Hop til indhold

ALARM Lises Hundehjem ALARM


Gæst lillemor
 Share

Recommended Posts

Gæst Tessa&Molly

Det er rigtig ærgerligt..

 

Jeg ser dog hvalpens opførsel som en naturlig ting.. Og at hun ikke er renlig - Molly og Tessa var heller ikke helt renlige da de var 5 måneder..

 

Jeg ser at du skriver at I har haft hende i 1½ uge - er det ikke tidligt at give op?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 171
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst lillemor

Det troede vi jo også at vi gjorde, når hun siger til os, at hvis den ikke er som den skal være, så kan vi jo bare komme med den igen. Det kunne vi så bare ikke alligevel.

 

I dag tog vi til dyrlægen og snakkede med hende om hunden og hun anbefalede at få den aflivet. Sådan som hunden er, er ikke normalt. Enten pga tidligere steder den har været eller så pga af en anden race som den er blandet med. Det var det eneste rigtige at gøre inden der sker noget alvorligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag tog vi til dyrlægen og snakkede med hende om hunden og hun anbefalede at få den aflivet. Sådan som hunden er, er ikke normalt. Enten pga tidligere steder den har været eller så pga af en anden race som den er blandet med. Det var det eneste rigtige at gøre inden der sker noget alvorligt.

 

Yeah right. Og det fortæller du nu. :???: I guder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillemor

Da vi havde hvalp var den heller ikke helt renlig ved 5 måneder. Tidligt at give op? Måske, men når bidene bliver kraftigere allerede nu. Også på os voksne bare ved at kæle for hende, så tænker man jo også på sine børns sikkerhed. Jeg er godt klar over at de kan snappe ved leg og andet tumult fra børnene. Det er jo meget normalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly
Da vi havde hvalp var den heller ikke helt renlig ved 5 måneder.

Tidligt at give op? Måske, men når bidene bliver kraftigere allerede nu. Også på os voksne bare ved at kæle for hende, så tænker man jo også på sine børns sikkerhed.

Jeg er godt klar over at de kan snappe ved leg og andet tumult fra børnene. Det er jo meget normalt.

 

Jeg læser ingen steder at den har bidt mere end en gang og der står heller ikke nogen steder at den har bidt jer mens I har kælet med hende?

 

Jeg har selv barn og jeg tænker også på hans sikkerhed, men jeg lærer ham også at omgås hundene med respekt og forsigtighed.. Ikke alle hunde tolererer de samme ting.. Tessa er mere tolerant end Molly fx..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Jeg sidder og bliver så arrig over at læse tråde som disse.

 

Kan overhovedet ikke forholde mig til at så mange hunde skifter hjem, igen og igen, for til sidst at blive aflivet.

Jeg vil i dette tilfælde ikke placere skylden nogen steder, da alle i denne sag, har haft en finger med i, at spolere denne uskyldige hvalps første halve år.

 

Godt i så hurtigt indser at det ikke er en hund for jer, i stedet for at trække det ud!

For den stakkel fortjener enten at få fred, eller komme til et hjem, der har overskudet til at sætte sig ind i dens behov, og give den et godt liv.

 

Jeg håber at tråde som disse, kan åbne folks øjne for, at man altså kaster terningerne og håber på det bedste når man anskaffer sig en genbrugs hund!!

For uanset hvad man får at vide, og hvordan hunden har været i det tidligere hjem, så kan der altså opstå ændringer i adfærden, når en hund skal skifte hjem. Derudover bliver den måske udsat for nye ting, i det nye hjem, som den ikke har prøvet før!

 

Og selvom internatet vil tage hunden tilbage, så bliver den jo mere og mere usikker, for hver gang den skal skifte hjem.

At Lises hundehjem, så opføre sig fuldstændig uanstændigt i denne sag, er noget helt andet.....

 

Man bliver simpelthen nød til at overveje, om man har ressourcerne til at arbejde med hunden, hvis det viser sig, den har nogle problemer - Der er jo en grund til at den er til omplacering!

