Hop til indhold

Løbetid


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg aner intet om tæver og løbetid, så jeg håber, at I herinde kan hjælpe mig :-D

 

Når man siger at tæven hæver op bagtil, og man på den måde kan se at hun er ved at gå i løb, hvor meget hæver hun så op? Er det sådan at du nærmest kan se det på 10 meters afstand, eller er det bare lidt. Hvordan ser det ud, og er der noget at være i tvivl om?

 

Jeg syntes at Luna ser lidt hævet ud i dag, og så går hun ligesom og dækker over kønsdelene med halen, samtidig er hun meget morsyg.

Men Baldur udviser absolut ingen interesse i hende, og han var egentlig den jeg forventede der ville fortælle mig hvornår hun var ved at komme i løb? Men rent faktisk ser det ud som om de holder sig lidt på afstand af hinanden i dag, Luna går hver gang Baldur kommer.

 

Hvordan ved jeg om hun er ved at komme i løb, og er der nogen sikker metode til at finde ud af det på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sikreste tegn er når tæven begynder at bløde :blink:

Når hun har været i løbetid nogle gange begynder du sikkert at kunne se nogle tegn i tiden op til.

 

De sidste par måneder har jeg gået og overvejet om min tæve ikke snart kommer i løb, men indtil videre er der ikke sket noget. Det er kun 2. gang, så har ingen ide om hvor lang tid der vil gå.

 

Min hanhund regagerede ikke på selve duften, som så mange andre hanhunde, men derimod på hendes adfærdsændring da hun blev højløbsk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg altid haft tæver, men synes alligevel de har været meget forskellige omkring deres løbetid:-D

 

Som Louise også skriver er det nok nemmest at lægge mærke til hvordan Luna opfører sig før og under løbetiden, de første par gange, for at få et billede af hvordan lige netop hendes vil forløbe.

 

Og ja, blod, så er den god nok:5up:

 

Du kan være heldig at Baldur først viser interesse, når Luna selv beder ham om det:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg altid haft tæver, men synes alligevel de har været meget forskellige omkring deres løbetid:-D

 

Som Louise også skriver er det nok nemmest at lægge mærke til hvordan Luna opfører sig før og under løbetiden, de første par gange, for at få et billede af hvordan lige netop hendes vil forløbe.

 

Og ja, blod, så er den god nok:5up:

 

Du kan være heldig at Baldur først viser interesse, når Luna selv beder ham om det:blink:

 

Det beder jeg til gud om hver aften :blink:

 

Men der er altså ingen sikre kendetegn, i og med hun jo også kan være sådan en der gør sig selv så ren, at jeg ingenting ser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det beder jeg til gud om hver aften :blink:

 

Men der er altså ingen sikre kendetegn, i og med hun jo også kan være sådan en der gør sig selv så ren, at jeg ingenting ser?

 

Korrekt:5up::-D

 

Håber dine bønner bliver hørt:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Mht. til hævelsen så er der ikke noget at tage fejl af... på en korthåret hund kan du nemt se det på 10m afstand.. det ligner lidt en bavianrøv...hihi:lol:

 

Mht. til at Baldur ikke virker interesseret så kan det ligge i at nogle hanner først virker interesseret når tæven er højløbsk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Svea får baviannumse... Hun hæver meget - og hun er ikke specielt lille når hun ikke er i løb. Jeg opdagede det ved et tilfælde her 2. gang hun var i løb. Oscar havde ikke sagt noget, og hun kan godt være startet 1-2 dage inden jeg opdagede blodet. Jeg vidste godt det var på vej, hun var hævet og tissede mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

De tegn Emma hun viste inden hun kom i løb var at hun hævede op, blev mere "uha lad min ende være" og klappede halen ind til sig (ikke op under maven, men kun bagpartiet). Hun slikkede sig også mere i dagene op til, samt der kom mere sjattisseri efterhånden...

 

Så er hun godt hævet op, hun har tisset 3 gange på gulvet, både hende og Baldur slikker hende hele tiden, og hun har noget mørkt slim.

 

Så mon ikke den er lige ved at være der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

Så er den der.. De starter, specielt første gang, med lidt mørke slim. Der går lige et par dage inden det ligner blod.. Og først dér begynder de at hæve.. altså de starter ikke med at hæve.

 

Hvis hun slikker sig mere end normalt og han også gør er den temmelig sikker. Min yngste er også i sin første løbetid nu. Hun startede også med mørkt slim som senere ligner mere blod. Hun hæver også op og får "aberøv" som er tydelig for alle. Hun har også tisset på gulvet et par gange.. og hun er enormt klistret !!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er den der.. De starter, specielt første gang, med lidt mørke slim. Der går lige et par dage inden det ligner blod.. Og først dér begynder de at hæve.. altså de starter ikke med at hæve.

 

Hvis hun slikker sig mere end normalt og han også gør er den temmelig sikker. Min yngste er også i sin første løbetid nu. Hun startede også med mørkt slim som senere ligner mere blod. Hun hæver også op og får "aberøv" som er tydelig for alle. Hun har også tisset på gulvet et par gange.. og hun er enormt klistret !!!!

 

Det lyder præcist som Luna :-D

 

Hver gang hun vågner, så begynder hun at slikke sig, og hun slikker det sted hendes numse har ligget, og Baldur slikke også hende og der hvor hun har ligget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...