Hop til indhold

Sår / eksem? rundt om halsen


Gæst Fru_M
 Share

Recommended Posts

Da vore Shih Tzu har prøvet det flere gange vil jeg her fortælle hvorledes vi har oplevet Hot Spot.

 

Så vidt jeg forstår så er det en svamp forårsaget af f.eks. bid ved leg. Da vi for mange år siden opdagede det fik vi godt nok et chock. Det kan brede sig med lynets hast og kræver derfor omgående behandling.

 

Typisk for lidelsen er at der kommer en meget hård skorpe og neden under den er det et stort blodigt og væskende åbent kød og meget smertende for hunden.

 

Vi har aldrig behandlet med antibiotika indvortes men derimod med en væske der hedder Kutan Væske bestående af:

 

Bas.vismutnitrat 1,2 g

Borsyre 2,4 g

Chloramphenicol 3,0 g

Zinkoxid 4,8 g

Jordnøddeolie,rens.18,6 g

 

Det der er vigtigt er at smøre ind med så tyndt et lag som overhovedet muligt og jeg kan sige vores erfaring er at det virker hurtigt og effektivt.

 

Vores dyrlæge er Karlslunde Dyrehospital.

 

Håber denne oplysning kan hjælpe andre hunde da det er så smertefuld en lidelse.

 

Vi har aldrig kunnet relatere lidelsen til kosten.

 

Venlig hilsen, Yvonne - Kennel Big Choice

 

Mange tak for erfaringen.

 

Hvis vi er så uheldige at opleve Hot Spots igen, vil vi helt klart prøve at bruge Kutan væske, som I nu er et par stykker der har anbefalet.

Køber man det på apoteket?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mio får nogle gange lidt "mild" Hot-spot, især på halsen, og det smørrer vi bare med Pili lotion, og så forsvinder det hurtigt igen.

Han er ofte lidt "rød" i pelsen bagefter som du beskriver, men det forsvinder igen! :5up:

 

Hvilket foder får hun nu, siden du vil tilbage til RC?

 

Er glad for at det røde pels forsvinder igen. Det ser nemlig lidt mærkeligt ud.

 

 

Hun har i ca 2 måneder fået "Real Nature" efter anbefaling af vores træner. Det indeholder rigtig meget kød i forhold til andet fodder.

Men jeg synes bare at hun er blevet meget hyper efter vi er begyndt på det og så er hendes "pøller" ekstremt store i forhold til hvad de plejede.

- Og helt sorte næsten. For mig tyder det på at hun ikke kan optage alle næringsstofferne.

Ja og så er hun også blevet lidt tyndere de sidste par uger samtidig med at hendes appetit har været enormt stigende.

 

RC til golden hvalpe var udsolgt, så det blev til en lille pose "Select Gold" som vist også skulle være fint. Og hun spiser det med største velbehag :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er glad for at det røde pels forsvinder igen. Det ser nemlig lidt mærkeligt ud.

 

 

Hun har i ca 2 måneder fået "Real Nature" efter anbefaling af vores træner. Det indeholder rigtig meget kød i forhold til andet fodder.

Men jeg synes bare at hun er blevet meget hyper efter vi er begyndt på det og så er hendes "pøller" ekstremt store i forhold til hvad de plejede.

- Og helt sorte næsten. For mig tyder det på at hun ikke kan optage alle næringsstofferne.

Ja og så er hun også blevet lidt tyndere de sidste par uger samtidig med at hendes appetit har været enormt stigende.

 

RC til golden hvalpe var udsolgt, så det blev til en lille pose "Select Gold" som vist også skulle være fint. Og hun spiser det med største velbehag :mums:

 

RN har ris som 2. hovedingrediens, så det indeholder nok forholdsvist meget kulhydrat. Foder som fx Orijen har kartofler som 4. ingrediens som det første "kulhydrat".

Synes dog det lyder meget mærkeligt at hun så kan klare RC, der rent faktisk er fyldt med både ris og majs som 2. og 3. ingrediens :hmm:

Men det er helt sikkert hende der skal "bestemme", fordi et foder virker for en hund, behøver det jo ikke virke for en anden! :5up:

Select Gold har også meget ris og majs i, men igen, hvis hun fungerer godt på det, så er det sikkert også fint! :mums:

 

Her kan du evt. læse lidt om foder og kulhydrat:

http://www.happy-tails.dk/Foder-Fodervalg.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...