Hop til indhold

Anatomikursus??? Please ;o)


Recommended Posts

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

FCI%20st2.gif

 

1. Næse

2. Næseryg

3. Læbe (overlæbe)

4. Stop

5. Kinder

6. Skalle

7. Strubeparti

8. Ører

9. Hals

10. Nakke

11. Manke

12. Ryg og lænd

13. Kryds

14. Bækken

15. Haleansats

16. Hale

17. Forbryst

18. Brystkasse

19. Underbryst

20. Skulderblad

21. Overarm

22. Albueled

23. Underarm

24. Håndrod

25. Mellemhånd

26. Tæer

27. Penis

28. Overlår

29. Knæled

30. Underlår

31. Hælspids

32. Haseled

33. Mellemfod

 

Der er - hvad jeg lige hurtigt så - nok et par småfejl på billedet. I hvert fald sidder 17, forbryst, noget længere oppe/fremme end det sidder på her.

Redigeret af mk101
Tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså...hvordan ser man det der kort overarms-noget ?!? Ja-ja, fordi det kan dommerne godt finde på at sige om Bassen, hvortil vi kun kan sige: Javel så :confused::mrgreen:

 

 

Prøv at kig på de hjælpestreger jeg har lavet på cockeren og stregerne på weimaraneren....

 

 

Prøver lige at poste igen, i nærbillede....

 

Prøv at se skulderen og overarmen (overarm markeret på billedet hvis du var i tvivl).

 

de to vektorer skal være lige lange. Det fremgår ret tydeligt at overarmen er noget kortere end skuldervektoren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at kig på de hjælpestreger jeg har lavet på cockeren og stregerne på weimaraneren....

 

 

Prøver lige at poste igen, i nærbillede....

 

Prøv at se skulderen og overarmen (overarm markeret på billedet hvis du var i tvivl).

 

de to vektorer skal være lige lange. Det fremgår ret tydeligt at overarmen er noget kortere end skuldervektoren.

 

Jamen tak da for yderligere forklaring. Det er super med de fotos med streger. Så er det lige før det er fuldt forståeligt, hvad der af og til står i Bassens kritikker :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen tak da for yderligere forklaring. Det er super med de fotos med streger. Så er det lige før det er fuldt forståeligt, hvad der af og til står i Bassens kritikker :5up:

 

 

Er det så nu jeg skal sige at man til dels godt kan handle og klippe sig ud af en kort overarm, hvis man kommer til en uerfaren dommer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det så nu jeg skal sige at man til dels godt kan handle og klippe sig ud af en kort overarm, hvis man kommer til en uerfaren dommer?

 

Hvad nu, hvis der ikke er noget at klippe? Altså man klipper jo ikke sådan i bordere (eller jo - ører, ben og poter). Kan godt se, at vi ender i det problem også....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik simpelthen forvekslet overarmen med brystet så...:oops:..

 

Nu har jeg tit siddet og spekuleret på hvad krydset er på en hund...:oops:.. det sidder omkring brystet.. men hvorhenne helt præcist..

 

Hi hi, det var så en af de få ting jeg viste -så derfor bliver jeg jo straks nød til at gøre opmærksom på det :mrgreen:

 

Man kan fx. se forskellen på de her billeder af Cody og Chivas, hvor Cody (den sorte) har et klart bedre og helt korrekt kryds, for racen, hvor hans ryglinje er helt pæn og lige hele vejen hen til hvor hans (manglende) hale er ansat.

 

Hvorimod Chivas runder/falder i det sidste stykke af ryggen og har det man kalder et faldene kryds -selvom han hale stadig er ansat korrekt.

 

- Og det var så nogenlunde den viden jeg kunne bidrage med på dette felt :oops: Men det er interesant at følge med i :engel:

Cody.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad nu, hvis der ikke er noget at klippe? Altså man klipper jo ikke sådan i bordere (eller jo - ører, ben og poter). Kan godt se, at vi ender i det problem også....

