Hop til indhold

Anatomikursus??? Please ;o)


Recommended Posts

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst freya3010
Ja... få fat på NKKs dommerkompendier, eller Alex Krsilnikoffs anatomibog (dansk)

 

Til det markerede - Udleverer norsk kennelklub sådan noget???

 

Vil liiige søge på den sidste...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er min hale, her er min mund, jeg har to øjne og jeg er en hund...:-D...min anatomi-sang...:-D

Jeg har en hund med fire poter en på hver sit ben, og bagpå sidder halen.....:mrgreen:

 

Du glemte alle de sjove steder:blink:

og kan jeg få nogle bud på hasevinklingen her?

I min lille verden er det der helt forkert hasevinkel, hvis vi går efter det mest "naturlige" holdning. underbenene er for korte og lårbenet er for langt, eller også så er det billedet der snyder...

 

Men hvis vi går efter standarten, så er den godt på vej der hen af ikk???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hund med fire poter en på hver sit ben, og bagpå sidder halen.....:mrgreen:

 

Du glemte alle de sjove steder:blink:

 

I min lille verden er det der helt forkert hasevinkel, hvis vi går efter det mest "naturlige" holdning. underbenene er for korte og lårbenet er for langt, eller også så er det billedet der snyder...

 

Men hvis vi går efter standarten, så er den godt på vej der hen af ikk???

 

Billedet snyder ikke....

 

Er der flere bud?

 

-og hvor blev TS af?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Billedet snyder ikke....

 

Er der flere bud?

 

-og hvor blev TS af?

 

Jeg må indrømme at jeg ikke har nogle bud... Jeg kan godt se på en samojed efterhånden og sige hvad den har og ikke har... men ved mange af de andre racer, er jeg blank... :cry:.. men jo.. umiddelbart vil jeg sige at den ser overvinklet ud i bagbenene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke skide meget forstand på cokere, men det er den samme hund som på forrige billede ikk? Men de skal jo gerne så lidt hen af schæfere med bagbenene skubbet lidt bagved:confused::mrgreen:

 

 

hvis jeg hinter lidt og siger kig på hjælpestregerne? -det du beskriver er knævinklingen, ikke hasevinklingen.

 

Nej, cockerne skal ikke stå henad schæferne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
knævinklingen er her tegnet med blåt

 

jeg kan afsløre der i standarden står de skal have moderat knævinkling.

 

Var lige inde og kigge i standarden og der står velvinklet under knæ... hmm.. ja så er det så bare liiiige hvad de mener med velvinklet:lol:...

 

Men mit bud.. eller hvad keg synes er at knævinklingen er for overvinklet, haseledet har en fin længde men sidder for langt ude.. giver nok ikke meget mening:lol:... det står dog ikke heeeelt lige, måske en måde at skjule noget på.. det ved jeg ikke:oops:... Efter min egen mening synes jeg også at hunden mangler forbryst...

 

Undskyld hvis det er din hund som jeg sidder og hakker på..:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var lige inde og kigge i standarden og der står velvinklet under knæ... hmm.. ja så er det så bare liiiige hvad de mener med velvinklet:lol:...

 

Men mit bud.. eller hvad keg synes er at knævinklingen er for overvinklet, haseledet har en fin længde men sidder for langt ude.. giver nok ikke meget mening:lol:... det står dog ikke heeeelt lige, måske en måde at skjule noget på.. det ved jeg ikke:oops:... Efter min egen mening synes jeg også at hunden mangler forbryst...

 

Undskyld hvis det er din hund som jeg sidder og hakker på..:oops:

 

Det gør ingen ting, jeg har jo selv postet ham.

 

han er en lille smule overvinklet i hasen, men ikke noget der vil trække ned nogensinde.. Knævinklingen er ikke overvinklet, men lige knap nok.

hahahahaha, og forbryst? -hvis der er noget han har (trods sine vinklingsfejl, så er det forbryst) Til gengæld har han alt for kort overarm.

 

-og skal vi hive de andre fejl frem som han har, så er stejl i sit kryds, og har ikke parallelitet i sit hoved....

 

(men det kom jo ikke tråden ved :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det gør ingen ting, jeg har jo selv postet ham.

 

han er en lille smule overvinklet i hasen, men ikke noget der vil trække ned nogensinde.. Knævinklingen er ikke overvinklet, men lige knap nok.

hahahahaha, og forbryst? -hvis der er noget han har (trods sine vinklingsfejl, så er det forbryst) Til gengæld har han alt for kort overarm.

 

-og skal vi hive de andre fejl frem som han har, så er stejl i sit kryds, og har ikke parallelitet i sit hoved....

 

(men det kom jo ikke tråden ved :mrgreen:)

 

Jeg fik simpelthen forvekslet overarmen med brystet så...:oops:..

 

Nu har jeg tit siddet og spekuleret på hvad krydset er på en hund...:oops:.. det sidder omkring brystet.. men hvorhenne helt præcist..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør ingen ting, jeg har jo selv postet ham.

 

han er en lille smule overvinklet i hasen, men ikke noget der vil trække ned nogensinde.. Knævinklingen er ikke overvinklet, men lige knap nok.

hahahahaha, og forbryst? -hvis der er noget han har (trods sine vinklingsfejl, så er det forbryst) Til gengæld har han alt for kort overarm.

 

-og skal vi hive de andre fejl frem som han har, så er stejl i sit kryds, og har ikke parallelitet i sit hoved....

 

(men det kom jo ikke tråden ved :mrgreen:)

 

Altså...hvordan ser man det der kort overarms-noget ?!? Ja-ja, fordi det kan dommerne godt finde på at sige om Bassen, hvortil vi kun kan sige: Javel så :confused::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik simpelthen forvekslet overarmen med brystet så...:oops:..

 

Nu har jeg tit siddet og spekuleret på hvad krydset er på en hund...:oops:.. det sidder omkring brystet.. men hvorhenne helt præcist..

 

Krydset sidder nede over hoften/lænden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså...hvordan ser man det der kort overarms-noget ?!? Ja-ja, fordi det kan dommerne godt finde på at sige om Bassen, hvortil vi kun kan sige: Javel så :confused::mrgreen:

 

Såvidt jeg har forstået hidtil er overarmen den, der går fra skulderleddet til albueleddet (ok, det gav lige lidt mere mening, da jeg skrev det :mrgreen:). Den skal ideelt set være lige så lang som skulderbladet.

 

Ih, jeg tror jeg kan se det lidt bedre nu - og jeg kan se, hvorfor Billen skal have de der forben længere ind under sig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Såvidt jeg har forstået hidtil er overarmen den, der går fra skulderleddet til albueleddet (ok, det gav lige lidt mere mening, da jeg skrev det :mrgreen:). Den skal ideelt set være lige så lang som skulderbladet.

 

Ih, jeg tror jeg kan se det lidt bedre nu - og jeg kan se, hvorfor Billen skal have de der forben længere ind under sig!

 

 

Oki og tak for forklaring ! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...