Hop til indhold

Dyrlægens 'krav'


Petrine
 Share

Recommended Posts

Min onkels hund skal steriliseres, i den forbindelse skal han skrive under på at der er en risiko ved at bedøve hunden.

Er det normalt / almindeligt? Har aldrig oplevet det før hos dyrlæger, og blev selvfølgelig straks mistroisk :oops:

 

Det er ikke det med risikoen, det er vi helt klare over, men underskriften undrer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener da at da jeg skulle opereres skulle jeg skrive under på at jeg var indforstået med risikoen ved narkosen.

 

Ved ikke om det er anderledes med dyr. Men kan forestille mig at det har noget at gøre med det juridiske ansvar. Så de ikke kan blive sagsøgt hvis noget går galt med narkosen,, fordi ejer er indforstået med risikoen og har skrevet under på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener ikke at jeg har skrevet under på noget som helst, hverken når det er hundene eller mig selv det drejer sig om... Men jeg har altså også en enormt dårlig hukommelse når det drejer sig om sådan noget, så jeg tør ikke at udtale mig alt for skråsikket :engel: Men jeg kan altså ikke mindes at have skrevet under på noget, så helt normal, standart procedure er jeg ikke sikker på at det er...

 

Men hvorfor prøve du ikke at ringe til din egen dyrlæge og høre om det er helt normalt? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville jeg ikke føle mig særlig tryg ved. Jeg har ikke fået hund neutraliseret, men derimod katte og kaniner, som pga. størrelsen må formodes at være endnu større indgreb, og der har der aldrig været noget af den slags.

 

Er han ellers tryg ved sin dyrlæge? Han kan jo godt høre til deres "overlevelsesrate"

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassen har aldrig været lagt i narkose eller hvad det hedder, men de to forgængere har og dér har vi aldrig skrevet under på noget, men tiderne kan jo have skiftet i takt med, at folk klager over what ever. Jeg ville synes, at det var ok at grifle mit navn under på, at jeg var klar over risikoen ved at vores hund skulle bedøves.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har aldrig skrevet under på noget - hverke ved mig selv eller ved dyr - og jeg har fået 4 katte kastreret og en enkelt sterielisret ... jeg selv har også været unde en kniven en hel del gange...

 

de skal oplyse om risici ved operation og narkose ja - men jeg har aldrig skullet skrive under på noget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det har jeg aldrig selv oplevet. Fik sidst hund opereret for tre år siden og har heller ikke hørt om andre der skulle skrive under.

 

Dyrlægen må være bekymret for en erstatningssag hvis noget går galt

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig oplevet det.

 

Men det er vel bare et led i den udvikling der er sket i DK.

Alle har jo så forbandet travlt med at kaste skylden og ansvaret fra sig efterhånden, og det har betydet at mange dyrlæger er blevet udhængt på det groveste, ja enkelte har sågar fået ruineret deres praksis, fordi en enkelt kunde har haft en enkelt uheldig oplevelse, af den slags der nu engang kan ske, og som alle "os med hjernen i behold" ganske udemærket er klar over kan ske.

Det er vel kun naturligt at en dyrlæge, på baggrund heraf, vil holde sin røv på det tørre.

 

Det samme ser vi jo mange andre steder. Hvis jeg skal have min røv på det tørre, når jeg laver tossede ting med spejderne, som eksempelvis at klatre med dem, elelr slagte vildt elelr andet, så er jeg også nødt til at have underskrifter fra forældrene, blot for at sikre mig at der ikke pludselig en dag er én der sørger for at jeg ikke længere må arbnejde med børn og unge (det er nemlig sket for andre)

 

Sådan er det desværre idag. En kedelig engelsk og amerikansk tendens, som jeg gerne havde været foruden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har heller aldrig oplevet at skulle skrive under på noget når en af mine har skulle i narkose..

 

Men måske har den pågældene dyrlæge haft nogel "uheld" som gør at han har valgt at dække sig ind.. med uheld mener jeg såmen ikke noget ondt men hvis dyrlægen mundligt har informeret ejeren og at det så er endt tragisk.. er han måske kommet i den pine at ejeren siger at det er han/hun aldrig blevet informeret om... hvem ve ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...