Hop til indhold

På fastende hjerte...


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

Jeg skal nok lade være med at misforstå dig. :-D

 

Hvis man bruger det bedste avlsmateriale, som findes inden for hver race, så har man levet op til avlsetikken.

 

For mig er mentaliteten en meget vigtig faktor i avlen.

 

Jeg udelukker ikke, at man kan avle på C- hofter. Det skal bare ikke være en selvfølge. Men af de muligheder, som du stiller op, så ville jeg også avle på c- hofter.

 

Så jeg er faktisk ganske enig med dig. Men målet må altid være at avle frem til det bedste. :-D

 

Helt klart :5up:

 

Men klart at du nok er lidt mere kræsen, der er trods alt temlig mange mange flere goldens end bernere og derfor er der jo klart nok også et større avlsudvalg og dermed bedre muligheder for at være kritisk :-D Med berneren skal man vente år, hvis man vil have hvalp efter to nærmest perfekte forældre. Og det er jo utopi, for så vil der opstå en genetisk flaskehals. Så man må være kræsen ift. racens gennemsnit :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Helt klart :5up:

 

Men klart at du nok er lidt mere kræsen, der er trods alt temlig mange mange flere goldens end bernere og derfor er der jo klart nok også et større avlsudvalg og dermed bedre muligheder for at være kritisk :-D Med berneren skal man vente år, hvis man vil have hvalp efter to nærmest perfekte forældre. Og det er jo utopi, for så vil der opstå en genetisk flaskehals. Så man må være kræsen ift. racens gennemsnit :5up:

 

Det var også det jeg prøvede, at forklare. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...