Hop til indhold

Hvornår er det nok?


Gæst SorteSara
 Share

Recommended Posts

^Jeg har læst en artikel om kemo til hunde, og i modsætning til hos mennesker, giver man dem ikke en dosis, som skal kunne redde dem, men som dermed også har alvorlige bivirkninger. Der er udelukkende tale om livsforlængende behandling.

 

Så vidt jeg har hørt er der endnu ikke nogle der kan fortælle om succeshistorier med kemo - Hårdt men kort forløb - uden resultat, andet end at trække smerten i langdrag for alle parter.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 118
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så vidt jeg har hørt er der endnu ikke nogle der kan fortælle om succeshistorier med kemo - Hårdt men kort forløb - uden resultat, andet end at trække smerten i langdrag for alle parter.

 

Jeg er også forbeholden over for kemo, også hvis det gjaldt mig selv. Men skulle det blive aktuelt for enten mig eller min hund, ville jeg naturligvis sætte mig ind i detaljerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har IKKE læst alle svar i tråden, men her i huset er nok nok når hunden ikke har et værdigt liv mere. I mine øjne forsvinder værdigheden når staklen ikke orker mere, når mad lysten og glæden til livet er slukket i de ellers livlige øjne.

 

Pengene skal ikke sætte grænser... jeg har taget dem til mig og skal de have medicin resten af livet for at have det godt.. ja så er det det der skal til !

 

Men de skal ikke holdes i live under pinsler bare fordi jeg skal undgå sorgen ved at miste !!

 

(sagde hende der offer formuer fordi hendes hunde bare altid skal fejle noget dyrlægerne ikke har set før :cry: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare svært ved at forstå at du kunne danne dig den mening af at læse herinde. Jeg følger med i næsten samtlige tråde herinde, og på intet tidspunkt har jeg oplevet en ejer der udsatte hunden for noget der ikke var værdigt. Så det var såmænd ikke for at få dig til at hænge nogen ud, men måske for at få dig til at indrømme at det ikke var herinde at denne tanke havde slået dig...

 

:5up:

jeg kunne godt tænkr mig at se tråden hvor de indlæg er, for jeg har heller ikke stødt på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er problemet i at give hunden medicin, hvis det giver den et godt liv? :confused:

 

:5up:

 

Speedy begyndte på hjertemedicin da hun var 12 år, da hun var 15 trappede vi den daglige dosis op, og 4 mdr. før hun blev 18 var det tid at sige farvel. Hun havde et godt liv på de piller, mange blev forbavset over at høre hun havde dårligt hjerte. Hunden løb glad rundt, spiste, drak og legede med andre hunde.

Jeg vil mene det ville være uetisk at hun var blevet afivet som 12 årig.

 

Groa har livslang forsikring og det gør vi kan gå langt for hende. Så længe vi mener hun har et godt liv så får hun lov at leve. (hun er ikke syg). Jeg mener at ejeren af hunden er bedst til at vurdere om hunden skal leve, det er trods alt ejeren der har hunden i hverdagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kommer jeg jo (som sædvanligt) sent ind i diskussionen, så jeg har ikke så meget at tilføje, bortset fra at jeg bed mærke i denne bemærkning:

 

Det er ikke synd for hunden at være død.

 

Interessant standpunkt! Hvis der ikke er noget negativt ved at dø, hvorfor står vi så ikke allesammen i kø for at blive udfriet af vores pinsler?

Måske fordi selvopholdelsesdriften er noget af det mest basale der findes hos alle levende væsner, også hunde.

Muligvis er det ikke synd at være død, men det er synd at dø - eller vil du måske melde dig frivilligt?

Det er vi mennesker der har ansvaret for vores hundes liv, og hvis vi bare undskylder os med at det "ikke er synd at være død", kan vi hurtigt få mange liv på samvittigheden, fordi det bare er mere belejligt for os selv på den måde. Det sker allerede...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår så ikke helt hvordan det kan komme andre folk ved hvor mange penge folk bruger på deres hunde :confused:

 

Hvorfor er det et problem for dig? Jeg kan forstå det hvis det er fordi at folk ikke har penge nok til at tage sig af deres hunde, så de har en kummerlig tilværelse. Men at det kan være et problem at folk har råd til at tage sig godt af sine hunde, og at de gør det, det kan jeg simpelthen ikke forstå kan generer dig?

