Hop til indhold

Halter på bagbenet


Gæst AndenMig
 Share

Recommended Posts

Gæst AndenMig

Jeg passer mine forældres hund - en 5 år gammel cocker spaniel, mens de er på ferie.

 

Jeg har haft hende siden fredag, hvor hun opførte sig helt normalt, men så pludselig i går morges haltede hun meget på det højre bagben. Og det er ikke blevet bedre siden. Eller det vil sige, nogle gange er det meget slemt, hvor hun næsten ikke støtter på benet, andre gange kan man næsten ikke se hun halter. Så det skifter meget.

 

Jeg har undersøgt poten og benet, men der er ikke noget at se eller mærke. Hun klager heller ikke, men det betyder jo ikke hun ikke har smerter :( Hun er glad, og vil gerne lege og gå tur, hvilket vi selvfølgelig holder på et minimum.

 

Så nu er spørgsmålet om jeg skal tage hende til dyrlægen i morgen, hvis det ikke er blevet bedre, eller om vi bare skal holde hende i ro og se tiden an?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AndenMig

Det går faktisk meget bedre nu... Hun har nok hørt os tale om dyrlægen :mrgreen:

 

Vi var lige ude og gå en tur, og hun løb op ad trappen (som vi ellers har måttet bære hende opad). Så det går fremad!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AndenMig

Nu er det så blevet værre igen, efter et par dage med ingen symptomer :(

 

Hun støtter næsten ikke på benet igen.

 

Nogen der har oplevet noget lignende - at det er forsvundet af sig selv og kommet igen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det så blevet værre igen, efter et par dage med ingen symptomer :(

 

Hun støtter næsten ikke på benet igen.

 

Nogen der har oplevet noget lignende - at det er forsvundet af sig selv og kommet igen?

 

Nej det har jeg ikke, men det tyder jo helt sikkert på at der er noget galt, så hvis det var mig, ville jeg se og få hunden til dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nu er det så blevet værre igen, efter et par dage med ingen symptomer :(

 

Hun støtter næsten ikke på benet igen.

 

Nogen der har oplevet noget lignende - at det er forsvundet af sig selv og kommet igen?

 

Nej det har jeg ikke prøvet... jeg ville virkelig tage til dyrelæge med hende...

 

Måske hun har fået noget op i poten... kan du komme til poten og prøve at undersøge den??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AndenMig
Nej det har jeg ikke prøvet... jeg ville virkelig tage til dyrelæge med hende...

 

Måske hun har fået noget op i poten... kan du komme til poten og prøve at undersøge den??

 

Jeg har virkelig undersøgt både pote og ben grundigt, og kan ikke mærke noget :(

 

Jeg synes bare det er så underligt at det gik væk nogle dage, og så er kommet tilbage igen!

 

Men jeg vil ringe til dyrlægen i morgen tidlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg har virkelig undersøgt både pote og ben grundigt, og kan ikke mærke noget :(

 

Jeg synes bare det er så underligt at det gik væk nogle dage, og så er kommet tilbage igen!

 

Men jeg vil ringe til dyrlægen i morgen tidlig.

 

Hvad med oppe imellem trædepuderne???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har virkelig undersøgt både pote og ben grundigt, og kan ikke mærke noget :(

 

Jeg synes bare det er så underligt at det gik væk nogle dage, og så er kommet tilbage igen!

 

Men jeg vil ringe til dyrlægen i morgen tidlig.

 

Har du prøvet at røre på hoften også? Jeg syntes også dyrelæge lyder som en god idé.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AndenMig
Har du prøvet at røre på hoften også? Jeg syntes også dyrelæge lyder som en god idé.

 

Jeg har prøvet at trykke her og der, men hun ligger bare stille og kigger på mig, så det er ret svært at bedømme hvor smerten sidder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AndenMig
Jeg tror også at det er dyrelæge som skal til... du må endelig fortælle hvad dr. dyr siger i morgen:5up:...

 

Vi krydser fingre (og poter) for at det ikke er noget slemt...:engel:

 

Tak :kys:

 

Jeg skal nok komme med update!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AndenMig
Er ikke sikker men det kunne være liggesår.. For sådan som du beskriver det, var også cirka sådan vores schæfer havde det, og det var liggesår??;-)

 

Men ville man så ikke kunne se / mærke det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AndenMig

Jeg ringede til dyrlægen, og de ville udskrive noget smertestillende som jeg kan hente i dag, og så har jeg fået en tid i næste uge, hvor min far selv kan komme forbi med hende og få hende røntgenfotograferet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...