Hop til indhold

Fortæl om jeres spids(er)


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Tillykke med den lille Motor, hvor er han bedårende :lun:

 

Så må jeg hellere også fortælle lidt om vores Spids :-)

- Han er Alaskan Malamute med navnet Bufas, er 3 1/2 år gammel og vi overtog ham da han var godt 14 mdr.

Han er vokset sig temmelig stor og vejer knap 50 kg, og har altid haft et fantastisk sind - et rigtig nussehoved, og en dejlig spilopmager, og han nyder livet sammen med vores 2 andre "små".

 

Årh han er fin! 50 kilo - wauw :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...
  • Svar 106
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst freya3010
Her er min lille dreng. Han er en Islandsk fårhund på snart 8 måneder, som heder Bogart.

Han er en rigtig lille bølle og fuld med krudt.:???:

 

 

Hvor er han bare dejlig:lun:...

 

Velkommen til:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

:hjerte:

jeg har en dansk spids som hedder siki hun har dog ingen stamtavle, så jeg har tidligere været i tvivil om hun var en samojøde. men min lillesøster (som læser til dyrelæge) har underssøgt det og vi r kommet frem til at hun er en dansk spids (pga størrelse, udsende, det medgørelige sind osv)

siki elsker børn og er en meget rolig hund

jeg fik hende da hun var 1 år og har snart haft hende i 4 år.

Dengang jeg fik hende var hun en meget nervøs hund som ikke kunne lide fremmede. I dag er hun en afbalanceret, kærlig og rolig hund.Som dog stadig "stikker af":vinken: hvis hun bliver skældt ud.

siki er MEGET madglad og lidt overvægtig, da hun har epilepsi og derfor er på medicin og er blevet steriliceret.

hun bor sammen med(os selvfølgelig og) min kærestes hund som er en tysk jagt terrier blanding. De to hunde elsker at lege og går godt i spænd.

 

jeg elsker siki meget højt og vil bestemt anbefale racen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
:hjerte:

jeg har en dansk spids som hedder siki hun har dog ingen stamtavle, så jeg har tidligere været i tvivil om hun var en samojøde. men min lillesøster (som læser til dyrelæge) har underssøgt det og vi r kommet frem til at hun er en dansk spids (pga størrelse, udsende, det medgørelige sind osv)

siki elsker børn og er en meget rolig hund

jeg fik hende da hun var 1 år og har snart haft hende i 4 år.

Dengang jeg fik hende var hun en meget nervøs hund som ikke kunne lide fremmede. I dag er hun en afbalanceret, kærlig og rolig hund.Som dog stadig "stikker af":vinken: hvis hun bliver skældt ud.

siki er MEGET madglad og lidt overvægtig, da hun har epilepsi og derfor er på medicin og er blevet steriliceret.

hun bor sammen med(os selvfølgelig og) min kærestes hund som er en tysk jagt terrier blanding. De to hunde elsker at lege og går godt i spænd.

 

jeg elsker siki meget højt og vil bestemt anbefale racen

 

Kom endelig med nogle billeder... dem kan vi ikke få nok af herinde:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte:

jeg har en dansk spids som hedder siki hun har dog ingen stamtavle, så jeg har tidligere været i tvivil om hun var en samojøde. men min lillesøster (som læser til dyrelæge) har underssøgt det og vi r kommet frem til at hun er en dansk spids (pga størrelse, udsende, det medgørelige sind osv)

siki elsker børn og er en meget rolig hund

jeg fik hende da hun var 1 år og har snart haft hende i 4 år.

Dengang jeg fik hende var hun en meget nervøs hund som ikke kunne lide fremmede. I dag er hun en afbalanceret, kærlig og rolig hund.Som dog stadig "stikker af":vinken: hvis hun bliver skældt ud.

siki er MEGET madglad og lidt overvægtig, da hun har epilepsi og derfor er på medicin og er blevet steriliceret.

hun bor sammen med(os selvfølgelig og) min kærestes hund som er en tysk jagt terrier blanding. De to hunde elsker at lege og går godt i spænd.

 

jeg elsker siki meget højt og vil bestemt anbefale racen

 

Nårh bliver helt glad af at læse dit indlæg :-D Hun lyder dejlig og du lyder som en god hundemor. Vis os endelig nogle billeder af prinsessen! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak skal du have

jeg er ny herinde ... så håber billederne kommer ind nu

der er kun et af miki resten er af siki og de er lidt kedelige indendøres billeder

ved godt det ikke altid er smart med hunde i sofaen .... men hun har det med at snige sig derop .. så her er hun både i den gamle og den nye sofa :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak skal du have

jeg er ny herinde ... så håber billederne kommer ind nu

der er kun et af miki resten er af siki og de er lidt kedelige indendøres billeder

ved godt det ikke altid er smart med hunde i sofaen .... men hun har det med at snige sig derop .. så her er hun både i den gamle og den nye sofa :klap:

 

Hun ser dejlig ud. :lun: Jeg er ret begejstret for danske spidser, synes at der er alt for få af dem. :hjerte:

 

Mht. sofaen så har langt de fleste af os herinde vores hunde i møblerne, så det skal du ikke skamme dig over. :mrgreen: Personligt mener jeg, at det er noget forældet vrøvl, hvis man ikke vil have hunden i sofaen pga. lederskab. :blink:

 

Træner du noget med hende? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hej sonja

jeg har tidligere overvejet at gå til træning med hende ..men ind til videre er det kun for sjov når vi er ude at gå tur ..

har fået lært hende at hoppe over og gå under nongle bildæk, rækværker osv på en legeplads hvor vi boede tidligere = )

ellers leger jeg med aktivitets legetøj, hvilket både micki og siki syntes er sjovt og er ret gode til:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Jeg har en samojeddreng på lidt over 16 uger.

