vil gøre alt for dig. Det vil de fleste hunde. Men en sheltie i bogstaveligste forstand - alt.

Du er hans verden, og han vil følge dig til verdens ende - men det kræver - som du selv siger at du er "in for it all" og giver dig selv fuldt ud.

 

Wow en hund, jeg skal højst sansynligt heller aldrig have andet :-)

 

Du må endelig lige PB'e mig hvis du har lyst til en sheltiesnak, jeg er svær at stoppe igen når jeg først er startet :)

 

Ps. De fleste sheltiehvalpe har ikke læst denne smøre, og danser bare rundt i en skøn ufarlig verden :) først når de bliver ældre bliver de filosofiske :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro mig, man skal også være et meget specielt menneske for at eje sådan en speciel hund.

En sheltie kan du ikke købe med mad eller legetøj.

 

Mange mennesker kategoriserer dem som "bange, sky eller bare kedelige" mens det rigtige ord nemlig er: "resververet". De vælger deres venner med omhu. Det tager tid at vinde en shelties hjerte - men tilgengæld har du det for evigt!

En sheltie er den mest loyale og trofaste ven du kan have. Har du først vundet en shelties tillid, har du hans fulde tillid. Han vil aldrig stille sig mistroisk overfor det du gør. Aldrig reagere med aggresivitet eller vrede, måske med undren eller ubehag, men han vil stole på dig, og aldrig stille spørgsmålstegn ved dig.

Din sheltie vil gøre alt for dig. Det vil de fleste hunde. Men en sheltie i bogstaveligste forstand - alt.

Du er hans verden, og han vil følge dig til verdens ende - men det kræver - som du selv siger at du er "in for it all" og giver dig selv fuldt ud.

 

Wow en hund, jeg skal højst sansynligt heller aldrig have andet :-)

 

Du må endelig lige PB'e mig hvis du har lyst til en sheltiesnak, jeg er svær at stoppe igen når jeg først er startet :)

 

Ps. De fleste sheltiehvalpe har ikke læst denne smøre, og danser bare rundt i en skøn ufarlig verden :) først når de bliver ældre bliver de filosofiske :lun:

 

Men er det ikke på samme måde med collier? De skulle jo faktisk være den race der flest gange har vist sin trofasthed. Ikke bare lassie, men flere til:)

 

Og det er jo egentlig min yndlingsrace, som jeg bare må have engang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan da bare få klippet Pudeln som du ønsker:blink:

 

jamen det er jo en del af problemet. Jeg skal klippe dyret, plukke øre, børste pels og det er ikke rigtigt mig.

 

Og så er jeg for at være ærlig så sær at jeg først synes den er rar at røre ved hvis den er lidt langhåret.

 

Og så kan jeg jo ikke få både praktisk kort pels og een der er blød at røre ved..

 

Jeg har faktisk brugt timer på at vende mig til udseendet ved at glo på billeder af især hvalpe, så nu synes jeg da i det mindste at sådan en pudelhvalp er noget af det kæreste:5up:

 

Og deres temperament er jo lige mig (tror jeg) og det må jo så opveje det andet.

Kunne man bare få en puddel med en sheilapels, men samtidig så den ikke fældede, så var jeg solgt:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Men er det ikke på samme måde med collier? De skulle jo faktisk være den race der flest gange har vist sin trofasthed. Ikke bare lassie, men flere til:)

 

Og det er jo egentlig min yndlingsrace, som jeg bare må have engang.

 

Nu er jeg jo nok en smule :-P forudindtaget med Trold i frisk erindring, men det jeg oplevede med ham, det var godtnok stærkt og collierne skal virkelig 'tage sig sammen' hvis de vil leve op til det.

 

Den måde han traskede med mig overalt. At jeg skulle holde ham i poten - det var ikke noget han insisterede på, han kradsede ikke som så mange andre hunde: han løftede poten og holdt den ud i luften, frem mod mig, og så så på mig med et bedende blik :ae:Eller hvis jeg lagde hånden på gulvet, så 'duttede' han den lige så forsigtigt med poten. Måden han kiggede efter mig på når jeg gik... ventede og spejdede. Den måde han hele tiden syntes at udtrykke sætningen "Ven!!! Jeg vil være hos dig!"

 

Billede 1: holde i pote

Billede 2: potepålægning

Billede 3: jeg er gået ind gennem døren hvor Trold står, gennem bygningen og er nu kommet ud skråt bagved. Han står stadig os spejder og har endnu ikke opdaget mig.

