Besvaret Marts 11, 201016 år comment_332303 Her til sommer skal bella og jeg bo i sommerhus. Jeg undersøger pt. mulighederne for indhegning af haven, men er helt grøn. - Både mht. gør-det-selv arbejde og valg af materiale. Hvad har I af hegn? Det skal ikke være det dyreste, men jeg vil selvfølgelig gerne have en ordentlig kvalitet så hun ikke smutter fra mig.. Rapporter
Besvaret Marts 11, 201016 år comment_332307 Her til sommer skal bella og jeg bo i sommerhus. Jeg undersøger pt. mulighederne for indhegning af haven, men er helt grøn. - Både mht. gør-det-selv arbejde og valg af materiale. Hvad har I af hegn? Det skal ikke være det dyreste, men jeg vil selvfølgelig gerne have en ordentlig kvalitet så hun ikke smutter fra mig.. Vi har alm. havehegn, det der grønne der er 150cm højt. Rundpæle, jeg mener de er ø50mm, I hjørnerne har vi 100x100mm Du kan se et af hjørnerne, med afstivning her Rapporter
Besvaret Marts 11, 201016 år comment_332313 Vi har alm. havehegn, det der grønne der er 150cm højt. Rundpæle, jeg mener de er ø50mm, I hjørnerne har vi 100x100mm Du kan se et af hjørnerne, med afstivning her .. Hvor højt ville hegnet skulle være til en Cavalier/mops størrelse? Rapporter
Besvaret Marts 11, 201016 år comment_332330 Vores have er indhegnet med et 2 meter højt hegn ud mod den mest befærdede vej - her er der lukket af for al udsyn. Langs siderne har vi hæk i 180 cm højde indad mod haven er der sat almindelig grøn havehegn op hvor der er sat tygge stolper ned i jorden. Havehegnet er 150 cm. Derudover er der gravet gitter og fliser ned i jorden i ½ meters dybde. Ingen kan komme ud og ingen kan komme ind til en mops skal hegnet vel være min. 90 cm Rapporter
Besvaret Marts 11, 201016 år comment_332352 Det må næsten komme lidt an på både hunden, en selv, og området man bor i.. Her hos os er der ikke hegnet helt vildt og voldsomt ind. Ud til vejen er der hæk, jeg vil skyde på at den er ca. 85 cm. høj og inde i hækken er der 60cm. grønt havehegn. Op langs indkørslen er der rækværk der er ca. 85cm. højt, det er der også oppe i det bageste af haven, ned mod søen, noget af vejen og resten af vejen er der 90 cm. grønt havehegn og ind til naboen er der så 180cm. raftehegn. Rapporter
Besvaret Marts 11, 201016 år comment_332446 Tit er det forbudt at sætte hegn op i sommerhushaver, så tjek med regler og i tilfælde af forbud, naboerne. Det jo ikkke sikkert de har noget imod det. Men lidt ærgeligt at skulle pille det ned igen pga en mavesur nabo.. Rapporter
Besvaret Marts 13, 201016 år comment_333154 .. Hvor højt ville hegnet skulle være til en Cavalier/mops størrelse? Det skal nok ikke være særlig højt, jeg vil tro at 80-100cm vil være nok. Med mindre hunden vil springe. Rapporter
Besvaret Marts 13, 201016 år comment_333209 Det skal nok ikke være særlig højt, jeg vil tro at 80-100cm vil være nok. Med mindre hunden vil springe. En cavalier er da en springer? Har du overvejet bare at bruge en lang snor? Ved ikke hvor meget du skal bruge sommerhuset, men når Petrine er ude så får hun en lang snor på så hun ikke ligepludslig smutter ud på vejen Rapporter
Besvaret Marts 13, 201016 år comment_333282 En cavalier er da en springer? Har du overvejet bare at bruge en lang snor? Ved ikke hvor meget du skal bruge sommerhuset, men når Petrine er ude så får hun en lang snor på så hun ikke ligepludslig smutter ud på vejen Hun er primært mops (3/4) og tror ikke umiddelbart at spring er et af hendes fortrin, men hun kan selvfølgelig overraske og jeg vil selvfølgelig helst være på den sikre side. Snoren har været oppe at vende, men umiddelbart virker det nemmest med indhegning af haven eftersom at hun følger mig overalt. - Går jeg ind i huset, så går hun med, ligesom hun vil med rundt til liggestolen, terrassen, urtebedet, til havebordet osv. Tror det bliver besværligt. - Også fordi at haven er ret stor. Rapporter
Besvaret Marts 13, 201016 år comment_333381 En cavalier er da en springer? Har du overvejet bare at bruge en lang snor? Ved ikke hvor meget du skal bruge sommerhuset, men når Petrine er ude så får hun en lang snor på så hun ikke ligepludslig smutter ud på vejen Selv om det er en springer er det jo ikke ensbetyen med at den vil springe over. Lexus kunne med lethed springe over et 2m højt hegn hvis det kom der til. Men han VIL ikke springe. Rapporter
Besvaret Marts 13, 201016 år comment_333556 Vores kunne jo også så let som ingenting spring over det meste af vores hegn, men gør det ikke -de kan dog så også godt se at der er længere ned på den anden side af hegnet, end der er i haven, da det meste af hegnet står oppe på en stensætning. Rapporter