Hop til indhold

Dømt til ris på livstid?


Adele
 Share

Recommended Posts

Sherlock har over en længere periode, haft lidt dårligt mave. Jeg kan faktisk ikke huske, hvornår hans mave sidst var rigtig god. Får få uger siden havde han rigtig dårlig mave, men nu er det bare hvad det plejer.

 

Vi har skiftet foder en del gange, efterhånden. Fra det billigste til det lidt dyrere, osv. Nu gider vi snart ikke skifte mere.

 

Over den periode han havde rigtig dårlig mave, blandede vi ris i hans tørfoder, og hans mave blev bare bedre end nogensinde før.

 

Mit spørgsmål er, meget enkelt.

Kan man godt fodre en hund med delvist tørfoder/ris, hele dens liv? Eller kan der forekomme allergi? Eller skal vi bare blive ved med at skifte foder?

 

Tak på forhånd

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm, nu ved jeg godt at den snak har været mange gange omkring foder til Sherlock, men jeg bliver altså lige nødt til at fortælle, at dengang jeg fik min første hund Futte fik jeg at vide at han ofte havde dårlig mave og det havde han også da jeg fik ham... Han blev med det samme skiftet over på et ordentligt foder (det var lavkvalitetsfoder han havde fået indtil da) og siden da fungerede hans mave til ug med kryds og slange :5up: Så måske skal du forsøge at overtale dine forældre ENDNU ENGANG :blink: til at bruge LIDT flere penge på Sherlocks foder? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg jo ikke om det er sådan i HAR gjort det, men jeg ville gøre sådan her:

 

Dårlig mave = kogte ris, kogt kylling og kogte gulerødder indtil maven er helt i topform igen. Dag 2+3 også blande A38 i.

 

Blande en smule tørfoder i, og ligeså stille øge mængden, og så se hvad der sker.

Kommer den dårlige mave igen, så gå lidt tilbage og holde ham på den mængde i et stykke tid.

Måske er hans mave sart?

 

 

Jeg ville nok også tjekke hvad indholdet har været i det forskellige foder han har prøvet, hvis en eller 2 ting går igen i dem alle, så se om jeg kan finde et foder uden de ting. For at se om det kan være at der er noget han ikke kan tåle, som du selv er inde på.

 

Håber du finder ud af det! Lyder jo ikke så rart :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

Nu har jeg ikke fulgt med i hvad du har prøvet så du må undskylde hvis jeg kommer med noget du har hørt 1000 gange før.

Vores Enzo har også døjet en del med maven, det vi er nået frem til er at undgå alt der har korn i pluds undgå svine/ko lever både i tørkosten og godbidder, vi havde skiftet til Arion's ris og lam fodder og det gik fint men ind mellem fik han dårlig mave så kiggede vi på godbidderne og efter megen læsen og søgen prøvede vi at undgå alt der havde lever i også og siden har Enzo haft det godt.

Håber i finder en løsning, ved hvordan det er at gå og være bekymret og spekulere, der er ikke noget være end når vores vuffere er syge.

God bedring med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg vil også sige at du skal prøve at kigge på det foder i giver ham...

Og så er fiskeboller også en god ide sammen med ris. Da min fars hund fik madforgiftning sagde dyrlægen at han skulle have fiskeboller og ris :-)

 

Og det kan jo være at der er noget i hans foder som han ikke kan tåle, så måske i skulle få ham undersøgt? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, tak for de mange svar. Nu tager jeg den lige fra en ende af :mrgreen:

 

Øhm, nu ved jeg godt at den snak har været mange gange omkring foder til Sherlock, men jeg bliver altså lige nødt til at fortælle, at dengang jeg fik min første hund Futte fik jeg at vide at han ofte havde dårlig mave og det havde han også da jeg fik ham... Han blev med det samme skiftet over på et ordentligt foder (det var lavkvalitetsfoder han havde fået indtil da) og siden da fungerede hans mave til ug med kryds og slange :5up: Så måske skal du forsøge at overtale dine forældre ENDNU ENGANG :blink: til at bruge LIDT flere penge på Sherlocks foder? :-D

 

Vi fodrer lige pt. med Precept, det er langt fra det billigste man kan få, og så mener jeg heller ikke at det er helt dårligt. Mine forældre vil absolut ikke betale mere end vi gør nu, for vi er jo kommet til den konklusion, at Sherlock spiser godt den samme mængde foder, ligemeget hvad han får. Så jeg tror desværre ikke at det dyrere foder er en mulighed, selvom jeg gerne ville have det.

