Hop til indhold

Tør hud???


Gæst Teyla
 Share

Recommended Posts

Hmm. kan hunde have skæld eller tør hud? jeg syntes min lille Hvalp har små hvide flager rundt i pelsen og på maven kan man ligsom klø/kradse lidt af:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hmm. kan hunde have skæld eller tør hud? jeg syntes min lille Hvalp har små hvide flager rundt i pelsen og på maven kan man ligsom klø/kradse lidt af:confused:

 

Hunde kan sagtens have tør hud... Jeg er siker på at du skal have noget godt shampoo at vaske din hund i...

 

Jeg bruger selv shampoo fra Isle of dogs , og jeg VED at der i serien findes en variant til tør hud...

 

Ayoe, som der har det, vil sikkert gerne hjælpe dig videre.

www.topdogz.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde kan sagtens have tør hud... Jeg er siker på at du skal have noget godt shampoo at vaske din hund i...

 

Jeg bruger selv shampoo fra Isle of dogs , og jeg VED at der i serien findes en variant til tør hud...

 

Ayoe, som der har det, vil sikkert gerne hjælpe dig videre.

www.topdogz.dk

 

Tusin tak det vil jeg undersøge:-)

hvor tit vasker du din hund? har også hørt at man ikke skal gå at vaske dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

der kan være mange grunde til skæld eller t¢r hud. De mest almindelige er nok enten foder der ikke passer til hunden, eller stress. Hvad spiser hun?

 

Jeg har en tråd under "foder" ang. royal canin da jeg er usikker på om dette er det rigtige foder til hende... og hun har helt klart ikke fået det hun skulle som helt lille:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Tusin tak det vil jeg undersøge:-)

hvor tit vasker du din hund? har også hørt at man ikke skal gå at vaske dem...

 

 

Åhhh jeg vasker min tøs tit... før hver udstilling så det er i gennemsnit to gange om måneden... men så længe at man bruger en god shampoo og conditioner så skader det ikke... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig man ikke må bade sin hund for ofte. Det er noget med pelsens naturlige fedtlag eller sådan noget :engel:

 

Men Victoria Stilwell (som jeg jo sværger til :engel: ) siger at en hund skal i bad mindst 1 gang om ugen :rolleyes: DER er jeg så IKKE enig.

 

Men når Izzie fx. har været en tur i vandet og lugter af saltvand eller ulækker sø, eller hun har rullet sig eller leget i mudder!? SÅ kommer hun altså i bad. Og så er jeg ligeglad med om det er 3-5 dage i streg :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hmmm... jeg tror nu stadig på at hvis man vasker med en ordentlig hundeshampoo, så skader det ikke at vaske ofte...:engel:

 

(nu får jeg sikkert på puklen) men med ordentlig hundeshampoo så mener jeg bedre end den lokales hundeshops hundeshampoo eller KW for den sags skyld... DE udtører nemlig... selv ofrer jeg 550kr. for 3,5L shampoo (skal blandes op), og pelsen bliver bare SÅ lækker.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... jeg tror nu stadig på at hvis man vasker med en ordentlig hundeshampoo, så skader det ikke at vaske ofte...:engel:

 

(nu får jeg sikkert på puklen) men med ordentlig hundeshampoo så mener jeg bedre end den lokales hundeshops hundeshampoo eller KW for den sags skyld... DE udtører nemlig... selv ofrer jeg 550kr. for 3,5L shampoo (skal blandes op), og pelsen bliver bare SÅ lækker.:engel:

 

Jeg har også en rigtig god en...tror den hedder "Dirty and Harry" :lol: dufter godt af lemongræs :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... jeg tror nu stadig på at hvis man vasker med en ordentlig hundeshampoo, så skader det ikke at vaske ofte...:engel:

 

(nu får jeg sikkert på puklen) men med ordentlig hundeshampoo så mener jeg bedre end den lokales hundeshops hundeshampoo eller KW for den sags skyld... DE udtører nemlig... selv ofrer jeg 550kr. for 3,5L shampoo (skal blandes op), og pelsen bliver bare SÅ lækker.:engel:

Mine bliver vasket hvertfald en gang om ugen... I årevis har jeg brugt alverdens dyre shampoer købt alle mulige steder (også i udlandet)... og conditioner selvfølgelig :mrgreen:.. Problemet med løvepelsen er bare at den bliver enormt hurtigt filteret..især hvis den bliver statisk..

