Lonny Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Luna kan nu gå pænt, også hvis vi møder andre mennesker og hunde :5up: Meeen det kniber lidt hvis der kommer en kat eller en hare løbende... Hvordan træner man det, jeg mener jeg kan jo ikke dagligt lokke en kat eller en hare til at løbe forbi :blink: Hvordan ville I træne impulskontrol i disse situationer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ulla Besvaret November 27, 2009 Rapporter Share Besvaret November 27, 2009 :klap:det er dejligt:blink: kan du ikke lige lære min det også:blink::vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 27, 2009 :klap:det er dejligt:blink: kan du ikke lige lære min det også:blink::vuf: En lind strøm af godbidder når man går ved siden af sin mor, og være konsekvent med at stoppe hver gang linen bliver stram, så har man en hund der ikke trækker :blink: Men den første tur hvor jeg havde besluttet mig for at NU skulle det læres, den var godt nok slem, hun hylede og skreg af bar frustration over ikke bare at kunne gå som hun ville, og hun nægtede fuldstændig at spise godbidder af bar arrigskab Men efter 2 timer (på en strækning der normalt tager en halv time), så var konceptet trængt ind, og herefter har det kun været nødvendigt at gentage det at stoppe op ganske få gange :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 28, 2009 Ingen har svaret, er mit spørgsmål for svært og I andre har heller ikke fundet løsningen, eller er spørgsmålet bare så åbentlyst dumt at ingen gider svare :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zoey Bell Besvaret Januar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2010 En lind strøm af godbidder når man går ved siden af sin mor, og være konsekvent med at stoppe hver gang linen bliver stram, så har man en hund der ikke trækker :blink: Men den første tur hvor jeg havde besluttet mig for at NU skulle det læres, den var godt nok slem, hun hylede og skreg af bar frustration over ikke bare at kunne gå som hun ville, og hun nægtede fuldstændig at spise godbidder af bar arrigskab Men efter 2 timer (på en strækning der normalt tager en halv time), så var konceptet trængt ind, og herefter har det kun været nødvendigt at gentage det at stoppe op ganske få gange :5up: Ej hvor fedt:) det vil jeg også prøve med min hund, hun trækker simpelthen like there´s no tomorrow:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zoey Bell Besvaret Januar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2010 Ingen har svaret, er mit spørgsmål for svært og I andre har heller ikke fundet løsningen, eller er spørgsmålet bare så åbentlyst dumt at ingen gider svare :blink: er det spørgsmålet med når der kommer en kat eller hare? Når jeg skal aflede min hunds opmærksomhed så siger jeg KIG og så skal hun kigge mig i øjnene og så får hun en mega lækker godbid. Det hjælper hver eneste gang, også selvom hun er vildt og glad og helt gearet op:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts