Hop til indhold

Hvornår er det nok?


Gæst SorteSara
 Share

Recommended Posts

Hvad skal den sarkasme til for Umulia?

Den var sgu utidig.

 

Det lyder som om at denne debat er blevet til en tråd for eller imod SaraMax.

Hun har ikke udtalt sig om andet end sin EGEN holdning som hun også selv skriver gentagne gange. Alligevel komer der debatører ind og sklriver som om hun hanve angrebet hver enkelt personligt.

 

Selv Co-Admin begynder pludselig at underskrive sig med "CO-Admin" af grunde kun han må kende. Er det for at tvinge debatører til at makke ret??

 

Det kan i sgu ikke være bekendt.

 

Emnet er Hvornår nok er nok og TS oplever åbenbart at både her inde og sikkert andre steder er en holdning til at bruge endda store mængdr penge på at holde liv i vore hunde.

 

Tag dog og læs hvad der skrives.

 

Virkelig pæn "velkomst" til en der havde ca. 11 indlæg da dagen startede.

 

Tanten:

Jeg er helt enig. Nogengange er det ens egen ego der gør at man fortsætter alt for længe.

 

Man må altså også kunne forstå at når man begynder at blande sig i folks penge, og om de behandler deres hunde sundhedsmæssigt forsvarligt eller ej, så stikker man hånden i en hvepserede...

 

Især når man laver en generalisering som, "efter at have læst i dette forum"

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 118
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg er meget enig.. det er jo så lige det at have pengene, der nok er det største problem for de fleste "gennemsnitshundeejere" som ikke er medlem af klubben herinde :mrgreen:

 

Jeg ville ikke gældsætte mig for hunden, eller kaste mit hjem over styr.

Jeg vil gå langt, men altid med respekt for hunde i mente.

 

Ergo har jeg ingen penge, skal jeg ingen hund have. Derfor jeg har en forsikring, for at undgå at skulle tage en beslutning ud fra om jeg har råd eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Man må altså også kunne forstå at når man begynder at blande sig i folks penge,

 

Hun har sgu da ikke blandet sig i dine penge. Hun har bare spurgt.

 

 

og om de behandler deres hunde sundhedsmæssigt forsvarligt eller ej

 

Det er så en tolkning der må stå for din regning.

Det har jeg slet ikke læst.

 

 

så stikker man hånden i en hvepserede...

 

Jae det skal jeg love for.

 

Især når man laver en generalisering som, "efter at have læst i dette forum"

 

Hvad ville det have ændret om det havde været her eller på eks. HG. ??

 

Hvad ville have ændret sig i din holdning til emnet.??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg ville ikke gældsætte mig for hunden, eller kaste mit hjem over styr.

Jeg vil gå langt, men altid med respekt for hunde i mente.

 

Ergo har jeg ingen penge, skal jeg ingen hund have. Derfor jeg har en forsikring, for at undgå at skulle tage en beslutning ud fra om jeg har råd eller ej.

 

Og løber jeg tør for midler og job så må jeg sælge hus og bil og gå på landevejen.

 

Aj pjat.

Mener det derhen man vil strække sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad ville det have ændret om det havde været her eller på eks. HG. ??

 

Hvad ville have ændret sig i din holdning til emnet.??

 

At jeg ikke kender dem inde på HG, der er 20.-30. tusinde medlemmer, så jeg ville ikke aner om der vitterlig havde været historier om folk der var gået alt for langt i behandlingen af deres hunde.

Men herinde er der mange færre medlemmer, hvilket vil sige at jeg rent faktisk følger med i hvad der sker. Og jeg har endnu ikke læst om nogen der er gået for vidt i behandlingen af deres hunde, og derfor må jeg jo tolke at hvis TS har det, så har vi meget forskellige meninger om hvornår man er gået for vidt.

 

TS kunne også have startet sit indlæg på en helt anden måde, og så ville hendes synspunkter nok også have fået en helt anden type svar.

 

Men når hun lægger ud med at skrive følgende, hvor det nok især er det markerede der får folk til at stegle:

 

Har fulgt lidt med herinde på sidelinien og noget der slår mig er hvor mange penge og lang tid mange bruger på deres syge hund.

 

Jeg må indrømme at jeg forstår det slet ikke. Hvorfor poste 20, 30, 40 50 eller mere tusinde kroner i en hund som ovenikøbet skal igennem helvede for at muligvis blive rask? Medmindre jeg havde en meget værdifuld avlshund (som naturligvis ikke fejlede noget arveligt) eller anden brugshund så havde jeg sagt farvel for længe siden.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Uha svært spørgsmål...

