Hop til indhold

Er min hvalp alt for lille?


Gæst Teyla
 Share

Recommended Posts

Vi hentede vores lille hvalp lidt i mod min vilje, da hun var 7 uger og 2 dage. samme dag var vi ved dyrelægen. der sagde hun var en fin hvalp men evt. lidt lille.:neutral: Teyla er en blaning (moren ½ lab og ½ rott. og faren ren rott.) og hun vejede omkring 3 kg. jeg har ikke rigtig kunne finde noget om hvor meget en rottweiler hvalp vejer kun at det egntlig er det dobbelt.. Er det rigtigt?

 

Hilsen Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Med mindre du har set både mor og far, kan du ikke regne med hvad sælger siger, og dermed ikke gå ud fra en idealvægt.

 

Jeg har engang været ude at se på et kuld der blev annonceret som Hvid schæfer/Rottweiler, men hvor faderen tydeligvis var en Cocker Spaniel, så det var jo lidt andet :lol:

 

EDIT: Så lige alderen. Når I har hentet hvalpen næsten en uge før tid, er der jo ikke noget at sige til at den er lille...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi hentede vores lille hvalp lidt i mod min vilje, da hun var 7 uger og 2 dage. samme dag var vi ved dyrelægen. der sagde hun var en fin hvalp men evt. lidt lille.:neutral: Teyla er en blaning (moren ½ lab og ½ rott. og faren ren rott.) og hun vejede omkring 3 kg. jeg har ikke rigtig kunne finde noget om hvor meget en rottweiler hvalp vejer kun at det egntlig er det dobbelt.. Er det rigtigt?

 

Hilsen Marie

 

Alle vores hvalpe vejede omkring 6 kg ved 8 ugers alderen:-)

 

Men labrador er mindre end rottweilere, så det kan godt betyde noget:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok det lyder meget lille for sådan en blanding ... Karla er en gårdhundeblanding og hun vejede 2,5 kg da hun kom hjem 8 uger gammel. HUn er sluttet på en voksen vægt på 8.5 kg. hvilket må siges at være noget under hvor din vapper ender....

 

men jeg har ingen ide om hvad en sådan blanding burde veje - selvom mit umiddelbare bud ville have været det dobbelte ....

 

Er sælger godt klar over, at det er ulovligt at sælge hvalpene inden 8. uge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok det lyder meget lille for sådan en blanding ... Karla er en gårdhundeblanding og hun vejede 2,5 kg da hun kom hjem 8 uger gammel. HUn er sluttet på en voksen vægt på 8.5 kg. hvilket må siges at være noget under hvor din vapper ender....

 

Ja det syntes jeg jo også har lige vejet hende og hun vejer nu 4,3 kg og er 8½ uge.

 

 

Er sælger godt klar over, at det er ulovligt at sælge hvalpene inden 8. uge?

Ja og det var vi også men der var flere familie ting der spilte ind og at moren ikke havde givet mælk den sidste uges tid da hun ikke gad hvalpene.

Link til indlæg
Del på andre sites

om tæven giver mælk eller ej har intet med det at gøre, det er simpelthen ulovligt at fjerne hvalpene før de er min. 8 uger, dvs det er strafbart og bør meldes!!!

Der ud over lyder det til at du er blevet noget så gevaldig snydt, mine Tervuerenhvalpe vejede mellem 6 og 7 kilo da de var 8 uger og en tervueren er noget mindre end din race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Vi hentede vores lille hvalp lidt i mod min vilje, da hun var 7 uger og 2 dage. samme dag var vi ved dyrelægen. der sagde hun var en fin hvalp men evt. lidt lille.:neutral: Teyla er en blaning (moren ½ lab og ½ rott. og faren ren rott.) og hun vejede omkring 3 kg. jeg har ikke rigtig kunne finde noget om hvor meget en rottweiler hvalp vejer kun at det egntlig er det dobbelt.. Er det rigtigt?

 

Hilsen Marie

 

:vinken: Vores labrador tæve vejede 6 kilo ved afhentningen da hun var 8 uger... Ved ikke hvad der er "normalt"....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi hentede vores lille hvalp lidt i mod min vilje, da hun var 7 uger og 2 dage. samme dag var vi ved dyrelægen. der sagde hun var en fin hvalp men evt. lidt lille.:neutral: Teyla er en blaning (moren ½ lab og ½ rott. og faren ren rott.) og hun vejede omkring 3 kg. jeg har ikke rigtig kunne finde noget om hvor meget en rottweiler hvalp vejer kun at det egntlig er det dobbelt.. Er det rigtigt?

 

Hilsen Marie

 

:shock::shock::shock:

 

Izzie er dansk/svensk gårdhund og hun vejede 2 kg. da jeg hentede hende :shock: Hvordan kan en så stor race veje 1 sølle kilo mere?? Selv som 7 uger gammel :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

om tæven giver mælk eller ej har intet med det at gøre, det er simpelthen ulovligt at fjerne hvalpene før de er min. 8 uger, dvs det er strafbart og bør meldes!!!

Der ud over lyder det til at du er blevet noget så gevaldig snydt, mine Tervuerenhvalpe vejede mellem 6 og 7 kilo da de var 8 uger og en tervueren er noget mindre end din race.

 

Jeg er ikke her for at diskutere jeg mener bestemt hellere ikke at hvalpe skal hentes før. Men i denne situation var der ikke andet muligt, jeg vil ikke komme nærmer ind på det af hensyn til min nervø og dennes familie. det jeg gerne vil er at give teyla de bedste forudsætning ud fra de omsændigheder vi nu engang har.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke her for at diskutere jeg mener bestemt hellere ikke at hvalpe skal hentes før. Men i denne situation var der ikke andet muligt, jeg vil ikke komme nærmer ind på det af hensyn til min nervø og dennes familie. det jeg gerne vil er at give teyla de bedste forudsætning ud fra de omsændigheder vi nu engang har.:-)

 

Der er intet der forandre på at det er ulovligt!!

Det bør meldes!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle vores hvalpe vejede omkring 6 kg ved 8 ugers alderen:-)

 

Men labrador er mindre end rottweilere, så det kan godt betyde noget:-D

 

Luna vejede 5 kg som 8½ uge gammel, så det er nu ikke så stor en forskel:-D

 

Vi hentede vores lille hvalp lidt i mod min vilje, da hun var 7 uger og 2 dage. samme dag var vi ved dyrelægen. der sagde hun var en fin hvalp men evt. lidt lille.:neutral: Teyla er en blaning (moren ½ lab og ½ rott. og faren ren rott.) og hun vejede omkring 3 kg. jeg har ikke rigtig kunne finde noget om hvor meget en rottweiler hvalp vejer kun at det egntlig er det dobbelt.. Er det rigtigt?

 

Men jeres lyder godt nok meget lille:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også at det kunne være super med nogle billeder, så man kunne se hende. Virker hun ellers velnæret? Er sælgere heeeeelt sikre på at faren er den de tror det er?

 

Hvis vi ser billeder kan vi andre måske være med til at bedømme om det er den blanding I tror :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...