 

 

Gør man ikke??? Havde jeg en border kunne jeg da godt finde på at formklippe den lidt til en udstilling. -og det er jeg ret sikker på også bliver gjort, du ser det bare ikke ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det så nu jeg skal sige at man til dels godt kan handle og klippe sig ud af en kort overarm, hvis man kommer til en uerfaren dommer?

 

Det ved vi faktisk godt...det med klipningen. Vi fik Bassen trimmet umiddelbart før Bøsøre og klippedamen sagde, at hun lige ville klippe, så det blev skjult og aldrig har vores hund, da været så excellent. Hvordan det så kom i værk, ved jeg ikke. Han lignede stadig for os Bassen i en mere civiliseret udgave.

 

Hvordan kan handleren skjule det ? Ja-ja, vi skal lære så længe vi lever. Det er ikke let at være førstegangsudstiller og hvis ingen fortæller os, hvordan noget kan gøres, så kan vi heller ikke sige ja eller nej til projektet...selvom jeg ved den søde tror, at familiens handler ikke ville have de fjerneste skrubler ved at sige ja :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved vi faktisk godt...det med klipningen. Vi fik Bassen trimmet umiddelbart før Bøsøre og klippedamen sagde, at hun lige ville klippe, så det blev skjult og aldrig har vores hund, da været så excellent. Hvordan det så kom i værk, ved jeg ikke. Han lignede stadig for os Bassen i en mere civiliseret udgave.

 

Hvordan kan handleren skjule det ? Ja-ja, vi skal lære så længe vi lever. Det er ikke let at være førstegangsudstiller og hvis ingen fortæller os, hvordan noget kan gøres, så kan vi heller ikke sige ja eller nej til projektet...selvom jeg ved den søde tror, at familiens handler ikke ville have de fjerneste skrubler ved at sige ja :mrgreen:

 

Prøv at stille hans forben længere ind under ham. -uden jeg kan huske den der video af ham + handler, så tror jeg godt der kunne være lidt forbedringer der.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja. Der er jo ikke nogen der siger du skal klippe kilometervis af hår af. du skal bare forme.

 

Jeg skal nok bare få nogen til det :mrgreen: Hun har faktisk også masser af pels, den er bare ikke så lang....

 

Uh, det er jo en helt ny verden det her!

 

Jeg plejer selv at tage de lange hår på mellemhånden/forfoden, poterne og ørerne - når de skal se civiliserede ud altså. Og ikke engang det bliver ret pænt :oops: Til gengæld kan jeg trimme terriere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at stille hans forben længere ind under ham. -uden jeg kan huske den der video af ham + handler, så tror jeg godt der kunne være lidt forbedringer der.

 

Jamen tak. Jeg vil lade det gå videre til gemalen og så må vi se om han tager det til sig...eller det gør han, for han er jo som et lille barn juleaften, når hans hund vinder et eller andet og så kan vi måske som sidegevinst slippe for at se Bassen stå som en gyngehest, hvad der af og til forekommer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal nok bare få nogen til det :mrgreen: Hun har faktisk også masser af pels, den er bare ikke så lang....

 

Uh, det er jo en helt ny verden det her!

 

Jeg plejer selv at tage de lange hår på mellemhånden/forfoden, poterne og ørerne - når de skal se civiliserede ud altså. Og ikke engang det bliver ret pænt :oops: Til gengæld kan jeg trimme terriere :mrgreen:

 

Vask og føn hver uge, så får du pels...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen tak. Jeg vil lade det gå videre til gemalen og så må vi se om han tager det til sig...eller det gør han, for han er jo som et lille barn juleaften, når hans hund vinder et eller andet og så kan vi måske som sidegevinst slippe for at se Bassen stå som en gyngehest, hvad der af og til forekommer :mrgreen:

 

Altså tilbuddet om handlerkursus med mk101 og jeg står jo stadig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...