Hop til indhold

Jeres mål/drømme med jeres hund/e?


Gæst jeanett25
 Share

Recommended Posts

  • Svar 98
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Mit mål er en brugsprøve - en IPO1 på nuværende er nok det mest realistiske. Men derfor er drømmen om IPO3 og VM der stadig :mrgreen:

 

Den helt store drøm er et kuld hvalpe - hvor de alle kommer ud til nye ejere der vil træne med dem (helst IPO) og så se hele banden slås om de samme titler med tiden :mrgreen:

 

Dog har vi lige et par små "deldrømme" som meget gerne snart skulle blive indfriet :x:

 

Så som at lære tøsen at stå :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit mål med Jacki - såfremt mine evner og hendes lyst er dertil - er en BHP 1 med prædikat min. SG samt UDP :cool:

 

Derudover har en jeg drøm om en SP 1 :engel: men det forbliver nok kun ved drømmen :oops:

 

Mit oprindelige mål var en avlskåring, men det satte ørerne en stopper for :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit mål var oprindeligt at træne i PH (politihundeforeningen) og deres programmer med Caisar. Men, da deres træningsmetoder ikke stemmede overens med, hvordan jeg vil træne hund, så blev det droppet ;-)

 

Så kastede jeg mig over Beg. ABC og BHP/IPO programmerne. Kom dog aldrig længere med Caisar end til Beg. AB, da hans dårlige hjerte satte en brat stopper for det hele.

 

Da jeg købte Ninja var planen også at træne BHP/IPO, samt at hun skulle være avlstæve... Men avlstæve bliver hun aldrig :( Hun mangler to tænder (P2 + P3), også er der avlsforbud.

Nu står jeg så også i en situation, hvor jeg ikke ved om hun nogensinde vil kunne klare BHP/IPO programmerne, da hun har problemer med det ene forben... Og først når vi har svar på, hvad der er galt, ved jeg hvad fremtiden måske kan byde.

 

Hvis det bare er en bagatel, og ikke noget der vil påvirke hende fremover, så er det stadig BHP/IPO vi vil fokusere på. Og hvis hun ikke vil kunne holde til disse belastninger, så kaster vi os nok over SPH (Sporhundeprøver), og AB programmet (muligvis ABC hvis hun kan!)

 

Men jeg krydser fingre for, at hun bliver hunden som jeg kan træne BHP/IPO med... Da det er her min interesse for hundetræning ligger :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
ok? har jeg ikke hørt om før. Hvad går det ud på? :-D

 

 

hehe...så er det ihvertfald på tide...:-D

 

Jamen altså i korte træk er det egentlig det samme som navnet antyder: hundene trækker vægt....:-D

 

Men inden da er der en del forarbejde, først skal hunden lære at dragge(træk med let vægt over længere strækninger)....der skal sættes en start og stop kommando på, så hunden er klar over at træk altså kun foregår på kommando(ellers ville det være umuligt at lufte dem...:mrgreen:)...man lægger ud med f.eks. to kg. kæde, som sættes på weightpull-selen med en karabinhage...når det er på plads kan vægten gradvist øges...når alt det så er på plads, altså at hunden har lært kommandoerne, at det der følger efter en ikke er farligt og har opbygget noget rutine, så går man over til cart-træning....

 

Cart-træning foregår ved at hunden trækker en vogn over en strækning på 5m(så vidt jeg husker er det 5m), med x antal kg. på...og efterhånden øger man så vægten på vognen gradvist...det er faktisk rigtigt sjovt for både ejer og hund, og jeg synes det er ærgerligt at sporten ikke er mere udbredt...

 

Og så er der et par gange årligt konkurrencer hvor hundene er delt ind i vægtklasser fra -13 til +44...og selvfølgelig vil +44kg's hund nok kunne trække mere end en -13kg, men det er der taget højde for, da man også uddeler præmier til den der trækker mest pund for pund...::5up:

 

faktisk har en af WPDK's hunde lige vundet EM i sverige i forrige weekend, det synes jeg er lidt cool...:-D

 

Jeg er ikke verdens bedste til at forklare, men håber da det gav lidt mening...ellers er der en god beskrivelse af sporten på www.weightpulldanmark.com :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...så er det ihvertfald på tide...:-D

 

Jamen altså i korte træk er det egentlig det samme som navnet antyder: hundene trækker vægt....:-D

 

Men inden da er der en del forarbejde, først skal hunden lære at dragge(træk med let vægt over længere strækninger)....der skal sættes en start og stop kommando på, så hunden er klar over at træk altså kun foregår på kommando(ellers ville det være umuligt at lufte dem...:mrgreen:)...man lægger ud med f.eks. to kg. kæde, som sættes på weightpull-selen med en karabinhage...når det er på plads kan vægten gradvist øges...når alt det så er på plads, altså at hunden har lært kommandoerne, at det der følger efter en ikke er farligt og har opbygget noget rutine, så går man over til cart-træning....

