Hop til indhold

Passer det her dækken (billeder)?


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Gæst Whippets

Hvis jeg var dig så ville jeg vælge et blødt dækken som sidder perfekt på hunden. Et dækken som hunden også kan løbe og lege i når det er super koldt eller det blæser rigtig meget.

 

Jeg ville aldrig vælge et dækken der strittede sådan bag til. Alt den kolde luft kommer lige ind under til nyre/lunger.. og hvad hjælper det så ?

 

kig som eks. http://hem.passagen.se/klssida/hund.htm her hvad jeg mener er gode dækkener som dækker hele ryggen og lænden. Man kan også få med mavevarmer til tæverne.. Man kan jo få alt hvad man ønsker lavet lige præcis så det passer til ens hund. Fleece, regntæt og rigtige vinter dækkener..

 

Jeg tror mine hunde er bedst tjent med et dækken der dækker ovennævnte..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo en gåtur veninde der syer på mål, hvis det var interessant? Ellers må i gerne låne Karlas indtil Smilla vokser ud af det... det er lige til den korte side på Karla nu, så vi skal have et nyt til vintersæsonen...

 

Har hun en hjemmeside?! Eller evt. nogle billed-eksempler+priser? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hun en hjemmeside?! Eller evt. nogle billed-eksempler+priser? :-D

 

Åh så langt er hun vist ikke nået endnu desværre :neutral: Hun syede et dækken til Karla i julegave sidste år og jeg ved hun har syet til et par af ejerne i parken...

 

Jeg kan prøve at høre hende hvad hun tror det vil koste at sy til en stor vapper som din :-D Hvilken type dækken søger du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh så langt er hun vist ikke nået endnu desværre :neutral: Hun syede et dækken til Karla i julegave sidste år og jeg ved hun har syet til et par af ejerne i parken...

 

Jeg kan prøve at høre hende hvad hun tror det vil koste at sy til en stor vapper som din :-D Hvilken type dækken søger du?

 

Efter som jeg har fundet ud af, at jeg er en høne-mor, hvis jeg giver ham dækken på sådan generelt, så tænkte jeg bare et dejligt lunt et (fx fleece/frotté) som han kan få på i bilen efter svømmeture. Ikke noget fancy, bare praktisk. Havde tænkt mig selv at bikse noget sammen, men jeg tror bare ikke lige jeg får tid til det (læs: kan tage mig sammen :rolleyes:).

Gerne et der varmer mavsen også, for jeg synes altså han er ret tyndpelset der.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter som jeg har fundet ud af, at jeg er en høne-mor, hvis jeg giver ham dækken på sådan generelt, så tænkte jeg bare et dejligt lunt et (fx fleece/frotté) som han kan få på i bilen efter svømmeture. Ikke noget fancy, bare praktisk. Havde tænkt mig selv at bikse noget sammen, men jeg tror bare ikke lige jeg får tid til det (læs: kan tage mig sammen :rolleyes:).

Gerne et der varmer mavsen også, for jeg synes altså han er ret tyndpelset der.. :hmm:

 

Da hun syede til karla skulle hun have målet omkring halsen, bag om forbenene, ryggens længde fra halsbånd til halerod og bugens længde - hen til lige før tisseren...

 

Jeg skal lige forhøre mig hvor meget hun tror det vil koste :-) så vender jeg tilbage...

 

Hun er pensioneret skrædder og har den bedst ekviperede Yorkie i Jylland tror jeg :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo en gåtur veninde der syer på mål, hvis det var interessant? Ellers må i gerne låne Karlas indtil Smilla vokser ud af det... det er lige til den korte side på Karla nu, så vi skal have et nyt til vintersæsonen...

 

 

Håber I havde en god tur til Århus i weekenden.

 

 

Venter også lige og hører vedr din skrædder-veninde:-)

 

Ringede også til dem med skrylle-dækkener men de har den ikke hjemme i Smillas størrelse. Forventer dog at få dem og så vil vi ud og prøve igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var dig så ville jeg vælge et blødt dækken som sidder perfekt på hunden. Et dækken som hunden også kan løbe og lege i når det er super koldt eller det blæser rigtig meget.

