Hop til indhold

Så er beslutningen taget - ud af sengen!


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne nævne en del!

 

Held og lykke med det Lonny. Jeg synes også du skal starte med bare at smide Luna ned, men det er jo dit valg.

 

Ja, det er jeg ikke i tvivl om - nu var det bare for at udtrykke, at det må være mere end bare almindeligt ubehageligt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne nævne en del!

 

Held og lykke med det Lonny. Jeg synes også du skal starte med bare at smide Luna ned, men det er jo dit valg.

 

Det ville jeg også helst, men jeg tror at manden har set det her som en chance til langt om længe også at få Baldur ud af sengen, han lyder så glad når vi taler om at de skal ud af sengen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal han da også have sin vilje, ihvertfald for en kort lille pr¢veperiode, ikke? :mrgreen: :5up:

 

Jo, det var det der var planen. Senere kan jeg jo altid liste Baldur op igen, og min forhåbning er da bestemt også at Luna efter at have sovet i bur et stykke tid, så er hun holdt op med at roterer, og så kommer hun tilbage i sengen igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg indrømmer at jeg elsker at hundene er sparket ud af sengen (og ud af soveværelset). Jeg var i starten meget i mod, men eftersom mandens øjne og næse løb så røg de ud. Og hvor har det været en befrielse og jeg sover som en sten om natten fremfor at sove let og vågne hver gang de roterede, eller stjal dynen.

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg indrømmer at jeg elsker at hundene er sparket ud af sengen (og ud af soveværelset). Jeg var i starten meget i mod, men eftersom mandens øjne og næse løb så røg de ud. Og hvor har det været en befrielse og jeg sover som en sten om natten fremfor at sove let og vågne hver gang de roterede, eller stjal dynen.

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaah

 

Jeg skal heller ikke garanterer at jeg ikke kommer til at føle sådan, jeg har jo helt glemt hvordan det er ikke at sove med et øje åbent hele natten...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikkert god beslutning:5up: Men måske dumt spørgsmål, men hvorfor skulle de brokke sig? De er vandt til buret, det kan se jer, det brok burde hurtigt være overstået?

 

Jeg har 2 gange taget den beslutning om at hundene måtte ned og så siger jeg bare de skal gå ned..eller nej hvis de prøver at komme op. Det er der ingen brok over, så længe der er et andet blødt sted at ligge. Bliver de for besværlige at sove med, så får de da også bare besked på at smutte ned, så de ligger stille;-)

 

Men måske jeg bare har englehunde, lige på det punkt:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikkert god beslutning:5up: Men måske dumt spørgsmål, men hvorfor skulle de brokke sig? De er vandt til buret, det kan se jer, det brok burde hurtigt være overstået?

 

Jeg har 2 gange taget den beslutning om at hundene måtte ned og så siger jeg bare de skal gå ned..eller nej hvis de prøver at komme op. Det er der ingen brok over, så længe der er et andet blødt sted at ligge. Bliver de for besværlige at sove med, så får de da også bare besked på at smutte ned, så de ligger stille;-)

 

Men måske jeg bare har englehunde, lige på det punkt:mrgreen:

 

Jeg tror at brokken går rimeligt hurtig over med Luna, men i hele sit liv har Baldur sovet i sin mors arme, og det tror jeg altså ikke lige at han vil give slip på frivilligt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly

Pøj pøj med det, kan godt forstå du synes det er svært.. Vi er jo så knyttede til de kræ..

 

Molly pev og lå uroligt om natten når hun var i sengen om natten, og det drev os til vanvid i starten, da Tessa er meget anderledes og vi derfor ikke var vant til det..

Men heldigvis fandt Molly selv en løsning (kloge/skøre hund).. Hun sover UNDER sengen.. Så er hun tæt på os, men har det ikke for varmt.. Tessa er også tilfreds, hun får sin nattesøvn.. Det samme gør vi.. Nogen gange hopper Molly op i sengen til os, og når hun så får det for varmt igen, så hopper hun bare ned.. Det er knap så forstyrrende som det andet.. :-)

 

Tror du ikke Luna vil kunne leve med at hun sover på gulvet og Baldur i sengen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Nu skal dette jo ikke være en diskution om hvorvidt mine hunde har godt af at være i bur, men da jeg ved den vil komme, så kan jeg jo ligeså godt fortælle hvorfor med det samme :blink:

Luna kan ikke lade være med at drille Baldur konstant når de er alene, og de leger meget voldsomt når de leger. Så jeg er bekymret for, at når jeg ikke er her til at overvåge denne leg, at den så en dag kan resulterer i at en af dem kommer til skade.