 

 

:5up:

 

Jeg mener heller ikk man skal blande sig i andres pengesager. der er også så meget jeg ikke forstår folk bruger penge på:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg brænder altså ikke flere tusinde af på en hund om måneden.

Det handler ikke om vilje.

Det handler om jeg har pengene eller ikke har dem.

 

Hvis Tex skulle have for eks 2000,- medicin om måneden fast resten af livet. Så fik hen et kort liv.

 

Det kalder jeg ærlig snak :5up:

 

hvis vi kom der til at vi ikke ville få mad på borde og betale vores regninger, så ville Groa også få et kort liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen er det hundens tarv man varetager når man sender den igennem opslidende og ofte lange og smertefulde behandlingsforløb, uden garanti for helbredelse? Det synes jeg ikke. Ja jeg synes da i høj grad også økonomi spiller en rolle. Pardon, men jeg synes det er tæt på bindegalt at kyle 40-50.000 kr efter en hund, medmindre den har en helt specielt værdi udover det at være helt alm. familiehund. Samtidig med at den skal igennem et ikke altid så rart behandlingsforløb.

 

Men jeg kan selvfølgelig ikke give en tabel med kroner den ene vej og sygdom den anden vej og så lave en kurve passende til det jeg ville ofre. Jeg har prøvet at ofre rigtig mange penge på et dyr som kun måske blev rask. Og ja den blev mærket af sin lidelse resten af sit liv. Jeg ved faktisk ikke engang i dag om det var det værd, er stadig i tvivl, men jeg ved at kommer jeg i situationen igen, så vil jeg være lidt hurtigere til at sige stop. For det er ikke dyrets tarv at forlænge et tvivlsomt liv eller lade den leve på medicin for at vi kan beholde vores elskede ven. Det er jo også sådan noget der er svært at vurdere før man står i det, men man skal bare huske al medicin har bivirkninger og slider på kroppen...

 

Det vil sige at hvis hunden bare er en alm. familiehund så er den ikke pengene værd?

Er det derimod en arbejdshund eller hund til avl ( en hund der har værdi), så er det OK at bruge så mange penge på den? det er da dobbeltmoralsk hvis vi snakker om etik.

 

Min hund er en ganske alm. hund uden papirer. for mig er hun det mest værdifulde hund i livet.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SorteSara
Om vi er enige eller ej er ikke ligemeget.

 

Jeg/vi er ikke tilfredse med forummet umiddelbart stilles i dårligt lys pga. umiddelbare fejlagtige informationer. Jeg kan ikke følge med i alle tråd herinde

 

Med den kommentar sætter du, ubevidst nok, forummet lidt i dårligt lys, specielt når ingen af de faste, eller undertegnede, kan genkende det billed du har tegnet af dette forum.

 

// Guanomo Co-admin

 

Du velkommen til at smide mig ud så, jeg agter ikke at hænge nogen ud fordi du mener jeres forum bliver stillet i et dårligt lys. Jeg kan desværre ikke gøre for hvad jeres brugere skriver. Hvis du gerne via PB vil have navne kan dette muligvis lade sig gøre, men så vil jeg først spørge om tilladelse ved dem jeg tænker på. Ih guder dog...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SorteSara
Nu kommer jeg jo (som sædvanligt) sent ind i diskussionen, så jeg har ikke så meget at tilføje, bortset fra at jeg bed mærke i denne bemærkning:

 

 

 

Interessant standpunkt! Hvis der ikke er noget negativt ved at dø, hvorfor står vi så ikke allesammen i kø for at blive udfriet af vores pinsler?

Måske fordi selvopholdelsesdriften er noget af det mest basale der findes hos alle levende væsner, også hunde.

Muligvis er det ikke synd at være død, men det er synd at dø - eller vil du måske melde dig frivilligt?

Det er vi mennesker der har ansvaret for vores hundes liv, og hvis vi bare undskylder os med at det "ikke er synd at være død", kan vi hurtigt få mange liv på samvittigheden, fordi det bare er mere belejligt for os selv på den måde. Det sker allerede...

