Hop til indhold

Hundeforsikring


Gæst IreneSH
 Share

Recommended Posts

Hmm synes også det lyder dyrt..

 

Jeg har tre hunde ansvars forsikrede og 1 sygeforsikret( de to andre var for gamle til at blive det) og det giver jeg 1900 kr om året for.:engel:

 

Ved godt at jeg så mangler sygeforsikring på de to "Gamle" men det er der ikke noget at gøre ved, har først fået øjnene op for sygeforsikring i år...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja høj selvrisiko. men den skulle så også dække mere. Jeg mener så forøvrigt at jeg har ca 800kr i selvrisiko på den jeg har nu, men det kommer altid som en overraskelse for der står et på policen og noget andet når opgørelsen kommer for så bliver der lagt moms og gebyrer og meget andet sjovt på. men det er jo nok ens ligegyldigt hvilket selskab man vælger.

men bortset fra det så skal jeg prøve agria næste gang.

 

Jeg har altid betalt nøjagtigt, det som selvrisikoen er på, hvilket vist er omkr 300-350 kr

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal passe på, når man har ældre hunde- selvom der står livslang, så sættes der alligevel aldersgrænser på. Dyrekassen,feks, nedskriver erstatningssummen de sidste år og ophører ved store hunde ved 8 år, andre hunde 12 år osv.

 

Desuden er der efterhånden en del undtagelser- alle sygdomme som kan relateres genetiske defekter dækkes ikke- hvis man på nogen måde kan aflede sygdommen af en af racen kendt defekt , så er der ingen dækning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Man skal passe på, når man har ældre hunde- selvom der står livslang, så sættes der alligevel aldersgrænser på. Dyrekassen,feks, nedskriver erstatningssummen de sidste år og ophører ved store hunde ved 8 år, andre hunde 12 år osv.

 

Desuden er der efterhånden en del undtagelser- alle sygdomme som kan relateres genetiske defekter dækkes ikke- hvis man på nogen måde kan aflede sygdommen af en af racen kendt defekt , så er der ingen dækning.

 

Det er vel på livsforsikringen, der bliver nedskrevet, ligesom alle andre gør ?

 

Kan intet finde i sygeforsikringen om den bliver nedskrevet, på grund af alder

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Det står faktisk i deres brochure på side 6 og 7, der står også at hvis man er nødt til at aflive sin hund som følge af en genetisk defekt (kunne være hd) så dækker livsforsikringen ikke.

 

Mit link går desværre ikke, men hvis man går ind på dyrekassen, og derefter "tegn en forsikring" så får man muligheden for at linke til den alm, brochure.

 

med sygeforsikringer er der faktisk rigtig mange undtagelser, som er gode at kende- så man ikke satser for meget på hjælp når det kniber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal passe på, når man har ældre hunde- selvom der står livslang, så sættes der alligevel aldersgrænser på. Dyrekassen,feks, nedskriver erstatningssummen de sidste år og ophører ved store hunde ved 8 år, andre hunde 12 år osv.

 

Desuden er der efterhånden en del undtagelser- alle sygdomme som kan relateres genetiske defekter dækkes ikke- hvis man på nogen måde kan aflede sygdommen af en af racen kendt defekt , så er der ingen dækning.

 

Det er nemlig lige den, jeg er røget ind i med Livas hofter.

 

Dyrlægen er smart og nævner ikke ordet HD på regningen eller da forsikringsselskabet ringer til ham, men siger "vi behandler hunden for gigtsymptomer".

 

Problemer er så bare, at når hunden er under 4, er gigt at betragte som medført og bliver derfor ikke dækket

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Det står faktisk i deres brochure på side 6 og 7, der står også at hvis man er nødt til at aflive sin hund som følge af en genetisk defekt (kunne være hd) så dækker livsforsikringen ikke.

 

Mit link går desværre ikke, men hvis man går ind på dyrekassen, og derefter "tegn en forsikring" så får man muligheden for at linke til den alm, brochure.

 

med sygeforsikringer er der faktisk rigtig mange undtagelser, som er gode at kende- så man ikke satser for meget på hjælp når det kniber.

 

Ja der er mange undtagelser i sygeforsikringerne, og det gælder alle selskaber !

 

Derfor skal man også læse de forskellige igennem og finde det selskab der passer bedst til ens race.

 

I det øjeblik vi snakker hd, så fraskriver alle sig mere eller mindre det hel, hvis der ellers fremgår hd af regningen....

 

Men der er stadig forskel på en livsforsikring og sygeforsikring, derfor jeg skrev....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er mange undtagelser i sygeforsikringerne, og det gælder alle selskaber !

 

Derfor skal man også læse de forskellige igennem og finde det selskab der passer bedst til ens race.

 

I det øjeblik vi snakker hd, så fraskriver alle sig mere eller mindre det hel, hvis der ellers fremgår hd af regningen....

 

Men der er stadig forskel på en livsforsikring og sygeforsikring, derfor jeg skrev....

 

ja selfølgelig er der forskel, men for begge forsikringer gælder det at den bedste dækningsgrad opnåes hvis man går med en 100% dokumenteret rask hund på gade og man så rammes af et løsgående missil fra nordkorea.

