Hop til indhold

Til salg, bortgives, søger nyt hjem.. osv osv


Gæst Lusen
 Share

Recommended Posts

I de sidste par dage er jeg blevet mere og mere rystet over div annoncer på div site med hunde.

ALDRIG har jeg set så mange Amerikanske bulldogs, Rottweilere, Bullterrier, Amerikansk staffordshire terrier, osv osv... til salg..

Men ikke bare er de til salg eller bortgives.. det er mere de ting man læser i folks annoncer omkring hunden.

 

Jeg sitere lidt brudstykker :

 

1.: "Han er let og omgængelig og kan sagtens være alene hjemme, han er glad for alle mennesker – og især børn." længer nede står der i samme annonce - "han sælges kun fordi har to gange har gjort udfald efter vores 2 årige søn, men udover dette er han en dejlig hund" :shock:

 

2.: "Skønne, rolige hvalpe sælges, efter ******* , faderen bær mundkur på billedet da han er meget agresiv,men han er trolig kærlig overfor os og sin hvalpe." :shock:

 

3.: "jeg nu står og skal flytte fra huset og i en lejlighed og det er svært nok at finde noget med den slags hund i den her tid. Så derfor sælges hun hurtigt." :???:

 

 

Ja jeg kunne blive ved... men den værste var denne annonce jeg fald over med en som direkte søgte en "Kamphund"... Læs selv....

 

"Hej jeg er en 18 årige pige som lige er flyttet hjemmefra, da jeg ikke bryder mig om det område jeg bor i søger jeg en "kamphund", race og køn er ligegyldigt da jeg blot skal have en hund der kan få folk til at holde sig fra mig og min lejlighed"... :shock::shock::shock:

 

Hva fa.... (biiiiip)-pokkers sencur, sker der lige i roen på de mennesker ?? :?:

 

Hvad er jeres syn på dette ? Jeg opfatter det som et tydeligt tegn på at det er sådanne folk som er med til at skabe problemhunde og samtidig er skyld i at nogen fornuftige hunde ejer, som har de racer, netop nu er havnet i søgelyset og sat i bås fordi de har kastet deres kærlighed på de såkaldte "kamphunde" !! ØV HVOR ER DET TRIIIIIIIST !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad der sker for folk, men jeg er bange for at det signalerer noget generelt i vores samfund, som manglende ansvarsfølelse og omsorg for andre levende væsener (inklusiv andre mennesker).

 

Jeg læste forresten også en annonce i dag, som fik mig lidt op ad stolen...

 

Det var en labrador hvalp der skulle sælges, fordi at sønnen var bange for den. De havde haft den i 3 dage...

 

Hvorfor i alverden undersøger man ikke om ens børn er bange for hunde før man anskaffer en :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad der sker for folk, men jeg er bange for at det signalerer noget generelt i vores samfund, som manglende ansvarsfølelse og omsorg for andre levende væsener (inklusiv andre mennesker).

 

Jeg læste forresten også en annonce i dag, som fik mig lidt op ad stolen...

 

Det var en labrador hvalp der skulle sælges, fordi at sønnen var bange for den. De havde haft den i 3 dage...

 

Hvorfor i alverden undersøger man ikke om ens børn er bange for hunde før man anskaffer en :confused:

 

Ja... Eller man tager det som én af mange udfordringer som VIL opstå når man får ny hvalp.

 

En 8 ugers labhvalp ER meget skræmmende for et lille barn med de sylespidse tænder den har:mrgreen:.....

 

Det er noget, man må løse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen
Jeg ved ikke hvad der sker for folk, men jeg er bange for at det signalerer noget generelt i vores samfund, som manglende ansvarsfølelse og omsorg for andre levende væsener (inklusiv andre mennesker).

 

Jeg læste forresten også en annonce i dag, som fik mig lidt op ad stolen...

 

Det var en labrador hvalp der skulle sælges, fordi at sønnen var bange for den. De havde haft den i 3 dage...