Hvis ikke, så må man tage besværet med en hvalp, og pottetræningen - Og så vælge en hund med tavle, så man ved hvad man får!

 

Ja, man kan være heldig med en genbrugshund, men man skal så sandelig også være forberedt på det modsatte!

 

Nå - Total OT, men det måtte altså bare ud...

 

Håber i finder et godt hjem til hvalpen, eller tager den tunge beslutning, at give hende fred - Ville ønske vi havde overskudet til en mere, så tog jeg hende på stedet, men så bliver jeg smidt ud hjemmefra af manden :???:

 

Og så håber jeg i på et tidspunkt finder en dejlig hund, der passer til jeres familie - Er sikker på i har bedre held næste gang!!

Lige et par af dem her :ae: :ae: i denne trælse situation!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillemor
Her sidder folk og vrider deres hjerner for at hjælpe både dig og den stakkels hund.... og så har du vidst hele dagen at den var død. Synes du ikke det er at gøre nar af folk?.

 

Undskyld mig, men er jeg dårlig til at formulere mig. Jeg skrev da at vi havde snakket med dyrlægen, ikke at den var blevet aflivet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly
Det troede vi jo også at vi gjorde, når hun siger til os, at hvis den ikke er som den skal være, så kan vi jo bare komme med den igen. Det kunne vi så bare ikke alligevel.

 

I dag tog vi til dyrlægen og snakkede med hende om hunden og hun anbefalede at få den aflivet. Sådan som hunden er, er ikke normalt. Enten pga tidligere steder den har været eller så pga af en anden race som den er blandet med. Det var det eneste rigtige at gøre inden der sker noget alvorligt.

 

 

Hvilken anden race er den blandet med siden det kan være med til at gøre den så aggressiv?

 

Er mere eller mindre enig med Ascha, for selvom hvalpen ikke er aflivet endnu, så har du næsten taget beslutningen om at den skal aflives, kan man læse mellem linierne.. Og så er det da ærgerligt at mange har brugt masser af energi på at hjælpe med rådgivning..

 

Og jeg synes 1½ uge er meget kort tid.. Alt for tidligt at give op, hvis du spørger mig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld mig, men er jeg dårlig til at formulere mig. Jeg skrev da at vi havde snakket med dyrlægen, ikke at den var blevet aflivet.

 

Okay, det synes jeg ligger i sætningen: Det var det eneste rigtige at gøre....

 

Men, såfremt I stadigvæk har hunden og ønsker at finde en anden familie til hende,.... så har du stadigvæk ikke beskrevet hvordan hun er problematisk. Vil du tages seriøs, tror jeg du skal forklare lidt mere om hendes "adfærdsproblemer" inden folk begynder at tænke "trold".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tessa&Molly
Okay, det synes jeg ligger i sætningen: Det var det eneste rigtige at gøre....

 

Men, såfremt I stadigvæk har hunden og ønsker at finde en anden familie til hende,.... så har du stadigvæk ikke beskrevet hvordan hun er problematisk. Vil du tages seriøs, tror jeg du skal forklare lidt mere om hendes "adfærdsproblemer" inden folk begynder at tænke "trold".

 

Netop..

 

Jeg synes at det er problematisk at gøre hunden til en problemhund, hvis det eneste problem er renligheden?

Og at den en gang fik fat i barnets vante?

 

Det skal beskrives meget bedre før man kan sætte sig ind i det.. Ellers vil man blive misforstået..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Og noget helt andet, og undskyld hvis jeg bare har misset det, er det ikke meget normalt at man får en hund på prøve inden man overtager den, når man får hund fra internat?.

