Hop til indhold

At gå pænt, også ved forstyrrelser

Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna kan nu gå pænt, også hvis vi møder andre mennesker og hunde :5up:

Meeen det kniber lidt hvis der kommer en kat eller en hare løbende...

Hvordan træner man det, jeg mener jeg kan jo ikke dagligt lokke en kat eller en hare til at løbe forbi :blink:

Hvordan ville I træne impulskontrol i disse situationer?

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap:det er dejligt:blink: kan du ikke lige lære min det også:blink::vuf::vuf:

En lind strøm af godbidder når man går ved siden af sin mor, og være konsekvent med at stoppe hver gang linen bliver stram, så har man en hund der ikke trækker :blink:

Men den første tur hvor jeg havde besluttet mig for at NU skulle det læres, den var godt nok slem, hun hylede og skreg af bar frustration over ikke bare at kunne gå som hun ville, og hun nægtede fuldstændig at spise godbidder af bar arrigskab :lol:

Men efter 2 timer (på en strækning der normalt tager en halv time), så var konceptet trængt ind, og herefter har det kun været nødvendigt at gentage det at stoppe op ganske få gange :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...
Gæst Zoey Bell
En lind strøm af godbidder når man går ved siden af sin mor, og være konsekvent med at stoppe hver gang linen bliver stram, så har man en hund der ikke trækker :blink:

Men den første tur hvor jeg havde besluttet mig for at NU skulle det læres, den var godt nok slem, hun hylede og skreg af bar frustration over ikke bare at kunne gå som hun ville, og hun nægtede fuldstændig at spise godbidder af bar arrigskab :lol:

Men efter 2 timer (på en strækning der normalt tager en halv time), så var konceptet trængt ind, og herefter har det kun været nødvendigt at gentage det at stoppe op ganske få gange :5up:

Ej hvor fedt:) det vil jeg også prøve med min hund, hun trækker simpelthen like there´s no tomorrow:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zoey Bell
Ingen har svaret, er mit spørgsmål for svært og I andre har heller ikke fundet løsningen, eller er spørgsmålet bare så åbentlyst dumt at ingen gider svare :blink:

er det spørgsmålet med når der kommer en kat eller hare? Når jeg skal aflede min hunds opmærksomhed så siger jeg KIG og så skal hun kigge mig i øjnene og så får hun en mega lækker godbid. Det hjælper hver eneste gang, også selvom hun er vildt og glad og helt gearet op:)

Link til indlæg
Del på andre sites