 

Hvorfor i alverden undersøger man ikke om ens børn er bange for hunde før man anskaffer en :confused:

 

 

Den læste jeg også. Vild trist :( Tænkte om den unge da aldrig havde mødt en hund før, siden forældrene ikke var klar over det.

Håber bare den kommer til et andet hjem hurtigst muligt, så den slipper for de personer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er utroligt at det kan lade sig gøre.... fandt lige endnu en som her kommer i fuld tekst...

 

"Da man skal skrive en race har jeg skrevet chihuahua men søger alt

Hej allesammen er der nogen der ude som søger hjem til deres hunde må i meget gerne skrive angående bortgivende hvalpe eller alt har interesse jeg lover at jeres hund nok skal få et rigtig godt hjem med masser masser af kærlighed og omsorg .

 

Fik slettet min anden annonce så prøver igen

har haft forskellige racer . men stadig som sagt alt har interrasse kommer selv fra ***** og er en pige på 19 år "

 

 

HVEM kunne dog drømme om at levere sin hund til en der kan skrive sådan en annonce ???

"søger alt" ??? - Har haft forsskellige racer ?--- Øh i en alder af 19 år ... de stakkels hunde kan da ikke have haft en særlig lang levealder i hendes selskab da man jo går ud fra at en hundes gennemsnits alder er mellem 8 og 12 år.

 

NEJ jeg må heller stoppe med at kikke rundt for dette kan virkelig ødelægge både humør og nattesøvn :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er utroligt at det kan lade sig gøre.... fandt lige endnu en som her kommer i fuld tekst...

 

"Da man skal skrive en race har jeg skrevet chihuahua men søger alt

Hej allesammen er der nogen der ude som søger hjem til deres hunde må i meget gerne skrive angående bortgivende hvalpe eller alt har interesse jeg lover at jeres hund nok skal få et rigtig godt hjem med masser masser af kærlighed og omsorg .

 

Fik slettet min anden annonce så prøver igen

har haft forskellige racer . men stadig som sagt alt har interrasse kommer selv fra ***** og er en pige på 19 år "

 

 

HVEM kunne dog drømme om at levere sin hund til en der kan skrive sådan en annonce ???

"søger alt" ??? - Har haft forsskellige racer ?--- Øh i en alder af 19 år ... de stakkels hunde kan da ikke have haft en særlig lang levealder i hendes selskab da man jo går ud fra at en hundes gennemsnits alder er mellem 8 og 12 år.

 

NEJ jeg må heller stoppe med at kikke rundt for dette kan virkelig ødelægge både humør og nattesøvn :megaked:

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem , hvor blodtrykket stiger faretruende ved læsning af disse annoncer. Kan ikke fatte at mennesker ikke kan indse at de påtager sig et alvorligt ansvar ved at få et hvilkensomhelst dyr i deres varetægt.

At dyr er forsvarsløse og i ejerens vold.

Denne unge pige på 19 år burde have en alvorlig samtale med en ansvarlig person.Er hun færdiguddannet og kan ofre evt til Dr dyr og bo godt, også om 10 år for og med hunden. Hvad vil hun tilbyde en hvilkensomhelst hund.

Alle disse HOVSA mennesker er nok skyld i mange af de aflivninger af hunde, der ender hos folk med disse HOVSA ideer.

Undrer mig lidt over, hvordan alle disse hundejerer er opdraget.

Men det er nok pga min alder, men min voksne datter ville da nok mene det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom der lige en mere til stakken :

 

"Jeg hedder ****** og er 16 år, bor i lejlighed med min kæreste i ********.

Vi mangler bare en lille hund som vi kan give tryghed og kærlighed. Så er vores hjem fuldendt :)

Hej! Nu håber jeg snart at min uendelige søgen på en billig Chihuahua snart får en ende. Jeg søger en korthåret Chihuahua farve er ligegyldigt. Prisen må højst være 3000, men jeg er til at handle med . Jeg håber inderligt at der er en billig hund derude til mig da jeg ikke har råd til at give så meget mere fordi jeg bor i lejlighed med min kæreste."