 

Jeg tror det er dig der har misset noget... Jeg skal selvfølgelig ikke kunne udtale mig om andre internater, men hos os kan man altså ikke låne dyrene hjem på prøve... At få et dyr, et nyt familiemedlem, er en stor beslutning, og vil som oftest kræve en vis grad af omstilling og tilvænning fra alle parter. I mange tilfælde vil folk (hos os) blive bedt om at tage hjem og 'sove på det' inden de overtager et dyr. De kan møde dyret... hunden, gå tur med den, prøve at have den fri ude i den store have, høre om hundens forhistorie, vores oplevelser på internatet, vurderinger osv. - og (som noget meget vigtigt), så skal alle fra hundens evt. kommende hjem have været med ude at hilse på den, så man kan se om kemien passer (der kan være børn der er alt for voldsomme, eller hunden er for voldsom for børnene). Men der kan være mange gode grunde til lige at tage hjem og tænke over tingene: man søgte måske en hvalp, men faldt for en voksen hund... skulle man måske alligevel have en hvalp? (eller omvendt) Anden race end man havde regnet med, anden 'bagage' end man havde regnet med osv.

 

Men man kan altså ikke få hunden med hjem på prøve. Dette skyldes primært, at vi ikke ønsker hundene skal flyttes mere rundt end højst nødvendigt (med alle de omstillinger/omvæltninger der ligger i det), men det skulle også gerne få folk til at træffe mere velovervejede beslutninger end hvis der bare er en 'byt-til-nyt'-ordning.

 

Men naturligvis kan der da være behov for at følge op bagefter. Der kan være spørgsmål og råd om det ene og det andet. Er der noget der ikke forløber som forventet, så må man jo tale om det og se hvad der kan gøres. Er situationen helt håbløs, kan hunden tages tilbage, det sker dog heldigvis sjældent. I køkkenet har vi en stor opslagstavle med vores yndlingslæsning: breve fra vores 'gamle' dyr! Selvom de er rejst, er de ikke glemt og det er skønt at høre nyt fra dem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det troede vi jo også at vi gjorde, når hun siger til os, at hvis den ikke er som den skal være, så kan vi jo bare komme med den igen. Det kunne vi så bare ikke alligevel.

 

I dag tog vi til dyrlægen og snakkede med hende om hunden og hun anbefalede at få den aflivet. Sådan som hunden er, er ikke normalt. Enten pga tidligere steder den har været eller så pga af en anden race som den er blandet med. Det var det eneste rigtige at gøre inden der sker noget alvorligt.

 

Læste lige indlægget efter jeg hvade skrevet det sidste!

Det var da en fuldstændig tåbelig dyrlæge....

 

Det har da absolut intet med racen at gøre! En formel1, er som sagt en mere udpræget brugshund, men der er da absolut intet aggressivt i dem!

 

Tror nu heller ikke ud fra jere beskrivelse indtil videre, at det er noget farligt ved jeres hvalp, som ikke kan "kureres", med træning og evt. tilknytning til en adfærdsbehandler.

 

Så aflivning er ikke nødvendigvis det rigtige at gøre - Men der skal findes et hjem som gider tage hundens baggrund alvorligt, og tage de hensyn der skal tages.

Det er trods alt kun en 5 måneder gammel hvalp, der sagtens kan nå at få et godt liv, som velfungerende familiehund, forudsat at man finder et ordentligt hjem til den, ved næste forsøg!!

 

Men som alle andre siger - Skriv en uddybende forklaring om hunden (Hvad hedder den forresten?) herinde, under omplaceringshunde. Så er der en rimelig sansynlighed, for at der kommer nogle kompetente mennesker på banen, der kan give hende et godt hjem.

Hun er jo en attraktiv race, så mon ikke der skulle melde sig nogen!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillemor

Den med vanten var bare en af gangene. Er ikke så hurtig til at skrive, så derfor er det ikke alt der er skrevet ned. Og som i kunne "læse mellem linierne" så er vi mere eller mindre blevet enige om at det er synd for hunden at den skal et nyt sted hen, hvis det så heller ikke går. Men er glad for alle jeres svar og ikke mindst debatten om internatet.