 

Hvis du ellers kan komme til for din sarkasme så prøv at læse hvad jeg skriver i stedet for selv at drage ukorrekte konklussioner:roll:. Og hvad er det dog for noget fis at det er synd at dø.. hvis ellers dyrlægen eller jægeren ved hvad han/hun laver så burde der ikke være noget der er synd der. Du er måske også vegetar fordi det er synd for produktionsdyrene at blive slagtet (og ved du overhovedet hvordan det foregår)?

Link til indlæg
Del på andre sites

HVA SKER DER LIGE :shock::shock: :?:

 

Jeg er en af dem der har kostet lidt over 42.000 kr i min ene hund for 3 år siden og jeg vil da lige hilse og siger at til trods for at hun er både et gadekryds og græskgadehund... så har hun dælme STOR værdi for mig ... jeg smed såmen også den samme sum eller mere i min ægte collie hvis det var det der skulle til hvis hun blev syg.. HVA HULEN bilder folk sig ind at tror en stamtavle gør hunden mere værd for ejeren som elsker den ??

 

Grrr......... nu kommer Pit bullerbassen godt nok op i den gamle kone her !!:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SorteSara
Det vil sige at hvis hunden bare er en alm. familiehund så er den ikke pengene værd?

Er det derimod en arbejdshund eller hund til avl ( en hund der har værdi), så er det OK at bruge så mange penge på den? det er da dobbeltmoralsk hvis vi snakker om etik.

 

Min hund er en ganske alm. hund uden papirer. for mig er hun det mest værdifulde hund i livet.

 

Nej! Det jeg siger er at medmindre hunden har en speciel værdi for mennesket ANDET end at være familiehund, så kan jeg ikke se hvorfor hunden skal igennem ubehagelig og muligvis udsigtsløs behandling. I øvrigt mener jeg ikk nogen hund fortjener dette, men afhængig af lidelsen osv. kunne man evt forsvare det overfor en hund af speciel værdi. Og forstå mig nu ret her, for misforståelser er åbenbart en specialitet i dette forum.

 

TIL ALLE: Mange af jeres spørgsmål til mig har jeg sådan set besvaret i tidligere indlæg. Og så kunne det være lækkert hvis man kunne forholde sig til hvad jeg har skrevet og ikke hvad jeres fordomsfuldhed fortæller jer at jeg mener. Jeg har INTET sted sagt at man bare skal aflive en hund pga. en skavank, eller at nogen hunde er mere "værd" end andre, eller at jeg ikke vil tage ansvar for en hund pga. økonomi osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SorteSara

I øvrigt vil jeg mene at ingen herinde er mere hellige end andre "alm. gennemsnitshundeejere". Man kan sagtens elske sin hund selvom man ikke vil bruge astronomiske summer på den.

 

Kunne da være så dejligt om vi bare kunne debattere og udveksle meninger uden at skulle være enige og vælge side hele tiden. Kan vi ikke bare respektere hinandens meninger uden at begynde at "pille dem fra hinanden". Så kunne man jo bedre komme til at forstå hinanden og måske enda lære noget.

Redigeret af SorteSara
Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt vil jeg mene at ingen herinde er mere hellige end andre "alm. gennemsnitshundeejere". Man kan sagtens elske sin hund selvom man ikke vil bruge astronomiske summer på den.

 

Ja men åbenbart ikke nok.

 

Bliver bissen syg vil jeg da love dig for at jeg sætter himmel og jord i bevægelse og sætter mig i gæld til op over hoved og hår-elastik. Og jeg er på SU.

 

Pengene kan jeg squ betale tilbage, men Izzie får jeg ikke tilbage når først hun er væk. :cry:

 

Er hunden mere end blot en "familiehund" dvs. den der ligger i hjørnet og får en gåtur engang hver 14. dag og ellers blir lukket ud i haven.

Er hunden et familiemedlem og ikke bare en hund, så gør man squ da hvad man kan for at redde ham/hende. Det kan der da slet ikke stilles spørgsmål ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SorteSara
Ja men åbenbart ikke nok.