 

 

:shock::shock::shock: :stupid: :shock::shock::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

jeg forstår godt dit udbrud over denne annonce.. men måske sku du tænke over, at du ikke skærer alle over én kam.

jeg har selv en Chihuahua, og NEJ ingen uddannelse endnu.. og bor i lejlighed.. men min hund mangler bestemt intet.. jeg har haft hende i 1 år, og hun kommer aldrig videre.. Alder hænger BESTEMT ikke sammen med hvorvidt man kan tage varer på en hund !! - men ja. måske er det din alder der trykker !!

 

 

- Ja undskyld mig. men jeg føler mig sku ret truffet, når du mener at pigen ikke er berettiget til en hund, pga. ingen uddannelse og bor i lejlighed med kæreste.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg forstår godt dit udbrud over denne annonce.. men måske sku du tænke over, at du ikke skærer alle over én kam.

jeg har selv en Chihuahua, og NEJ ingen uddannelse endnu.. og bor i lejlighed.. men min hund mangler bestemt intet.. jeg har haft hende i 1 år, og hun kommer aldrig videre.. Alder hænger BESTEMT ikke sammen med hvorvidt man kan tage varer på en hund !! - men ja. måske er det din alder der trykker !!

 

 

- Ja undskyld mig. men jeg føler mig sku ret truffet, når du mener at pigen ikke er berettiget til en hund, pga. ingen uddannelse og bor i lejlighed med kæreste.

 

Vil lige starte med at sige at jeg selv er 22år, og under uddannelse (bare så du ikke tror at det også er alderen der trykker hér :roll:)

 

Det første der springer mig i øjnene er at hun søger en billig chihuahua (en sund og rask chihuahua er ikke billig)

 

Hendes smertegrænse ligger på omkring de 3000kr .. Det kan en dyrlæge regning nemt løbe op i, for ikke at tale om de daglige udgifter.

 

Det kan godt være det er måden hun har skrevet det på, og sandheden er en helt anden ... men det lyder ikke særlig gennemtænkt .. som i overhovedet ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg forstår godt dit udbrud over denne annonce.. men måske sku du tænke over, at du ikke skærer alle over én kam.

jeg har selv en Chihuahua, og NEJ ingen uddannelse endnu.. og bor i lejlighed.. men min hund mangler bestemt intet.. jeg har haft hende i 1 år, og hun kommer aldrig videre.. Alder hænger BESTEMT ikke sammen med hvorvidt man kan tage varer på en hund !! - men ja. måske er det din alder der trykker !!

 

 

- Ja undskyld mig. men jeg føler mig sku ret truffet, når du mener at pigen ikke er berettiget til en hund, pga. ingen uddannelse og bor i lejlighed med kæreste.

 

 

:shock: Åh undskyld.. man kan jo næsten fristes til at tro at det er din annonce. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har det på samme måde, har i den sidste tid tjekket dba og guloggratis næsten hver dag, og det er virkelig utroligt hvad man kan læse. Jeg tænker tit, at jeg kan måske forstå at en enkelt person kan være så naiv. Men hvorfor har de mennesker ingen venner, en mor, kæreste eller kollega som reagere?

 

F.eks. denne her:

"Dogo canario, Frida sælges

 

Dejlig rolig familie hund, er vant til børn og andre hunde, og katte.

Hun er født d. 25-09-09

Det er sådan set min datters hund, hun er 11.

Og hun går til noget 4h træning med hende, hvor hun har fået priser

for lydighed og rolighed.

Hun er en utrolig rolig hund, og sælges pga af tidsmangel.

Da min datter har mere travlt med heste.. "

 

Hvorfor har den dame ikke en ven som siger at det ikke er smart at købe en kæmpe kamphund til sin 11 årige datter, åbenbart i forventningen om at datteren skal stå for hunden resten af dens liv?