 

Ved ikke vilken race den er blandet med. Det var dyrlægen der sagde at den ligner en blanding

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillemor
Jeg tror det er dig der har misset noget... Jeg skal selvfølgelig ikke kunne udtale mig om andre internater, men hos os kan man altså ikke låne dyrene hjem på prøve... At få et dyr, et nyt familiemedlem, er en stor beslutning, og vil som oftest kræve en vis grad af omstilling og tilvænning fra alle parter. I mange tilfælde vil folk (hos os) blive bedt om at tage hjem og 'sove på det' inden de overtager et dyr. De kan møde dyret... hunden, gå tur med den, prøve at have den fri ude i den store have, høre om hundens forhistorie, vores oplevelser på internatet, vurderinger osv. - og (som noget meget vigtigt), så skal alle fra hundens evt. kommende hjem have været med ude at hilse på den, så man kan se om kemien passer (der kan være børn der er alt for voldsomme, eller hunden er for voldsom for børnene). Men der kan være mange gode grunde til lige at tage hjem og tænke over tingene: man søgte måske en hvalp, men faldt for en voksen hund... skulle man måske alligevel have en hvalp? (eller omvendt) Anden race end man havde regnet med, anden 'bagage' end man havde regnet med osv.

 

Men man kan altså ikke få hunden med hjem på prøve. Dette skyldes primært, at vi ikke ønsker hundene skal flyttes mere rundt end højst nødvendigt (med alle de omstillinger/omvæltninger der ligger i det), men det skulle også gerne få folk til at træffe mere velovervejede beslutninger end hvis der bare er en 'byt-til-nyt'-ordning.

 

Men naturligvis kan der da være behov for at følge op bagefter. Der kan være spørgsmål og råd om det ene og det andet. Er der noget der ikke forløber som forventet, så må man jo tale om det og se hvad der kan gøres. Er situationen helt håbløs, kan hunden tages tilbage, det sker dog heldigvis sjældent. I køkkenet har vi en stor opslagstavle med vores yndlingslæsning: breve fra vores 'gamle' dyr! Selvom de er rejst, er de ikke glemt og det er skønt at høre nyt fra dem!

 

det lyder for mig også mere som den rigtige måde at gøre det på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette bliver mit sidste indlæg hvis der ikke kommer noget konkret frem om hundens adfærd. Kan ikke rigtig forstå hvad det er du vil i denne tråd, for du får da ingen hjælp hvis ingen ved hvad der er problemet. Er det bevidst at du ikke vil svare dem der spørger til HVAD det er hunden gør?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Dette bliver mit sidste indlæg hvis der ikke kommer noget konkret frem om hundens adfærd. Kan ikke rigtig forstå hvad det er du vil i denne tråd, for du får da ingen hjælp hvis ingen ved hvad der er problemet. Er det bevidst at du ikke vil svare dem der spørger til HVAD det er hunden gør?.

 

Ascha, mon ikke det er dette du efterlyser (fra indlæg #54) "Tidligt at give op? Måske, men når bidene bliver kraftigere allerede nu. Også på os voksne bare ved at kæle for hende, så tænker man jo også på sine børns sikkerhed. Jeg er godt klar over at de kan snappe ved leg og andet tumult fra børnene. Det er jo meget normalt."

 

Sådan som jeg læser det, så er det ikke renligheden (eller mangel på samme), der udgør det primære problem men derimod bideri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillemor
Ascha, mon ikke det er dette du efterlyser (fra indlæg #54) "Tidligt at give op? Måske, men når bidene bliver kraftigere allerede nu. Også på os voksne bare ved at kæle for hende, så tænker man jo også på sine børns sikkerhed. Jeg er godt klar over at de kan snappe ved leg og andet tumult fra børnene. Det er jo meget normalt."

 

Sådan som jeg læser det, så er det ikke renligheden (eller mangel på samme), der udgør det primære problem men derimod bideri.

 

Det er sammenfald af det hele, men må nok indrømme at jo mere jeg har skrevet om det herinde, jo mere tænker jeg over hvor slemt det kan gå. Altså bidene. Og det er jo vores børns sikkerhed der kommer i første række.