 

Bliver bissen syg vil jeg da love dig for at jeg sætter himmel og jord i bevægelse og sætter mig i gæld til op over hoved og hår-elastik. Og jeg er på SU.

 

Pengene kan jeg squ betale tilbage, men Izzie får jeg ikke tilbage når først hun er væk. :cry:

 

Er hunden mere end blot en "familiehund" dvs. den der ligger i hjørnet og får en gåtur engang hver 14. dag og ellers blir lukket ud i haven.

Er hunden et familiemedlem og ikke bare en hund, så gør man squ da hvad man kan for at redde ham/hende. Det kan der da slet ikke stilles spørgsmål ved.

 

Jamen du læser jo stadig væk ikke hvad jeg skriver. Prøv nu at forstå jeg bare snakker om MIN egen personlige mening. Du må jo gøre præcis hvad du vil med din hund. Og jeg gider ikke blive ved at gentage mig selv så læs venligst det ovenstående indlæg igen om hvad jeg mente ang en speciel hund (og så er jeg sådan set ligeglad med stamtavlen).

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt vil jeg mene at ingen herinde er mere hellige end andre "alm. gennemsnitshundeejere". Man kan sagtens elske sin hund selvom man ikke vil bruge astronomiske summer på den.

 

Kunne da være så dejligt om vi bare kunne debattere og udveksle meninger uden at skulle være enige og vælge side hele tiden. Kan vi ikke bare respektere hinandens meninger uden at begynde at "pille dem fra hinanden". Så kunne man jo bedre komme til at forstå hinanden og måske enda lære noget.

 

Personligt har jeg det bare meget svært med det at blande penge og følelser sammen, jeg forstår udemærket godt at man kan vurderer at man ikke har råd, men at vurderer at man ikke vil fordi at det bare er en hund, det forstår jeg ikke.

 

Jeg tror grundlæggende at du og jeg er så langt fra hinandens virkeligheder som vi overhovedet kan komme, og derfor bliver vi nok aldrig enige om det her. Jeg kan ikke sætte en pris på den kærlighed jeg har til min hund, og derfor vil jeg heller aldrig kunne svare på hvor mange penge jeg er villig til at bruge på at gøre den rask.

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt vil jeg mene at ingen herinde er mere hellige end andre "alm. gennemsnitshundeejere". Man kan sagtens elske sin hund selvom man ikke vil bruge astronomiske summer på den.

 

Man kan bruge mange penge på sin hund og er det et forløb af en ok længde med udsigt til helbredelse, er pengenes størrelse for mig ligegyldigt, hvis jeg har dem.

 

Men den største kærlighed er for mig at se, at stoppe mens legen er god, og tilsidesætte sin egen egoisme.

 

Jeg har mine egne normer for hvad jeg vil "tillade" på min hunds vegne, og har tidligt opstillet disse normer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SorteSara
Personligt har jeg det bare meget svært med det at blande penge og følelser sammen, jeg forstår udemærket godt at man kan vurderer at man ikke har råd, men at vurderer at man ikke vil fordi at det bare er en hund, det forstår jeg ikke.

 

Har jeg aldrig skrevet!

 

Jeg tror grundlæggende at du og jeg er så langt fra hinandens virkeligheder som vi overhovedet kan komme, og derfor bliver vi nok aldrig enige om det her. Jeg kan ikke sætte en pris på den kærlighed jeg har til min hund, og derfor vil jeg heller aldrig kunne svare på hvor mange penge jeg er villig til at bruge på at gøre den rask.

 

Nej men hvorfor skal vi partou også være enige??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Uha svært spørgsmål...

 

Jeg ville stoppe, hvis min hund fejlede noget der ville kræve at den skulle være på medicin i længere tid, eller resten af livet, for at undgå smerter eller nedsat livsglæde.

 

Men jeg tror man ved det når man er i situationen.

Vi er nok snart oppe på 13.000,- i dyrlægeregninger.

Længe leve forsikringer.:vinken:

Men det har ikke været sygdom der på nogen måde har nedsat Bella's humør eller på nogen anden måde ødelagt hendes hverdag.

