Hop til indhold

ADHD BØRN & HUND


Gæst Capone
 Share

Recommended Posts

Bliver simpelhen nød til at sige at det da simpelhen ikke kan passe at vi i dagens danmark er så snæver synet at alle bliver kørt over en kam.

 

Alle muskelhunde = Dræberhunde (ved vi jo alle sammen godt ikke passer en skid:mrgreen:

 

Alle ADHD`er = Folk og børn det ikke kan styre deres temperament og ikke kan lære (Det er da en gang gylle, og en meget forkert opfattelse af mennesker der har så meget at give, til både fire og to bende;-)

 

Alle der ryger hash = Er er dumme (At ryge hash er et valg som ikke alle finder klogt kan vi jo godt bliver enige om, men man bliver ikke aftomatisk dum af at ryge hash:???:

 

Alle indvandre = Kriminelle (Ej den holder heller ikke, at nogle ødelægger det for en hel folke gruppe er jo så forkert:ae:

 

Det er nogle af de ting som bare ikke er okay, det er sårene og ondt og bare ikke okay, i må meget undskylde mit sure opstød her.

Men nogen gange er det bare for meget:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd Hercules

Som voksen og forholdsvis ny-diagnosticeret med ADHD og en græsk gadehund, der var 'opfundet' ca 1 år inden kendskabet til mit handicap, har jeg mange gange været imponeret over, hvor dygtig min hund er til at forstå og afkode mine mærkværdigheder,talestrøm, udbrud og hva' har vi! Han er simpelthen et sproggeni! Kæresten og jeg bruger forskellige kommandoer (fordi jeg mange gange ikke kan huske, hvad det nu er jeg skal sige) og han er dygtig til at gøre det jeg mener og jo ikke altid ikke siger :roll:

Sommetider dog fornemmer jeg en vis forvirring hos ham, hvad jo i virkeligheden er meget forståeligt og så må JEG på skolebænken og genindøve kommandoer, og det samtidig med, at jeg skal holde koncentrationen helst hele tiden og det falder mig desværre meget svært i lang tid ad gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

En bekendt af os har en dreng med ADHD og af alle i den familie, var den dreng den eneste Bassen ville have med at gøre. Resten måtte ikke engang klappe ham, men drengen måtte kramme og knuse vores ellers ret reserverede og sippede hund, så en eller anden positiv udstråling må de unger ha´ på dyr.

 

Jeg vil så mene at det positive ligger hos hunden, nemlig i deres fantastiske evne til at vurdere den person, de står overfor. De fleste hunde kender udmærket godt et barn når de ser det, og er automatisk mere tolerante end de er overfor voksne (hvilket også er derfor det er totalt vanvittigt når forældre kræver at hunden skal være "under barnet i hierakiet").

 

Og til Soey, det er rigtigt at der er stor forskel på børn med ADHD. Forskellen er især stor mellem drenge og piger. Jeg ville sjældent være betænkelig ved at lade en ADHD-pige omgås mine hunde, men jeg ville ikke turde det samme med en dreng. Kald det bare fordomsfuldt, men det bygger på adskillige møder med destruktive og ukontrollérbare unger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil så mene at det positive ligger hos hunden, nemlig i deres fantastiske evne til at vurdere den person, de står overfor. De fleste hunde kender udmærket godt et barn når de ser det, og er automatisk mere tolerante end de er overfor voksne (hvilket også er derfor det er totalt vanvittigt når forældre kræver at hunden skal være "under barnet i hierakiet").

 

Og til Soey, det er rigtigt at der er stor forskel på børn med ADHD. Forskellen er især stor mellem drenge og piger. Jeg ville sjældent være betænkelig ved at lade en ADHD-pige omgås mine hunde, men jeg ville ikke turde det samme med en dreng. Kald det bare fordomsfuldt, men det bygger på adskillige møder med destruktive og ukontrollérbare unger.

 

Oki. Jeg havde simpelhen ikke tænkt det den vej om...måske fordi vi ikke har børn, så jeg har ikke haft rigtig lejlighed til at betragte spillet mellem børn og hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Umula ja jeg vil nok kalde det lidt fordomsfuldt, da de fleste adhdér jeg kender er drenge og mænd, drangene har jeg aldrig haft betænkligheder med.

For mig er det nok lidt mere de højt råbene mænd, jeg holder lidt ekstra øje med, men har aldrig mødt nogle som jeg ikke ville have omgik min hund.

 

Må sige at jeg er rimelig ked af at du har haft så dårlige oplevelser med adhd´er.

Men kan nu godt forstå at du beskytter din hund mod dårlige oplevelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...