 

Og hvis i syntes der bliver skrevet for lidt er det min mangel på skrivekundskaber der er skyld i det. Men endnu en gang tak for jeres indlæg. Både positive og negative. Nu er der vist sengetid

Link til indlæg
Del på andre sites

Den med vanten var bare en af gangene. Er ikke så hurtig til at skrive, så derfor er det ikke alt der er skrevet ned. Og som i kunne "læse mellem linierne" så er vi mere eller mindre blevet enige om at det er synd for hunden at den skal et nyt sted hen, hvis det så heller ikke går. Men er glad for alle jeres svar og ikke mindst debatten om internatet.

 

Ved ikke vilken race den er blandet med. Det var dyrlægen der sagde at den ligner en blanding

 

Altså ud fra hvad der er skrevet om hunden syntes jeg det lyder som en helt almindelig hvalp. Du skulle have set hvor Kali kunne bide (eller snappe) da hun var 5mdr. Nu, 1år gammel, gør hun det aldrig hårdt, men det gjorde hun dengang. Hun skulle guides og lære at det ikke var iorden først.

Har i forsøgt at finde et godt hjem til hunden? Eller syntes i den skal aflives fordi den snapper og er urenlig? For hvis i ikke har forsøgt og det er alt der er med hunden og i så vil aflive... Ja så kommer jeg gerne, henter hunden og betaler for at få den placeret på et ordentligt internat der har tid til at finde det rette hjem til hvalpen (for det er jo hvad den er, en ganske almindelig hvalp der stadig har et langt liv foran sig).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha, mon ikke det er dette du efterlyser (fra indlæg #54) "Tidligt at give op? Måske, men når bidene bliver kraftigere allerede nu. Også på os voksne bare ved at kæle for hende, så tænker man jo også på sine børns sikkerhed. Jeg er godt klar over at de kan snappe ved leg og andet tumult fra børnene. Det er jo meget normalt."

 

Sådan som jeg læser det, så er det ikke renligheden (eller mangel på samme), der udgør det primære problem men derimod bideri.

Sådan læser jeg det også og synes da trådstarter ellers er god nok til at skrive, så jeg forstår ikke hvorfor det er så svært for hende at sætte ord på. Men okay,... måske bliver det vanskeligt at overskue, når der er en hel horde af folk der stiller spørgsmål og skriver kommentarer.

 

Det jeg efterlyser er hvordan hunden er/ gør når den f.eks. bider, for så kunne vi måske danne os et indtryk af hvorfor den gør det. Det synes jeg er ret vigtigt.... for hunden. For det er vel den vi forsøger at hjælpe.

 

Personligt har jeg ikke mødt ret mange hvalpe på under et halvt år der bider hårdt pga. andet end mangelfuld opdragelse og opkørthed/ stress. Og jeg tænkte at vi måske kunne komme med lidt forslag der kunne ændre på de situationer, hvor hunden ikke fungerer ordentligt i familien. Hvis den da ikke allerede er opgivet, hvilket noget desværre tyder på. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Det er sammenfald af det hele, men må nok indrømme at jo mere jeg har skrevet om det herinde, jo mere tænker jeg over hvor slemt det kan gå. Altså bidene. Og det er jo vores børns sikkerhed der kommer i første række.

 

Og hvis i syntes der bliver skrevet for lidt er det min mangel på skrivekundskaber der er skyld i det. Men endnu en gang tak for jeres indlæg. Både positive og negative. Nu er der vist sengetid

Den stakkels hvalp har jo ikke haft en reel chance endnu for at lære bidehæmning med alle de hjem den har haft. Synes sku den skal have en chance, det er jo faktisk et rigtigt levende lille liv vi her taler om. Hvad med at i aflevere den til et internat, og fortæller dem hvalpens historie, og om dens mange hjem, måske de så kan være behjælpelig med at finde et godt hjem til den.

 

5 1/2 mdr.s liv ? Den fortjener sku at opleve lidt mere, og ikke mindst fortjener den at få den rette omsorg og kærlighed, og at blive et menneskes bedste ven. Hjælp den til et godt liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...