Hop til indhold

Hjemmelavede godbidder


Gæst RSB
 Share

Recommended Posts

Jeg har gang i den helt store omgang bagning af tun-godbidder efter en opskrift, som jeg fandt på nettet. :klap:Tænkte, at det var både billigere og sundere, eller i hvert fald ved man, hvad man selv har puttet i :banan: Er spændt på resultatet og på Sophus' dom, når de er færdige, og skal nok bringe opskriften, hvis de er en succes :madtid:

Men er der ellers nogen, der har nogle gode opskrifter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde bliver fodret med råt kød og ben, og så er det jo klart at de ikke skal have godbidder der minder om tørfoder, og de gider dem heller ikke ret tit:-D

 

Så jeg gør det at jeg skærer kylling eller kalkun i tern og tørre dem i ovnen ved 50 grader og varmluft, en lille times tid, dem er de ret vilde med og dem vil de næsten gøre alt for:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet at lave de her :) Det er en artikel fra et blad :) Hundene var super glade for dem :)

 

Du kan nemt lave dine hundekiks, som dermed også er sunde godbidder, hvis din hund er blevet lidt for tyk. Skær rugbrødsskiver i passende tern, læg dem i bradepanden og sæt dem i ovnen ved 250 grader i 20 minutter. Når de er afkølede, kan du med god samvittighed forkæle din hund, og du kan tro, de elsker disse godbidder. Desuden kan du få brugt hele dit rugbrød, hvis ikke familien kan nå at spise det.

Link til indlæg
Del på andre sites

De her minder lidt om dem Mulline skrev om.

 

Lever skåret i tern af ca 2*2 cm (de bliver noget mindre når de er færdige). Ind i oven på 110 grader i 3-4 timer.

 

Jeg lavede en portion igår og på trods af, at jeg har lavet dem mange gange før så er Anton stadig helt vilde med dem :-)

 

Nå ja, leveren er nemmest at håndtere hvis den er halvfrossen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet at lave de her :) Det er en artikel fra et blad :) Hundene var super glade for dem :)

 

Du kan nemt lave dine hundekiks, som dermed også er sunde godbidder, hvis din hund er blevet lidt for tyk. Skær rugbrødsskiver i passende tern, læg dem i bradepanden og sæt dem i ovnen ved 250 grader i 20 minutter. Når de er afkølede, kan du med god samvittighed forkæle din hund, og du kan tro, de elsker disse godbidder. Desuden kan du få brugt hele dit rugbrød, hvis ikke familien kan nå at spise det.

 

Jeg bruger bare "alm." rugbrød, altså uden at det er tørret i ovnen først. Men er det en fordel at komme det i ovnen, andet end at holdbarheden måske forlænges?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at når jeg har ristet rugbrød til mig selv, så er det lidt lige som om det bliver mere sødt, så måske derfor

 

Elsker ristet rugbrød ....... jeg troede sgi jeg var den eneste der ristede rugbrød:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været ude med Sophus og de nybagte tun-guffer. Og de er godkendt omend de ikke er på højde med stegt kylling eller oksefars, som han vil gøre hvad som helst for :hmm:Men i hvert fald samme reaktion, som med de tørrede økologiske godbidder, som jeg plejer at købe i dyre domme.

 

Her er opskriften:

 

Tun kiks

1 dåse ca. 185 g. tun i vand, 2 kopper majs (ca. 1 dåse) løse/optøet, 2 kopper mel, ¾ kop vand og væden fra tunen, 2/3 kop olie, ½ tsk. Salt.

Hæld væden fra tunen (gemmes), rør majs, mel og salt sammen. Tilsæt tunen og vandet samt olien til en dej. Rul ud i ca. ½ cm. tykkelse, skæres ud i passende stykker og bages ved 180 grader i ca. 15-25 min.

Lad den køle af og opbevar den i krukker/bøtter med låg

 

Det skal så siges, at jeg udskiftede halvdelen af melet med havregryn og at dejen var for klistret til at rulle ud, så jeg satte små toppe på pladen med teskeer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde bliver fodret med råt kød og ben, og så er det jo klart at de ikke skal have godbidder der minder om tørfoder, og de gider dem heller ikke ret tit:-D

 

Så jeg gør det at jeg skærer kylling eller kalkun i tern og tørre dem i ovnen ved 50 grader og varmluft, en lille times tid, dem er de ret vilde med og dem vil de næsten gøre alt for:mrgreen:

 

Mmh, det lyder også som noget en hund kan lide. Tror du man kan tørre dem fra halvfrossen tilstand, eller skal det være frisk indkøbt kød?

 

Vil jeg helt klart lave til Buddha på tirsdag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mmh, det lyder også som noget en hund kan lide. Tror du man kan tørre dem fra halvfrossen tilstand, eller skal det være frisk indkøbt kød?

 

Vil jeg helt klart lave til Buddha på tirsdag!

 

Du kan sagtens lave dem fra halvfrossen stand, så skal du blot give dem lidt længere i ovnen:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

lever koget jeg og derefter klipper jeg i tern og tørre, det er sagen,:5up:

har prøbet med hjemmelavet små fiskedeller, det er nu blevet udt,Bella nægter at ta dem ved ikke lige hvorfor,:hmm: har også købt pølser på tilbud skærer dem i små skiver og tørrer dem(sommetider) ja det er de nemme godbider,:slem: jeg fryser dem og tager op som jeg skal bruge.

Link til indlæg
Del på andre sites

har også købt pølser på tilbud skærer dem i små skiver og tørrer dem(sommetider) ja det er de nemme godbider,:slem: jeg fryser dem og tager op som jeg skal bruge.

