Hop til indhold

Hvorfor ville du have hund?


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

hmm... :hmm: jeg ville ha hund fordi jeg altid har ønsket mig én :engel:

 

Den der sammenhørighed mellem menneske og hund, det utrolige venskab mellem to så forskellige.

 

Siden jeg var lille og fik læst De5 højt af min mor, og brændene ønskede at jeg havde en Tim i fodenden. Da vores hund var langhåret blev det hurtigt for varmt for hende.

 

En barndoms drøm om en følgesvend der var med alle vegne, og som du kunne forkæle.

 

De sidste par år har jeg haft et utal af gnavere og fugle, kat og fisk og skildpadder, men det var bare forkert for mig. Det føltes ikke rigtigt og passede ikke ind i mit liv ordentligt. Kæmpede ellers en hård kamp for at slæbe dem med mig alle mulige mærkelige steder, men det var tabt på forhånd :engel::lol:

Har desperat forsøgt at træne en kanin til at sove ved siden af mig om natten :roll: (da jeg var lille) og at få min papegøje med ud at gå tur.

 

Så til sidst var der vist kun ét at gøre og det var at få mig en hund. Og det er virkelig alt det jeg har manglet hos alle andre dyr :5up: Tror jeg fik så mange forskellige dyr fordi jeg var rastløs og ikke måtte holde hund, så forsøgte at fylde pladsen.

 

Og nu da jeg har Izzie har jeg intet ønske om nogensinde at holde gnavere igen :mrgreen: Hunden er perfekt til mig. Det var et stort skridt og et stort ansvar, men 100% det hele værd og vil aldrig undvære det bånd igen. Selvom min mor siger at det er et kæmpe ansvar og at man er "bundet" :rolleyes: Jeg har ikke noget imod at være "bundet" til sådan et dejligt væsen. Føles jo ikke som et bånd der binder, men mere som familien der venter på dig og glæder sig til at være sammen med dig! :blink:

 

Derfor! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne have hund fordi så var der en som altid var der når jeg kom hjem, jeg ville altid have en jeg kunne gåtur og lave sjove ting med, der ville altid være en der elskede mig ubetinget, der ville altid være en jeg kunne "snakke til" og fortælle hvor dum jeg synes hele verden er, jeg ville få et ansvar for et levende væsen, jeg ville have en at gå til træning med, opbygge tillid og samarbejde med - jeg ville have en der ville følge mig i tykt og tyndt, en som altid ville elske mig og være hos mig! :hjerte:

 

Det var drømmen - og sådan var det også i tiden med Sitto (og Kency) i første omgang.. anden omgang fik knust hele drømmen.. :cry: Jeg ved stadig ikke hvad der skete, men ondt gjorde det..

Men jeg glæder mig til den dag kommer, hvor jeg bliver frisk nok, til at det vil kunne blive som jeg drømmer om - og som beskrevet ovenover.. bare ikke med Sitto, hvis det er.. for hun bliver hos sin familie, resten af livet! :lun: :5up: Men hun vil altid være min soulmate.. og jeg vil besøge hende så ofte jeg har mulighed for det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Til at starte med, mødte jeg Azuro - og så var jeg solgt og skulle bare have en berner :mrgreen: Det var noget med det blide og kærlige sind, og det fantastiske bånd jeg fik med Azuro allerede der :hjerte: Jeg måtte bare også have en, jeg kunne føle det bånd med, som ikke kun var hos mig et par gange om året..!

 

Var så heldigvis så fornuftig (eller også skulle jeg bare have noget at fordrive tiden med), at jeg læste en masse hundebøger... Jeg tændte så på træning af hunde, især efter jeg forsøgte med Naja. Det resulterede i, at jeg faktisk kraftigt overvejede om jeg skulle kigge henad mod schæfer eller labrador i stedet, for at få en træningsvillig og træningsglad hund. Men nej, en berner måtte det altså blive og blev! Og han elsker heldigvis at træne, og jeg er heller ikke blevet træt af det :mrgreen:

Redigeret af bernerazuro
Stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Dengang da du slet ikke havde hund, hvorfor var det så at du gerne ville have en? ;)

 

Mine forældre har aldrig været hundemennesker. Så i starten da jeg var helt lille var jeg bange for hunde.

