Hop til indhold

Søde digte om hunde..


AnneMette09
 Share

Recommended Posts

.. På norsk. Det er ikke så svært at forstå.

 

De som kommer til himmelen, er utvalgt. Hadde de som kom dit, gjort seg fortjent til det, ville du bli stående utenfor og hunden din slippe inn.

- Mark Twain

 

Livet er et hundespann. Hvis du ikke er lederhunden, forandrer landskapet sig aldri.

- Lewis Grizzard

 

Hvis hunder kunne snakke, ville det ta bort mye av moroa med å eie en.

- Andrew A. Rooney

 

Om jeg tror noe om evig liv, så er det at visse hunder jeg har kjent, vil komme til himmelen, og meget, meget få mennesker.

- James Thurber

 

Jeg liker griser. Hunder ser opp til oss. Katter ser ned på oss. Griser behandler oss som jevnbyrdige.

- Sir Winston Churchill

 

For sin hund er hver mann Napoleon; derav hundenes stadig popularitet.

- Aldous Huxley

 

Når to hunder slåss om et ben og en tredje stikker av med det, fins det en advokat blant hundene.

- Tysk ordspråk

 

Å spørre en forfatter hva han synes om kritikere, er det samme som å spørre en lyktestolpe hva den synes om hunder.

- Christopher Hampton

 

Jeg forakter folk som holder hund. De er kujoner som ikke har mot til å bite selv.

- August Strindberg

 

Jeg lurer på om andre hunder tror at pudler er medlemmer av en sær, religiøs sekt.

- Rita Rudner

 

Har du noen gang gått inn i et rom og glemt hvorfor du gikk inn? Jeg tror det er slik (sådan) hunder lever sitt liv.

- Sue Murphy

 

Det er pussig hvordan hunder og katter kjenner innsiden på folk bedre enn andre folk gjør, ikke sant?

- Eleanor H. Porter

 

Hundens største glede er at du dummer deg ut sammen med den, og den vil ikke bare la være a skjenne på deg, men dumme seg ut selv også.

- Samuel Butler

 

En grunn til at hunden har så mange venner: Den slenger med halen i stedet for tungen.

- Ukjent

 

Hvis du tar til deg en skrubbsulten hund og gjør den velstående, vil den ikke bite deg. Det er den grunnleggende forskjellen mellom en hund og et menneske.

- Mark Twain

 

Se her, mine herrer, en hund lærer oss en lekse i menneskelighet.

- Napoleon Bonaparte

 

Har du noen gang tenkt over hva hunder må tro om oss? Jeg mener, her kommer vi tilbake fra kolonialbutikken med den flotteste fangst - Kylling, svin, en halv ku. De må da tro at vi er verdens mest fantastiske jeger.

- Anne Tyler

 

Pass deg for tause hunder og stille vand.

- Portugisisk ordspråk

 

Du kan si alt muglig tåpelig til en hund, og hunden gir deg et blikk som sier: '' Herregud, du har rett! Det ville jeg aldri kommet på!''

- Dave Barry

 

Hvis hundene noen gang tar over verden og velger en konge, håper jeg at de ikke bare går etter størrelsen, for jeg vedder på at det fins endel Chihuahuaer med gode ideer.

- Jack Handey

 

Historier rommer langt flere eksempler på hunders enn venners troskap.

- Alexander Pope

 

Bare gale hunder og engelskmenn går ut i middagssolen.

- Indisk Ordspråk

 

Hunder som slåss med hverandre, vil stå sammen mor ulven.

- Armensk Ordspråk

 

Kvinner og katter i huset, menn og hunder på gaten.

- Katalansk ordspråk

 

Jeg synes at hunder er ytterst forbløffende skapninger; de gir betingelsesløs kjærlighet. For meg er de rollemodellen for å være i live.

- Gilda Radner

( har tænk mig at bruge denne i signaturet )

 

Jo mer jeg ser av mennesker, jo mer beundrer jeg hunder.

- Jeanne-Marie Roland

 

For penger kan man får kjøpt en god hund, men penger får den ikke til å logre med halen.

- Josh Billings

 

Jeg har lest at mange hunder er like intellegente som sine eiere. Det stemmer for jeg har en veldig klok hund.

- Gunilla Dahlgren

 

En hund er et menneskes sjette sans.

- Friedrich Hebbel

 

Da Odyssevs kom hjem fra Troja, var det bare hunden som gjenkjente ham. Er dette et argument for hundehold, eller for ikke å dra hjem igjen?

- Kurt Narvesen

 

Ens egen hund bråker ikke, den bare bjeffer.

- Kurt Tucholsky

 

Kvinner er egenligt som hunder. De elsker som hunde, litt pågående. Og de liker å hente og bære og kommer lengselsfullt tilbake etter harde ord, og de lærer ganske lett å bære en kurv.

- Mary Roberts Rinehart

 

Hvis du tror at hunder ikke ka telle, skal du prøve å stikke tre hundekjeks i lommen og gi Fido bare to av dem.

- Phil Pastoret

 

Et hundeliv er kort. Det er egenlig den eneste feilen ved hunder.

- Carlotte Monterey O´Neill

 

Magnetisme er en av de seks grunnleggende kreftene i universet. De andre dem er tyndekraft, maskeringtape, klynking, fjernkontroll og den kraften som trekker hunder mot skrittet til fremmede.

- Dave Barry

 

Noen av mine beste mannlige motspillere har vært hunder og hester.

- Elizabeth Taylor

 

De eneste vektene jeg løfter, er hundene mine.

- Olivia Newton-John

 

Jeg tror vi er tiltrukket av hunder fordi de er de ubemmede skapninger vi kunne være hvis vi ikke var sikre på at visste bedre.

- George Bird Evans

 

En hund glemmer aldri sin herre.

- Afrikansk ordspråk

 

En hund svikter ikke sin herre på grunn av fattigdom; en sønn forlater aldri sin mor på grunn av hvordan hun ser ut hjemme.

- Kinesisk ordspråk

 

Enhver hund har sin dag.

- Folkelig ordspråk

 

Les iherdig, og du blir kanskje(måske) president. Men la oss innse det: Selv da kommer du aldri til å tjene like mye som hunden din.

- George Bush sr. ( i en tale til studenter etter å ha fått vite at hans hund Millie hadde tjent 889 000 dollar i bokbonorar. )

 

 

 

Nogle er bedre end andre. Hvis i ikke forstår dem så læs dem igennem en gang til. God fornøjelse. :blink:

 

( Det er citater, ikke digte )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...