 

Gør du det på samme måde med pølserne så? Ovn på 50 grader i en times tid? Og når du så tør dem op, er de så ligeså populære som hvis de var frisklavede?

 

Hele det der ovn tørrings begreb er helt nyt for mig :shock::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, lige sidste spørgsmål fra tågehornet her :oops:

 

Ser det her rigtigt ud? Har tørret frisk kylling i næsten 2 timer ved 50 grader (vores ovn er nogen gange lidt langsom, så tænkte hellere for meget end for lidt).. Og hvordan opbevarer i dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, lige sidste spørgsmål fra tågehornet her :oops:

 

Ser det her rigtigt ud? Har tørret frisk kylling i næsten 2 timer ved 50 grader (vores ovn er nogen gange lidt langsom, så tænkte hellere for meget end for lidt).. Og hvordan opbevarer i dem?

 

De ser fine ud, hvis de er tørre uden på, men stadig bløde indeni:-D

 

Jeg opbevarer dem ved stuetemp. når de er tørrede, plejer der ikke gro noget på dem her hos os, desuden holder de ikke så længe:mrgreen:de bliver spist.

Link til indlæg
Del på andre sites

De ser fine ud, hvis de er tørre uden på, men stadig bløde indeni:-D

 

Jeg opbevarer dem ved stuetemp. når de er tørrede, plejer der ikke gro noget på dem her hos os, desuden holder de ikke så længe:mrgreen:de bliver spist.

 

Super! Tusind tak for hjælpen :engel:

- det kommer vist også til at kræve en del bonus godbidder for at overtale Buddha til at han ikke skal lege med alle de andre hunde det næste stykke tid :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super! Tusind tak for hjælpen :engel:

- det kommer vist også til at kræve en del bonus godbidder for at overtale Buddha til at han ikke skal lege med alle de andre hunde det næste stykke tid :mums:

 

Måske bliver det ikke så slemt, når der er så lækre godbidder i stedet for :5up::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
De her minder lidt om dem Mulline skrev om.

 

Lever skåret i tern af ca 2*2 cm (de bliver noget mindre når de er færdige). Ind i oven på 110 grader i 3-4 timer.

 

Jeg lavede en portion igår og på trods af, at jeg har lavet dem mange gange før så er Anton stadig helt vilde med dem :-)

 

Nå ja, leveren er nemmest at håndtere hvis den er halvfrossen.

 

Så fik jeg prøvet tricket med lever :5up: Det var en succes :klap:Det bliver ikke sidste gang. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Denne her opskrift er en sikker vinder hos min hund.

Hun holder vagt ved ovnen i alt den tid gufferne er inde :lun:

 

Hundekiks med leverpostej

Ca. 40 store

 

• ½ dl boullion (1 boullion terning + kogende vand)

• 200 g grahamsmel (økologisk)

• 1 dl kogende vand

• 100 g havregryn (økologisk)

• 2 æg

• 150 g hvedemel (økologisk)

• ½ tsk. hjortetaksalt

• leverpostej

 

Bland bouillon og grahamsmel i en skål, tilsæt kogende vand. Lad det trække et par minutter.

Havregryn og æg røres i. Det æltes godt sammen. Rør derefter mel og hjortetaksalt i.

Rul dejen ud (den er ret hård)

Drys meget mel på bordet. Smør leverpostej på i et tyndt lag.

Rul dejen sammen til en roulade, og skær det ud i skiver på ca 1 til 1 1/2 cm i tykkelsen. Bag ved 175 g i 40 – 50 minutter. De skal være hårde.

 

God fornøjelse med bagningen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør du det på samme måde med pølserne så? Ovn på 50 grader i en times tid? Og når du så tør dem op, er de så ligeså populære som hvis de var frisklavede?

 

Hele det der ovn tørrings begreb er helt nyt for mig :shock::oops:

 

UNDSKYLD har hvis overset dit spørsmål:confused: ja jeg tører pølseskiverne, men har nu prøvet at købe pølser på tilbud, skærer dem i tynde skiver (tern) og fryser dem, og tager op som jeg skal bruge, og de bløde godbider lader til at være lige så velkommen som dem jeg tører, Så ja det er da nemt, og dejligt at ha noget at vælge imellem, så det ikke er de samme der er med til hundetræning hver gang, men ikke så dejlig at gå med løs i lommen, jeg har en bestemt bæltetaske til mine godbider.

har lige hørt om en der slagter gris ,Hvor ALT (affald) som sener m.m. bliver tøret og brugt til godbider, så dette er måske en ide for hvem der har adgang til dette (lækkerier):5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne her opskrift er en sikker vinder hos min hund.

Hun holder vagt ved ovnen i alt den tid gufferne er inde :lun:

 

Hundekiks med leverpostej

Ca. 40 store

 

• ½ dl boullion (1 boullion terning + kogende vand)

• 200 g grahamsmel (økologisk)

• 1 dl kogende vand

• 100 g havregryn (økologisk)

• 2 æg

• 150 g hvedemel (økologisk)

½ tsk. hjortetaksalt

• leverpostej

 

Bland bouillon og grahamsmel i en skål, tilsæt kogende vand. Lad det trække et par minutter.

Havregryn og æg røres i. Det æltes godt sammen. Rør derefter mel og hjortetaksalt i.

Rul dejen ud (den er ret hård)

Drys meget mel på bordet. Smør leverpostej på i et tyndt lag.

Rul dejen sammen til en roulade, og skær det ud i skiver på ca 1 til 1 1/2 cm i tykkelsen. Bag ved 175 g i 40 – 50 minutter. De skal være hårde.

 

God fornøjelse med bagningen :banan:

 

Tak - glæder mig :klap:Tror du man kan bruge bagepulver i stedet for?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...