Hop til indhold

storkøb


Gæst Maria24
 Share

Recommended Posts

Gæst Maria24

er der nogen der ved hvor man kan købe stort ind af fx. ris, og kød billigere end supermarkederne... når man nu laver hjemmelavet mad til sin hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan også gå til div landmænd, altså ikke dem der reklamere med stald dørs salg (de er ikke billige her i området, så kan man lige så godt gå i en alm slagterbutik)

 

Fx kan jeg snilt skaffe en halv gris (ca 40 kg EFTER slagtning) finparteret til ca 600 kr (selv giver jeg 450 kr uanset vægt på grisen) en fx 3-delt, er naturligvis billigere.

Det er ca 15 kr kg´et, også for de bedste stykker, selv ikke Metro kan hamle op med den kg-pris, og der kan man jo vælge selv at beholde, det bedste, og give det andet til hunden ;) En hvilken som helst der spørger, kan få grisen til den pris der hvor jeg får gris.

 

Ko er dyre, og der er besparelsen kg´et knap så god som på gris (eller sådan var det for et års tid siden.

 

Strudse og kalkun farme findes jo også, der burde det også være til at få slagtet til en ordentlig pris, kylling er man nok tvunget til at købe i en forretning (jeg har ikke hørt om nogen kyllingefarmer slagte på samme måde som de andre.

Får holder mange jo, der er det vel bare at spørge.

 

Har man pladsen kan man jo selv holde høns, kalkun gås osv osv, og bestille en slagter til at gøre det beskidte arbejde for en (jo man må gerne hjemmeslagte, og få en slagter til det uden dyrlæge kontrol, bare man KUN slagter til sig selv, man må ikke vider give, eller sælge, men det er jo heller ikke hensigten, så no problemo *ss*)

 

Ulemben er så det kræver MEGET fryseplads, med køb direkte, igennem en landmand eller hjemme slagtning, men der findes stadig frysehuse, hvor man kan leje bokse til billige penge (her giver vi 45 kr for et helt år, og de kan tage en halv gris på ca 50 kg)

 

Ris ol ville jeg også vælge at finde i Metro. Har du et gammelt moms nr kan det sagtens bruges (da man jo skal være moms regi... men mange virksomheder kan skaffe et kort til en, så prøv evt din arbejdsplads) nr´et behøver ikke fungere mere, de tjekker det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

okay, jeg vidste ikke man kunne gå til en landmand og købe kød der.. det lyder virkelig biligt der hvor du køber gris.. må man spørge hvor det er?? er nemlig på su og vil jo gerne have en sund og rask hund. Og da hun ikke kan tåle noget foder jeg har prøvet er jeg derfor tvunget til selv at lave det til hende og det kan hun helt fint tåle.. det løber bare ligepludselig helt vildt op, når man køber ind i supermarkederne syntes jeg.. Så håber da at kunne købe et billigt kæmpe lager ad gangen.:)

Link til indlæg
Del på andre sites

er der nogen der ved hvor man kan købe stort ind af fx. ris, og kød billigere end supermarkederne... når man nu laver hjemmelavet mad til sin hund
Ris køber jeg i Asian shop.. Hvis man køber meget får man det til omkring 5 kr kg (basmatiris, yasminris og hvad de hedder)... Kød køber jeg enten på de små slagterier eller hos en landmand (gris og okse).. Struds, hjort og kylling køber jeg fra farmene... Der får jeg også tit gratis det med som ingen andre vil have.. Hønsefødder fx, og tit også ribben...

Lam køber jeg hos en halal-fyr...

Frugt og grønt køber jeg rundt omkring... Hvis man kigger sig om kan man godt få det rimelig billigt..

Nå ja og fisk køber jeg hos en gammel fisker.. Han tager 10 kr kg uanset hvilken slags fisk det er.. Plus jeg får affaldet gratis med

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber af min far derfor jeg kun betaler selve slagtningen og ikke for kødet, han sys det er rimelig betaling for at vi knokler rundt for dem under høst (ja han er farmer go er han *gg* ej vi kan li det *shy*)

Men lige nu ligger det ret stille med slagtningen, slagteren er kommet til skade, han var enlig begyndt igen (jeg nåede lige at få en) men han startede vist før skulderen sys det var ok.

 

Prøv at spørge rundt blandt venner og familie, er der ikke en der kender en landmand, eller måske er i familie med en? så er du allerede nået langt.

Link til indlæg
Del på andre sites

okay, jamen er hvide ris slet ik godt for dem måske eller er de m

bare midre gode? zoey får kun brune ris..

det er næsten rene kulhydrater, så det er ikke dårligt for dem da :-)

 

Foder, dyrefoder - dyreforsøg , forsøgsdyr

 

Hunde og katte kan optage de fleste af de kulhydrater, der findes i f.eks. hvide ris. Derimod kan de være ude af stand til at optage op til 20% af andre former for kornsorter. Dyrenes mulighed for at optage næringsstoffer fra hvede, bønner og peanutskaller er ringe, og næringsstofferne i kartofler og kornprodukter er langt sværere at optage end dem i ris. Ingredienser som f.eks. peanutskaller anvendes alene som fyld eller fiberstoffer og har ikke nogen næringsværdi af betydning.

På dåsen eller posen med dyrefoder står de anvendte ingredienser anført efter mængde.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er næsten rene kulhydrater, så det er ikke dårligt for dem da :-)

 

Foder, dyrefoder - dyreforsøg , forsøgsdyr

 

Hunde og katte kan optage de fleste af de kulhydrater, der findes i f.eks. hvide ris. Derimod kan de være ude af stand til at optage op til 20% af andre former for kornsorter. Dyrenes mulighed for at optage næringsstoffer fra hvede, bønner og peanutskaller er ringe, og næringsstofferne i kartofler og kornprodukter er langt sværere at optage end dem i ris. Ingredienser som f.eks. peanutskaller anvendes alene som fyld eller fiberstoffer og har ikke nogen næringsværdi af betydning.

På dåsen eller posen med dyrefoder står de anvendte ingredienser anført efter mængde.

 

 

okay, jamen så blev jeg lidt klogere... syntes det er ufatteligt der bliver tilsat fx. korn af en art i meget tørfoder, når hundene ikke har brug for det (har jeg hørt de ikke har) kan sku blive så gal. det ligesom min kanin der fik youghurt drops, hvor jeg så senere fandt ud af at det er fyld med mælk tror jeg eller dairy af en art som kaniner slet ik kan tåle.. utroligt.. hvad hvis man aldrig spørger sig om og bare stoler på hvad man kan købe i butikkerne.. fatter ik det er lovligt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...