Hop til indhold

Flere spørgsmål ang. træning af hundehvalp


Gæst Teyla
 Share

Recommended Posts

Ømm hvor har jeg skrevet at henne at hun skal være så meget selv? og andre der for hvalpe arbejder og har vel også børn... men jeg ved hvad du menner og vi har også haft mange overvejelser inden. om det skulle være nu eller senere.

Alene tid om natten, da den sover for sig selv og så alenetid når i er på job :-)

Vi gjorde også vores overvejelser og de gik hovedsageligt på om vi havde tid til at gå tur 2-3 gange om dagen og ellers "almindelig" kontakt/hjerne aktivering i løbet af dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

som sagt har vi kun en lille bil og bagerummet er åbnet så når hun bliver stor kan hun kigge til ungerne på bagsædet. bagsædet har 2 sæder og her har vi børnene.. så der kan ikke være en hund, samtidig er bagerummet så lille at man ikke ville kunne sætte en stor transportkasse i den..

 

Marie

 

Ps. blev lidt bange for den tone der hurtig kom her.:(

 

Jodie peb og hylede også meget i starten, da hun skulle køre bil. Indtil hun fandt ud af at det var ok, så havde vi hende på bagsædet sammen med børnene. Her var hun helt rolig og slet ikke bange. Senere blev hun så sat om bagi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ellers også læst flere steder at hunden ikke må få noget inden man går hjemme fra.:???:

Men jeg syntes lyder som en super ide så det vil jeg prøve:blink: er det hundes tørfoder du blander med leverposteg?

 

Den er ny for mig - den med at de ikke må få noget.

 

Liva har altid fået et frosset marvben/Kong, når jeg tager hjemmefra. Hvilket nu betyder, at når jeg går ud og tager den "fine" jakke på, så sætter hun sig foran fryseren med en attitude, der klart siger "så stik mig da det ben og smut pomfrit".

 

Jeg laver fyldet af tørmad, som opblødes med varmt vand og tilsættes lidt hvidløgsgranulat (fra Olivers). Jeg laver ugens forbrug klar hver søndag, så jeg ikke skal tænke på det i løbet af ugen.

 

Liva får så lov til at slikke skålen for det overskydende fyld :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter mit hoved er alenetid enlig også når hunden sover, i det at den jo psykisk ikke er i kontakt med os.

 

Vores lille golden er 4 mdr og en uge nu, og hun elsker at køre bil.

Vi startede med at have hende mellen mine ben ved forsædet, så rykkede vi om på bagsædet, så blev hun på bagsædet og jeg rykkede om på forsædet.

Og nu løber hun hentil bilen (som også er en lille vw polo fox) og hopper glad ind på bagsædet når der bliver sagt "ja" eller "ind".

Vors mål er helt klart også at hun skal i om bag i, og tror det kommer til at gå helt smarte frit:mrgreen:

 

Så hvis i går langsomt frem så skal det skam nok komme;-)

 

Men hvor lang tid skal Teyla være alene hjemme, og hvor gammel er hun?

har ikk kunnet finde det nogen steder:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemo sover når vi kører bil, også da vi kørte til jylland, 3½ time hver vej :5up:

 

Om natten sover Nemo i sin transportkasse ved siden af min seng, det er samme kasse som han er i når vi kører bil.

 

Gør jeg mig sengeklar, hopper han selv i kassen og er klar til at sove, tager jeg kassen frem og giver ham sele ¨på, så hopper han selv i kassen fordi han ved vi nu skal køre. Da han er helt tryg i kassen, kan den altid medbringes når vi skal ud hvor der måske er ting der gør ham utryg eller forhindrer ham i at få sin søvn, det er s**** praktisk. Men det er selvfølgelig også nemmere med en lille hund = lille kasse!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter mit hoved er alenetid enlig også når hunden sover, i det at den jo psykisk ikke er i kontakt med os.

 

Vores lille golden er 4 mdr og en uge nu, og hun elsker at køre bil.

Vi startede med at have hende mellen mine ben ved forsædet, så rykkede vi om på bagsædet, så blev hun på bagsædet og jeg rykkede om på forsædet.

Og nu løber hun hentil bilen (som også er en lille vw polo fox) og hopper glad ind på bagsædet når der bliver sagt "ja" eller "ind".

Vors mål er helt klart også at hun skal i om bag i, og tror det kommer til at gå helt smarte frit:mrgreen:

 

Så hvis i går langsomt frem så skal det skam nok komme;-)

 

Men hvor lang tid skal Teyla være alene hjemme, og hvor gammel er hun?

har ikk kunnet finde det nogen steder:confused:

 

Teyla er ikke så gammel knap 9 uger. vi fik hende da hun var lidt over 7 uger (anden diskution ved det er ulovligt) og den første uger har hun sovet inde i soveværelset ved min seng efter den første uge kom hun i køkkenet sammen med min gamle terrie der er på ferie(bliver hentet idag eller imorgen) unden problemmer selvfølgelig med en lille pøl på gulvet om morgen.

