Hop til indhold

En lillebror/lillesøster til Miki??


Gæst Miki
 Share

Recommended Posts

Jeg har en pomeranian/chihuahua hvalp på 5 mdr., og overvejer om det ville være en god idé at få endnu en hund om et halvt års tid.

 

Min kæreste er på nuværende tidspunkt studerende og derfor meget hjemme, men til sommer skal han også til at arbejde på fuld tid, så Miki vil komme til at være meget alene.

 

Vi overvejer derfor om det ville være det bedste for ham hvis han fik en lillebror/lillesøster at lege med, da vi jo ved at hunde er meget sociale.

Som det er nu sover han ligeså snart han er alene, og det resulterer i at han vil komme til at sove det meste af dagen hvis vi ikke er der.

 

Nogen gode råd?? (også ifht. race og køn osv.) :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke I skal få en hund mere, fordi I vil få dårlig samvittighed over at Miki er alene hjemme. I skal få en hund, fordi de selv ønsker det og brænder for det.

Hvis alene tiden er for lang, synes jeg I stedet I skal kontakte en hundelufter eller lave en aftale med en I stoler på, som kan komme hjem til jer og kigge lidt efter Miki de sidste par timer, inden I kommer hjem.

 

I skal også tænke på at om et halvt år er Miki i "lømmelalderen." Hun er ved at udvikle sig fra hvalp til voksen hund og det kan godt være temmelig tidskrævende at have en unghund med selektiv hørelse og en hvalp, der skal lære alt fra bunden, i huset på samme tid. Især i kombination med to fuldtidsjob!

 

Nej jeg synes I skal vente med at anskaffe jer en hund mere, til tiden og overskuddet er til det og så finde en anden løsning til Miki.

Men fedt at du tænker fremad og tænker på at Miki ikke skal være alene for længe :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly
Jeg synes ikke I skal få en hund mere, fordi I vil få dårlig samvittighed over at Miki er alene hjemme. I skal få en hund, fordi de selv ønsker det og brænder for det.

Hvis alene tiden er for lang, synes jeg I stedet I skal kontakte en hundelufter eller lave en aftale med en I stoler på, som kan komme hjem til jer og kigge lidt efter Miki de sidste par timer, inden I kommer hjem.

 

I skal også tænke på at om et halvt år er Miki i "lømmelalderen." Hun er ved at udvikle sig fra hvalp til voksen hund og det kan godt være temmelig tidskrævende at have en unghund med selektiv hørelse og en hvalp, der skal lære alt fra bunden, i huset på samme tid. Især i kombination med to fuldtidsjob!

 

Nej jeg synes I skal vente med at anskaffe jer en hund mere, til tiden og overskuddet er til det og så finde en anden løsning til Miki.

Men fedt at du tænker fremad og tænker på at Miki ikke skal være alene for længe :5up:

 

Det fremhævede kan jeg nikke genkendende til..

Vi har to hunde, en på 17 mdr og en på 7 mdr.. Og det er noget af et arbejde.. Selvom vi er rigtig glade for dem og de er rimeligt lydige, så er det virkelig hårdt at have to hvalpe med så lille aldersforskel..

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt plejer man vist at sige som tommelfingerregel, at den første hund helst skal være mindst to år, før der kommer en ny hvalp i familien.

 

En anden løsning kunne være at få en voksen omplaceringshund. Men som en anden skriver, det skal selvfølgelig kun være, hvis I har lyst og overskud til at få en hund til, og ikke kun pga. dårlig samvittighed. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...