 

Men så flyttede vi til den her lille landsby da jeg var 6år gammel. Når vi sad ude i haven og grillede kom den lille D/S gårdhund der boede i huset nede bagved altid over og fik nogle pølsestykker. Den var noget sky overfor fremmede, men hvis man kastede pølsestykkerne blev den gerne hængende til der ikke var flere.

Nogle der boede længere nede bagved havde en golden/berner sennen blanding og dette store gule dyr kom ofte luntende og gravede et par kartofler op ad haven. Min mor hadede den og stod ofte ti minutters tid og skubbede på siden af den inden det dovne dyr endelig besluttede sig for at lunte hjem igen. Jeg morede mig altid gevaldigt når han kom på besøg.

Inde ved naboen havde de to goldens. Den ældste af dem kom ofte over og fik en nussetur af min søster og mig. Det var den mest godmodige hund jeg længe har mødt.

Her fik jeg øjnene op for hvor fantastiske hunde var og da vi havde lært naboen godt at kende spurgte jeg om jeg måtte komme og gå med deres hunde ind imellem. Jeg måtte gå med den ældste, hanhunden King. Det var nu mere King der gik med mig og det må have set vældig ud med lille mig på 6år og denne store golden, men King gik altid pænt på plads og var ligeglad med alt andet. Han nød bare sin gåtur med mig.

Tæven de havde kom desværre hurtigt til at nyt hjem efter jeg begyndte at gå med King (hvorfor ved jeg ikke), men jeg fik også ofte lov at passe King når naboerne var ude. Efter noget tid havde jeg fået lært ham at give pote, at gø på komando og at sidde med en godbid på snuden. Alt dette kun med lidt godbidder. Jeg var facineret.

 

Nå... Jeg kunne vist gøre dette til en uendelig historie, men jeg endte altså med at blive byens hundelufter og mødte en masse fantastiske hunde af alle mulige racer og støbninger og jeg var altid fast besluttet på at når jeg flyttede hjemmefra så skulle jeg have hund. hvad ville livet være uden? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Da jeg var barn boede jeg i en lille by med mine forældre.

Alle hunde i hele byen havde været ude og gå tur med mig. Jeg eeeelskede lange ture med hunde.

 

Min mor lovede mig så en hund når vi ikke havde vores kat mere.

Men.... Katten blev 19 1/2 år så adressen hos mine forældre var skiftet ud :roll:

 

Så da jeg endelig fandt det rette hjem hvor min kæreste og jeg ønsker at blive i mange år, så skulle vi have hund :ae:

 

-og så blev vi de heldige ejere af Bella. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vokset op med hund - en dejlig blanding af en fox terrier og dansk spids, som var et år ældre end mig. Hun blev 13-14 år, og jeg har kun gode minder om hende. Vi legede, gik ture, puttede og delte seng (hun lå med sit hoved ved siden af mit på hovedpuden). Jeg kunne fortælle hende alting, og hun var altid glad for at være sammen med mig. Når jeg kom hjem fra skolen, kom hun glad løbende ned af trappen for at tage imod mig med logrende hale.

 

Fordi jeg har så gode minder om at have hund som barn, har jeg altid tænkt, at jeg skulle have en hund igen engang. Det skulle dog lige passe ind, så jeg havde tid, råd + lyst til at prioritere den. I maj sidste år passede omstændighederne så sammen, og jeg fik min dejlige elskehund Tyson. :hjerte:

 

Det er så dejligt at have hund, så nu kan jeg ikke nøjes med én. :mrgreen: Når jeg flytter skal der derfor en hund til ind i familien. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg har ALTID ønsket mig en hund, men da mine forældre ikke ville være alene om ansvaret, ville de vente... jeg har måtte "nøjes" med mine 4 marsvin: Mutcher, Morgendug, lille Pjuske og Blackie... og deres MANGE MANGE afkom som vi gav til børnehaver mv... Derudover har jeg haft en høne der hed Rose... en rigtig kæle høne der ville nusses:lol:... hun og Mutcher stak på et tidspunkt af sammen fra deres bur, men vi fandt dem heldigvis.. de sad sammen under en busk...:blink:

Derudover har vi haft en del undulater... bla. min egen som hed Bonnie.. Han ar også et kælent, snakkende rad...:engel:...

 

Men som 18 årig sagde jeg at NU ville jeg altså have hund og jeg skulle nok stå for det hele!:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...