Hop til indhold

Fiskeolie, hvordan får du din hund til at spise det?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Vil gerne til at give Martha lidt fiskeolie som kosttilskud, men problemet er, at hun ikke vil spise det bare sådan. Fisk spiser hun ikke.

Hayly elskede det, så hun fik det bare ud over sit foder, og det synes hun var mums:5up:. Men Martha synes bestemt ikke, at det er en delikatesse. Så jeg tænkte, hvordan camouflagerer I andre fiskeolien, hvis jeres hunde ikke kan lide det??

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja får lakseolien fra Olivers hver morgen men hun nægter at stikke snuden i skålen hvis jeg bare kommer olien over hendes mad, så jeg kommer ca. ½ l. varmt vand over fodret og så olien i (røre det rundt) og så står det og trækker i de ca. 20 min. vi er ude på morgenturen.

 

Derfeter vil Misja gerne spise det, men så er det også så "udvandet" at det stort set ikke lugter ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja får lakseolien fra Olivers hver morgen men hun nægter at stikke snuden i skålen hvis jeg bare kommer olien over hendes mad, så jeg kommer ca. ½ l. varmt vand over fodret og så olien i (røre det rundt) og så står det og trækker i de ca. 20 min. vi er ude på morgenturen.

 

Derfeter vil Misja gerne spise det, men så er det også så "udvandet" at det stort set ikke lugter ;-)

 

Det er lidt svært her, da hun er råfodret. Men ellers en god ide:5up:

 

Kan du ikke blande det i kødet, når hun får mad?

 

Jeg er jo så heldig at Luna bare slikker det op af en skål:mrgreen: (Og hun spiser jo heller ikke normalt fisk.. tun på dåse kan bruges)

 

Hun nægter at spise kødet, hvis det har været i kontakt med olien:cry:. Hayly slikkede også gerne skålen. Har tænkt lidt på, om jeg kan røre det i leverpostej - for det er vidundermidlet er herhjemme:-D. Men tænker om det kan lade sig gøre:hmm: - kan selvfølgelig bare prøve.

Men tænkte om I andre, som har hunde der ikke kan lide det, har en smartere måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil gerne til at give Martha lidt fiskeolie som kosttilskud, men problemet er, at hun ikke vil spise det bare sådan. .. hvordan camouflagerer I andre fiskeolien, hvis jeres hunde ikke kan lide det??

 

Har du prøvet kapsler? Min brød sig heller ikke om fiskesmagen i olien men kapsler kunne jeg gemme i maden eller i ost eller noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet kapsler? Min brød sig heller ikke om fiskesmagen i olien men kapsler kunne jeg gemme i maden eller i ost eller noget andet.

 

Hvad med at købe fiskeolie i pilleform?

 

Har ikke prøvet kapslerne - men ville været nemt at få hende til at spise, da de kan skjules i en lille klat leverpostej:5up:.

Men skal de ikke have mange kaspler så? (tænker når man læser mængden på den flydende, så må det være mange kapsler):vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke får en kapsel om dagen, af de stærke.. Jeg mener, at de findes i 500 og 1000 mg.

Jeg prikker hul på kapslen og sprøjter indholdet ud over hendes mad... og blander selve kapslen i osse.

 

Hvis kapslen er hel og rund og glat, så KAN hun komme til at spytte den ud.

 

Kapslerne er de samme som jeg selv spiser. (pt. Fitness Pharma)

 

Jeg ville ikke selv bryde mig om at spise de olier, jeg tidligere har givet Silke, fra flaske. De er sikkert sunde nok......... Men de stinker. :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom med andre piller. Ned i halsen med det.

 

Nu var min første tanke ikke piller, men derimod flydende lakseolie:-D.

 

Desuden er jeg af princip imod at tvinge noget ned i halsen på min hund - jeg synes, at det er meget nemmere at finde en måde, hvorpå de indtager tingene frivilligt fremfor med tvang. Vores afdøde hund tvang jeg heller aldrig piller i - dem tog hun frivilligt, da de var camoufleret i leverpostej, og det gjorde altså livet nemmere for mig, og var mindre stressende for hende.

Jeg kunne også sagtens bare tage en engangs sprøjte, og så sprøjte det ned i halsen på hende - men ærlig talt så synes jeg ikke det er en holdbar løsning, for jeg ved, at hun stikke af når hun ser sprøjten, da hun vil ass. det med noget negativt. Og jeg gider ikke slås med 80kg tung hund. Så for mig er vejen frem ikke tvang, men derimod frivillig indtagelse:-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej tror hun bare skal have, hvad der svarer til en voksen person:5up: Men er der ikke stor forskel i kvaliteten af kapslerne - synes jeg tidligere har hørt, at de billige ikke er så gode:vedikke:

 

Nej, jeg tror også man skal købe en ordentlig kvalitet. Jeg kunne heller aldrig selv finde på at tage dem fra netto og aldi osv. Så hundene får de samme som jeg tager. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Nu var min første tanke ikke piller, men derimod flydende lakseolie:-D.

 

Desuden er jeg af princip imod at tvinge noget ned i halsen på min hund - jeg synes, at det er meget nemmere at finde en måde, hvorpå de indtager tingene frivilligt fremfor med tvang. Vores afdøde hund tvang jeg heller aldrig piller i - dem tog hun frivilligt, da de var camoufleret i leverpostej, og det gjorde altså livet nemmere for mig, og var mindre stressende for hende.

Jeg kunne også sagtens bare tage en engangs sprøjte, og så sprøjte det ned i halsen på hende - men ærlig talt så synes jeg ikke det er en holdbar løsning, for jeg ved, at hun stikke af når hun ser sprøjten, da hun vil ass. det med noget negativt. Og jeg gider ikke slås med 80kg tung hund. Så for mig er vejen frem ikke tvang, men derimod frivillig indtagelse:-D

 

Ja, helt sikkert, hvis det kan lade sig goere:5up:.

 

Mine mynder er dog yderst knaesne og jeg kan ikke faa fiskeolie i dem ellers. De spiser leverpostegen, osten m.m men er suveraene til at spytte fiskeolien ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg tror også man skal købe en ordentlig kvalitet. Jeg kunne heller aldrig selv finde på at tage dem fra netto og aldi osv. Så hundene får de samme som jeg tager. :-D

 

Jeg køber det billigste (til mig selv). Og dem fra x-tra (Kvivkly) og matas er billigere end dem fra Netto. :-) Der skulle i øvrigt ikke være forskelle på de billige og de dyre, siger de kloge.:cool:

 

Smilla får viacutan, som smager rigtig godt. Men jeg tror ogs jeg vil prøve med kapslerne i en klat leverpostej engang. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine mynder er dog yderst knaesne og jeg kan ikke faa fiskeolie i dem ellers. De spiser leverpostegen, osten m.m men er suveraene til at spytte fiskeolien ud.

 

Kan du købe leverpostej i CA??

 

Jeg køber det fra Nordic House, men det er vildt dyrt, da jeg skal betale køletransport.

 

Hestkjær, undskyld OT. Jeg giver mine fiskeolie i gelcaps som de gladeligt spiser blandet i foderet, eller helt alene, men ellers kan jeg også forestille mig at du kan gemme det i smøreost eller leverpostej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...