 

Jeg ville stoppe, hvis min hund fejlede noget der ville kræve at den skulle være på medicin i længere tid, eller resten af livet, for at undgå smerter eller nedsat livsglæde.

 

Men jeg tror man ved det når man er i situationen.

Vi er nok snart oppe på 13.000,- i dyrlægeregninger.

Længe leve forsikringer.:vinken:

Men det har ikke været sygdom der på nogen måde har nedsat Bella's humør eller på nogen anden måde ødelagt hendes hverdag.

Heldigvis er hun igen en sund og rask vovse :blink:

 

Så hvis du kunne opnå det samme ved at "proppe" en pille i hunden hver dag, så ville du ikke gøre det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo der det går galt hvergang. Ikk´:blink:

 

øøøh, hvad vil du ellers have jeg skal gøre? Og jeg skriver jo netop tolket, for at give TS en chance for at fortælle mig om jeg har tolket dem forkert.

 

Jeg kan jo kun skrive tolket eller forstået, da jeg immervæk ikke kan læse hendes tanker :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg forstår det slet ikke. Hvorfor poste 20, 30, 40 50 eller mere tusinde kroner i en hund som ovenikøbet skal igennem helvede for at muligvis blive rask? Medmindre jeg havde en meget værdifuld avlshund (som naturligvis ikke fejlede noget arveligt) eller anden brugshund så havde jeg sagt farvel for længe siden.

 

:5up: Det er netop også her at jeg hopper op af stolen og giver min mening tilkende.. Jeg syntes denne er under et bestemt mål... sorry !

 

Jeg har INTET sted sagt at man bare skal aflive en hund pga. en skavank, eller at nogen hunde er mere "værd" end andre

 

Jow .. i første sitat !

 

Jeg er meget enig.. det er jo så lige det at have pengene, der nok er det største problem for de fleste "gennemsnitshundeejere" som ikke er medlem af klubben herinde :mrgreen:

 

:shock: Hvorfor denne pludselige ændring ? Var det ikke lettere at have lagt ud med denne fortolkning ? For den stemmer ligesom ikke overens med en del af de første indlæg/sitater...

 

Og så er det ligegyldigt for mig om der er smilys eller anden mening bag for jeg kan ganske enkelt ikke tolke den anderledes end de andre !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

TIdligere ville jeg have forsvoret at jeg ville stå hver dag og blande medicin i min hunds foder. Men ligesom med de mange penge man kan komme op på at bruge kan også medicinforbruget gradvist øges.

Hvis man allerede har brugt x antal kr på behandling og nu skal hunden lige behandles igen, så virker det jo ikke så voldsomt som hvis man skulle lægge 50 000kr i hånden på dyrlægen på en gang.

Det samme med medicin, nå ja han får tre slags urtemedicin og nu skal han, måske bare en overgang, have endnu en slags.

Det sniger sig jo ind på én og på den måde virker det ikke uoverskueligt, synes jeg.

Bellapigen hvorfor dette?

Oprindeligt skrevet af bellapigen viewpost.gif

Uha svært spørgsmål...

 

Jeg ville stoppe, hvis min hund fejlede noget der ville kræve at den skulle være på medicin i længere tid, eller resten af livet, for at undgå smerter eller nedsat livsglæde.

Hvis din hund kan leve et godt, men måske afkortet, liv med medicin hvorfor så ikke give den det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ellers kan komme til for din sarkasme så prøv at læse hvad jeg skriver i stedet for selv at drage ukorrekte konklussioner:roll:. Og hvad er det dog for noget fis at det er synd at dø.. hvis ellers dyrlægen eller jægeren ved hvad han/hun laver så burde der ikke være noget der er synd der. Du er måske også vegetar fordi det er synd for produktionsdyrene at blive slagtet (og ved du overhovedet hvordan det foregår)?

 

Der var faktisk ingen sarkasme i mit indlæg.

Men tager hermed til efterretning at min mening er "noget fis".

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal den sarkasme til for Umulia?

Den var sgu utidig.

 

Jeg gentager. Der var ingen sarkasme i mit indlæg.

 

Det lyder som om at denne debat er blevet til en tråd for eller imod SaraMax.

 

Hvordan kan den det, når ingen af os kender vedkommende? Overreagerer du ikke lidt?