:-)

 

Har han prøvet at barfe? Er han blevet undersøgt? Tror ikke der sker det store ved at give ham ris, men jeg ville da gerne være sikker på at der ikke var noget skummelt som gav ham dårlig mave.

 

Vi har ikke prøvet at barfe, og vi har heller ikke mulighed for det, da vores fryser er alt for lille :oops: Desuden tror jeg ikke han ville bryde sig om det. Han er ikke meget for rå ben. Desværre.

 

Han skal til lægen engang her i oktober, til sit årlige tjeck, så her har jeg tænkt mig at få spurgt dyrelægen, om muligvis vi kunne få taget noget prøveværk :-)

 

Nu ved jeg jo ikke om det er sådan i HAR gjort det, men jeg ville gøre sådan her:

 

Dårlig mave = kogte ris, kogt kylling og kogte gulerødder indtil maven er helt i topform igen. Dag 2+3 også blande A38 i.

 

Blande en smule tørfoder i, og ligeså stille øge mængden, og så se hvad der sker.

Kommer den dårlige mave igen, så gå lidt tilbage og holde ham på den mængde i et stykke tid.

Måske er hans mave sart?

 

 

Jeg ville nok også tjekke hvad indholdet har været i det forskellige foder han har prøvet, hvis en eller 2 ting går igen i dem alle, så se om jeg kan finde et foder uden de ting. For at se om det kan være at der er noget han ikke kan tåle, som du selv er inde på.

 

Håber du finder ud af det! Lyder jo ikke så rart :ae:

 

Da han havde virkelig dårlig mave, skiftede vi til at fodre med hovedsageligt ris, og en lille smule foder. Så blev foderdelen lige så stille større og større, og hans mave var bare bedre, end nogensinde før. Men en uges tid efter vi var skiftet helt over til foder igen, blev hans mave igen dårlig. (Det vil sige, ikke så dårlig som den var, da vi begyndte på risene. Men almindeligt-dårlig)

 

Jeg har også overvejet om det kunne være noget i foderet. Men det tvivler jeg på at mine forældre vil bakke mig op i, selv hvis jeg fandt noget der kunne være årsagen. Nu må i altså ikke tro at mine forældre er nogle frygtelige mennesker, det er de overhovedet ikke. De har bare et lidt mere "gammeldags" forhold til hundehold, end jeg :-)

 

Hejsa

Nu har jeg ikke fulgt med i hvad du har prøvet så du må undskylde hvis jeg kommer med noget du har hørt 1000 gange før.

Vores Enzo har også døjet en del med maven, det vi er nået frem til er at undgå alt der har korn i pluds undgå svine/ko lever både i tørkosten og godbidder, vi havde skiftet til Arion's ris og lam fodder og det gik fint men ind mellem fik han dårlig mave så kiggede vi på godbidderne og efter megen læsen og søgen prøvede vi at undgå alt der havde lever i også og siden har Enzo haft det godt.

Håber i finder en løsning, ved hvordan det er at gå og være bekymret og spekulere, der er ikke noget være end når vores vuffere er syge.

God bedring med ham.

 

Det er ikke usandsynligt, at der er noget han ikke kan tåle.. Men desværre bliver foderet ofte dyrere, jo mindre korn og lign. der er i, og som sagt er det mine forældre der betaler for foderet. De er ikke så nemme at rykke med.

 

Ja jeg vil også sige at du skal prøve at kigge på det foder i giver ham...

Og så er fiskeboller også en god ide sammen med ris. Da min fars hund fik madforgiftning sagde dyrlægen at han skulle have fiskeboller og ris :-)

 

Og det kan jo være at der er noget i hans foder som han ikke kan tåle, så måske i skulle få ham undersøgt? :-)

 

Som sagt vil jeg også meget gerne at vi får ham undersøgt, til næste dyrelægetid, her i oktober. Så måske finder vi ud af noget dér!

 

-------------

 

Mange tak for alle rådene :kys:Det er så dejligt at have et sted at henvende sig, når tingene ikke helt er som de skal være ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...