Han er en rigtig ballademager, men super lærenem da han er meget madglad :mrgreen:.

Han er ved at få sine voksne tænder, så alt skal tygges i.

Fx. har vores reol vores flotte nye former :stupid:.

Nåmen, han kommer fra et kuld på 8, fra kennel White samoyeds.

 

Og ja, han er simpelthen bare skøn :lun:

66334_10150286713175187_861345186_15248650_2873527_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Nå nu er hun faldet til, så jeg vil mene jeg er klar til at skrive lidt om hende.

Min hund hedder Yassi er 2,5 år og har haft hende i en måned.

Udseende: Hvid med kaffepletter på hale og ryg. Isblå øjne.

Hun er en ALASKAN HUSKY og dermed super hurtig og tynd. Bygget lidt som en greyhound men med slædehundepels.

 

Hun er meget velopdragen når vi er der, men når hun er alene hjemme elsker hun sokker, vanter, jakker, sofapuder og trusser. Så de ting blev hurtigt gemt væk:-D

Elsker at løbe meget stærkt. Derudover elsker hun kød af al slags. Men grøntsager er ikke lækkert:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej de er slet ikke fremme i Danmark. Og det er heller ikke en avlsgodkendt race i Danmark.:cry: Men hun kommer fra den eneste kennel i Dk der opdrætter racen:klap:, og fik at vide at der ikke findes mere end 30 af dem i Danmark.

Så hun er vel en speciel perle:-D

De fortalte mig at racen er avlet til væddeløb og jagt. Der skal bruges ca. 20 hunde til at trække en slæde i en konkurrence, som jo desværre ikke foregår i Dk for racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej de er slet ikke fremme i Danmark. Og det er heller ikke en avlsgodkendt race i Danmark.:cry: Men hun kommer fra den eneste kennel i Dk der opdrætter racen:klap:, og fik at vide at der ikke findes mere end 30 af dem i Danmark.

Så hun er vel en speciel perle:-D

De fortalte mig at racen er avlet til væddeløb og jagt. Der skal bruges ca. 20 hunde til at trække en slæde i en konkurrence, som jo desværre ikke foregår i Dk for racen.

20 hunde? Det er alligevel pænt mange :shock:

 

Og nej, det er svært at lave konkurrencer med 20 hunde, hvis der kun er 30 - det kan jeg selvfølgelig godt se :mrgreen:

Har du flere billeder? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

Vil også lige introducere vores spids for jer.. Kisselhegns frk pi-pi hmm i daglig tale pipi..

Hun er en lille fin västgötaspids tæve på 4 år som vi har haft siden april måned.

Hun er en dejlig nem lille pige og da hun jo egentlig er min søns hund er det jo dejligt.

De går til agility og klarer sig fint til det.

Hun gør meget hvis andre hunde leger uden hende det passer hende ikke men det bliver bedre, vi træner at det er ok at de leger..

 

I næste måned skal Mike prøve at udstille hende til juleudstilling i nyborg det bliver spændende..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

Vil også lige introducere vores spids for jer.. Kisselhegns frk pi-pi hmm i daglig tale pipi..

Hun er en lille fin västgötaspids tæve på 4 år som vi har haft siden april måned.

Hun er en dejlig nem lille pige og da hun jo egentlig er min søns hund er det jo dejligt.

De går til agility og klarer sig fint til det.

Hun gør meget hvis andre hunde leger uden hende det passer hende ikke men det bliver bedre, vi træner at det er ok at de leger..

 

I næste måned skal Mike prøve at udstille hende til juleudstilling i nyborg det bliver spændende..:5up:

Hun ser dejlig ud :lun:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo

Hej alle...

Vi er nye herinde har lige oprettet profil i dag...

Jeg har den skønneste lille pomse på 1 år og 2 dage :vuf: Han er et fantastisk dyr, fuld af personlighed, han er grund til mange grin her hjemme, men han er selvfølgelig også fræk og fuld af ballade.... Han vil gerne lege med andre hund især hans lille ven, Luke, en lille chihuahua.

Ja kunne fortælle i flere dage, han er skøn:hjerte: Nu skal vi snart til udstilling igen, så han kan blive godkendt til avl, så han kan lave nogle små skønheder.

HPIM1945.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle...

Vi er nye herinde har lige oprettet profil i dag...

Jeg har den skønneste lille pomse på 1 år og 2 dage :vuf: Han er et fantastisk dyr, fuld af personlighed, han er grund til mange grin her hjemme, men han er selvfølgelig også fræk og fuld af ballade.... Han vil gerne lege med andre hund især hans lille ven, Luke, en lille chihuahua.

Ja kunne fortælle i flere dage, han er skøn:hjerte: Nu skal vi snart til udstilling igen, så han kan blive godkendt til avl, så han kan lave nogle små skønheder.

 

 

Hvor ser han dejlig ud. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bella søger kæreste

Vores Samojedespids hedder Bella og fylder 2 år til januar.

Hun er en rigtig sød og kærlig tæve, men helt sikkert også en hund med sin egen vilje. Med andre ord en helt almindelig Samojede. Vi går og har gået til lydighedstræning fra vi fik hende. Hun er vældig god til disse øvelser og meget social, så hun elsker disse aftener med træning og leg. Vi har også haft en sæson med Agillity, hvilket hun var helt vild med.

Bella er et helt fast og ganske uundværligt medlem af familien.

Vores store ønske er, at have den oplevelse at få hvalpe i huset. Både for at kunne videregive den glæde vi selv oplevede da vi fik Bella, men også selve oplevelsen (selv om det er et STORT arbejde) ved, at have huset fyldt med hvide snebolde.

Redigeret af Bella søger kæreste
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...