For et år siden fik jeg det råd at bruge sæbespåner..Og først tænkte jeg "Tør jeg".. Det gjorde jeg og jeg har aldrig fortrudt det.. Før børstede jeg hunde hver dag.. Det er ikke smart med langhårs (udstillings) hunde. Det slider på pelsen.. Nu børster jeg kun den dag jeg vasker hundene..nichts weiter.. Og de filter faktisk ikke.. Men ok pelsen klasker en smule sammen.. og kan godt se/føles lidt fedtet.. Men den er aldrig statisk mere.. og filtrene holder sig væk.. Huden er flot, uden skæl.. Og de hvide hunde er pludselig meget mere hvide...

Før gav jeg 138 for en flaske shampoo og det samme for conditioner (en lille selvfølgelig).. Nu giver jeg 10 kr for en pose sæbespåner.. Men ok de dufter ikke længere af blomster, nu dufter de bare rent...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Mine bliver vasket hvertfald en gang om ugen... I årevis har jeg brugt alverdens dyre shampoer købt alle mulige steder (også i udlandet)... og conditioner selvfølgelig :mrgreen:.. Problemet med løvepelsen er bare at den bliver enormt hurtigt filteret..især hvis den bliver statisk..

For et år siden fik jeg det råd at bruge sæbespåner..Og først tænkte jeg "Tør jeg".. Det gjorde jeg og jeg har aldrig fortrudt det.. Før børstede jeg hunde hver dag.. Det er ikke smart med langhårs (udstillings) hunde. Det slider på pelsen.. Nu børster jeg kun den dag jeg vasker hundene..nichts weiter.. Og de filter faktisk ikke.. Men ok pelsen klasker en smule sammen.. og kan godt se/føles lidt fedtet.. Men den er aldrig statisk mere.. og filtrene holder sig væk.. Huden er flot, uden skæl.. Og de hvide hunde er pludselig meget mere hvide...

Før gav jeg 138 for en flaske shampoo og det samme for conditioner (en lille selvfølgelig).. Nu giver jeg 10 kr for en pose sæbespåner.. Men ok de dufter ikke længere af blomster, nu dufter de bare rent...

 

Uhhh det tror jeg ikke at jeg ville turde med Freyas pels... Hendes pels er jo utrolig fluffy.. så det kræver noget shampoo og conditioner som ligger let i pelsen... Men super fedt at du har fundet ud af at noget så billigt som sæbespåner kan gøre pelsene intet mindre end fantastiske..:5up:

 

Da Freya kommer så tit i bad så børster jeg hende også kun dagen før hun kommer i bad.. Man skal faktisk passe på med at børste lige før, da man kan komme til at lave små rifter mm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her vil jeg nu godt give Dennis ret.

 

Selvom hundene har været i mosen og træne og lugter fælt af sur mose, så er de nu sengeklar igen efter en tur med haveslangen og så en tur med et håndklæde bagefter.

 

Jeg tror også det er ved at være 1½ år siden jeg sidst havde en af hundene i rigtigt bad.

 

Til gengæld er det jo sådan at hvis man har en hund med hudproblemer, kan vask i medicinsk shampoo (kløedæmpende, allergishampoo, mod fedtet/skællende hud) være vigtigt og en stor del af behandlingen.

 

Mod almindelig tør hud ville jeg dog mere tænke fodringsbetinget pelsproblem, alt afhængig også af hundens alder, race og hvad den er fodret med.

Link til indlæg
Del på andre sites

åhhhhh.....

 

Regner med at vi får hvalpebilleder..... Også "på den anden kanal". Amts bliver hvalpeskruk øjeblikkeligt :lol:

 

Hvem var det du satte på hende? Den tyske hanhund?

 

Nej, det er Maggie som har fået hvalpe med den tyske hanhund.

 

Til Kasia har jeg fået sæd hjem fra Holland (men selvom han er hollandsk er han nu stadig tysk udstillingschampion).

 

Indtil videre har det resulteret i en sort hanhund, så det bliver nok en lang nat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...