Hop til indhold

Kaniner til sportræning?


Bankov
 Share

Recommended Posts

Havde slet ikke skænket det en tanke, tror det kan gøre en stor forskel for Petrine om hun bider i skind eller helt dyr, var bare så nærrig at jeg tænkte steg til mig, skind til hende :oops: så tak for lige at pinde det helt ud for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pap datterens kanin har lige fået 7 unger, men ikke om vi må få et par af dem til at avle på og fede op...tsk, her troede vi ellers lige der skulle til at komme kaninsteg på bordet en gang imellem...sådan helt gratis (næsten da) :mrgreen:

 

Især på Fanø er der MASSER af vilde kaniner, eller det var der i hvert fald nogen år tilbage, det var jo nærmest en invasion.

 

Har et par gange brugt en hare til slæb...men var en som veninden havde kørt ned og den blev tøet op og gen-nedfrosset indtil den var mere eller mindre ubrugelig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke noget med, at man skal have speciel tilladelse til at lave kaninspor/kaninslæb i skovene?? Eller er det noget jeg har misforstået?? Belær mig :mrgreen:;-)

 

Jeg har så sent som i går spurgt Skov og Naturstyrelsen, om man skulle have tilladelse til at træne spor i statsskovene.

Det skal man også et alm. spor uden blod eller kanin.

 

Jeg har så søgt tilladelsen, og jeg fik den med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så sent som i går spurgt Skov og Naturstyrelsen, om man skulle have tilladelse til at træne spor i statsskovene.

Det skal man også et alm. spor uden blod eller kanin.

 

Jeg har så søgt tilladelsen, og jeg fik den med det samme.

 

Gælder den (tilladelsen) i alle statsskovene??? Eller kun til nogle specifikke??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gælder den (tilladelsen) i alle statsskovene??? Eller kun til nogle specifikke??

 

Jeg søgte til de skove, vi bor i nærheden af. Man skal søge specifikt. Man skal også opgive tidspunkt. Jeg søgte for et år.

Man kan søge på deres side http://www.skovognatur.dk

 

Jeg undrede mig over, man skulle søge tilladelse, for hunden er jo i line. Jeg fik det svar, at man altid skulle søge om tilladelse til træning af hund.

 

Jeg spurgte om man også skulle have tilladelse til f.eks. at træne lineføring i skoven. Det fik jeg ikke svar på:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg har engang prøvet at indfange en kanin herude hvor jeg bor, sådan en rigtigt hvid og sort kanin...jeg troede den var undsluppet fra en familie, men den var ikke som min brors fede dovne kanin, nej den var lynhurtig...så den flygtede...kort tid efter var der 5-6 kaniner...men så en dag så jeg en stor rovfugl, og jeg ved ikke om den er årsagen til det, men jeg har ikke set kaniner siden...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg er så en af dem der ikke har skrupler med at tage ud til nogen der har nogle supersøde kaniner der bortgives. Vel ankommet hiver jeg totenschlægeren frem, og knalder dem én inden de ryger i en sæk (altså kaninerne)..

 

Kun en enkelt gang har en mor brokket sig :lol:

 

Ej ved du hvad,... sommetider er du altså lidt primitiv. Jeg forundres over hvad det er der motiverer dig til at ville provokere sådan. Tænk hvis et barn så hvad du lavede, måske endda kaninens unge ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dogfather, så den sådan her ud? Så har den helt sikkert tilhørt en familie :-) Men ja, store fugle (alt over skadestørrelse) elsker kaniner. Kan jeg selv se, når mine kaniner er ude i haven og rende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Dogfather, så den sådan her ud? Så har den helt sikkert tilhørt en familie :-) Men ja, store fugle (alt over skadestørrelse) elsker kaniner. Kan jeg selv se, når mine kaniner er ude i haven og rende.

 

 

hehe...ja det var noget i stil med sådan en fætter der...hehe...men vi har sådan en musvåge ting-agtig en herude, den er bare flot, og den har formentlig fået sig lidt mad der....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej ved du hvad,... sommetider er du altså lidt primitiv. Jeg forundres over hvad det er der motiverer dig til at ville provokere sådan. Tænk hvis et barn så hvad du lavede, måske endda kaninens unge ejer.

 

Opgiv ham ! Han vil sandsynligvis blot foreholde dig det gavnlige i at den unge ejer får lært om livet, døden og naturens gang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

 

Er der nogen som har et tip til, hvor jeg kan få fat i en håndfuld kaniner til sportræning (kaninslæb)? Det skal helst være i rimelig nærhed af Kbh., og kaninerne skal helst ha' haft gode forhold. Det skal naturligvis også være kaniner, som alligevel skulle slagtes (altså ikke kælekaniner)

 

Håber at I kan hjælpe :-)

 

Kh Karin

 

Rikke Vinther fra beagleklubben kunne måske tænkes at kende nogle på Sjælland hvor du kan købe kaniner. Hun er fra Nordjylland, men derfor er det jo ikke udelukket hun kender til nogle på Sjælland. Du kan finde hendes mail på beagleklubbens hjemmeside :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Opgiv ham ! Han vil sandsynligvis blot foreholde dig det gavnlige i at den unge ejer får lært om livet, døden og naturens gang :mrgreen:

Nej, jeg vil ej, selv DKW kan vel tilegne sig nye færdigheder. Kan sgu meget godt lide gutten og han ved faktisk meget om mange ting...... Emma Gad og deslige er bare ikke lige hans stærke side. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej ved du hvad,... sommetider er du altså lidt primitiv. Jeg forundres over hvad det er der motiverer dig til at ville provokere sådan. Tænk hvis et barn så hvad du lavede, måske endda kaninens unge ejer.

 

Opgiv ham ! Han vil sandsynligvis blot foreholde dig det gavnlige i at den unge ejer får lært om livet, døden og naturens gang :mrgreen:

:5up:

 

 

Næhhh... Når jeg ringer på sådanne kaniner, så får de skam at vide at de er til slagtning og hundetræning. De ved at de ikke får lov at leve. Og det er alt andet lige, meget nemmere at transportere en sækfuld døde kaniner.

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

 

 

Næhhh... Når jeg ringer på sådanne kaniner, så får de skam at vide at de er til slagtning og hundetræning. De ved at de ikke får lov at leve. Og det er alt andet lige, meget nemmere at transportere en sækfuld døde kaniner.

 

Okay. Så længe det bare er os herinde du forsøger provokere med sådan noget. Kunne da heller ikke forstå det, for det virkede lidt ondskabsfuldt det andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...