 

Der er virkelig mange undtagelser og idag er det sådan at omkring 200 racer har fra 3 til ? identificerede arvelige skavanker- har du problemer med bentøjet kan næsten enhver ting henføres til hdskavanken, og sådan er det med næsten alle skavanker.

 

Jeg ved godt at en del af forsikringsselskaberne er flinke til at udbetale de 80% - selvrisikoen, men man skal bare være klar over at det langt fra er en garanti, fordi rigtig mange sygdomme kan dækkes ind under avlsfejl.

 

når så samme selskaber, nedskriver erstatningen fra 5 år på de store racer, og samtidig sikrer sig med at aflivninger som følge af arvelige dispositioner, ja så er man næsten sikker på at komme til at betale hele gildet selv, fordi det for det meste er +5år sygdommene for alvor holder party i vores kæledyr.

 

 

Og med en livsforsikring i hånden (mm hunden rammes af føromtalte missil, ) så er sandsynligheden jo for at din hund dør af nogle af disse skavanker kommer til udtryk- ja den sandsynlighed er jo næsten 100- og dermed ingen penge.

 

Jeg har også sygeforsikring- og det er udmærket -hvis man får et uheld- men man skal bare være klar over at der er rigtig meget som man ikke er beskyttet imod- og derfor kræver det ekstra penge på kontoen at holde hunden igang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

ja selfølgelig er der forskel, men for begge forsikringer gælder det at den bedste dækningsgrad opnåes hvis man går med en 100% dokumenteret rask hund på gade og man så rammes af et løsgående missil fra nordkorea.

 

Nu bliver det vist sat helt på spidsen.......

 

Har ikke været ude for at forsikringen har prøvet at "dække" sig ind under arvelige skavanker, ej heller når det har drejet sig om bentøjet og vi har trods alt været en del igennem....

Link til indlæg
Del på andre sites

ja selfølgelig er der forskel, men for begge forsikringer gælder det at den bedste dækningsgrad opnåes hvis man går med en 100% dokumenteret rask hund på gade og man så rammes af et løsgående missil fra nordkorea.

 

Nu bliver det vist sat helt på spidsen.......

 

Har ikke været ude for at forsikringen har prøvet at "dække" sig ind under arvelige skavanker, ej heller når det har drejet sig om bentøjet og vi har trods alt været en del igennem....

 

Ja det er på spidsen- det er bare for at fortælle at der er man har mange undtagelser for at dække skaden

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er på spidsen- det er bare for at fortælle at der er man har mange undtagelser for at dække skaden

 

Tjoo, men hvis ulykken ude, så dækker forsikringen :5up:

 

Jeg ser mere som en ulykkesforsikring, som gør, at min hund kan få den behandling, hun har brug for uden hensyn til hvor elendig min privatøkonomi måtte være, hvis hun bliver pludseligt syg, kørt over eller andet - for der dækker forsikringen, no questions asked :5up:

 

Da tøsen var 10 mdr., fik jeg uden videre en tandlægeregning på 4.500,- dækket, tøsen fik repareret en emaljefejl, som sandsynligvis var medfødt, men som også kunne være opstået "akut" - men den "åd" forsikringen uden videre, dvs. jeg fik mere end 2 års forsikringspræmie retur på én regning :slem:

 

Du kan jo heller ikke til mennesker tegne en sygesikring, der dækker alt inkl. medfødte sygdomme, så hvorfor skulle en dyresygesikring :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjoo, men hvis ulykken ude, så dækker forsikringen :5up:

 

Jeg ser mere som en ulykkesforsikring, som gør, at min hund kan få den behandling, hun har brug for uden hensyn til hvor elendig min privatøkonomi måtte være, hvis hun bliver pludseligt syg, kørt over eller andet - for der dækker forsikringen, no questions asked :5up:

 

Da tøsen var 10 mdr., fik jeg uden videre en tandlægeregning på 4.500,- dækket, tøsen fik repareret en emaljefejl, som sandsynligvis var medfødt, men som også kunne være opstået "akut" - men den "åd" forsikringen uden videre, dvs. jeg fik mere end 2 års forsikringspræmie retur på én regning :slem:

 

Du kan jo heller ikke til mennesker tegne en sygesikring, der dækker alt inkl. medfødte sygdomme, så hvorfor skulle en dyresygesikring :vedikke:

 

Det er også derfor jeg stadig har min forsikring - til de der pludseligt opståede ting.

 

Da Liva blev overfaldet i pinsen, dækkede de også uden problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Ja det er på spidsen- det er bare for at fortælle at der er man har mange undtagelser for at dække skaden

 

Har haft meget brug for min forsikring som tidligere skrevet og der har aldrig været problemer.....

 

Hvis jeg regner samlet beløb ud, så har jeg nok fået dækket de næste 2-3 hunde´s præmier....

 

De fleste har vel også en ulykke´s forsikring på sig selv og den håber man vel heller ikke at få brug for.....

 

Kan sagtens forstå forsikrings selskaberne tager en masse forbehold, både for visse racer, samt nogen sygdomme...

 

Skulle de dække alt, så ville vores årlige præmie, nok være over de 10 kilo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...