 

Jeg ville aldrig vælge et dækken der strittede sådan bag til. Alt den kolde luft kommer lige ind under til nyre/lunger.. og hvad hjælper det så ?

 

kig som eks. http://hem.passagen.se/klssida/hund.htm her hvad jeg mener er gode dækkener som dækker hele ryggen og lænden. Man kan også få med mavevarmer til tæverne.. Man kan jo få alt hvad man ønsker lavet lige præcis så det passer til ens hund. Fleece, regntæt og rigtige vinter dækkener..

 

Jeg tror mine hunde er bedst tjent med et dækken der dækker ovennævnte..

 

 

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt over. Havde nok regnet med at dækkenet ville falde lidt mere på plad i brugs.:oops:

 

Jeg vil gerne have noget vind og evt vandtæt. Og så skal det sidde godt, så hun ikke er 'hæmmet' af det.

 

Oplever I at jeres hunde er hæmmede af dækkenet (forstået på den måde at de er lidt mere 'træge' når de har det på). Er det en tilvænningssag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt over. Havde nok regnet med at dækkenet ville falde lidt mere på plad i brugs.:oops:

 

Jeg vil gerne have noget vind og evt vandtæt. Og så skal det sidde godt, så hun ikke er 'hæmmet' af det.

 

Oplever I at jeres hunde er hæmmede af dækkenet (forstået på den måde at de er lidt mere 'træge' når de har det på). Er det en tilvænningssag?

 

Det er en tilvænningssag - i starten nægtede Karla at gå når hun havde det på :roll:... Så gik det med at gå, men hun kunne absolut kun trippe :lol: efter kort tid havde hun dog glemt alt om det, og spænede omkring og legede med det på....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en tilvænningssag - i starten nægtede Karla at gå når hun havde det på :roll:... Så gik det med at gå, men hun kunne absolut kun trippe :lol: efter kort tid havde hun dog glemt alt om det, og spænede omkring og legede med det på....

 

Okay, det lyder godt. :-)

 

nuj whippets, det ser godt nok ud til at være nogle lækre dækkener.... Tænker lidt om det er der vi skal have dette års træningsdækken fra...:-D

 

Men passer det ikke kun whippets/ grey hounds osv? (Eller er jeg fuldstændig uvidende?). :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være hun har flere 'mønstere'.;-) På siden så det bare ud som om det var ene af whippets m.m der var vist.

 

 

jojo, men bliver det sizet ned til en størrelse lille - så tror jeg såmænd et whippet dækken ville passe mit kræ udemærket - sådan kropsbygningsmæssigt... det må bare ikke være så langt bagtil, at hun ikke kan bruge halen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Jeg er da temmelig sikker på at det ikke vil være noget problem at tilpasse det til din hund.. Jeg ville da kontakte hende og hører. Der findes rimelig mange der laver dækkener..

 

Mine har bare fået dækken på som små og det har aldrig været et problem. Men jeg synes så heller ikke man skal give dem dækken på altid. Kun når det blæser og regner, eller det er super koldt. Mine har ikke dækken på endnu.

 

Men man kan jo få alt. De bløde fleece dækkener og de regntætte og så rigtig varme vinter dækkener.. jeg vil skyde på at hvis hun kan lave et der ligger midt imellem whippet og italiener vil det nok passe nogenlunde..? En whippet er jo en del højere med længere ben og det skal jo ikke skrave hen over jorden..

 

Det specielle ved mynde dækkener er jo at de gør godt ned over lænden for at følge kroppen. Men det kan ikke være en ulempe for din hund at der ikke kan komme kold luft ind under dækkenet.

 

På hjemmesiden står der hvordan du skal måle din hund.. du kan jo bare oplyse hvilken race det skal passe til og sende lidt ekstra mål f.eks runde om brystkassen ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Jeg har flere links hvis i er interesseret.. Hvis i falder for nogle af "whippet" dækkenerne så er det ikke så besværligt at få dem fra sverige.. De sender det bare posten og så har i det rimelig hurtigt. (De skal selvfølgelig lige syes)

 

Men tænk over om jeres hunde er ok med f.eks at få det over hoved eller om det er smartere at få et det kan åbnes foran ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...