 

Hvor længe er de i deres bure ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor længe er de i deres bure ?

 

Jeg forstår godt dit spørgsmål, og jeg forstår også baggrunden for det, i og med at jeg har tænkt på det samme.

 

I dagtimerne i de er deres burde i 6 timer, da jeg er så heldig at have et deltidsjob. Om natten vil de så skulle være der 7 timer, og det vil i alt blive 13 timer, hvilket er rigtig lang tid. Så til at starte med ville jeg også bare lade dem sove på madrasser på gulvet, men problemet er, at Baldur overhovedet ikke vil ligge tæt sammen med Luna om natten, han bliver rigtig sur når hun møver rundt. Og lige i øjeblikket er han så træt af hende, at hun bare skal komme til at snitte hende med en fod, så snerrer han af hende. Derfor syntes jeg ikke det er en løsning at de skal ligge sammen nede på gulvet, idet at der så ikke er noget til at forhindre Luna i at klistre op ad ham, hvilket vi jo sørger for at hun ikke gør når vi alle ligger i sengen.

 

For Baldur vil det heller ikke være noget problem at tilbringe natten i buret, for når han først har lagt sig, så ligger han på præcist samme sted resten af natten, og derfor vil et bur ikke være en hindring for ham. For Luna vil det måske være en hindring for hendes tumlen rundt, men det er jo netop også det vi forsøger på. Og håbet er jo, at hun en dag har lært at ligge stille, og dermed kan de komme op i sengen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt dit spørgsmål, og jeg forstår også baggrunden for det, i og med at jeg har tænkt på det samme.

 

I dagtimerne i de er deres burde i 6 timer, da jeg er så heldig at have et deltidsjob. Om natten vil de så skulle være der 7 timer, og det vil i alt blive 13 timer, hvilket er rigtig lang tid. Så til at starte med ville jeg også bare lade dem sove på madrasser på gulvet, men problemet er, at Baldur overhovedet ikke vil ligge tæt sammen med Luna om natten, han bliver rigtig sur når hun møver rundt. Og lige i øjeblikket er han så træt af hende, at hun bare skal komme til at snitte hende med en fod, så snerrer han af hende. Derfor syntes jeg ikke det er en løsning at de skal ligge sammen nede på gulvet, idet at der så ikke er noget til at forhindre Luna i at klistre op ad ham, hvilket vi jo sørger for at hun ikke gør når vi alle ligger i sengen.

 

For Baldur vil det heller ikke være noget problem at tilbringe natten i buret, for når han først har lagt sig, så ligger han på præcist samme sted resten af natten, og derfor vil et bur ikke være en hindring for ham. For Luna vil det måske være en hindring for hendes tumlen rundt, men det er jo netop også det vi forsøger på. Og håbet er jo, at hun en dag har lært at ligge stille, og dermed kan de komme op i sengen igen.

 

Kunne Baldur måske ligge i sit bur (evt. med lågen åben), og så Luna på en madras på gulvet? Så kan hun tumle rundt alt det hun vil uden at genere Baldur og samtidig kan det være hun ikke er så interesseret i at komme op til jer, da Baldur er på gulvet.

 

Bare et forslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne Baldur måske ligge i sit bur (evt. med lågen åben), og så Luna på en madras på gulvet? Så kan hun tumle rundt alt det hun vil uden at genere Baldur og samtidig kan det være hun ikke er så interesseret i at komme op til jer, da Baldur er på gulvet.

 

Bare et forslag.

 

Jeg kan godt se hvor du vil hen med dit forslag, men jeg tror ikke at det vil virke, idet at jeg er bange for at Luna stadig ville forsøge at komme ind til Baldur, eller at hun skiftesvis ville hoppe op i sengen og ned til ham :blink:

 

Jeg ville hellere finde en løsning på hendes tumleri, så jeg en dag kan få hende tilbage i min seng igen :-D

 

Og nu må du ikke sige det til nogen, og slet ikke min mand, men jeg tror, at jeg er ved at have fundet en løsning :blink:

 

I nat skulle hun ganske vist op en del gange, fordi hun skulle ud og besørge, men det var min skyld fordi hun fik sin aftensmad for sent. Men i de første par timer, der lå hun rent faktisk helt stille. Og grunden til det var, at jeg nægtede hende at komme ind under min dyne, og herefter tror jeg egentlig hun fandt ud af, at det var meget bedre at ligge udenfor dynen hvor det ikke er så varmt. Så kryds fingre for at det er løsningen, og at jeg så kan få min mand til at glemme vores aftale om at flytte burerne på fredag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...