 

i øjeblikket har jeg barsel men skal starte om en uge og så vil hun have en alene tid imellem 6-7 timer, før min mand kommer hjem

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ellers også læst flere steder at hunden ikke må få noget inden man går hjemme fra.:???:

Men jeg syntes lyder som en super ide så det vil jeg prøve:blink: er det hundes tørfoder du blander med leverposteg?

Ja det er helt almindelig tørfoder :-D

Du kan også blade med smøreost, en rest sammenkogt fra middagen, dåsemad eller andet, jeg opløser ikke tørfoderet, mine hunde kan godt lide det knaser og de gider ikke alt for findelt mad:blink:

Du giver benet direkte fra fryseren, det giver ekstra arbejde til hunden for at få fyldet ud, de fleste hunde sover bag efter.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu så lige at I bor i Ribe = ikke så langt herfra :mrgreen:

 

En af de ting, jeg gjorde, at jeg skulle lære Liva at køre bil (hun har nu aldrig været bange for det) var altid at sørge for, at vi kørte skægge steder hen, så hendes association blev bil = sjov og spas.

 

Hvis I har lyst, kan I da komme her forbi eller vi kan mødes på et neutralt sted. Liva er god til hvalpe, sagt på den måde at hun er meget tålmodig og lader dem slippe afsted med (næsten) det meste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen selv tak da:mrgreen:

 

Soey sover i stuen (da jeg virkelig har brug for min alene tid om aftenen, men går nu først i seng ved en 12 tiden, og hun er med mig på arbejde)

og det tog en måned:shock: hvor jeg sov i stuen, så køkkenet med børnegitter indtil stuen og så gradvist længer og længer ud i gangen og til sidst ind i soveværelset. Jeg ville være helt sikker på at hun var 1000% tryk ved at sove alene i stuen, så hun ikke ville blive bange for at være alene.

Og det har virkelig virket godt, nu ved hun at når lyset bliver slukket og gittert bliver lukket så sover man:-D og det er så dejligt at man er sikker på hun agr det godt og der ingen dårlig fornemelse har:mrgreen:

 

Og med alene hjemmetræning så må man da sige at du har lidt travlt:???:

Soey er alene hjemme i køkkenet uden adgang til stue eller gang, hun får altid et marvben med foder og og et eller andet lækkert smag, og skal hun være alene i 6 timer (er det makse hun er alene i) så får hun også en foder bold eller et viskestykke med forder i. udover det er der jo selvfølgelig hendes legetøj og dvr, tyggeben.

 

VI brugte en måned med at træne alene hjemme (ingen angst her:mrgreen:) med først 2 min og så 5 min osv, osv. og det var 2 gange om dagen, i starten smed jeg lid foder på gulvet, så hun lig kunne bruge de 5 min jeg var væk på det, mavben kom først på ved 15 min.

Soey ved at når gittert til stuen er lukket og mor og far tager tøj på, så får hun nået godt og så er den ikke længer:blink:

 

ups blev lidt langt:engel:

 

Alenehjemme træning se at komme i gang;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Se nu er der jo så mange gode råd om hvordan folk laver fyld til deres marvben eller kong (skal helt sikkert prøve dem;-))

Men tænkte at måske nogle kunne bruge hvordan jeg gør det tager nemlig kun 10 minutter:mrgreen:

 

Man køber et marvben/gnaveben ved dyrehandlern med fyld i, så skraber man fyldet ud og putter ca en halv teske pr, ben i en skål, putter fuldfoder i så det passer med benene, og så lidt kogene vand i.

Det må ikke være for vådt heller ikke stå forlænge så det bliver til dej.

Nu har såden noget det jo med at vil glide ud på den anden side, då jeg stiller dem i en frostposeog søger for de står i fryseren så bliver det i benet:-D

Og når jeg såden syntes hun skal have en ekstra sjovt ben så kommer jeg lidt hundekiks eller et tyggeben ind i midten så syntes hun det er lidt sjover;-)

 

Har vi kogt kylling, kødboller, grønsager eller endet godt bruger jeg selvfølgelig det istedet for vand. Er jeg løbet tør for smagsfyld bruger jeg leverposteg som i andre ( frygser rasten af fyldet fra det købte ben, så er bare så nemt lige at tage op og lave uden at skal udden for døren)

Er der ekstra foderfyld tilbage så kommer jeg det i en frostpose og i fryseren, så når jeg vil have lidt fred indenfor så kaster jeg bare klumpen ud i haven og så bruger hun lige 10-20 minutter alt efter hvor stoe klumpen er;-)

 

Ups nu blev det lidt langt igen:engel: men håber der er nogen der kan bruge det:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu så lige at I bor i Ribe = ikke så langt herfra :mrgreen:

 

En af de ting, jeg gjorde, at jeg skulle lære Liva at køre bil (hun har nu aldrig været bange for det) var altid at sørge for, at vi kørte skægge steder hen, så hendes association blev bil = sjov og spas.

 

Hvis I har lyst, kan I da komme her forbi eller vi kan mødes på et neutralt sted. Liva er god til hvalpe, sagt på den måde at hun er meget tålmodig og lader dem slippe afsted med (næsten) det meste.

 

Hej Dorte

Det kunne da være rigtig hyggeligt:-D jeg er tit i gørding for at få akupunktur.

har du en mail adresse eller andet så vi kan aftale nærmere

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...