Hop til indhold

Kamphunden Ice aflivet


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Jeg er sådan set ikke uenig med dig:-) jeg er bare bange for at vi allerede har for mange omsplaceringshunde af den type:(

Det kan du selvfølgelig have ret i. I den sammenhæng er det selvfølgelig bedre, hvis folk begyndte at tænke sig lidt om. Men det er nok ønsketænkning :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

historien melder jo også at undersøgelser har vist den var aggressiv, også over for mennesker.

 

har det ok med den blev aflivet, men har det skidt med det tog 5 mrd.

Okay, men jeg kender som sagt ikke hele historien. Hvis den var aggressiv generelt, er jeg enig med dig i, at den ikke skulle omplaceres.

 

Problemet er jo bare at hunden altid er den store taber, når mennesker ikke kan finde ud af opdrage/træne/behandle dem ordentligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, men jeg kender som sagt ikke hele historien. Hvis den var aggressiv generelt, er jeg enig med dig i, at den ikke skulle omplaceres.

 

Problemet er jo bare at hunden altid er den store taber, når mennesker ikke kan finde ud af opdrage/træne/behandle dem ordentligt.

 

Ellers er problemet netop at hunden ER trænet ordentligt.... til at slå kaniner ihjel. Det ved jeg praktiseres på de kanter. :megaked:

 

Jeg har ledt og ledt, for selve drabet blev filmet af drengen i familien, og det blev vist i aftenshowet, men jeg kan ikke finde det. Men i den video syntes jeg ikke hunden virkede almindeligt interesseret i kaninen men nærmest uhyggeligt engageret (måske fordi jeg vidste på forhånd hvad der ville ske - men alligevel). Og sådan en hund synes jeg ikke har en eksistensberettigelse i vores samfund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers er problemet netop at hunden ER trænet ordentligt.... til at slå kaniner ihjel. Det ved jeg praktiseres på de kanter. :megaked:

 

Jeg har ledt og ledt, for selve drabet blev filmet af drengen i familien, og det blev vist i aftenshowet, men jeg kan ikke finde det. Men i den video syntes jeg ikke hunden virkede almindeligt interesseret i kaninen men nærmest uhyggeligt engageret (måske fordi jeg vidste på forhånd hvad der ville ske - men alligevel). Og sådan en hund synes jeg ikke har en eksistensberettigelse i vores samfund.

På hvilke kanter?

 

Under alle omstændigheder mener jeg stadig at det er en skam at hunde skal aflives, fordi ejeren er en klaphat. Selvom vi selvfølgelig ikke kan have en hund, der er trænet til konsekvent at slå andre dyr ihjel, så har jeg stadig ondt af hunde, der havner sådan et sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

På hvilke kanter?

 

Under alle omstændigheder mener jeg stadig at det er en skam at hunde skal aflives, fordi ejeren er en klaphat. Selvom vi selvfølgelig ikke kan have en hund, der er trænet til konsekvent at slå andre dyr ihjel, så har jeg stadig ondt af hunde, der havner sådan et sted.

 

Åhhh, du må ikke misforstå mig.... det har jeg bestemt også. :cry:

 

I Birkerødområdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

På hvilke kanter?

 

Under alle omstændigheder mener jeg stadig at det er en skam at hunde skal aflives, fordi ejeren er en klaphat. Selvom vi selvfølgelig ikke kan have en hund, der er trænet til konsekvent at slå andre dyr ihjel, så har jeg stadig ondt af hunde, der havner sådan et sted.

 

de behøver nu ikke at være trænet det ligger også meget i instinkterne. jeg er opvokset på en gård med vild katte og en gård hund. vi har haft scæfere, lab og golden retriver. og de er aldrig gået af vejen for at nuppe en kat i ny og næ.

og min gamle terrier ville hellere ikke ikke gå af vejen for noget, han ville også blive ved med at kæmpe for at få fat i noget. om det så var i bur.

 

I skal ikke misforstå mig, jeg ville også reagere vildt hvis en fremmet hund stod i min have og tog børnes kæledyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

de behøver nu ikke at være trænet det ligger også meget i instinkterne. jeg er opvokset på en gård med vild katte og en gård hund. vi har haft scæfere, lab og golden retriver. og de er aldrig gået af vejen for at nuppe en kat i ny og næ.

og min gamle terrier ville hellere ikke ikke gå af vejen for noget, han ville også blive ved med at kæmpe for at få fat i noget. om det så var i bur.

 

I skal ikke misforstå mig, jeg ville også reagere vildt hvis en fremmet hund stod i min have og tog børnes kæledyr.

Det er selvfølgelig rigtigt. Men der må ejeren jo forsøge at tage sine forholdsregler.
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig rigtigt. Men der må ejeren jo forsøge at tage sine forholdsregler.

 

Der er vi enige og de skal selvfølgelig hellere ikke forstærke det. Men man lander igen på at det er ejerene der er problemet her.:evil: det hjælper selvfølgelig ikke de ramte.. Ved det

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Men den sag med kaninen er jo det andet tilfælde med den hund. Et par uger forinden var en, der ikke var hundens ejer, ude at lufte den, hvor hunden rev sig løs og jagtede to katte rundt. Den ene blev dræbt, mens den anden nåede at flygte op i et træ. Det var umuligt at få den til at stoppe.

 

Den enes kat var min kærestes families (den der flygtede).

Min kærestes lillesøster filmede det hele med sin mobiltelefon, jeg kan ikke huske det præcise forløb, men hundens ejer og nogle af hans venner blev tilkaldt og hunden blev fanget ind. Samtidig tog de mobilen ud af hånden på lillesøsteren og smadrede den ned i jorden, så den blev ødelagt.

 

Bare afliv lortet, ejerne lyder heller ikke for snu, men de køber vel bare en anden hund de splitter ad :-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...