Heldigvis er hun igen en sund og rask vovse :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SorteSara
Man kan bruge mange penge på sin hund og er det et forløb af en ok længde med udsigt til helbredelse, er pengenes størrelse for mig ligegyldigt, hvis jeg har dem.

 

Men den største kærlighed er for mig at se, at stoppe mens legen er god, og tilsidesætte sin egen egoisme.

 

Jeg har mine egne normer for hvad jeg vil "tillade" på min hunds vegne, og har tidligt opstillet disse normer.

 

Jeg er meget enig.. det er jo så lige det at have pengene, der nok er det største problem for de fleste "gennemsnitshundeejere" som ikke er medlem af klubben herinde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej men hvorfor skal vi partou også være enige??

 

Hvad har du aldrig skrevet?

 

Jeg har tolket dine indlæg som følger, og så må du jo rette mig hvis jeg tager fejl.

 

Du har svært ved at forstå at folk ofrer så mange penge på en syg hund. Du skriver selv at dette skyldes følgende ting, at det kan nytteløst og dermed mere synd for hunden (enig), at du ikke forstår at man ikke kan sige at folk burde have et mere middel forbrug af penge på deres hunde, istedet for det store forbrug der i dag (uenig).

 

Og den del af dine indlæg hvor du skriver at du ikke forstår hvorfor folk "spilder" så mange penge på deres hunde, og at man da godt kan elske dem selvom man ikke er villig til at bruge så mange penge på dem. Det er så her vi ikke er enige, og jeg forstår ikke hvorfor du overhovedet skal blande dig i hvor mange penge andre folk bruger på deres hunde.

 

Og du har ret, vi behøver ikke at blive enige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Nu kommer jeg jo (som sædvanligt) sent ind i diskussionen, så jeg har ikke så meget at tilføje, bortset fra at jeg bed mærke i denne bemærkning:

 

 

 

Interessant standpunkt! Hvis der ikke er noget negativt ved at dø, hvorfor står vi så ikke allesammen i kø for at blive udfriet af vores pinsler?

Måske fordi selvopholdelsesdriften er noget af det mest basale der findes hos alle levende væsner, også hunde.

Muligvis er det ikke synd at være død, men det er synd at dø - eller vil du måske melde dig frivilligt?

Det er vi mennesker der har ansvaret for vores hundes liv, og hvis vi bare undskylder os med at det "ikke er synd at være død", kan vi hurtigt få mange liv på samvittigheden, fordi det bare er mere belejligt for os selv på den måde. Det sker allerede...

 

 

 

Hvad skal den sarkasme til for Umulia?

Den var sgu utidig.

 

Det lyder som om at denne debat er blevet til en tråd for eller imod SaraMax.

Hun har ikke udtalt sig om andet end sin EGEN holdning som hun også selv skriver gentagne gange. Alligevel komer der debatører ind og sklriver som om hun hanve angrebet hver enkelt personligt.

 

Selv Co-Admin begynder pludselig at underskrive sig med "CO-Admin" af grunde kun han må kende. Er det for at tvinge debatører til at makke ret??

 

Det kan i sgu ikke være bekendt.

 

Emnet er Hvornår nok er nok og TS oplever åbenbart at både her inde og sikkert andre steder er en holdning til at bruge endda store mængdr penge på at holde liv i vore hunde.

 

Tag dog og læs hvad der skrives.

 

Virkelig pæn "velkomst" til en der havde ca. 11 indlæg da dagen startede.

 

Tanten:

Jeg er helt enig. Nogengange er det ens egen ego der gør at man fortsætter alt for længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget enig.. det er jo så lige det at have pengene, der nok er det største problem for de fleste "gennemsnitshundeejere" som ikke er medlem af klubben herinde :mrgreen:

 

 

Det jo en helt anden snak end den du lagde op til.

 

Du skrev ikke noget om ikke at have råd, men bare at du ikke mente at det var nødvendigt at bruge så mange penge...

 

Jeg har fuld forståelse for at der er nogen der ikke har 30.000 til en operation på deres hund, og at dette ikke var med i deres planer da de købte hunden.

 

Men ikke at have råd, er noget helt andet end ikke at ville.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...