 

Hun har ikke udtalt sig om andet end sin EGEN holdning som hun også selv skriver gentagne gange. Alligevel komer der debatører ind og sklriver som om hun hanve angrebet hver enkelt personligt.

 

Så det du siger er at SaraMax gerne må skrive om sin egen holdning, men vi andre må ikke komme med vores? Kan ikke se der er sket andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det du siger er at SaraMax gerne må skrive om sin egen holdning, men vi andre må ikke komme med vores? Kan ikke se der er sket andet.

 

Jeg syntes heller ikke at jeg har talt grimt i nogen af mine indlæg, så jeg forstår heller ikke helt, at jeg skal irettesættes...

 

Så jeg deler lidt din oplevelse her

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha svært spørgsmål...

 

Jeg ville stoppe, hvis min hund fejlede noget der ville kræve at den skulle være på medicin i længere tid, eller resten af livet, for at undgå smerter eller nedsat livsglæde.

Men jeg tror man ved det når man er i situationen.

Vi er nok snart oppe på 13.000,- i dyrlægeregninger.

Længe leve forsikringer.:vinken:

Men det har ikke været sygdom der på nogen måde har nedsat Bella's humør eller på nogen anden måde ødelagt hendes hverdag.

Heldigvis er hun igen en sund og rask vovse :blink:

 

Det kan du da ikke mene..

 

Smilla er 7 måneder og skal dryppes i øjnene 2 gange dagligt resten af hendes liv med dyre øjendråber (ellers får hun brændende smerter i øjnene og bliver måske blind. Hun har tørre øjne). Men man ville da ikke tage livet af en i øvrigt sund og rask hund/ hvalp alene pga økonomi.:(

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt vil jeg mene at ingen herinde er mere hellige end andre "alm. gennemsnitshundeejere".

Du beder andre læse hvad du skriver. Det ville så være rart at du selv gjorde det samme (for det du nævner hèr, har jeg da ikke læst nogen steder i denne tråd) og evt. citerer dem du kommenterer på. Jeg ved det ikke, men det kunne være en stikpille i forhold til mit indlæg og så ville det da være rart med lidt klare linier.

 

Man kan sagtens elske sin hund selvom man ikke vil bruge astronomiske summer på den.

Man skal passe på ikke at vurdere andres følelser, men hvis det kun er et spørgsmål om vilje, så bliver det jo et prioriteringsspørgsmål. Og det man prioriterer højest er som regel også det, der har den største betydning for een.

 

Kunne da være så dejligt om vi bare kunne debattere og udveksle meninger uden at skulle være enige og vælge side hele tiden. Kan vi ikke bare respektere hinandens meninger uden at begynde at "pille dem fra hinanden". Så kunne man jo bedre komme til at forstå hinanden og måske enda lære noget.

 

Der er da ingen der siger at alle skal være enige men når folk stiller spørgsmål kunne du jo vælge at opfatte det som, at de ikke forstår hvad du mener. Og hvordan skal man kunne debattere når man ikke fatter hat af de udmeldinger der kommer?.

 

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke helt forstår at hunden skal have en økonomisk værdi, før det retfærdiggør at man bruger penge på behandling, som måske også er ubehagelig for hunden. Men en dyr behandling, der ikke påvirker hunden, forstår du ikke at folk er villige til at bruge penge på. Det er dèt jeg hører dig sige, men ret mig endelig hvis jeg har taget fejl. Synes ikke rigtig at man kan diskutere før man kender den andens mening til bunds.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej! Det jeg siger er at medmindre hunden har en speciel værdi for mennesket ANDET end at være familiehund, så kan jeg ikke se hvorfor hunden skal igennem ubehagelig og muligvis udsigtsløs behandling. I øvrigt mener jeg ikk nogen hund fortjener dette, men afhængig af lidelsen osv. kunne man evt forsvare det overfor en hund af speciel værdi. Og forstå mig nu ret her, for misforståelser er åbenbart en specialitet i dette forum.

 

TIL ALLE: Mange af jeres spørgsmål til mig har jeg sådan set besvaret i tidligere indlæg. Og så kunne det være lækkert hvis man kunne forholde sig til hvad jeg har skrevet og ikke hvad jeres fordomsfuldhed fortæller jer at jeg mener. Jeg har INTET sted sagt at man bare skal aflive en hund pga. en skavank, eller at nogen hunde er mere "værd" end andre, eller at jeg ikke vil tage ansvar for en hund pga. økonomi osv.