Billede 4: VEN!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nu er jeg jo nok en smule :-P forudindtaget med Trold i frisk erindring, men det jeg oplevede med ham, det var godtnok stærkt og collierne skal virkelig 'tage sig sammen' hvis de vil leve op til det.

 

Den måde han traskede med mig overalt. At jeg skulle holde ham i poten - det var ikke noget han insisterede på, han kradsede ikke som så mange andre hunde: han løftede poten og holdt den ud i luften, frem mod mig, og så så på mig med et bedende blik :ae:Eller hvis jeg lagde hånden på gulvet, så 'duttede' han den lige så forsigtigt med poten. Måden han kiggede efter mig på når jeg gik... ventede og spejdede. Den måde han hele tiden syntes at udtrykke sætningen "Ven!!! Jeg vil være hos dig!"

 

Billede 1: holde i pote

Billede 2: potepålægning

Billede 3: jeg er gået ind gennem døren hvor Trold står, gennem bygningen og er nu kommet ud skråt bagved. Han står stadig os spejder og har endnu ikke opdaget mig.

Billede 4: VEN!

 

 

Hold op hvor er jeg bare en tude marie... nu sidder jeg næsten og fælder en tåre igen...:cry:...

 

Endnu engang Thomas må jeg tage hatten af for dig...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo nok en smule :-P forudindtaget med Trold i frisk erindring, men det jeg oplevede med ham, det var godtnok stærkt og collierne skal virkelig 'tage sig sammen' hvis de vil leve op til det.

 

Den måde han traskede med mig overalt. At jeg skulle holde ham i poten - det var ikke noget han insisterede på, han kradsede ikke som så mange andre hunde: han løftede poten og holdt den ud i luften, frem mod mig, og så så på mig med et bedende blik :ae:Eller hvis jeg lagde hånden på gulvet, så 'duttede' han den lige så forsigtigt med poten. Måden han kiggede efter mig på når jeg gik... ventede og spejdede. Den måde han hele tiden syntes at udtrykke sætningen "Ven!!! Jeg vil være hos dig!"

 

Billede 1: holde i pote

Billede 2: potepålægning

Billede 3: jeg er gået ind gennem døren hvor Trold står, gennem bygningen og er nu kommet ud skråt bagved. Han står stadig os spejder og har endnu ikke opdaget mig.

Billede 4: VEN!

 

Dejlige billeder, kan godt forstå du var glad for ham :lun: Trist at han fik sådan en dårlig start :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm blodhund ved jeg ikke rigtig. Men han er ihvertfald forvirret omkring sin egen race.

 

Når han keder sig tror han at han er en border collie, der konstant skal have noget at arbejde med.

 

Når han ser et barn på skateboad/løbehjul/whatsoever tror han at han er en Rottweiler der for alt i verden skal beskytte sin mor og bror mod dette farlige væsen.

 

Når han ser et menneske på en bænk tror han at han er en lille blød tøjbamse, som alle falder i svime over at få springende op på skødet.

 

Og når han ser mad, tror han at han er en kæmpemæssig labrador på 45kilo, og en umættelig mave.

 

Og når han ser sig i spejlet tror han at der er kommet en lille irriterende sort sheltiedreng ind på HANS værelse, som bare helst skal UD!

Link til indlæg
Del på andre sites

Papillon:-)

 

Efter vi har fået Molly, er jeg slet ikke i tvivl om, at det fortsat skal være papillon vi skal have.

Der er godt nok rigtig mange racer jeg er vilde med, men tror, at hvis det skulle være andet end papillon, blev det en af spaniel racerne:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

iihhh...al den snak om sheltier får også mig til at ville ha en engang :engel:

 

Izzie har faktisk leget godt med en, og den var reserveret ja lige fra hvalp af. Men tror måske det er en lidt for "stille" hund til mig i sidste ende, jeg kan godt lide at Izzie er vild og blodig nogengange :blink: :lol:

 

Stille vil jeg ikke kalde de sheltier, jeg har mødt - de er i hvert fald glade for at høre deres egen stemme. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har så lige taget en beslutning her i husstanden - og det bliver ikke en schæfer næste gang :( Jeg elsker racen, og det vil jeg nok altid gøre... Men når man nu står med schæfer nr. 5 ud af 6, som nok fejler noget, og skal igennem en størrere undersøgelse og muligvis operation... Ja så er lysten der til den race næste gang der ikke helt.

Så næste hund bliver højst sandsynligt en Malinois hanhund... men håber at der dog kommer til at gå noget tid endnu, og at det ikke er så slemt med Ninja, selvom jeg efterhånden har svært ved at tro på det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...