 

Cart-træning foregår ved at hunden trækker en vogn over en strækning på 5m(så vidt jeg husker er det 5m), med x antal kg. på...og efterhånden øger man så vægten på vognen gradvist...det er faktisk rigtigt sjovt for både ejer og hund, og jeg synes det er ærgerligt at sporten ikke er mere udbredt...

 

Og så er der et par gange årligt konkurrencer hvor hundene er delt ind i vægtklasser fra -13 til +44...og selvfølgelig vil +44kg's hund nok kunne trække mere end en -13kg, men det er der taget højde for, da man også uddeler præmier til den der trækker mest pund for pund...::5up:

 

faktisk har en af WPDK's hunde lige vundet EM i sverige i forrige weekend, det synes jeg er lidt cool...:-D

 

Jeg er ikke verdens bedste til at forklare, men håber da det gav lidt mening...ellers er der en god beskrivelse af sporten på www.weightpulldanmark.com :engel:

 

Ok cool... :-D

Tror ikke det lige er en sport for en lille bichon frisé...hehe :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine med mine hunder er således :-D

 

Kiki: Rally champion (elelr rally mester må vi hellere kalde det da hun er papir løs) hun er nu i expertklassen så vi er på vej :mrgreen:

 

Derudover har v i lige bestået klasse 1 i lydighed og tror vi tager lp 2 med også (-:

 

Så skal vi snuse til dog dancing og prøve os der

 

Agility dyrker vi for sjov der ejg en klovn på banen så der hjælper jeg ikke hende så godt hehe :oops:

 

Derudover end ejlig familie hund som giver glæde i hverdagen og det opnår hun til fulde :-D

 

Koda Min smukke dreng...

ja der er det lidt anderledes kræver meget mere af ham end jeg gør med kiki, tror også det fordi han udviser en masse potiontale (staves?)

 

Mine mål er at blive lydigheds champion og rally champion :mrgreen:

 

Synes nu også det kunne være rigtig blæret hvis man kunne blive udstillings champion det at man kan have en hund som både er smuk samt kan arbejde :blink:

 

Så skal jeg hygge med lidt dogdancing og prøve lidt agility fror at prøve lidt forskeliigt..

 

Men agility hund bliver han nok ikke han er ikk verdens hurtigste hehe :mrgreen:

 

Selvfølgelig bliver han da champion i det hele :5up: Et lydighedscahmpionat og et udstillingschampionat var da i hvert fald mine mindste mål og drømme for uldbollen, da jeg sendte ham afsted til dig :engel:

-Ingen pres, jeg prøver bare at holde dig til ilden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok cool... :-D

Tror ikke det lige er en sport for en lille bichon frisé...hehe :lol:

 

Petrine træner wieght pull og hun er en papillon ;-) netop fordi de måler vægten pund for pund, så kan alle være med... så det vil blive målt hvor meget din hund trak i forhold til hans vægt og så laver man udregningen på hvem der har trukket mest i forhold til kropsvægt - så vidt jeg har forstået det ihvertfald :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

...man lægger ud med f.eks. to kg. kæde, som sættes på weightpull-selen med en karabinhage...

 

Ok cool... :-D

Tror ikke det lige er en sport for en lille bichon frisé...hehe :lol:

 

Jo jo, det er for alle! Og nogle starter ikke med 2 kg, men med 75 grams blomster-potte-kæder :-D det er ret sjovt, Petrine er ved at have fattet pointen, men bliver næppe verdensmester de næste par år :-D har bare ambitioner om at deltage en konkurrence og IKKE lave bjæf-ballade af bare glæde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har håb om at til foråret når Izzie blir gammel nok, så skal vi gå til agility og bissen selvfølgelig vinder flotte flotte premier fordi hun bare ER den bedste :mrgreen:

 

Når jeg engang er uddannet ville jeg gerne prøve at gå til lidt af hvert blandt andet Dogdancing :blink:

 

Men indtil da må vi "nøjes" med almindelig hundetræning eller agility for har ikke penge til begge dele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, hov, hvad er nu det? Har du ikke glemt at opdatere om noget herinde? Eller har jeg været blind? Savner BILLEDER og var længe har du haft kræet?! :ivrig:

 

Jeg må indrømme, at jeg også synes, at der mangler lidt opdatering :mrgreen:

 

Jeg har ikke glemt at opdatere - og du har ikke været blind.

 

Jeg har haft hunden siden maj.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...