 

Du sætter altså økonomi højere end følelser? Hvis hunden repræsenterer en økonomisk værdi i kraft af dens avlspotentiale, så er det måske ok at give den livsforlængende behandling, men ikke hvis man gør det, fordi man elsker den? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha. Sikken tråd.

 

Min personlige holdning og små erfaringer:

Sascha har HD, hun er 1½ år gammel, dyrlægen siger, at de hunde han har opereret med samme HD er alle blevet 100% raske = Sascha skal opereres = 6-7000 kr. + de godt 3000 vi gav for røntgen mm. Det er jo så omkring 10.000 kr. for behandling af en hund, jeg kun gav 2000 for.

 

Jeg har INGEN penge overhovedet til den slags. Jeg er til gengæld i den utroligt heldige og fantastiske situation, at min far selv har tilbudt at betale for operationen fordi han VED, hvor meget Sascha betyder for mig.

 

Hvis han ikke havde villet/kunnet betale havde jeg taget lån, solgt hestene, flyttet til noget billigere - ligegyldigt hvad.

 

Sascha er det der betyder allermest i mit liv, det indrømmer jeg gerne - hun er den eneste der kan give mig en følelse af lykke (nok delvist fordi jeg render rundt med en depression som jeg får medicin for, hvilket dæmper både positive og negative følelser).

 

Da jeg fik aflivet min kat der var 19 år gammel, var jeg lige ved at miste fodfæstet her i livet.

 

Når det (engang) sker med Sascha er jeg bange for at det sker igen.

 

Muligvis ville en del mennesker have aflivet en hund som hende - hun er jo "bare" en labrador uden papirer, dem er der så mange af i Danmark. Men hun er min bedste ven, og jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at hun er glad, ikke har smerter, og bliver her på jorden så længe hun har lyst til dette.

 

Til gengæld - ville jeg ikke kunne holde ud at holde hende i live udelukkende for min egen skyld; havde hun daglige smerter som jeg ikke kunne fjerne, eller skulle hun igennem et langt behandlingsforløb uden en god procents chance for 100% helbredelse - så måtte jeg få hende aflivet. Det ville knuse mig fuldstændigt, men bare fordi jeg har en meget skrøbelig psyke og måske elsker mine dyr for meget, skal hun ikke bydes at leve med daglige smerter.

 

Jeg er ligeglad med om folk synes det er åndssvagt af mig at poste så mange penge i hende selvom hun "bare" er en familiehund. Når jeg har fortalt dette til familie/venner har jeg altid sagt "og jeg vil ikke høre ÉT ord om aflivning". Sascha er min bedste ven, og hende vil jeg gøre alt for.

 

-----

 

Der var min mening. Trådstarter og alle andre har ret til deres mening og det vil jeg ikke blande mig i, egne holdninger og ytringsfrihed er vist "lovligt" i Danmark :mrgreen: - så længe folk heller ikke kritiserer min holdning. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig med Vinhou.

 

Sascha og Liva kan sagtens sammenlignes, idet de begge er uden papirer og kun har kostet et par tusinde.

 

Hvis jeg fik en besked fra dyrlægen, om at Liva skulle opereres/igennem et forløb, og der var 100% (eller meget tæt derpå) chance for, at hun kunne komme igennem forløbet og være rask igen bagefter, ville der ikke være meget tvivl. Pengene skulle bare findes, om så det betød, at jeg skulle leve af havregrød i et stykke tid. Men som Tanten (var det vist) nævnte, ville jeg ikke sætte mit hus på spil.

 

Jeg var lidt i situationen med Balou sidste år. Han var kommet slemt til skade med sit ene bagknæ. Dyrlægen sagde, at han godt kunne operere (nyt korsbånd), men at han ikke ville få helt den samme mobilitet som før, bl.a. ville det være slut med at være udekat. Prisen ville ligge på omkring 7.000 kr.

 

Jeg var dog ikke i tvivl, om at han skulle opereres. I de første 5 år af sit liv (mens jeg boede på Nørrebro) var han enekat, så det kunne han sagtens blive igen.

 

Alt gik som det skulle. Det eneste, man kan se af skaden er, at hans ene bagknæ stritter lidt, men ifølge dyrlægen giver det ham ikke problemer. Han kan sagtens løbe fra Liva, når det er nødvendigt, og han kan også sagtens hoppe op i f.eks. vindueskarme m.v. Og vigtigst - han er stadig glad - så glad som en sur gammel hankat nu kan blive, men sådan er hans personlighed nu engang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...