Hop til indhold

Er min hvalp alt for lille?


Gæst Teyla
 Share

Recommended Posts

Luna vejede 5 kg som 8½ uge gammel, så det er nu ikke så stor en forskel:-D

 

 

 

Men jeres lyder godt nok meget lille:(

 

har vejet hende i dag og hun vejer 4,3 kg. og er 8½ uge så hun har da taget en del på. hun virker sund og rask men var tynd da vi fik hende havde ikke fået det rigtig foder (var ikke hvalpe foder) havde orm og en urinvejs infektion..

Link til indlæg
Del på andre sites

har vejet hende i dag og hun vejer 4,3 kg. og er 8½ uge så hun har da taget en del på. hun virker sund og rask men var tynd da vi fik hende havde ikke fået det rigtig foder (var ikke hvalpe foder) havde orm og en urinvejs infektion..

Det kunne måske være på plads at give din nevø en ordenlig skideballe næste gang du møde ham, magen til skødesløs omgang med hvalpe skal man lede længe efter:evil:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Gæst chand312

hej hvis det er til nogen hjælp så vejer min rottweiler hvalp 9 kilo og den er 9 uger den er race ren uden stamtavle ved at hvalpe vokser meget en rottweiler hvalp vokser ca 1 kilo om ugen mens det er ung. håber du kan bruge det til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst Muttley

De små racer vokser jo hurtigt, og store vokser langsommere sådan har jeg hvertfald fået det forklaret. Og en rotte er først 100%færdig udviklet som 3 års ikke? altså self. går det første år hurtigst.

 

Din er nok lidt lille men hvis den trives og tager på og ellers har det godt burde der vel ikke være noget.

Men ja 7 uger er for tidligt jeg fik min som 10ugers og jeg synes det var rart hun havde noget ekstra tid hos morderen og lære det super vigtige hundesprog.

 

Tillykke med din lille guldklump - hun er super sød.

Link til indlæg
Del på andre sites

har vejet hende i dag og hun vejer 4,3 kg. og er 8½ uge så hun har da taget en del på. hun virker sund og rask men var tynd da vi fik hende havde ikke fået det rigtig foder (var ikke hvalpe foder) havde orm og en urinvejs infektion..

 

Her er vækstkurverne for hvalpe i forskellige størrelser. Du skal scrolle ned til side 11:

 

http://www.maxizoo.dk/fileadmin/user_upload/Hvalppass.pdf

 

Ifølge de kurver vil din hund ende på ca 15-18 kg.

Så hun bliver nok en "mini-rotte" :lun: på størrelse med en tysk pincher eller som den mindste af retrieverne, tolleren.

 

Når man ikke må fjerne hvalpen fra deres mor før de er 8 uger, så har det INTET med deres ernæring at gøre. Det drejer sig om deres sociale udvikling. Hvalpene lærer rigtig meget af at lege med hinanden i den sidste uge, de er sammen.

Jeg har selv engang taget en hvalp hjem, -en schæferblanding- da den var bare 7 uger... Og han måtte altså aflives da han var 2½ år...

Dengang vidste jeg heller ikke bedre... Så må man nogle gange lære på den hårde måde.. :cry:

I må gøre rigtig meget ud af din hvalps sociale udvikling. Både i forhold til andre hundehvalpe og i forhold til mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...