Hop til indhold

Analkirtler på 17 uger gammel hvalp?


Gæst Christina1
 Share

Recommended Posts

Gæst Christina1

Jeg har lige solgt min hvalp på 17 uger igår og de nye ejere har så taget ham til dyrelæge idag hvor dyrelægen så har tømt hans analkirtler.

 

Dette troede jeg dog ikke var normalt på en så ung hund - hvad med jer har i været ude for det?

 

Det skal lige siges at vi ingen problemer har observeret med hans numse før og at de nye ejere siger at han har vist tegn på kløe i røven ved at han skulle have kørt sig henover græssset. Dette har vi dog set før, men i forbindelse med at han havde lidt lort hængende der ikke ville slippe.

 

Jeg håber der er nogen der kan svare om dette er normalt, da jeg har lidt dårlig samvittighed over at de har fået en ny hund som så havde brug for dyrelægebehandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine kører røv meget pludsligt, og dyrlægen siger at man altid kan presse noget ud, det er så kun når der er fyldt at hun kører røv - jeg har aldrig oplevet en hund køre røv når der var høm bagi, det har mine absolut ikke kunnet lide at få smurt rundt i bagdelen.

 

Aner intet om, hvor tidligt de kan få anal-problemer - men det er da heldigvis nemt at få ordnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig lyder det som dyrlægen gerne ville tjene penge på et eller andet, for det er ikke normalt på en hvalp i den alder. Normalt er det ikke nødvendigt for det er da en ting hundene selv klarer, hvis altser de har en normal fast afføring. Jeg tror mange hunde kører røv uden der er noget galt, men kig dem bagi og se om det er en gang vask eller det bare er deres fæld af hår der generer huden. ( Løse korte hår stikker, så brug fingerne eller en kam og få dem fjernet på det lidt imtime vanskelige sted). Det giver ro, og så forstår man næsten ikke der kan være så mange næsten løse hår på så lille plads.

 

Hilsen Karen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christina1

Tak for jeres svar... Ja han kører heller ikke lorten rundt, men det er jo netop hvis der sidder noget græs eller tråd eller lignende med i lorten at han har gjort det fordi det ikke ville ud..

 

Ja min første tanke var også at det var dyrelægen der så en god indtægtskilde.. Og synes godt nok at de stoler lidt blindt på ham, men vel også fordi de er bange for at overse noget...

 

Han skal jo behandles hvis der er det mindste - men så sandelig heller ikke overbehandles!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst teflonhat

Er der nogen af jer, der har hørt (eller fulgt) det råd, at man kan modvirke betændelse i analkirtlerne ved at give hunden (rigtige) kødben? Det skulle give så hård mave, at analkirtlernes indhold presses ud med afføringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu ikke oplevet andet end at det er meget normalt at dyrlægen lige tjekker analkirtlerne når man kommer til tjek med en hund -uanset hundens alder og hvis der er behov for det, så tømmer h*n dem jo, det ser jeg altså ikke som noget unormalt ;-) Og hvis der, som jeg formoder, bare er tale om at dyrlægen har taget et stykke papir og klemt en gang, så er det altså heller ikke noget de tager penge for... Hos min dyrlæge er det i hvert fald en del af de normale sundhedstjek :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har shoppet meget rundt blandt dyrlæger og har aldrig oplevet at en finger i nummeren var standard, udfra skrigene tror jeg ikke det er vildt behageligt at få tømt og ville nok frabede mig at få gjort det som standard ;-)

 

Nu plejer mine dyrlæger så ikke at stikker noget som helst op i numsen på hunden -og heller ingen af mine hunde har nogensinde skreget, eller i det hele taget så meget som pevet når de har fået tømt analkirtler ;-) Så i min verden er det nu altså en meget normal standart ting :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Christina..

Det er nok meget forståeligt at en ny ejer starter med at få undersøgt sin nye hvalp hos dyrlægen? Man kan få lidt gode råd om kost og fodertilstand og pels og få kikket ører, øjne, poter og altså osse numse.. Hvis der er en negl at klippe eller en analkirtel at trykke, så kan dyrlægen gøre det med det samme.

Det har nok været et helt almindeligt helbredscheck.

Hvis der ikke har været andet at bemærke end at der kunne trykkes lidt ud af analkirtlerne, så er det da rigtig fint. Så har hvalpen da været i fin stand.

 

Hvorfor har du solgt ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...