Hop til indhold

Ny hund skal/skal ikke


Gæst maybeme
 Share

Recommended Posts

Gæst maybeme

Jeg er jo desværre i den situation at jeg i sidste uge måtte tage afsked med min elskede schæfertæve på kun 8½ år. Nu er jeg jo så helt uden hund og havde egentlig tænkt at der skulle gå noget tid inden jeg skal have hund igen, men for pokker jeg er hunde skruk :oops: min kæreste, samt en del af venner og familie synes at vi skal vente med at få hun igen da vi har en datter på 1½ år og måske inden for overskuelig fremtid (læs de næste par år) kunne finde på at få en baby mere. Jeg savner bare så meget at have en hund men ved også hvor meget det kræver at have hvalp osv.

 

Nu ved jeg godt at jeg skriver på et hundeforum hvor hovedparten her inde ikke ville kunne forestille sig et liv uden vores firbenede venner, men helt ærligt kan i ikke fortælle mig om det er mig der er helt galt på den ved at synes at en ny hund ville være dejligt eller om det er "de andre" der har ret og det er bedre at vente lidt ?

Og hvis i synes det er en god idé med ny hund så kom med alle jeres gode argumenter for det som jeg kan smide i hovedet på modstanderne ;-)

 

Jeg har overvejet i stedet for en hvalp at finde en omplaceringshund (ung/voksen), ikke en "problemhund" men en der skal omplaceres af andre årsager (allergi, skilsmisse, manglende tid osv.)

er der nogle af jer der har erfaringer med det som i har lyst til at dele er i meget velkomne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LineMollwitz

Hej :)

Træls med din gamle hund :(

Jeg syntes det lyder som en god idé med en ny hund, for det bliver ikke nemmere efter der er kommet et barn til, så måske det ville være en god ting at starte nu så du havde en dejlig hund som ikke kræver så meget opmærksomhed, rengøring eller hvad man kalder det, som en hvalp gør. Det lyder også som en super idé med en "brugt" hund, og var noget jeg personligt ville overveje hvis det var mig :) men det kræver jo stadig at den skal falde til i hjemmet. Håber det kunne hjælpe lidt.

 

MVH Line

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline

Trist med din gamle hund:ae:

 

Vi er ikke altid søde her, nogen gange spørger vi om grimme ting, som feks:

 

Har du den tid, en ny hund kræver, også når børneflokken bliver udvidet??

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maybeme
Trist med din gamle hund:ae:

 

Vi er ikke altid søde her, nogen gange spørger vi om grimme ting, som feks:

 

Har du den tid, en ny hund kræver, også når børneflokken bliver udvidet??

 

:-D

 

Jeg synes nu i er meget søde alligevel ;-) for ja det spørgsmål stiller jeg jo også mig selv hele tiden, for jeg vil sige at min gamle hund rent faktisk var mere krævende som hvalp end min datter har været ind til videre :oops: okay nu var min gamle hund heller ikke helt "normal" selv om hun var den dejligste ;-)

Men det er rigtigt verden vender sig endnu en gang hvis der kommer udvidelse i børneflokken..... puuhhhh det er altså svært

 

 

Tillad mig at gøre opmærksom på denne side :blink:

 

Når du har gjort det, kender du min holdning :engel:

 

Og jeps jeg har kigge MEGET på den side og har været på vej til at ringe til de første jeg ved ikke hvor mange ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Trist ar høre med den gamle hund.

 

Personligt synte jeg, at har du tid og overskud til at have både baby og hund, så syntes jeg da klart du skal.

Det er jo for den sags skyld jo også sundt og godt for børn at vokse op med hunde:mrgreen:

 

Det med en genbrugs-hund lyder som en god ide, da selv en "nem" hvalp er meget krævene:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Jeg synes nu i er meget søde alligevel ;-) for ja det spørgsmål stiller jeg jo også mig selv hele tiden, for jeg vil sige at min gamle hund rent faktisk var mere krævende som hvalp end min datter har været ind til videre :oops: okay nu var min gamle hund heller ikke helt "normal" selv om hun var den dejligste ;-)

Men det er rigtigt verden vender sig endnu en gang hvis der kommer udvidelse i børneflokken..... puuhhhh det er altså svært

 

Jeg har selv haft små børn og hvalpe sammen, og ville til enhver tid gøre det igen:oops:

Når man står i det, tager man sig også tiden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Umiddelbart så synes jeg godt at du kan springe ud i det... du har jo haft hund før.. (Så ked af at høre at du måtte tage afsked med din tøs i en alt for tidlig alder:megaked:)... så du ved jo hvad det indebærer... der er jo ikke noget som kan komme bag på dig, så som: Hvorfor bliver den ikke renlig, hvorfor er den hvalpekåd, hold op hvor troede jeg at det ville være nemmere osv... Du kender jo til det...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...