 

Læste en anden med en pige som solgte sin amstaf/slædehund eller sådan noget, fordi den krævede meget mere end hun havde regnet med, og at det derfor var vigtigt den kom hen til en som ville gå med den HVER dag:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har det på samme måde, har i den sidste tid tjekket dba og guloggratis næsten hver dag, og det er virkelig utroligt hvad man kan læse. Jeg tænker tit, at jeg kan måske forstå at en enkelt person kan være så naiv. Men hvorfor har de mennesker ingen venner, en mor, kæreste eller kollega som reagere?

 

F.eks. denne her:

"Dogo canario, Frida sælges

 

Dejlig rolig familie hund, er vant til børn og andre hunde, og katte.

Hun er født d. 25-09-09

Det er sådan set min datters hund, hun er 11.

Og hun går til noget 4h træning med hende, hvor hun har fået priser

for lydighed og rolighed.

Hun er en utrolig rolig hund, og sælges pga af tidsmangel.

Da min datter har mere travlt med heste.."

 

Hvorfor har den dame ikke en ven som siger at det ikke er smart at købe en kæmpe kamphund til sin 11 årige datter, åbenbart i forventningen om at datteren skal stå for hunden resten af dens liv?

 

Læste en anden med en pige som solgte sin amstaf/slædehund eller sådan noget, fordi den krævede meget mere end hun havde regnet med, og at det derfor var vigtigt den kom hen til en som ville gå med den HVER dag:roll:

 

Fantastisk... ! Men bare den da kommer ud og gå hver dag.. det er da FLOT :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber virkelig ikke der er nogle mennesker der falder for sådan nogle annoncer også giver personen deres hund :damn:..

 

Årh jo - de er derude, desværre! En af mine bekendtes venner har for nylig overtaget en amerikansk bulldog-lignende hund ene og alene fordi de fik den gratis - den kom fra en lejlighed med tilhørende lille bitte have, hvor der var afføring overalt, og den tidligere ejer advarede om at han ikke vidste hvordan den reagerede, hvis man gik tur med den, for det havde han aldrig prøvet. :megaked:

 

De ville egentlig have haft en lille selskabshund, fordi de ikke har haft hund før og ikke gider gå med den, men hvad betyder racen, når nu den er heeeelt gratis. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh jo - de er derude, desværre! En af mine bekendtes venner har for nylig overtaget en amerikansk bulldog-lignende hund ene og alene fordi de fik den gratis - den kom fra en lejlighed med tilhørende lille bitte have, hvor der var afføring overalt, og den tidligere ejer advarede om at han ikke vidste hvordan den reagerede, hvis man gik tur med den, for det havde han aldrig prøvet. :megaked:

 

De ville egentlig have haft en lille selskabshund, fordi de ikke har haft hund før og ikke gider gå med den, men hvad betyder racen, når nu den er heeeelt gratis. :damn:

 

:shock::shock::shock::shock::shock:...

 

Ja undskyld, men både ham der giver hunden ud og dem der har modtaget hunden burde da ikke ha hund!

 

Hvor er det utroligt at folk er villige til alt fordi det er "gratis" :evil:.

Gud måske skulle jeg anskaffe mig en chihauhau, så slipper jeg også for at gå ture :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock::shock::shock::shock::shock:...

 

Ja undskyld, men både ham der giver hunden ud og dem der har modtaget hunden burde da ikke ha hund!

 

Hvor er det utroligt at folk er villige til alt fordi det er "gratis" :evil:.

Gud måske skulle jeg anskaffe mig en chihauhau, så slipper jeg også for at gå ture :roll:

 

Helt enig - og jeg frygter virkelig for hvordan det ender.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig - og jeg frygter virkelig for hvordan det ender.

 

Håber de vågner op en dag og indser at de ikke burde have hund med den indstilling. :pray:

 

Men det er også skide synd for hunden, hvis den skal over i endnu en ny familie fordi de måske finder ud af at den kræver lidt mere end en enkelt gåtur på 5 minutter om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber virkelig ikke der er nogle mennesker der falder for sådan nogle annoncer også giver personen deres hund :damn:..

 

Nja, glemte at skrive at kvinden ville have 5000 kr. for hunden :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...